Zobacz jak wygląda Sylur po modernizacji

Sylur po modernizacji.


Do służby wrócił zaopatrzeniowiec górnictwa morskiego Sylur. Zakupiony przez Petrobaltic w 2017 roku statek przeszedł modernizację w Gdańskiej Stoczni Remontowa. Dzięki niej znacznie poszerzono funkcje jednostki.



Po modernizacji Sylur może pełnić rolę jednostki serwisowej, ratowniczej, badawczej lub specjalistycznej - nie tylko przy pracach związanych z obsługą platform na Bałtyku, ale również przy instalacjach hydrotechnicznych takich jak rurociągi czy farmy wiatrowe.

Sylur przede wszystkim ma pracować przy zabezpieczaniu gazociągu łączącego złoże B8 na Bałtyku z elektrociepłownią firmy Energobaltic. Gazociąg będzie transportował gaz ziemny z platformy Lotosu pracującej na bałtyckim złożu B8 do elektrociepłowni we Władysławowie. Długość zakopanego gazociągu to ok. 80 km.  Sylur będzie wykorzystywany przy układaniu betonowych płyt obciążających rurociąg położony na dnie. Maksymalna waga takiej maty to 10,5 tony. Maty będą układane na głębokości do 91 metrów.

Czytaj też: Sylur wyruszy na Bałtyk. Zabezpieczy rurociąg gazowy

Przy zakupie Sylura istotne było, aby nowa jednostka mogła wykonywać większość zadań dwóch eksploatowanych wcześniej statków: Granit oraz jednostki do badań geotechnicznych St. Barbara.

- Jako jednostka wielozadaniowa Sylur ma zwiększone możliwości działania. Co więcej wykorzystanie jednego statku obniża koszty eksploatacyjne oraz pozwala na realizowanie prac geotechnicznych bez utraty podstawowej funkcjonalności, czyli świadczenia usług zaopatrzenia naszych platform. Dzięki nowatorskim rozwiązaniom znacznie skrócono czas przystosowania jednostki do wykonywania konkretnych prac na morzu. Całe wyposażenie znajdujące się w tej chwili na pokładzie jest w pełni demontowalne. Niewielkim nakładem sił i środków możemy szybko przystosować jednostkę do pełnienia określonych zadań. To wszystko pozwoli nam na oferowanie szerokiego wachlarza usług również dla podmiotów zewnętrznych - mówi Marcin Trzciński, prezes zarządu spółki Miliana, armatora z grupy kapitałowej Lotos Petrobaltic.
Sylur został zbudowany w 2003 roku w norweskiej stoczni Simek, ma 71,9 m długości, 16,03 m szerokości, a jego zanurzenie (z ładunkiem) wynosi 5,91 m. Nośność jednostki to 3 292 t. Statek jest wyposażony w system pozycjonowania dynamicznego klasy DP2, co umożliwia mu wykonywanie wielu precyzyjnych prac. Zamontowano na nim także 4 stery strumieniowe, po dwa na dziobie i rufie, o mocy ponad 500 kW każdy. Specjalny system umożliwia mu także utrzymanie stałej pozycji podczas przeładunków.

Po przebudowach w 2017 r. i podczas remontu klasowego latem 2018 r. podstawowe funkcje Sylura zostały wzbogacone m.in. o możliwość prac geotechnicznych, układania rurociągów podwodnych z użyciem mobilnego systemu rolkowego (MSR-1). Wbudowany w trakcie stoczniowej modernizacji moonpool pozwala na prowadzenie wierceń w dnie morskim. Zbudowany, demontowalny pokład górny przystosowany został do montażu urządzeń wspomagających prace badawcze oraz do montażu systemu RANA AF-2 do obsługi głębokich nurkowań saturowanych. W przyszłości poprzez moonpool będzie można obsługiwać zdalnie sterowany roboczy pojazd podwodny (WROV) oraz różne rodzaje systemów nurkowych. Projekt przebudowy został poprowadzony w taki sposób, aby statek nie stracił podstawowej swej funkcji, czyli zaopatrzenia platform. Demontowane wyposażenie dodatkowe (pokłady górne, wiertnia, kontenery wyposażone w agregaty zasilające, bramownica i inne) zostały zamontowane za pomocą śrub, umożliwiając przywrócenie pełnej dostępności do pokładu ładunkowego.

Opinie (34) 4 zablokowane

  • Kolega (5)

    W remontowej Shipbuilding przyjmują do pracy za 26brutto. Wkoncu zaczęli płacić. Pozdrawiam negocjujacych podwyżki. panowie jaja sobie z ludzi robicie!!!

    • 28 3

    • kolega kolegi

      26 brutto to średnia. Dają więcej dla doświadczonych, a dla spawaczy jest jeszcze dodatek PRS do pensji. Z tego co wiem nawet do 30 zł brutto można dostać ....

      • 5 0

    • spawacz (1)

      Ja jako spawacz w jednej z mniejszych stoczni mam 36 zł brutto szału nie ma na remontowejście a gniada jak psa i te warunki na remontach syf

      • 0 0

      • na działalności czy etacie? - bo to duża różnica jest

        • 1 0

    • A w Naucie-zwalniają (1)

      • 1 1

      • Ale nie w Gdyni

        • 0 1

  • Takie pływanie po podworku (3)

    Pracują sami garbaci, bez znajomości języka obcego. A o huet czy dp nikt tam nie slyszal.

    Ludzi pracujących w kadrach jest więcej niż wszystkich marynarzy w petro

    • 21 7

    • (2)

      a po co HUET na statku bez helideck-u?

      • 6 0

      • A na wieże podmiany tylko statkiem? (1)

        Not

        • 1 0

        • nie Helikopterem na DP

          • 0 0

  • petrobaltyk tam się kasę marnuje (1)

    Jak tam platforma za miliony przebudowywana w porcie . Ile tam już gnije . Dawno ze dwie nowe by kupili . Ale przecież jak to mówią w firmie ma być drogo .Smiech na sali

    • 25 7

    • Petrobaltyk

      Taka jest prawda ze petro to dojna krowa i nikt za nic nie odpowiada . Co drugi to dyzma w biurze , przydu*as i kretyńskie decyzje małych ludzi .

      • 10 1

  • Nie no spoko ja bym jeszcze spojler wrzucił na nadbudówkę i ledy to będzie git

    Serio kogoś obchodzi stateczek którego nigdy nie widział i nie zobaczy?
    Pokażcie lepiej jak wygląda prom do twierdzy wisłoujście. Podobno Adamowicz i koledzy po wyzłomowaniu prywatnego chcą nowy kupić za kasę z budżetu miasta haha. Tenm nowy otrzyma dotacje.

    • 5 13

  • Marna kasa w SR

    • 5 0

  • Super, jeszcze nowa platforma i do przodu! :) (1)

    • 5 5

    • Taki złom jak monitor ... powodzenia

      • 3 0

  • Wibrosonda

    Wibrosonda z wibratorem hmm. a jest wibrosonda bez wibratora? To miara fahowości tych ludzi

    • 2 7

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Zmodernizowany Sylur wrócił na Bałtyk

    Wszystko

    po staremu i jak ma być lepiej ?????

    • 5 0

  • Petrobaltic ... kompletny brak profesjonalizmu (8)

    Rabunkowa eksploatacja złoża B8 od kilku lat, bez właściwego zabezpieczenia na poziomie inżynierii złożowej. Stowarzyszony gaz spalany na flarze ! zamiast w Energobaltic . Fatalna decyzja o przebudowie ponad 30 letniej platformy ( ta konwersja przejdzie do historii offshoru jako szczyt braku profesjonalizmu ). Aktualnie podobno rozważana jest opcja zakupu kolejnej platformy wiertniczej !? ... gdzie nadzór inwestycyjny i korporacyjny Grupy Lotos . Brak decyzji w sprawie zagospodarowania złóż gazowych .... brak akwizycji dla pozyskania nowych zasobów ... itd. Panowie S+ S ... czas przyznać się do braku profesjonalizmu

    • 14 2

    • Flara

      Spalany jest gaz tak jak na wszystkich platformach wydobywczych. Standardowa procedura.

      • 1 5

    • (1)

      Po tym co piszesz można wnioskować że coś tam wiesz o firmie doradco........... lecz niestety prawda jest taka że masz takie pojęcie na jej temat jak korpofiuty z grupy.

      • 2 7

      • do lepszy niż korpofiut

        a ty rozumiem , piszesz w imieniu spółki , o której wszystko wiesz i akceptujesz taki stan rzeczy ... może nie jesteś korpofiutem ale pojęcia też nie masz ...do szkoły! natychmiast WON

        • 2 2

    • Petro .... historia marnowania dorobku

      Zgadzam się z doradcą, można było pokierować lepiej rozwojem. Obecne władze spółki nie dają rady. Spalanie gazu nie jest normalną procedurą ( chyba ze w okresie testów) jeżeli od 2003 roku istnieje Energobaltic , przygotowany do biznesowego wykorzystanie tego gazu ( 100% udziałów posiada Petro)

      • 5 0

    • Czysta prawda !!!

      I ci ludzie dalej w pokojach głupa palą i czekają na barburkę żeby się poklepać po plecach i dalej kleić głupa

      • 4 0

    • Petro Gumbas

      • 2 0

    • Brak wiedzy ... (1)

      Coś Ci gwiżdże, coś wiesz ale tak nie do końca ta wiedza jest.... :(

      • 0 4

      • Zabolało kakao

        • 2 0

  • troj mia sto (4)

    Od zawsze wiadomo jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego. Nigdy takie przebudowy nie nie wplywaly dobrze na eksploatacje jednostki. Zastanawia mnie skad to lobby i promowanie LPB ? Dlaczego nie ma artykulu o jednosce offshore PRO - OPAL, która jest 15 lat mlodsza od sylura ?

    • 2 2

    • Zadne promowanie tylko zwykły artykuł. Oczywiście mógłby być bardziej rzetelny (w wielu artykułach tego brakuje)

      • 0 0

    • 15 lat mlodsza?

      To Opal jest z 2018?

      • 0 1

    • Zaopatrzenie, wiercenia, nurkowie saturacyjni i nie wiadomo co tam jeszcze. Masakra! UT 755, to projekt typowego PSV o pojemności nie przekraczającej 3000 GT. Gdybym sam nie pracował na statku (subsea construction/dive support), to może nie dziwiłby mnie „sukces” Petrobalticu

      • 0 0

    • OPAL jest bez DP

      OPAL nie ma na wyposazeniu DP, jest to inna jednostka do odmiennego typuprac

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Andrzej Adler

Prezes zarządu i jeden z współzałożycieli DGT, firmy zajmującej się telekomunikacją i...