• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zobacz wodowanie statku arktycznego

VIK
21 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
aktualizacja: godz. 11:50 (22 kwietnia 2015)

Wodowanie boczne w Remontowa Shipbuilding.


W Remontowa Shipbuilding szykuje się kolejne wodowanie. Tym razem będzie to arktyczny statek zaopatrzeniowy przeznaczony do obsługi portów wokół Grenlandii. Statek o długości prawie 75 metrów wpadnie do wody już w środę 22 kwietnia.


Czy widziałe(ła)ś kiedyś wodowanie boczne?



Aktualizacja, godz.11:50: W Remontowa Shipbuilding zwodowano statek dla Royal Artic Line A/S. Jest to jeden z pięciu budowanych w ramach kontraktu dla Grenlandii.


Statek zostanie zwodowany o godz. 10. Niestety, nie będzie można wejść na teren stoczni. Z uwagi na duży ruch produkcyjny, a przede wszystkim z racji pracy nad tajnym, wojskowym kontraktem, czyli budową niszczyciela min Kormoran II, zorganizowanie uroczystości z udziałem publiczności byłoby utrudnione. Jednak nic straconego. Wodowanie można obserwować z mostu prowadzącego na Wyspę Ostrów. zobacz na mapie Gdańska Zresztą z  tego miejsca - jak twierdzą stali bywalcy - najlepiej widać.

Statek budowany jest na zamówienie Royal Artic Line A/S, firmy założonej w 1993 roku, będącej własnością rządu grenlandzkiego. Kontrakt obejmuje budowę łącznie pięciu statków o różnej pojemności transportowej, z czego 3 to prototypy. Głównym zadaniem budowanych statków jest usprawnienie infrastruktury morskiej wzdłuż wybrzeży Grenlandii i Danii. Statki - jako jedne z pierwszych na świecie - spełniać będą wymogi najnowszej klasy PC5 oraz PC6 (Polar Class). Ich wspólną cechą będzie wzmocniona konstrukcja kadłuba umożliwiająca pracę w ekstremalnie trudnych warunkach żeglugi arktycznej, w rejonach pokrytych grubą krą lodową przy temperaturach sięgających do minus 35 stopni Celsjusza.

Wodowany statek ma 74,2 m długości i 15,2 szerokości. Jednorazowo będzie mógł przewozić 108 kontenerów. Prace załadowcze usprawniać będą dwa dźwigi umieszczone na pokładzie statku, umożliwiające samodzielne ładowanie kontenerów bez konieczności użycia sprzętu portowego. Po zakończeniu budowy, zajmie on miejsce dowozowego statku Pajuttaat, będącego w eksploatacji od 1979 roku. Statek budowany jest pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV GL (Det Norske Veritas), według projektu należącego do Remontowa Holding biura konstrukcyjnego Remontowa Marine Design & Consulting.

Nie jest to pierwsze zlecenie realizowane dla tego klienta. W 2005 roku Grupa Remontowa przekazała temu armatorowi kontenerowiec "Mary Arctica". Statek został wyróżniony przez brytyjskie stowarzyszenie Royal Naval Architects prestiżowym tytułem "Significant Ship of 2004", a Matką Chrzestną została duńska księżniczka Małgorzata.
VIK

Miejsca

Opinie (54) 4 zablokowane

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wodowanie arktycznego statku

    Aalborg...

    Byłem tam na Sokratesie. Przyjemne miasto. Zresztą jest to miasto partnerskie do naszej Gdyni.
    Fajnie mają Duńczycy z tą Grenlandią. W ogóle fajnie tam jest :)

    • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wodowanie arktycznego statku

    pięknie ... gratulacje !!

    • 0 0

  • jak jeszcze istniala polska stocznia polnocna s.a. (2)

    sam budowalem i ogladalem pozniej wodowanie.

    • 10 1

    • (1)

      a już nie jest polska?..

      • 3 2

      • jakos nie bardzo

        nawet patrzac na pongliszowa nazwe. Zreszta stocznia polnocna zostala zlikwidowana "po cichu"

        • 1 0

  • Jeszcze nie tak dawno była to (13)

    Stocznia Remontowa, a tu widzę, że już jakiś baran z kompleksem narodowości zmienił nazwę na Remontowa Shipbuilding ! Normalnie k..a paranoja !

    • 25 31

    • Zanim zaczniesz rzucać "kompleksami narodowymi" pomyśl, to nie boli. Albo zapytaj. (6)

      Klientami stoczni są armatorzy spoza Polski, to dla nich ta nazwa, czyli połączenie znanej marki Remontowa z nazwą produktu który oferuje firma. Kilka razy ktoś tu już tłumaczył na tym forum.
      Poza tym właścicielami stoczni są prawdziwi Polacy i zarządzają nią też prawdziwi Polacy. To wyjątek w Polsce.

      • 17 9

      • stolec wiesz (4)

        Stocznia Polnocna miala kontrakty z Brazylia, z krajami Afrykanskimi, Dania etc.
        Zadnycjh kompleksów nie bylo a NAZYWALA SIE PO POLSKU.

        gosc ma racje, ze jest to robota malych czlowieczkow z kompleksami, sfrustrowanych z tego powodu, ze na maturze dostali slabe oceny z jezyka ojczystego. Gadki w pongliszu demaskuja idiotow wsrod ludzi myslacych..

        Jesli by bylo tak jak piszesz stocznia nazywala by sie zwyczajnie po angielsku i/ lub po polsku. Tu jest typowy wiesniacki ponglisz. Ani polski ani angielski.

        • 11 7

        • Po stylu pisania i emocjach widać ze jesteś półgłówkiem. To analiza psychologa. (1)

          • 3 3

          • odnies sie do faktow bubku

            jesli nie umiesz to MASZ PROBLEM

            • 0 0

        • (1)

          tak, miala. w latach 70-tych, kiedy jeszcze czerwone sprzedawczyki z solidarnosci nie mialy tam za duzo do powiedzenia.

          • 1 1

          • 80/90

            • 0 0

      • zachodzi pewna sprzecznosc

        bo dlaczego ten artykul jest po polsku i nadal nazwa w nim jak dla "zagranicznych armatorow"?

        • 3 0

    • (1)

      Remonotwa Shipbuilding to dawna Stocznia Północna, Gdańska Stocznia Remontowa to co innego.

      • 16 5

      • spokojnie ta tez sie wyburzy

        • 6 3

    • taaa.... (1)

      Lepiej Shipbuilding niż Lenina czy komuny paryskiej

      • 7 14

      • stolec wiesz sprzedawczyku

        • 2 1

    • wszystkie barany gadaja w ponglishu

      zaczelo sie jak zaczeli wyjezdzac do anglii na zmywak. Wystarczy w wyszukiwarce wpisac ponglish szef

      • 10 0

    • poczytaj, pozdro.

      • 3 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wodowanie arktycznego statku

    zawsze oglądam takie filmiki i czekam że statek przewróci się...

    żart

    • 4 5

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wodowanie arktycznego statku

    Już trzeci mój poszedł, a ja nie byłem na żadnym wodowaniu jeszcze.

    Tyle roboty jest, damy radę!

    • 5 9

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wodowanie arktycznego statku

    normalnie tsunami

    • 3 2

  • Wielka siara

    Najpierw 13 minut spóźnienia, a potem nikt nie zapowiedział, że będą wodować o 10:13 i hoooy bombki strzelił, nie szło ustawić kamery na czas.

    • 1 5

  • (1)

    Niech Aldona Klakierka napisze prawdę o przeterminowaniu tych jednostek , o nie płaceniu kooperantom i o bałaganie organizacyjnym .

    • 11 2

    • Nie krytykuj - obowiązuje oficjalna linia ze od półtorej roku poprawiła sie organizacja

      produkcji, szczególnie w temacie raportowania i stystyki.
      Oczywiście są przejściowe problemy, wiecie rozumiecie towarzysze, ale już niedługo wszystko bedzie super.

      • 1 1

  • wodowanie

    jak to jest? jeden holding buduje, remontuje statki i ma zyski a drugi robi podobne rzeczy i ma straty. ten pierwszy to holding prywatny calkowcie drugi to holding marsjanski, pierwszy korzysta z tego co wypracuje drugi czerpie pelnymi garsciami z kieszeni podatnika czytaj ze skarbu panstwa.panstwowy holding marsjanski wydal juz ponad 2 miliardy zlotych naszych pieniedzy, wydatek byl daremny bo efektow nie ma no nie sa np. likwidacja miejsc pracy, widmo upadku krazace nad firmami marsjan. kiedy marsjanie zostana rozliczeni z marnowania nie swoich pieniedzy?glowny marsjanin uciekl z gdyni i schowal sie na nowym swiecie i ma nadzieje przeczekac by z powrotem wyplynac a czeka na wynik wyborow parlamentarnych przegrana jego slusznej partii to poczatek do rozliczania marsjan za to co zrobili z polskimi stoczniami.a co do wodowania w remontowej to zyczyc nalezy dalszych sukcesow, widac ze mimo wszystko jest szansa na odrodzenie polskiego przemyslu stoczniowego.

    • 18 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie...

Najczęściej czytane