- 1 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (72 opinie)
- 2 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (113 opinii)
- 3 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (184 opinie)
- 4 Jest umowa na czarter FSRU (16 opinii)
- 5 Zobacz, jak wygląda świat z suwnicy (18 opinii)
- 6 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (26 opinii)
Zodiak II zastąpi Zodiaka. Nowy statek dla Urzędu Morskiego w Gdyni
Urząd Morski w Gdyni przygotowuje się do przejęcia nowego statku wielozadaniowego. Będzie to największa spośród eksploatowanych dotychczas jednostek. Aktualnie "Zodiak II", zbudowany przez gdańską stocznię Remontowa Shipbuilding, jest w próbach morskich, po zakończeniu których nastąpi jego formalny odbiór końcowy. Jednostkę zastąpią statek hydrograficzny "Zodiak", przekazany do eksploatacji w 1982 roku, a zbudowany także przez Remontową Shipbuilding, która wówczas była Stocznią Północną.
"Zodiak II" będzie pełnić funkcję lodołamacza, służyć do wystawiania oznakowania nawigacyjnego, holowania statków, prowadzenia prac hydrograficznych i zwalczania rozlewów olejowych. Będzie mógł również służyć jako jednostka o funkcjach ratowniczych i przeciwpożarowych, wspomagając w tych zadaniach inne służby. Statek o nazwie "Zodiak II" zastąpi wysłużony, prawie 40-letni statek "Zodiak", który jest planowany do wycofania z eksploatacji i wystawienia na sprzedaż jesienią bieżącego roku.
Wodowanie Zodiak II w Remontowa Shipbuilding.
Zodiak II budowany jest w ramach prowadzonego przez Urząd Morski w Szczecinie projektu "Nostri Maris - budowa dwóch wielozadaniowych jednostek pływających". Jest on współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności, w ramach Programu Operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko" na lata 2014-2020. Wartość kontraktu na budowę dwóch jednostek wielozadaniowych to 213 mln 650 tys. złotych. Drugą, bliźniaczą jednostkę, zbudowaną w ramach projektu - "Planeta I", będzie eksploatował Urząd Morski w Szczecinie.
Statek o długości 60 m, szerokości 12,8 m i zanurzeniu 3,5 m będą osiągać prędkość 13 w. Będą posiadały spalinowo-elektryczny system napędu, pozwalający na elastyczne wykorzystanie mocy przy wypełnianiu różnorodnych funkcji.
Wodowanie statku Planeta I w Remontowa Shipbuilding.
Miejsca
Opinie (33) 1 zablokowana
-
2020-07-16 16:22
Dawno temu
bo ponad 20 lat temu zapytałem jednego z właścicieli GSR, kiedy wejdą na giełdę. Odpowiedź brzmiała - nigdy. parę lat później zrozumiałem dlaczego nie wejdą na giełdę. Popieram to stanowisko.
- 5 1
-
2020-07-16 18:28
Związki zawodowe
Ponieważ pracuje w tym zakładzie to wiem że posiadamy dwa związki zawodowe. Czemu pretensje są do jednego. Proszę aby sprawiedliwie oceniać związki zawodowe.
- 5 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.