• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zobacz, jak pracuje ogromna pogłębiarka w Porcie Gdynia

VIK
29 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (23)

Pogłębianie kanału portowego w gdyńskim porcie. Materiał Portu Gdynia

W Porcie Gdynia trwa pogłębianie akwenów wewnętrznych. Prace prowadzone są przy użyciu ogromnej pogłębiarki mającej 65 m długości i 20 m szerokości. Ta sama maszyna niedawno pracowała przy wejściu do Portu Północnego w Gdańsku.



W ubiegłych latach przebudowano nabrzeża, teraz trwa pogłębianie toru wodnego. Cały projekt współfinansowany ze środków unijnych ma zwiększyć możliwości przeładunkowe Portu Gdynia. Inwestycja ma spowodować pogłębienie portowego basenu o ok. 2,5 metra, (z 13,5 m do 16 m), co pozwoli obsługiwać w terminalach 400-metrowe jednostki o zanurzeniu sięgającym nawet 15 metrów.

Rozpoczęła się rozbudowa terminalu Baltic Hub Rozpoczęła się rozbudowa terminalu Baltic Hub

Jednym z głównych elementów powiększenia możliwości przeładunkowych portu jest właśnie wykonanie robót czerpalnych i zasypowych wraz z robotami budowlanymi i telekomunikacyjnymi. W ramach prac wyczerpane zostanie ok. 4 mln m sześc. urobku, który zdeponowany zostanie na tzw. klapowisku morskim. Prace prowadzi belgijska firma JanDeNul, a potrwają one prawie półtora roku.

W ramach umowy zostanie wykonana m.in.
  • przebudowa akwenów wewnętrznych Portu Gdynia do głębokości -16 m wraz z budową i rozbiórką umocnienia dna;
  • zabezpieczenie rurociągów podwodnych dla potrzeb przebudowy akwenów wewnętrznych do głębokości -16 m;
  • przebudowa umocnienia dna stanowiska prób na uwięzi przy Pirsie III dla potrzeb przebudowy akwenów wewnętrznych do głębokości -16 m;
  • przełożenie kabli podwodnych akwenów wewnętrznych Portu Gdynia.



Po zakończonych przebudowach nabrzeży NorweskiegoMapka, SłowackiegoMapka, WłoskiegoMapka oraz Portowego, skróceniu Północnej Ostrogi PilotowejMapka rozpoczęte zostały prace polegające na wykonaniu robót czerpalnych na całej długości kanału portowego, od wejścia głównego do Nabrzeża Puckiego, do docelowej głębokości 16 m. Pogłębione zostaną również Baseny III, IV oraz V. W ramach prac wykonywane są umocnienia dna przy Nabrzeżach Szwedzkim, Bułgarskim/Puckim oraz nad rurociągami paliwowymi zlokalizowane w dnie w rejonie Awanportu, a także przekładane są kable teletechniczne przebiegające pod dnem kanału portowego.
VIK

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (23)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka...

Najczęściej czytane