• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zobacz statek hybrydowy z Remontowa Shipbuilding

VIK
5 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 

PSV Cooper Viking

Remontowa Shipbuilding przekazała armatorowi drugi z serii dwóch statków PSV. Jednostka o nazwie Cooper Viking przeznaczona jest do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego. Jednostka niebawem rozpocznie regularny serwis w norweskim sektorze Morza Północnego.



Dwie wielozadaniowe jednostki PSV zamówione zostały przez firmę Borealis Maritime, współpracującą ze szwedzkim armatorem Viking Supply Ships AB. Pierwsza z nich, czyli Coey Viking, została przekazana armatorowi w styczniu tego roku. Teraz przekazano kolejną, czyli Cooper Viking.

Czytaj też:

Zobacz, jak wygląda okręt podwodny podniesiony z wody



Jednostka spełnia najwyższe normy związane z ochroną środowiska. Jest zasilana LNG lub lekkim olejem okrętowym - MGO w układzie napędowym gazowo-elektrycznym. Dodatkowo  zainstalowano na niej układ zasilania bateryjnego, co plasuje ją na bardzo wysokiej pozycji w gronie najnowocześniejszych jednostek z elektrycznym napędem hybrydowym. Wyposażenie w baterie akumulatorów pozwala znacząco ograniczyć zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji do atmosfery, a postój w porcie dopasować do ograniczeń w zakresie norm hałasu.


Cooper Viking wyposażony jest w system dynamicznego pozycjonowania, który zapewnia utrzymanie pozycji statku przy wietrze o prędkości przekraczającej 35 węzłów i wysokości fali dochodzącej do 4 m. Na statku zainstalowano również system do zwalczania pożarów obiektów obcych klasyfikowany jako Fi-Fi -2, jak również do zwalczania rozlewów olejowych certyfikowany według przepisów NOFO. Statek zbudowany według zmodernizowanego projektu Wärtsilä VS 4411 DF pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV-GL pływać będzie pod norweską flagą narodową.

Gospodarka morska w Trójmieście



Aktualnie Remontowa Shipbuilding kończy prace (próby morskie) nad ostatnim z serii sześciu holowników dla Marynarki Wojennej, realizuje także budowę dwóch seryjnych niszczycieli min typu Kormoran, czwartego z  serii gazowego promu pasażersko-samochodowego budowanego na zamówienie kanadyjskiego armatora BC Ferries oraz dwóch lodołamaczy liniowych dla Wód Polskich w Szczecinie. Niedługo rozpocznie też budowę statku pożarniczego dla Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
VIK

Miejsca

Opinie (53) ponad 10 zablokowanych

  • (3)

    Powiem tak. Serce rośnie jak się patrzy jak prywatny polski biznes sobie radzi na globalnym rynku.
    Gdyby Remontowa była stocznią panstwową została by dawno rozgrabiona albo utopiona przez związkowcow, ktorzy nadają się jedynie do spania na styropianie, picia wódki w pracy czy kradzieży narzędzi. Brawo Remontowa.

    • 91 11

    • jaki prywatny?

      to majatek po sprzedanej stoczni polnocnej.

      • 4 20

    • Co tu ma do rzeczy remontowa?

      przeciez tu wiekszosc terenow to była Stocznia Polnocna. Skandal, ze ja za tuska zlikwidowano rujnujac rowniez budynek dyrekcji. Ten mial pancerne piwnice oraz hol prezentujacy jej dorobek.

      Teraz tylko biura na wymiane.

      • 3 21

    • Zysk

      A zarobili na tym ? Czy za frajer ?

      • 0 0

  • Holding (6)

    Nie Ship building a z Ship repair autorze tekstu

    • 17 5

    • moze tak po polsku? (1)

      jestesmy w Polsce.

      • 1 3

      • Jest po polsku

        Za ten kontrakt odpowiada Remontowa Shiprepair a nie Shibuilding.
        No ale nie można mieć o to pretensji do autora skoro ten portal wypuszcza taki bełkot: "...baterie akumulatorów.."

        • 1 6

    • Remontowa (3)

      Nie masz do końca racji kolego. Kontrakt jest Remontowej Shipbuilding i to oni przekazali finalnie statek do Armatora. A to, że GSR dokańczała te statki, to nic innego jak podwykonawstwo RSB, bo w ówczesnym czasie RSB miała bodajże 16 statków w budowie.

      • 9 2

      • Podaj nazwy tych 16 statkow (2)

        Zenada co piszesz

        • 0 4

        • Żenada jak się interesujesz, a komentujesz :) (1)

          1. ORP Mewa
          2. ORP Albatros
          3. Festoya
          4. Solavagen
          5. Mannheller
          6. Fodnes
          7. Planeta
          8. Zodiak
          9. Salish Heron
          10. Przemko
          11. Leszko
          12. Semko
          13. Mieszko
          14. Gniewko
          15. Bolko
          16. Tarpan
          17. Ocelot

          Przepraszam - 17 :) z czego 10 zdanych W 2020.

          • 4 0

          • Ktore ukonczone w terminie?

            • 0 2

  • Umieli sie uwlaszczyc na najlepszej polskiej stoczni wojskowej (10)

    kto odpowiada za likwidacje Stoczni Polnocnej?

    • 8 27

    • Pamietam zwolnienia z tej stoczni.

      • 11 0

    • nie bredź (1)

      • 6 3

      • to fakty - poznaj historie przeksztalcen.

        • 4 2

    • (5)

      Nie kumam. Jak sama nazwa wskazuje Stocznia Remontowa powinna zajmować sie remontowaniem,naprawianiemaprawianie statków.

      To w Remontowce budują statki ?

      bo to nazwa tylko przejeta. Remontowa byla na wyspie

      Polnocna na lądzie, Podobnie jak sasiadujaca z nią gdanska.

      W ogole nie powinni uzywac nazw polskich podmiotów. BO nie maja z nimi nic wspolnego.
      Oprocz majatku zawlaszczonego.

      • 2 9

      • Remontowa shipbuilding Prosze pana

        • 3 0

      • Sam sie zawlaszcz (1)

        Nikt niczego nie zawłaszczył. Remontowa kupiła Północna od skarbu Państwa za 120 mln zł w 2003 roku. I Państwo chętnie przytuliło te pieniążki.

        • 4 0

        • 120 mln

          A skąd miał te 120 milionów ? Z pensji Dyrektora odłożył ? Nie. Wcześniej przytulił od Państwa Remontową. A na Północną wziął kredyt z banku pod zastaw na stoczni. Takie to "kupowanie". Myślcie.

          • 0 0

      • Czasem nazwa to tylko nazwa. Weźmy mafię jeszcze rządzącą - tak przekornie się nazwali żeby sie z ludzi ponabijać.

        • 2 2

      • Spojrz na oligarchie pcimska . Niby PKN a zajmuje sie hotdogami.

        • 1 0

    • Usiadz sobie na porcelanie i tam wydawaj z siebie te bzdury.

      • 2 0

  • Gratulacje. (2)

    Tylko prywatne stocznie są w stanie konkurować na rynku. Państwowe są sztucznie utrzymywane przy życiu kroplówką. Generują tylko straty. Mam nadzieję że za jakieś 2 lata to się skończy.

    • 39 12

    • Do postaci z kreskówki

      Za dwa lata zas przegra jak zwykle przegrany sort.

      • 3 4

    • Prywaciarze

      Państwowe dobrze się.mialy dopóki d**ile z prywatnych nie zaczęli nimi zarządzać.

      • 0 0

  • Byłoby dobrze

    Aby przed napisaniem czegokolwiek .jeżeli nie pomysleć..to przynajmniej poczytać..
    parę nazw podmiotów gospodarczych można ogarnąc..
    Niestety..

    • 9 5

  • chłodzenia baterii ulegnie awarii, to może dojść do zapłonu, a wtedy bum (6)

    Z tą baterią wcale tak super nie jest. Jak system chłodzenia baterii ulegnie awarii, to może dojść do zapłonu, a w następstwie do eksplozji. Dodatkowo system LNG na burcie. Wszystko fajnie, jak to chodzi.

    • 12 14

    • Hybryda (1)

      Sama idea ciekawa w teorii. Natomiast gorzej w praktyce. Na Baterii statek nie pojedzie. Bateria działa na zasadzie stabilnej pracy elektrowni okrętowej, a dokładniej w przypadku nagłego spadku zapotrzebowania energii el, bateria utrzyma zasilanie, w tym czasie drugi agregat prądotwórczy będzie mógł się uruchomić, zsynchronizować i połączyć się z siecią.
      Następna sprawa bezpieczeństwo. W przypadku przegrzania baterii w wyniku np awarii układu chłodzenia, może dojść nawet do eksplozji. Jest to taka "bomba" a w połączeniu z systemem LNG może dojść do ogromnej katastrofy. Oczywiście wszystko w teorii, ale trzeba dmuchać na zimne. No i fajnie jak wszystko działa i automatyka wraz z zabezpieczeniami funkcjonuje bez zastrzeżeń.

      • 13 7

      • kto zaminusowal?

        Wcale nie fajnie

        • 0 2

    • to zupełnie jak z helikopterem! dopóki śmigła się kręcą to może latać, gorzej jak w czasie lotu przestanie ;)

      • 8 0

    • Chłodzenie batetii

      Battery pack Corvus,'a jest chłodzony powietrzem, ma zabezpieczenia i derateing... Również od wysokiej temperatury. Wszystko jest bezpiecznie... Aż nadto. Proszę się nie martwić i nie siać defetyzmu na wyrost.

      • 7 0

    • No to sie musza mechanicy przylozyc do pracy, zeby wszystko dzialalo :) Inaczej spelni sie przepowiednia.

      • 0 1

    • Bardzo malo prawdopodobne

      U mnie na statku, baterie maja zdublowany system chlodzenia - zdarzylo sie, ze system padl (ludzki blad), a baterie zostaly odlaczone od sieci natychmiast - mimo iz ich temperatura byla wlasciwa. Jest zabezpieczenie, ktore nie pozwala na ich uzycie, jesli nie chodza wentylatory nadmuchowe plus zabezpieczenie temperaturowe, gdyby ktos chcial obejsc zabezp. na krotko ;)

      • 0 0

  • Wszystko się sypie (3)

    Ciekawe jak długo RSB jeszcze pociągnie i po co Polsce w dobie rakiet poławiacze min ze stali nierdzewnej? I w końcu kto dzisiaj będzie minował jakieś morskie sadzawki typu Bałtyk?

    • 16 19

    • Raf (1)

      Nie masz pojęcia ile min jest w Bałtyku z drugiej wojny światowej.

      • 0 0

      • Ale te okręty mają podejmować nowe miny

        Nie te 80-letnie.

        • 0 0

    • niedługo, mieli ogłaszać upadłość, ale jakoś tego nie widać.

      • 0 0

  • a to da rade wciagac sieci i na dorsza plywac?

    • 1 2

  • Niech mi ktoś powie, tylko szczerze (4)

    Dlaczego się temu statku dziubek bardziej nie zanurza? Czy kadłub od dziobu ma większe zanurzenie żeby zrekompensować przesunięcie środka masy do przodu?

    • 1 2

    • Ja nie wiem

      • 0 0

    • Szczerze:

      a) masa siłowni; b) system balastowy

      • 0 0

    • Ooo, to proste zadanie

      Miszczowie z mostka nie opanowali prostego programu do balastowania.
      Ot, co.

      • 0 0

    • prawo Archimedesa ma zastosowanie.

      • 0 0

  • Stocznia Polnocna (3)

    Przypomne niedowiarkom ze nowe budowy wykonuje byla Stocznia Polnocna a Remontowa zakleja tylko dziury.

    • 3 3

    • Jedyna dziura jest polnocna

      Które nie daje rady kończyć statkow np psv3 psv4 , 2 statki Ral

      • 1 1

    • Północna wykonała tylko sam kadłub resztę Remontowa

      • 0 1

    • Już czas żeby Remontowa pozbyła się tego garba jakim jest była Północna. Mnóstwo wpompowanych pieniędzy i zero zysków.

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jan Zarębski

Działalność gospodarczą rozpoczął już na początku lat 80. Stworzył firmy takie jak Lonzę i Natę,...

Najczęściej czytane