• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zobacz, jak będzie wyglądał Port Zewnętrzny w Gdyni

Wioletta Kakowska-Mehring
18 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni

Tak ma wyglądać Port Zewnętrzny w Gdyni.


Ma prawie podwoić obszar Portu Gdynia i ma być gotowy na przyjmowanie kontenerowców przyszłości o pojemności 30 tys. TEU. Zarząd Morskiego Portu Gdynia przedstawił harmonogram prac. Jeżeli nic nie stanie na przeszkodzie, to już w 2026 roku do nowych nabrzeży przybiją pierwsze statki.



Centralną częścią Portu Zewnętrznego ma być terminal kontenerowy z możliwością przeładunku w pierwszym wariancie 2 mln TEU - zdecydował Zarząd Morskiego Portu Gdynia. W przygotowywanym projekcie przewiduje się rezerwę terenu na kolejne 0,5 mln TEU.

- Dla Portu Gdyni nie będzie przyszłości, jeżeli ten projekt nie zostanie zrealizowany - powiedział obecny na konferencji Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.
Czytaj też: Port Gdynia. Najpierw obrotnica, a potem zewnętrzny terminal kontenerowy

- Dziś Port Gdynia zajmuje obszar 240 hektarów. Nowy terminal będzie miał 180 hektarów. Dzięki temu prawie podwoimy swoją wielkość. Inwestycja wzmocni potencjał przeładunkowy i zapewni konkurencyjność Portu Gdynia z innymi portami basenu Morza Północnego i Adriatyckiego - powiedział Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

Port Zewnętrzny - "Otwarty na przyszłość"



Według koncepcji będzie jakby przedłużeniem nabrzeży Szwedzkiego i Śląskiego zobacz na mapie Gdyni. Z pirsu węglowego ma się rozpoczynać nowy układ portowy, mający prawie 3 km długości i prowadzący do nowego wejścia głównego do portu o szerokości 300 m.

Port Zewnętrzny będzie posiadał nabrzeże o długości 2500 m i szerokości 700 metrów, a maksymalna wielkość obsługiwanych kontenerowców sięgać będzie 30 tys. TEU (o długości 490 m i szerokości 72 m). To oczywiście przyszłość, choć wcale nie odległa, bo przewiduje się, że takie powstaną już po 2020 roku. Na razie największy mierzy niemal 400 m długości i ma 58,8 m szerokości. Może zabrać maksymalnie na pokład 21413 TEU. Tej wielkości jednostki mają zanurzenie co najmniej 16 metrów i na ich przyjęcie będzie gotowy nowy terminal w Gdyni.

- Plany obejmują również powstanie terminalu LNG, który będzie służył do bezpośredniego bunkrowania statków przypływających do Portu Gdynia. Ma postać też elektrownia LNG, która zapewniłaby dostawy tego medium dla całego Portu Zewnętrznego, czyniąc go niezależnym od podmiotów z zewnątrz - zapowiada prezes Adam Meller.

Projekt z prywatnym partnerem



Port Zewnętrzny ma powstać jako inwestycja realizowana w procedurze partnerstwa publiczno-prywatnego, dlatego o jego ostatecznym kształcie zdecyduje ZMPG po rozmowach z konkretnym partnerem.

- Do końca października zakończymy tzw. dialog techniczny, potem rozpoczniemy tzw. konkurencyjny. Mam nadzieje, że partnera projektu pozyskamy w przyszłym roku - mówi prezes Meller.
Według harmonogramu wybór wykonawcy ma nastąpić w 2022 r., budowa ma potrwać do końca 2025 roku. Gotowy i wyposażony Port Zewnętrzny ma przyjąć pierwsze statki w 2026 roku. A jaki jest koszt? Według szacunków infrastruktura portowa to 562 mln euro, wyposażenie to 115 mln euro, a infrastruktura dostępowa (falochrony, kanał podejściowy) to 386 mln euro.

- Port Zewnętrzny według naszych szacunków dla 700 nowych miejsc pracy, ale w tzw. otoczeniu biznesowym szacujemy, że będzie to ponad 4 tys. miejsc pracy - zapowiada Adam Meller.

Droga Czerwona



- Bezpośrednio z największą inwestycją, jaką jest budowa Portu Zewnętrznego związany jest temat budowy Drogi Czerwonej - powiedział Grzegorz Dyrmo, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.- Dzisiaj Droga Czerwona ma priorytetowe znaczenie dla poprawy dostępności komunikacyjnej z i do Portu Gdynia. Budowa Drogi Czerwonej to wsparcie inwestycji stymulujących nowoczesną produkcję, usługi okołoportowe oraz działania na rzecz nowych połączeń żeglugowych, zwłaszcza w basenie Morza Bałtyckiego.

Port Centralny w Gdańsku



Czytaj też: Gdy powstanie Port Zewnętrzny w Gdańsku, miasto uzyska 120 ha terenów

Port "na wodzie" buduje też Port Gdańsk. Port Centralny ma powstać pomiędzy ujściem kanału portowego a Naftoportem zobacz na mapie Gdańska. Docelowo, na ok. 500 ha, ma powstać kilka terminali o zróżnicowanym przeznaczeniu, m.in. masowy, drobnicowy, pasażerski czy terminal dla ładunków ro-ro. Inwestycja ma zostać zrealizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego i zakłada stopniowe powstawanie kolejnych terminali w zależności od potrzeb prywatnych operatorów.

Miejsca

Opinie (241) 4 zablokowane

  • Fajnie Port w centrum miasta, szkoda ze nie na plazy (26)

    Bedzie mozna kapac sie ze statkami

    • 78 135

    • (5)

      bo centrum miasta jest nad morzem, a nie nad rzeką jak w Gdansku.

      • 51 14

      • (4)

        Nad zatoką, nad morzem to jest Kołobrzeg na przykład !!!!

        • 4 14

        • Kołobrzeg to akurat jest na zad*piu

          • 10 7

        • Słoiczku, zerknij pls czym jest Zatoka Gdańska i nie pisz głupot. A tak przy okazji to Kołobrzeg leży na Pomorską, kra kończy się w Gąskach.

          • 2 1

        • A zatoka to już/jeszcze nie morze..?

          • 1 1

        • Bałtyk to jezioro, Morze Północne, to jest morze

          • 1 3

    • (1)

      Przecież to są jakieś mrzonki! Całkowicie nierealne, szkoda tylko pieniędzy n ate projekty, filmiki i cała resztę.
      Poza tym dwa wielkie terminale kontenerowe - Gdynia + DCT, a cieśniny duńskie co? Pogłębią je? Wątpie...

      • 15 32

      • to samo mówiono o DCT a teraz "przykleja si gó**o do pancernika"

        Tęgie baty należą się władom portu i miasta za odrzucenie oferty Australijczyków.
        Teraz pozostaje bieg na dochodzenie albo zamknięcie "kramika". Niektórym to pasuje.

        Co mają do tego cieśniny? Wchodzą tu największe jednostki. Najwyżej będzie ich więcej...

        • 19 6

    • plaże w Gdyni to nieporozumienie (6)

      Plaże są nad pełnym morzem i w okolicach ujścia Wisły.

      • 9 24

      • Taaak? (3)

        Nad pełnym morzem mówisz ? Czyli we Władysławowie. Trójmiasto jest położone w zatoce.

        • 14 7

        • gdzie tu widzisz (2)

          sprzeczność?
          Plaże masz od Helu po Świnoujście. Najpiękniejsza plaża Trójmiasta, Stogi (i bardziej na wschód), jedyna podobna do "pełnomorskich" jest zagrozona zniknięciem. Nie rozumiem zachwytów nad Sopotem czy ogólnie, brzegiem zatoki. Gdynia to sztuczny kąt gromadzący śmieci... Plażą to miejsce było w latach 60, od tamtego czasu to przemysł i rolnictwo (!) jest górą.

          • 14 11

          • (1)

            Słuchaj chłopczyku, masz swój świat i swoje zabawki ok.,nic nikomu do tego, ale To jest tylko Twoje zdanie. Każdy bez wyjątku postrzega rzeczywistość inaczej.Masz chłopie za bardzo wybujałe EGO i nie wciskaj nam, że świat taki jest, jak Ty go postrzegasz. Nie wiem czy to zrozumiesz, ale to już Twój problem.

            • 7 13

            • ale ja nikomu nie zabraniam nazywać tego "firtla" plażą

              Wyrażam swoją opinię, zwracając uwagę na fakt, że ta "plaża" to nieco na wyrost. Podając argumenty i przykłady.
              Nie namawiam, nie nakłaniam, nie zmuszam.
              Co do oceny "ego" to raczej uparte tkwienie w przekonaniach świadczy o eee... nie tego...
              A "chłopczykiem" to nawet kochanka mnie nie nazywa, bo by to głupio brzmiało...

              • 8 5

      • (1)

        Zastanawiam się co trzeba mieć we łbie, żeby takie brednie publicznie pisać.

        • 6 5

        • mózg?

          a nie przeciąg między uszami?

          • 4 2

    • nie, odwrotnie

      To "centrum" miasta usiłuje być w porcie...

      • 15 3

    • To są bajki PISu nie Szczurka. (2)

      Takie same jak przekop Mierzei Wiślanej, centralny port lotniczy... wybory idą. Dofinansowali PŻM i jeszcze im zostało miliard euro? Trójmiasto jak drukuje takie głupoty to powinno materiały z Zarządu Portu Gdynia brać w cudzysłów. Statki o pojemności 30 tysięcy TEU! A przez cieśniny duńskie mogą przejść jednostki o maksymalnym zanurzeniu 15 metrów. To chyba te giganty wokół Bałtyku będą pływały;))

      • 13 20

      • A kto powiedział, że mają wpływać z maksymalnym zanurzeniem?

        Jesteśmy na końcu/początku serwisów oceanicznych i w związku z tym kontenerowce nie mają pełnego obłożenia ładunkiem.

        • 3 3

      • jak w cieśninach duńskich za płytko, to Jarek ma łopatkę i też przekopie!

        • 2 1

    • Bo to miasto powstało właśnie dzięki portowi nieuku (1)

      A nie, że ktoś sobie port wymyślił przy mieście. Jak można być tak ograniczonym? Smutne to... :(

      • 27 5

      • z wsi powstalo do wsi wraca

        • 8 7

    • najwyższy czas połączyć (1)

      Zarząd Portu Port Gdańsk z Zarządem Portu Gdynia
      (obecnie dwie państwowe firmy konkurują ze sobą)

      • 5 12

      • nie połączą, bo PIS dzieli

        • 0 2

    • A gdzie ma kur... być? W lesie?

      To jest miasto portowe, a nie apartamentowe.

      • 12 3

    • Gdynia powstała jako port morski.

      Panie Pawle, Gdynia powstała jako port morski właśnie. Polsce czasów budowy Gdyni nie było potrzebne nowe miasto, był potrzebny nowy duży port głębokowodny. Port pełnomorski. Miasto "oblazło port jak strup" , że tak powiem za cytatem. To dzięki portowi powstało i rozwinęło się miasto Gdynia. To port jest głównym motorem rozwoju miasta. A miejsca wbrew malkontentom starczy i dla plaży miejskiej i dla rozbudowy nowoczesnego portu. A jak ktoś ma szczególną alergię na port gdyński, nie musi korzystać z plaż w pobliżu portu. Może udać się gdzieś dalej, choćby na Hel , do Rewy, Sopotu, Jelitkowa, czy nawet tylko nieco dalej w Gdyni okolice klifu.

      • 0 0

    • no i co narzekasz

      • 0 0

  • miliard euro:))??? (6)

    już widzę te tłumy chętnych inwestorów pod drzwiami szczurka:)

    • 57 58

    • na pewno nie pod drzwiami Szczurka (1)

      Szczególnie po tym, jak Gdynia potraktowała Australijczyków.

      • 13 7

      • to fakt, DCT został przegoniony z Gdyni.

        • 11 4

    • (2)

      a jak z dojazdem, tak jak do lotniska?

      • 12 4

      • mamy piękne plany i wizualizacje

        • 2 0

      • a jaki był dojazd do DCT

        w 2004 roku?

        Jest prowadzona modernizacja linii 201 i port będzie miał własną, towarową linię kolejową.

        • 4 1

    • niewiele więcej niż kosztowało PKM i tunel w Gdańsku

      więc o co chodzi?
      DCT wybudowano za niecały miliard przez 15 lat. Bez kosztów otoczenia ;)
      Czy polskie "biznesy" funkcjonują w takim horyzoncie czasowym? Większość z nich krócej istnieje a to jest tylko jedno przedsięwzięcie.
      Opłacało się?
      No chyba tak, skoro główny udziałowiec wystawia swój udział z 100% przebiciem.

      • 4 0

  • irracjonalne pomysły Szczurka (12)

    jak tyle milionów kontenerów wywieźć z portu który będzie w centrum Gdyni?

    • 78 69

    • to nie są pomysły Szczurka (6)

      On akurat jest całkowicie innego zdania, co do roli tego miejsca.

      • 21 6

      • nie słyszałem pomysłu szczurka na temat innego miejsca. (5)

        • 9 11

        • zorientuj się w sytuacji (2)

          a potem zabieraj głos.
          Obecny "garnitur", związany z UM w Gdyni jest przeciwny istnieniu portu w tym mieście.

          • 12 4

          • zrodlo czy tylko bedzisz tak pluc? (1)

            • 2 9

            • gospodarkamorska. pl

              Poszukaj sobie i wyciagnij wnioski. Jesli jeszcze Ci malo codziennych przykladow.

              • 8 0

        • (1)

          Sztuczna wyspa z apartamentowcami i hotelem na wodzie, jak w Dubaju. Nawet chyba na Trójmiasto.pl o tym pisali... Takie miał Szczurek plany, ale to było jeszcze przed lotniskiem i kosmodromem.

          • 9 4

          • hotel miał być pod wodą

            ale to nie w miejcu portu a w okolicach "Oceanarium" i basenu jachtowego.
            Tak, to jest właśnie stylistyka UM, według której miała być Gdynia przystrojona...
            A w porcie marina jak w Monako i gondole wożące "letników" z dworca kolejowego do SeeTower.

            Gdy o tym przeczytałem (chyba jeszcze poprzednia kadencja), zapaliło mi się czerwone światło.

            • 10 2

    • lotnisko (1)

      Można samolotem.

      • 7 6

      • a dlaczego nie?

        Klient ma potrzebę, klient płaci...
        Klient ma.

        • 6 2

    • W końcu jakiś głos rozsądku, to byłby logistyczny koszmar.

      • 1 4

    • co ma Szczurek do Portu? (1)

      • 1 3

      • udziały

        i miejsca w radzie nadzorczej

        • 3 1

  • ile tych kontenerów bedzie przypływac do Polski? (11)

    w Gdańsku DCT 2, DCT 3, port zewnętrzny i jeszcze port zewnętrzny w Gdyni???

    • 58 29

    • (10)

      coraz więcej, pociągi z kontenerami z chin utykają na jedynym przejściu z Białorusią, jeden most, pociąg za pociągiem, potrzeba nam rozwoju portu w Gdyni, Gdańsku oraz po przekopie Mierzei - budowy nowego portu w Elblągu
      bez transportu i logistyki nigdy nie osiągniemy poziomu naszych zachodnich sąsiadów
      robić na koszta nie patrzyć!

      • 24 12

      • Z centrum Gdyni jaki masz wyjazd, ile torów i dróg wyjazdowych? jeszcze gorzej niż w Brześciu. (8)

        • 18 10

        • (1)

          zanim wybudują ten port zewnętrzny to i kolej zmodernizują

          • 10 8

          • Jaka kolej. Wszystko teraz się wsadza na TIR-y.

            • 3 7

        • (5)

          dlatego priorytetem jest budowa drogi Czerwonej łączącej port z obwodnicą oraz modernizacja połączenia kolejowego. Do tej pory wszelkie inwestycje w Gdyni były zamrażane bo cała kasa szła na polecenie rudego jąkały do Gdańska.
          Mam nadzieję że choć pisiory cos ruszą w temacie.

          • 16 17

          • pisowcy chcieli budowac, problem jest w twoim szczurku...

            https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Droga-Czerwona-obojetna-dla-Gdyni-n124677.html

            • 9 8

          • (3)

            przeciez te kontenery z gdyni beda musialy cale trojmiasto przejechac koleja albo zakorkowana obwodnica ...w gdansku nie ma tego problemu pissuarowy ekspercie od logistyki ...no chyba ze myslisz ze te kontenery pojada na hel albo do slupska

            • 12 12

            • pojadą przez Kościerzynę (2)

              Tak jak przed wojną węgiel, tylko w drugim kierunku.
              Magistrala 201 jest obecnie przebudowywana do dwóch torów i elektryfikowana. Gdynia będzie miała "własną" linię kolejową, omijającą Trójmiasto.
              Połączenia drodowe istotnie są problemem, który przez wiele lat był spychany ze światła dziennego. Przebudowa układu drogowo-kolejowego dzielnic przemysłowych Gdyni jest koniecznością. Podobnie jak odbudowa dawnego Gdańska Towarowego i sieci na lewym brzegu Martwej Wisły.
              Konkurencja dobrze zrobi na myślenie zarządzająch portami aby nie polegali na politycznych poparciach.
              Daruj sobie te "polityczne" wycieczki i włącz myślenie. Pracy i obrotu wystarczy dla wszystkich. Mamy z kim konkurować i nie jest to port za miedzą.

              • 13 6

              • Kościerzyna mówi NIE! (1)

                Gdynia niech sobie wozi morzem

                • 6 13

              • Kościerzyna i Wierzchucin grubo na tym zyskają

                A z ciebie Kaszuba jak z koziej d**y trąba, bo oni liczyć i pracować potrafią.

                • 9 5

      • już słyszałem że Elbląg

        Jeden pisowiec zapewniał że Port w Elblągu będzie miec potencjał przeładunkowy 10 milionów ton.
        Jak uważasz.. będzie mieć..????.. a dlazcego nie 20 mln.???

        • 0 0

  • w pobliżu szczurek planuje z deweloperami zabudowę dla bogatych. (3)

    hałas nie bedzie przeszkadzał milionerom?

    • 68 17

    • wszędzie wrzucisz te 3 grosze, byleby szczurkować

      • 7 18

    • wystarczy że ktoś sprawdzi jaki jest dojazd i inwestycja leży

      • 10 3

    • Nie. Będą mieli uszy zapchane pyłem węglowym.

      • 7 1

  • Ciekawe po co skoro w Gdańsku (10)

    jest o wiele lepiej skomunikowany dct...

    • 63 67

    • (4)

      bo potrzeba nam kilku portów a nie jednego dużego

      • 18 16

      • Tak samo jak kilku lotnisk? (3)

        • 17 11

        • tylko sobie tego życzyć

          Bo jak sie kręci, to jest rozwój.

          • 9 5

        • tak samo, tylko realizowanych z głową a nie pod publikę!

          • 10 2

        • Ach te lotnisko ;)

          Kogoś coś boli

          • 9 3

    • W Niemczech też jest... (1)

      • 15 4

      • śmierdzi mi tutaj słowami Trzaskowskiego , po co budowac CPK jeśli w Berlinie budują

        • 6 6

    • Bo DCT nie ma przepustowości

      DCT fakt jest duży i nowoczesny, ale również pełen absurdów z punktu widzenia przewoźnika, dlatego 2 duże porty były by szansą na rozluźnienie obłożenia Gdańska, co by wspomogło nie mnie osobę siedzącą wygodnie za biurkiem, a kierowców koczujących na placach i parkingach

      • 18 10

    • Kiełbasa wyborcza

      • 10 3

    • przed wojną Niemce tak samo mówili

      • 3 0

  • Wygląda ciekawie (5)

    Tylko ZANIM powstanie powinny powstać nowe trasy transportu, nie tylko Czerwona, ale i kolejowe... Estakada tego nie wytrzyma.

    • 82 5

    • droga czerwona nie połączy tego portu. (1)

      tiry z portu zewnętrznego plus tiry steny to będzie ok 1000 ciężarówek na dobę w centrum miasta. Polska, Wiśniewskiego dadzą radę?

      • 10 3

      • dadzą

        bo będą fragmentem tej drogi. Pod warunkiem rozwiązania kolizji z siecią kolejową i ograniczenia nacisku miasta na tereny przemysłowe.
        Wtedy Estakada faktycznie może stać się trasą miejską i służyć np. również PKM.
        Dlaczego nie?
        To są szanse i zadania do rozwiązania dla inżynierów a nie dla polityków.

        • 7 3

    • kolejowe akurat są w najlepszej sytuacji

      Prowadzona jest modernizacja i elektryfikacja linii 201 i ma ona szansę na zakończenie przed uruchomieniem Portu Zewnętrznego. Towarówka nie będzie musiała przejeżdżać przez Trójmiasto. Dramat jest z połaczeniami drogowymi i tu dawno dzwonia alarmy.
      Ale nikt nie reaguje. Wręcz przeciwnie, miasto wywiera nacisk na port i o mały włos nie przecięło jedynej szansy komunikacji tego nabrzeża ze światem.

      Czerwona jak najbardziej zaspokoi potrzeby portu, pod warunkiem rozwiązania kolizji z siecią kolejową i transportem miejskim. I jeśli miasto odczepi się od "miedzytorza". Te ciężarówki nie jadą przez centrum miasta, one mają jechać przez dzielnice i tereny przemysłowe - w tym przez Polską, Wiśniewskiego i dalej. Na Estakadę nie mają prawa wstępu...

      • 7 4

    • Priorytetem ma być połączenie kolejowe (1)

      Sprawy związane z projektem portu i infrastruktury oraz wszelkimi pozwoleniami trwa już od ponad 2 lat......

      • 4 1

      • są dwa przedsięwzięcia

        Modernizacja Gdynia Port.
        Modernizacja linii 201.
        Faktycznie trwaja ponad dwa lata.
        Odpryskiem drugiego przedsięwzięcia ma być elektryfikacja PKM i modernizacja połączeń w Borach Tucholskich. Niestety, nie wszystkich.
        Na szczęście, EU dotuje kolej i marszałek zaczął mówić nie tylko o odtwarzaniu dawych linii ale nawet o linii kolejowej do Bytowa. sic!

        • 5 3

  • Obawiam się może to oznaczać paraliż komunikacyjny miasta (6)

    ...niestety

    • 63 16

    • www (4)

      pomyśl trochę wiem że często to boli i ludzie nim przemyślą już impulsywnie widzą tiry na Świętojańskiej.pewnie że przesadzam ale spójrz na to co tworzy korki w szczytach,tirów jest w tych okresach mało a głównie w nocy lub bardzo wcześnie rano i przeciętny kierowca nie stoi w korku przez tiry to raz a dwa w Gdańsku zbudowali terminal mając w tyle co malkontenci powiedzą a tych w Gdyni jest nadmiar.

      • 12 3

      • (3)

        tylko że w Gdańsku jest super dojazd do terminala - bezpośredni zjazd z autostrady obwodnicą południową i trasą Sucharskiego bez żadnego przejazdu przez miasto, jak to można porównywać?

        • 8 3

        • bezpośredni zjazd z trasy Kaszubskiej i Obwodnicy (2)

          Do portu w Gdyni. Oraz osobna, towarowa linia kolejowa przez Kościerzynę.
          Nie ma jazdy przez miasto.
          Po to jest droga Czerwona i dalej na półnoć aby aktywizować gospodarczo i społecznie tereny na północ od Trójmiasta.

          • 8 4

          • (1)

            Gdzie jest ten zjazd bo nie wiem?

            • 2 4

            • a gdzie był w Gdańsku, gdy rozpoczynano DCT?

              Sądzisz, że to powstało w jedną noc?
              Budowę/planowanie DCT rozpoczęto w okolicach przełomu wieków (2004?), gdy na terenie "pól ryżowych" "psi d*pami szczekali" a o tunelu i autostradach to może Kwaśniewski marzył.
              A jednak Australiczycy mieli nosa...
              Czego nie można powiedzieć o władzach portu i miasta w Gdyni.

              • 9 2

    • Moto

      Wszysxy na motocykle :)

      • 0 1

  • Ostatki agitacji wyborczych :D (3)

    • 56 16

    • (1)

      przygotowałem taką malą makietkę..

      • 6 2

      • Czy ja byłam z pieskiem, czy bez pieska?

        • 2 0

    • no co ty, pis dopiero sie rozkreca

      • 4 1

  • Szcurek tak tak to zbuduje jaK Lotnisko widmo a kasa zmarnowana (4)

    Pomniki pomniki a gdzie lodowisko ?

    • 55 24

    • (3)

      co ma szczurek do portu pissuarze?szczurek nie jest wlascicielem portu gdynia

      • 10 7

      • (2)

        ale chyba jakiś głos w tak dużej inwestycji dla miasta ma?

        • 3 6

        • Ma głos i on mówi "nie da się"

          • 5 2

        • a jaki konkretnie?

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy zawodowej ściśle związany z gospodarką morską i regionem pomorskim. Założyciel i prezes zarządu Inter Marine Sp. z o. o. - jednej z pierwszych w Polsce prywatnych agencji żeglugowych (rok zał. 1990), która po 22 latach działalności jest wiodącą w Polsce firmą branży usług sektora morskiego, usług stoczniowych oraz pośrednictwa pracy za granicą będąc jednocześnie ”firmą matką”...

Najczęściej czytane