- 1 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (22 opinie)
- 2 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (35 opinii)
- 3 Centra handlowe w Wielką Sobotę (84 opinie)
- 4 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (195 opinii)
- 5 Etat zabiera nam życie (443 opinie)
- 6 142 mln zł na modernizację w Porcie Wewnętrznym (33 opinie)
Zmodernizowana lokomotywa manewrowa Lotos Kolej
Zmodernizowana lokomotywa spalinowa typu 6Dg przeznaczona jest do prowadzenia lekkich pociągów towarowych oraz prac manewrowych.
Spółka Lotos Kolej modernizuje swój tabor. W Gdańsku pracuje już pierwsza z trzech lokomotyw manewrowych typu 6Dg. Nowa lokomotywa to zmodernizowany przez spółkę Newag spalinowóz serii SM42. Kolejne dwa pojazdy trafią do Gdańska jeszcze w lipcu.
W ramach modernizacji ze starej lokomotywy pozostawiono jedynie ostoję, wózki z silnikami trakcyjnymi i zbiornik paliwa, które przeszły naprawę główną. W oparciu o nową dokumentację konstrukcyjną zabudowane zostało całkowicie nowe nadwozie. W lokomotywach 6Dg zastosowany został nowy agregat prądotwórczy. Dotychczasowy silnik a8c22 zastąpiony został dwunastocylindrowym wysokoprężnym silnikiem spalinowym C27 produkcji amerykańskiej firmy Caterpillar o mocy 708 kW (962 KM) połączonym przez elastyczne sprzęgło z zespołem prądnic synchronicznych (prądnica główna i pomocnicza).
Zastosowano mikroprocesorowe sterowanie i diagnostykę lokomotywy. Agregat prądotwórczy wyposażono w nowoczesną chłodnicę silnika i powietrza doładowanego, całkowicie nowy układ dolotowy i wydechowy. Powyższe rozwiązania wpłynęły na znaczące zredukowanie zużycia paliwa i oleju silnikowego oraz zwiększenie niezawodności pojazdu.
Lokomotywy wyposażone są w nowoczesny układ hamulcowy z zastosowaniem zintegrowanej tablicy pneumatycznej, sprężarki śrubowej oraz sprężynowego hamulca postojowego. Napędy pomocnicze (napęd wentylatorów silników trakcyjnych oraz napęd sprężarki) realizują silniki asynchroniczne zasilane z prądnicy pomocniczej poprzez falowniki. Zasilanie silników trakcyjnych realizuje prądnica trakcyjna poprzez diodowy zespół prostowników.
Dla lokomotywy zaprojektowano całkowicie nową kabinę maszynisty wyposażoną w dwa ergonomiczne stanowiska maszynisty, wyposażenie socjalne, panoramiczne szyby czołowe, klimatyzację i wydajne ogrzewanie oraz komfortowe, regulowane i obrotowe fotele mocowane na prowadnicach do ścian bocznych, umożliwiające całkowite schowanie pod pulpit. Kabina posadowiona jest na ostoi poprzez elementy metalowo-gumowe, które redukują jej drgania. Lokomotywy przystosowane są do jednoosobowej obsługi trakcyjnej oraz mogą być wyposażone w układ sterowania radiowego.
Lotos Kolej - spółka zależna Grupy Lotos - jest drugim największym przewoźnikiem kolejowym w Polsce, z ponad 8 proc. udziałem w rynku (wg. pracy przewozowej). Lotos Kolej koncentruje się nie tylko na realizacji potrzeb przewozowych grupy kapitałowej Lotos. Spółka wykonuje również usługi przewozowe dla klientów zewnętrznych zarówno w komunikacji krajowej, jak również we współpracy z przewoźnikami zagranicznymi w ruchu międzynarodowym. Lotos Kolej eksploatuje ok. 100 lokomotyw różnych typów, w tym pojazdy Bombardiera na platformie TRAXX oraz lokomotywy E6ACT Dragon gliwickiego Newagu.
Zobacz, jak wygląda najnowocześniejsza lokomotywa towarowa w kraju - lokomotywy E6ACT Dragon.
Miejsca
Opinie (31)
-
2014-07-14 12:11
(2)
prawie każdy z tych Panów ma wąsa to jakiś obowiązek w lotos kolei?:)
- 5 2
-
2014-07-14 20:30
Tak. Od szynowego w górę.
- 1 1
-
2014-07-15 10:41
Bo kolejarze zawsze wyprzedzali modę o kilka lat. Wąsy będą trendy od 2020 roku.
- 2 0
-
2014-07-14 12:40
Konkurs?
Może lokomotywa powinna być zgłoszona do konkursu w kategorii origami z tektury???
- 4 1
-
2014-07-14 13:00
My Polacy już taka naturę mamy:( nie ważne, ze zmodernizowane, nowa szata graficzna, w środku komfortowa bardziej (każdy z nas docenia stanowisko pracy jakie ma), ważne pomarudzic kolor nie taki a dlaczego dach taki?
Ech zawsze zle........- 4 2
-
2014-07-14 15:25
6Dga 6Dgb
Bardzo Wam Koledzy z Lotosu wspolczuje, jezeli jest to wersja 6Dga. ta czeska elektronika oraz wadliwe sterowanie maszyna. Masakra!
- 0 2
-
2014-07-15 07:01
a za parę miesięcy nagle się okaże że właścicielem zostanie DB...
- 1 1
-
2014-07-18 21:22
Ciekawe kiedy NEWAG doprowadzi do stanu używalności
klimatyzację w Dragonach , bo na razie w zadnym nie działa prawidłowo a serwis tylko obiecuje i nic z tym nie robi. Lokomotywa ma tylko potężną moc ...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.