- 1 Artur Dziambor typowany na rządową posadę (102 opinie)
- 2 Wstydliwy ranking. Pomorze drugie od końca (46 opinii)
- 3 Bon energetyczny nawet 1,2 tys. zł dopłaty (230 opinii)
- 4 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (245 opinii)
- 5 Sprawdź, czy zarabiasz przeciętną krajową (169 opinii)
- 6 Luksusowy statek na Westerplatte (14 opinii)
Znów będzie Stocznia Gdańska, ale już nie "SA"
Stocznia Gdańsk znów będzie Stocznią Gdańską, ale już nie SA. Co się kryje za zmianą nazwy na historyczną? Jak tłumaczy Agencja Rozwoju Przemysłu, jest to jedynie "uproszczenie grupy kapitałowej, co w konsekwencji prowadzi do efektywnej strategii zarządzania Grupą".
Władze Stoczni Gdańsk poinformowały, że przygotowywane jest połączenie Stoczni Gdańsk SA ze Stocznią Gdańską Sp. z o.o. W tym duecie to ta druga będzie spółką przejmującą.
- Zarząd spółki Stocznia Gdańska Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku oraz Zarząd Stoczni Gdańsk SA z siedzibą w Gdańsku, działając na podstawie art. 498 i następne Kodeksu spółek handlowych, ogłaszają, że 30 czerwca 2020 roku został uzgodniony przez obie ww. spółki Plan połączenia spółki Stocznia Gdańska Sp. z o.o. (Spółka Przejmująca) ze spółką Stocznia Gdańsk SA (Spółka Przejmowana) w trybie art. 492 § 1 pkt 1 Kodeksu spółek handlowych, poprzez przeniesienie na Spółkę Przejmującą całego majątku Spółki Przejmowanej (łączenie przez przejęcie) i udostępniają przedmiotowy Plan połączenia do publicznej wiadomości - pojawiło się ogłoszenie na stronie przedsiębiorstwa.
Z dokumentu wynika, że Stocznią Gdańską Sp. z o.o jest była spółka GSG Towers, czyli ta część, która była odpowiedzialna za wieże wiatrowe. Tym sposobem uda się wrócić do historycznej nazwy, czyli Stocznia Gdańska. Tylko już nie będzie SA, a Sp. z o.o. Przypomnijmy. W 1996 roku Stocznia Gdańska została postawiona w stan upadłości, następnie na bazie przedsiębiorstwa powstała Stocznia Gdańska - Grupa Stoczni Gdynia SA, od 2006 roku - Stocznia Gdańsk SA.
Co to oznacza, co się z tym wiąże? W jakim celu dokonuje się tych przekształceń?
- Spółki Stocznia Gdańsk SA oraz Stocznia Gdańska Sp. z o.o. wchodzą w skład Grupy Przemysłowej Baltic. Połączenie podmiotów ma na celu uproszczenie grupy kapitałowej, co w konsekwencji prowadzi do efektywnej strategii zarządzania Grupą. Zmiana struktury pozwoli również na obniżenie kosztów formalnych ich funkcjonowania - poinformował nas Miłosz Marczuk, rzecznik prasowy ARP.
Agencja Rozwoju Przemysłu w kwietniu podjęła decyzję o powołaniu Grupy Przemysłowej Baltic. Co to takiego? To holding, który ma skupić stare aktywa, czyli Stocznię Gdańsk, GSG Towers, Baltic Operator i Energomontaż Północ Gdynia. Według ARP taki twór ma być skuteczniejszy m.in. w zdobywaniu kontraktów z sektora morskiej energetyki wiatrowej.
- Celem integracji jest przyspieszenie planowanego rozwoju Spółek i poprawa ich rentowności poprzez m.in. integrację i optymalizację sprzedaży, funkcji korporacyjnych oraz wspólne inwestycje w potencjał produkcyjny. Łączny kapitał zakładowy dla Grupy Przemysłowej Baltic to ok 600 mln zł (razem z EPG). Spółka ma na celu rozwój w różnych obszarach działalności, m.in. planuje rozpoczęcie produkcji wież wiatrowych dla morskich farm wiatrowych, usprawnienie oraz wprowadzenie nowych procesów produkcyjnych. W tym celu plan zakłada inwestycje w rzeczowe aktywa trwałe umożliwiające zwiększenie możliwości produkcyjnych - przekazał Miłosz Marczuk z ARP.
Skarb Państwa odkupił Stocznię Gdańsk i GSG Towers, czyli dziś Stocznię Gdańską Sp. z o.o. w lipcu 2018 roku.
Miejsca
Opinie (167) ponad 10 zablokowanych
-
2020-08-27 13:24
Opinia wyróżniona
Parodia (3)
Stoczni Gdańskiej nie ma, najpóźniej od ukończenia 2 kadłubów pasażerów w roku 2012r dla norwegów. Realnie nie ma jej od 1997r czyli pierwszej upadłości likwidacyjnej i późniejszym zwykłym szabrownictwie pod cichą zgodą Solidarności , czyli rozparcelowaniu gruntów i rozkradzeniu majątku. Winni są wszyscy, nie tylko konkretne rządy. Winne są też
Stoczni Gdańskiej nie ma, najpóźniej od ukończenia 2 kadłubów pasażerów w roku 2012r dla norwegów. Realnie nie ma jej od 1997r czyli pierwszej upadłości likwidacyjnej i późniejszym zwykłym szabrownictwie pod cichą zgodą Solidarności , czyli rozparcelowaniu gruntów i rozkradzeniu majątku. Winni są wszyscy, nie tylko konkretne rządy. Winne są też zwiazki zawodowe i ludzie a konkretnie rozpasani szefowie związków, które działając na szkodę stoczni doprowadziły nie tylko firmę jako zakład produkcyjny do ruiny, ale też do totalnej demotywacji , żeby coś jeszcze tam budować, bo po co. Stocznię spacyfikowała wolnosc i tzw. demokracja postkomunistyczna. Bardzo interesujący groteskowy przykład - związek zawodowy doprowadza do zmiany systemu , a potem jak hieny rozkradają i niszczą swoją kolebkę, co im komuna zbudowała. Totalny paradoks , a raczej to nie paradoks - to parodia.
kompromitacja nszz solidarność.
W ustach pozostaje gorycz , a nie duma. A w sercu pogarda.- 125 3
-
2020-08-31 07:44
Dla przyzwitosci dodajmy
Ze Borowczaki to nie ta pierwsza Solidarność tylko układ Wałęsy z Kiszczakiem przy okrągłym stole przeczyszczony w kolejnych latach do obecnej postaci.
- 2 0
-
2020-08-30 19:00
jw
Trudno zliczyć prezesów Stoczni którzy mieli "świetne" pomysły na reanimację - wszystkie pod tytułem restrukturyzacja, czyli w praktyce oznaczało to zwalnianie ludzi. Ludzi, którzy znali się na budowaniu statków itp. Na żadnym etapie ta przykrość do dnia dzisiejszego nie dotknęła Gałęzewskiego, Guzikiewicza i innych pomniejszych tzw. działaczy związkowych "S". Jak to możliwe?
- 6 0
-
2020-08-29 11:43
Rewolucje zjadają swoje dzieci
dialektyka...
Z tym że nie jest to bezosobowy proces historyczny, to konkretni ludzie i ich system wartości.
Analogią może być biologia i atakowanie organizmu przez patogeny. Osłabiony organizm jest zjadani przez kolejne fale życia.
Wirusy, bakterie, robaki, owady...
One też mają "prawo" żyć.
Okres "przemian" był/jest odrażającym przykładem właśnie takiego żerowiska, na którym rosną "ładne kwiatki", bardzo starające się ukryć fakt, że korzenie mają w g*wnie.- 6 0
Wszystkie opinie
-
2020-08-27 08:12
Ile można reanimować trupa... (6)
żadna władza tego zombi nie przywróci do funkcjonowania, ale spokojnie odejść też nie pozwoli, bo jest zbyt dużym symbolem dla szerokiej gamy wyborców, którzy to mogą rozliczyć ten krok w przyszłych wyborach.
Stocznia Gdańsk jest w stanie wegetatywnym czekającym aż młode pokolenie, które nie jest związane emocjonalnie z tym miejscem odłączy pacjenta od zewnętrznego podtrzymywania życia.- 181 44
-
2020-08-27 20:13
Nie o symbole tu chodzi
Przez taką firmę można łatwo przytulać publiczne pieniądze. Znajomi władzy się tuczą
- 18 1
-
2020-08-27 22:04
Nierzetelny tytuł pani redaktor.... (1)
Tytuł wprowadza w błąd. Z nazwy zmieni się tylko końcówka "SA" na "sp. z o.o."
Fraza "Stocznia Gdańska" bez zmian.
Co więcej w umowie jest jednoznacznie napisane, że prawidłowa nazwa tylko w całości a wieć nie "Stocznia Gdańska" ale "Stocznia Gdańska sp. z o.o. "
A sama umowa to już kompromitacja i pełna indolencja władzy i przyszłośc jak Stoczni MW i Stoczni Szczecińskiej...- 8 1
-
2020-08-28 08:11
Stocznia Gdańsk jest, będzie Stocznia Gdańska jak kiedyś tyle że nie S.A. a Sp. z o.o.
- 1 1
-
2020-08-27 23:03
"żadna władza tego zombi nie przywróci " (1)
To nie jest sprawa "władzy" a sprawa woli.
Nikt w tym kraju (od góry do dołu) nie ma ochoty "bawić się" w przemysł maszynowy czy jakikolwiek przemysł wogóle. Poza kilkoma "pasjonatami" nikt sobie tym rąk nie chce brudzić, bo przecież można znakomicie zarobić na "zarządzaniu" i "inzynierii finansowej". Tylko czym tu zarządzać?
Miała szczęście GSR, że znalazł się taki Sojka a nie miłośnicy "szklaków" jak w Gdyni. Bo przecież ta wyspa to idealne miejsce na wypasioną developerkę.
Gdańska stocznia wpadła między postszlantową Synergię99 a chciwych samorządowców i jej los był przesądzony. Bo oni z niej interesu nie mieli a tereny i budownictwo to szybki łatwy pieniądz a nie uzeranie się od kontraktu do kontraktu i konieczność kooperacji z setkami podmiotów. Otrzepano ręce...
Obecne zagrywki to raczej ochota popsucia komuś interesów niż realny plan na prowadzenie działalności przemysłowej.
Bo do tego aby straty ostatnich 30 lat nadrobić, to jednej kadencji jakiejkolwek, polskiej "władzy" jest mało...
To nie gospodarka wojenna, gdzie kazano zrobić Sołdka i go zrobiono.- 5 1
-
2020-09-05 18:41
W samo sedno
Po prostu nikt tego nie ogarnia i nikomu się nie chce, przemysł jakikolwiek nie ma ani lobby ani dostępu do finansowania w polsce. Jakby miał to chociaż by została jedna fabryka samochodów. Kraj 38 mln nie ma ani jednego producenta aut. Kpina. To nawet rumunia i ukraina mają. Stocznia jest bardzo skomplikowanym podmiotem, aby to ogarnąć i wyjśc na swoje trzeba mieć naprawdę łeb na karku. Który z tych kukiełek bezsensownych politykierów ma ten dar ? Nikt. Nikomu się nie chce. I dlatego epizod przemysłu nie wróci w polandii. Liczy sie jedynie szybka kasa i już. Tak długo jak złotówka jako tako się trzyma i w ratingach jest git. Jak gruchnie waluta, oj nie bedzie w polandii co zbierać. Będzie taki kryzys, że i w biedrze jedzenia zabraknie. Generalnie kraj bez perspektyw.
- 0 0
-
2020-09-03 12:36
stocznia gdańska
a kto pacjenta doprowadził do agonii. proszę łaskawie o rzetelną odpowiedż.
- 0 0
-
2020-08-27 08:25
(5)
Może doczekam się stoczni produkującej duże ilości statków. Trzeba wykorzystać ten teren do budowy floty, a nie pod dyskoteki, festyny i inne okolicznościowe zjazdy. Silne nadmorskie państwo powinno wykorzystać dostęp do morza i rozwinąć przemysł stoczniowy na światową skalę.
- 153 76
-
2020-08-27 09:57
zamiast dużej ilości statków (1)
wystarczy jeden, dwa a nowoczesne, w pełni wyposażone. to na początek. ale przy antymidasach z PiSu i ich nominatach do zarządów i rad nadzorczych to nie wróżę. przykład z ostatnich dni menedżer specjalista zarządzania w stoczni wojennej. a w innych częściach świata stoczniami zarządzają ludzie którzy są autentycznymi okrętowcami z doświadczeniem projektowym, budowlanym. tutaj bedzie podobnie - szefować będzie jakiś asystent aptekarza z wołomina albo pielęgniarka/radna pis z pucka.
- 52 1
-
2020-08-27 10:49
Przykład stoczni Crist i p. Ćwirko .
- 10 1
-
2020-08-27 10:58
Jest Gdynia
- 2 6
-
2020-08-27 11:56
Frzesy i ogolniki typu polska 10 potega przemyslowa swiata.
- 13 0
-
2020-08-27 16:15
Kazdy statek i tona wegla to doplata z budzetu
Dlatego ja akurat nie chce polskiego węgla i polskich statkow.
- 8 1
-
2020-08-27 08:32
Zjednoczenia
Słuszno linie ma Partia
- 71 15
-
2020-08-27 08:49
Czy kiedyś się dowiemy za ile (2)
skarb Państwa odkupił SG od ukrainców w 2018? Zrobiono to za pieniądze podatników. Dlaczego informacja jest ukrywana?
- 169 15
-
2020-08-27 17:56
bo to informacja wstydliwa dla rządu
- 18 1
-
2020-08-28 14:55
Bo ten nierzad glosno umie tylko krzyczec o transparentnosci dzialania , a naprawde ma wszystkich w dudzie
bo im sie nalezy.
- 3 2
-
2020-08-27 08:51
zamknąć, sprzedać i pobudować apartamenty.
tak jak w Gdyni na terenach po Dalmorze!
- 62 60
-
2020-08-27 08:55
Zaorać ten relikt prl-u
Związachol na zwiącholu zwiąchola po....klepuje po plecach.
- 81 34
-
2020-08-27 08:57
Aby nie taka jak w Szczecinie produkująca (3)
promy widmo.
- 99 8
-
2020-08-27 10:02
nie nie, oni będą elementy do wiatraków robić (2)
tak jak ST3 ze szczecina. oh, wait, to też udało się PiSmajstrom rozwałkować...
- 18 2
-
2020-08-27 10:12
a ta stocznia z Radomia to jeszcze istnieje? (1)
- 18 1
-
2020-08-27 10:23
W Radomiu wybudują jak Marcin VAT
doprowadzi szprychę szybkiej kolei.
- 14 0
-
2020-08-27 08:58
Stoczni Gdańskiej nie będzie już nigdy (3)
Stoczni Gdańskiej nie będzie już nigdy i trzeba sobie zdać z tego sprawę i komu to się zawdzięcza tj. konsorcjum związkowemu g&g.
- 119 15
-
2020-08-27 12:58
przy udziale działaczy
stocznie rozparcelowano, wyburzono hale itd, teraz nie ma nic oprócz linii do wież wiatrowych , teraz , żeby zcacząc statki budowac w stoczni to trzeba przywrocić wydziały dawne , ruraski, itd. tam nawet jest brak magazynów dla czesci na statki , wszystko wyjechalo jako gruz , teraz trzeba 1 mld na odtoworzenie produkcji statków , na poczatek , plus remomnt K1
- 17 0
-
2020-08-29 18:19
Shipyard Gdansk Co. LTD
- 0 1
-
2020-08-30 19:04
jw
Dla jasności G&G to Gałęzewski&Guzikiewicz (specjalista od palenia opon na ulicach Gdańska)
- 4 0
-
2020-08-27 09:12
(6)
Stocznia Gdańska GmBh
- 33 12
-
2020-08-27 11:55
(1)
Werft Danzig AG
- 5 3
-
2020-08-27 22:44
nawet dobrze brzmi
- 0 1
-
2020-08-27 12:42
To jest marzenie Tuska (1)
i włodarzy tego miasta.
- 6 13
-
2020-08-31 16:11
Głupiś
- 0 0
-
2020-08-27 12:53
(1)
Jak już to GmbH młocie parowy czyli spółka z o.o.
- 8 3
-
2020-08-29 18:15
Młoty potrafią tylko kopiować a jak trzeba coś wymyśleć to już o mamy efekt betona
- 1 1
-
2020-08-27 09:37
Stocznia Gdańska (1)
powinna budować wieże wiatrowe i wiatraki, po co ten nowy terminal w Gdyni za 500 mln pln, wyrzucanie kasy w błoto, za jednym zamachem problem instalacji i ratunek dla Stoczni Gdańskiej rozwiązany a tak w kółko będą gadać kolejne rządy o ratowaniu stoczni i zbijać kolejny raz na tym kapitał polityczny, teraz jest właśnie idealna szansa na ratunek dla Stoczni Gdańskiej, niech budują wiatraki!!!!
- 43 25
-
2020-08-27 10:15
Terminal służy do załadunku i skladowani
Nie do proukcji
- 12 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.