• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zobacz nowego Dragona w barwach Lotosu

erka
14 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Dragon przeznaczony jest do prowadzenia pociągów towarowych o masie do 5 tys. ton, z prędkością do 120 km/h.


Spółka Lotos Kolej rozpoczęła eksploatację pierwszej z pięciu zamówionych lokomotyw Dragon. Pojazd wyprodukowała firma Newag Gliwice. Dragon to nowoczesna i zarazem pierwsza od ok. 25 lat sześcioosiowa lokomotywa elektryczna, jaką wyprodukowano w Polsce.



Największym atutem tej lokomotywy jest możliwość prowadzenia pociągów o dużej masie nawet 5 tys. ton - na trasach o różnorodnych parametrach technicznych. Dla porównania lokomotywy czteroosiowe są w stanie uciągnąć składy o masie ok. 3,2 tys. ton (wersja elektryczna) i 2,6 tys. ton (wersja spalinowa).

- Aby zapewnić dynamiczny rozwój spółce na niezwykle konkurencyjnym rynku, musimy stale inwestować przede wszystkim w tabor - twierdzi Henryk Gruca, prezes Lotos Kolej. - Cieszę się, że Lotos Kolej, wybierając najnowsze lokomotywy do eksploatacji, może korzystać z ofert polskich producentów, reprezentujących najwyższą jakość na światowym poziomie.

- Dragon przeznaczony jest do obsługi tras dalekobieżnych, trudnych i wymagających - mówi Bartosz Krzemiński, prezes Newag. - Przeprowadzone przez nas testy potwierdziły, że lokomotywa z postoju potrafi pokonać wzniesienie o nachyleniu 10 prom., prowadząc pociąg o masie 4 tys. ton.

W 2011 r. Lotos Kolej, w ramach tzw. eksploatacji nadzorowanej, testowała lokomotywę Dragon. Eksploatacja potwierdziła dobre parametry pojazdu. W 2012 r., podczas targów InnoTrans w Berlinie, Lotos Kolej i ówczesny ZNLE Gliwice zawarły umowę na dostawę pięciu lokomotyw tego typu.

Dragon to pierwsza taka lokomotywa skonstruowana od podstaw w Newag Gliwice. Przeznaczona jest do prowadzenia pociągów towarowych o masie do 5 tys. ton z prędkością do 120 km/h. Przystosowana jest do eksploatacji przy zasilaniu 3kV DC. Prace nad projektowaniem E6ACT Dragon rozpoczęły się w 2006 r., a od 2010 r. lokomotywa poddawana była testom eksploatacyjnym. Przy produkcji lokomotywy wykorzystano najnowsze dostępne w branży kolejowej technologie. Zastosowanie budowy modułowej pozwala w przyszłości na szybką zmianę konfiguracji lokomotywy i przystosowanie jej do odmiennych wymagań eksploatacyjnych klienta.

Zwiedź z nami najnowocześniejszą myjnię dla cystern kolejowych.

Lotos Kolej to drugi największy przewoźnik towarowy w Polsce.

erka

Miejsca

Opinie (27) 1 zablokowana

  • Wreszcie wiadomość, (4)

    że polska lokomotywa, wyprodukowana w Gliwicach, nie jakieś pendolino, że jest dobra i będą następne.

    • 126 1

    • To nie mgli zrobić też tych pasażerskich zamiast kupować "pindolinio" ? (3)

      • 8 1

      • Nie mogli bo nikt w Polsce nie oferuje takich pociągów. (2)

        Nasi potrafią budować pociągi osiągające 199km/h. Pociag jadący 200kmh i więcej musi spełniać szereg wyśrubowanych norm i opracowanie takich składów przez to jest chlernie drogie. Dlatego też tylko w sumie pięciu producentów na świecie liczy się w tym segmencie.

        • 2 0

        • Mogli by

          tylko unia dała pieniądze na rozwój infrastruktury kolejowej.Nasz rząd postanowił przeznaczyć je na drogi,co spotkało się ze stanowczym sprzeciwem UE.Czas na wydanie sie kończył i na chybcika musieliśmy coś z sianem zrobić...kupiliśmy pindolino. Z jednej strony jak nasz nierząd sam nie potrafi wydawać pieniędzy dobrze że jest jakiś bat który nad nimi czuwa,aby nie puścić tego w błoto.

          • 1 2

        • A nam konieczne są parametry,

          że powyżej 200, które i tak nie będą realne przez automatykę i infrastrukturę jeszcze przez 10 lat. Wolę jechać do W-awy o te 25 minut dłużej, ale polskim, a nie włoskim cugiem. Nawet głąb Dyzma rozumiał, że lepszy polski cukier niż obcy. To tak, jakbyś kupił Ferrari, by jeździć po Chylońskiej.

          • 4 3

  • b (1)

    nie sprzedali jeszcze lotosu koleju

    • 6 1

    • í nie sprzedadzą

      • 1 0

  • Panie Tusk, a nie można było zamówić w Newag-u zamiast u Włochów pendolino? (8)

    Czy Pan jest patriotą?

    • 41 20

    • Nie mozna bylo,pierwsze pociagi z predkoscia ponad 160 km/h wyprodukowane zostaly w Polsce w ubieglym roku.Przetarg IC byl w 2010 roku

      • 2 0

    • Do nieudacznika; poczytaj pieniaczu kto podpisał umowę o dostawę Pendolino a nie za czyich rządów dostarczono je...

      • 3 0

    • Nieudaczniku pisowski! (5)

      Pendolino było zamówione wtedy ,kiedy polskie firmy jeszcze nie były aktywne na rynku i tusk z tym zamówieniem nie miał nic wspólnego. Kłamstwo to specjalność tych od tw balbiny

      • 8 15

      • Akurat bzdury piszesz (1)

        W momencie, kiedy zdecydowano się zdecydowano się na wariant bez wychylnego pudła, i co za tym idzie, że pociąg będzie jeździł maks 220 km/h można było spokojnie zlecić budowę nowych składów zespolonych np. PESIE (która w tym samym roku, w którym podjęto decyzję o zakupie pseudolino, prezentowałaby chociażby Elfa).

        • 6 4

        • Pesa, gdy zamiawiano Pendolino, przepraszała się ze 160km/h

          Pendolino w klasyku da radę pojechać 250. W "tilcie" i tak obowiązują je ograniczenia na E-65

          • 3 0

      • typowe rozumowanie leminga kto nie jest znami jest przeciwko nam czyli musi byc z Pisu:)

        gdyby pólmózg miał mózg wiedział by ze ludzi sie niedzieli na POPiSowców bo normalni ludzie maja gdzieś kto rządzi tylko jak to robi.Leming to wyborcy podobni jak w Rosji .Putin mówi ze to wszystko kłamstwo to zachodnie wojsko strzelało do Ukraińców nie Rosyjskie a Rosjanie mu wierzą!!

        • 2 3

      • Drodzy ignoranci (1)

        w Polsce jeszcze się nie produkuje składów o osiągach powyżej 200 km/h.
        Włączcie myślenie, wyłączcie głupie skrzeczenie.
        :)

        • 5 3

        • ty malarz ty do pędzelków wracaj a niekompromituj sie jak typowy leming

          • 3 9

  • (1)

    ależ ładny :)

    • 57 1

    • NIe martw

      już się mówi, że po zmianie szefowej UOKiK Lotos Koleje przejmie PKP Cargo i przemalują po swojemu

      • 0 5

  • "Lotos Kolej to drugi największy przewoźnik towarowy w Polsce." (3)

    To jest fajne zdanie, ale nieco propagandowe. Jest ono prawdziwe tylko jeżeli weźmie się pod uwagę pracę przewozową, bo jeżeli weźmie się pod uwagę samą masę przewiezionych towarów, to Lotos jest typowym planktonem (innymi słowy, Lotos wozi mało, ale za to na duże odległości). Warto też zwrócić uwagę, że na drugie miejsce pod względem pracy przewozowej wystarczy w Polsce 7% udział w rynku. Dla porównania, miejsce pierwsze, Cargo, ma udział blisko 60%.

    • 27 8

    • I jeszcze więcej powiem!

      Gdyby przedpiśca zadał sobie trud zweryfikowania danych (np. na stronie UTK) to zauważyłby, że np. drugi pod kątem ilości przewiezionych ton DB Schenker ma przewozy na średniej odległości... 64 km (dokładnie efekt przytoczonego przeze mnie przykładu). Dla porównania LOTOS Kolej ma 410 km, CTL 380 km, PKN Orlen 408 km, PKP Cargo 253 km a PKP LHS 315 km. Także słowa o "typowym planktonie" świadczą o tym, że autor powyższego stwierdzenia jest dyletantem, a co najwyżej brak mu podstawowej wiedzy o rynku kolejowym .

      • 4 1

    • A kogo poważnego obchodzi ile ktoś przewiózł ton?

      Ilość przewiezionych ton o niczym nie świadczy, bo przewieźć możesz nawet 300 mln ton, ale co z tego, jeżeli będziesz wykonywał tą pracę np. jedynie pomiędzy Gdańskiem Olszynką i Portem Północnym? Z tego powodu statystyki rynkowe zakłócały dawniej np. koleje kopalniane, które woziły węgiel wokół kopalń bądź piasek podsadzkowy z pól piaskowych do kopalń. Miały one przewozy rzędu kilkudziesięciu milionów ton... ale co z tego, skoro to nie była żadna praca?

      Wyobraź sobie, że Twój kolega zdejmuje z regałów kartony i Ci je podaje, a Ty musisz iść z nimi na koniec magazynu. Pod koniec dnia on zdjął tysiąc kartonów, a Ty przeniosłeś zaledwie sto kartonów. Czy jego wynagrodzenie ma być 10 razy większe, bo przeniósł 10 razy tyle co Ty?

      Z tego właśnie powodu potencjał i wielkość wykonywania przewozów ocenia się poprzez szacowanie wielkości wykonanej pracy przewozowej, a nie ilości przewiezionych ton. Każdy urząd bądź szanujące się media operują tą jednostką jako podstawową.

      • 8 1

    • przeważnie w artykułach to dodają.

      nie raz już widziałem w nawiasie "według pracy przewozowej", nawet na trojmiasto.pl. Widać tu ktoś się zapomniał.

      • 0 1

  • Szacun dla Slaska kawal dobrej roboty:) Teraz Polska!!!

    • 26 0

  • złom (1)

    Kiedyś to były lokomotywy, pełne majestatu, piękne, para buchała, ładowniczy sypał węgiel do kotła......, ach stare dobre czasy już nigdy nie powrócą...., a to to kawal blachy brzydki jak noc listopadowa - nic do zachwytu !

    • 8 28

    • dlatego właśnie ty jesteś emeryt a nie ta lokomotywa

      • 13 0

  • takie zimne te kolory teraz

    ten żółty chyba był lepszym wyborem.

    • 6 14

  • Pokierowałbym...

    • 34 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była...

Najczęściej czytane