• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zobacz wodowanie luksusowego jachtu za 18 mln euro

Wioletta Kakowska-Mehring
10 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 

Wodowanie luksusowego jachtu w gdańskiej stoczni Conrad.


Stocznia Conrad zwodowała luksusowy jacht motorowy wart aż 18 mln euro, czyli prawie 77 mln zł. Budowała go i wyposażała "pod klucz". Viatoris, czyli wędrowiec jest zarówno największym jachtem motorowym zbudowanym do tej pory w tej stoczni, jak również największym jachtem tego typu kiedykolwiek zbudowanym w Polsce.



Conrad C133 Viatoris (z łac. wędrowiec) ma 40 metrów długości, 8,3 m szerokości, na pokład może zabrać 10 pasażerów i 7 osób załogi. Kontrakt stocznia pozyskała w maju 2015 roku, stępkę położono już w grudniu tego samego roku. Projekt architektoniczny bryły zewnętrznej przygotowała firma Reymond Langton z Wielkiej Brytanii, projekt koncepcyjny Diana Yacht Design z Holandii, a projekt techniczny Stocznia Conrad z Gdańska. Stocznia jest też projektantem wystroju wnętrza. A ten powstał w oparciu o kolekcje najbardziej luksusowych firm z Londynu, Paryża i Mediolanu. Wystarczy tylko wspomnieć, że w wystroju użyto wysokiej jakości, najdroższych gatunków drewna, np. palisandru czy hebanu.

- Znakiem rozpoznawczym projektu jest wyjątkowa elegancja, wyraziste linie oraz ponadczasowy harmonijny styl łączący w sobie klasyczne proporcje oraz nowoczesność. W efekcie powstał wyjątkowy model jachtu motorowego Conrad C133, będący połączeniem światowej klasy designu i technologii z kunsztem polskiego rzemiosła - zachwalają swoje dzieło władze stoczni.
Stocznia nie ujawnia, kto jest nabywcą jednostki. Zdradzono jedynie, że jest to - można powiedzieć - stały klient, ponieważ od 2010 roku był właścicielem mniejszego jachtu ze stoczni Conrad. Jednostka zostanie przekazana armatorowi na początku czerwca. Wcześniej przejdzie wymagane przepisami próby morskie. Z kolei we wrześniu odbędzie się jej światowa premiera na prestiżowej wystawie w Monaco Yacht Show 2018.

  • Viatoris ma 40 metrów długości, 8,3 m szerokości.
  • Jacht był wodowany w doku pływającym.
  • Jacht był wodowany w doku pływającym.
  • Viatoris może zabrać na pokład 10 pasażerów i 7 osób załogi.
  • We wrześniu odbędzie się światowa premiera jachtu na prestiżowej wystawie w Monaco Yacht Show 2018.
  • We wrześniu odbędzie się światowa premiera jachtu na prestiżowej wystawie w Monaco Yacht Show 2018.

Bezpieczeństwo, komfort, luksus oraz wykorzystanie najnowszych zaawansowanych technologii stanowiły priorytety zarówno na etapie projektowania, jak i w trakcie budowy tej jednostki. Dlatego jest ona naszpikowana najnowocześniejszymi rozwiązaniami. Kadłub tej trzypokładowej jednostki jest stalowy, a nadbudówka z lekkich stopów aluminiowych. Jacht wyposażony jest w system stabilizacji niwelujący przechyły, własną oczyszczalnię ścieków, dźwig do wodowania pontonu, żuraw pokładowy czy odsalarkę.

Na głównym pokładzie znajduje się salon i jadalnia dla 10-12 osób. Jest tam też dostępny "system rozrywkowy" m.in. z ekranem video. Z trzech stron można odsunąć drzwi i wówczas staje się ona częścią tarasu. Na pokładzie jest też duża kuchnia, pokój dzienny i korytarz łączący części jachtu. Dalej z przodu zaś duża kabina armatorska, z dwoma łazienkami i garderobą. Na pokładzie górnym znajdzie się strefa wypoczynkowa i bar, a także kabina kapitańska, z osobną klatką schodową do kabin załogi. Na rufie znajduje się garaż na sprzęt pływający, który można przekształcić w platformę kąpielową z jacuzzi, sauną ze szklanymi ścianami, czy strefę fitness.

Stocznia Conrad (Conrad Shipyard) to siostrzana spółka Marine Projects. Powstała w 2003 roku. Buduje komfortowe jachty żaglowe i motorowe, mające długość od 20 do 100 m. Funkcjonuje na terenie byłej Stoczni im. Josepha Conrada Korzeniowskiego w Gdańsku. Z kolei firma Marine Projects Ltd. istnieje od 28 lat i została początkowo założona jako firma inżynieryjna dla przemysłu morskiego, a następnie rozszerzona na produkcję. 

Jacht Conrad C133 Viatoris od środka.

Miejsca

Zobacz także

Opinie (104) 7 zablokowanych

  • przecież kupcy jachtów za 18 mln euro nie czytają tego portaliku

    i nie dadzą reklam. Coś jak sex dla ubogich w trojmiescie

    • 4 1

  • połowa urządzeń nie dziala

    A druga połowa popsuje się za pół roku

    • 5 4

  • przystojniaczek

    • 2 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wodowanie jachtu motorowego Viatoris

    wspaniały!

    Bardzo cieszę się ,ze takie piękne jachty są u nas budowane! Oby wiecej takich projektów.
    Uważam , ze powinen być droższy! Bo za granicą takie cuda kosztuja 1,5raza tyle!
    Kibicuje i czekam na kolejny!

    • 3 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wodowanie jachtu motorowego Viatoris

    Łacina? (1)

    Wędrowiec to Viator, Viatoris to drugi przypadek, dopełniacz, chyba bez sensu jest ta nazwa

    • 5 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wodowanie jachtu motorowego Viatoris

      Klitoris Ventoris

      • 1 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wodowanie jachtu motorowego Viatoris

    pierdo*enie o szopenie ! (2)

    ta krypa wyglada jak lodka wedkarska w porownaniu do jachtow budowanych w Gdynskiej stoczni DAMEN , nie osmieszajcie sie !!!!

    • 3 8

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wodowanie jachtu motorowego Viatoris

      Demon był budowany wconradzie

      • 0 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wodowanie jachtu motorowego Viatoris

      W Damen Shipyards Gdynia są budowane kadłuby yachtów oraz inne typy statków.

      • 1 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wodowanie jachtu motorowego Viatoris

    ojoj tyle radosci z jachtu ...

    w momencie kiedy po drugiej stronie mostu rozgrywal sie ludzki dramat , komornik w obstawie policji ladowal na ponton barke za ktorej budowe pracownicy zapewne do dzis nie otrzymali wynagrodzenia , wlasnie tak padaja w polsce stocznie . w tym samym czasie z jednej strony radosc z drugiej smutek .

    • 1 1

  • Zamówiłem tę krypę, ale widzę, że jest jakaś taka chu..wa.

    Dam ją dzieciakom, a zamówię sobie lepszą.

    • 4 2

  • nic ciekawego

    jak w tytule

    • 1 1

  • Pytanie podstawowe: who cares?

    • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz...

Najczęściej czytane