• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Związkowcy PKP Cargo nie chcą Pendolino w swojej hali

Robert Kiewlicz
7 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Związkowcy ostrzegają, że przejęcie hali na potrzeby Pendolino może pozbawić pracy ok. 100 pracowników warsztatów spółki Cargowag Gdynia Grabówek. Związkowcy ostrzegają, że przejęcie hali na potrzeby Pendolino może pozbawić pracy ok. 100 pracowników warsztatów spółki Cargowag Gdynia Grabówek.

PKP Intercity chce przejąć halę naprawy taboru PKP Cargo w Gdyni Grabówku. W budynku tym spółka ma zamiar garażować składy pociągu Pendolino. Na takie rozwiązanie nie chcą się zgodzić kolejowe związki zawodowe twierdząc, że grozi to utratą licznych miejsc pracy. Obecnie halę użytkuje spółka-córka PKP Cargo - Cargowag. W gdyńskiej hali wykonuje ona głównie naprawy rożnego typu wagonów towarowych. Pracuje w niej ok. 100 osób.



Halą w Gdyni Grabówku zobacz na mapie Gdyni PKP Intercity interesuje się już od dawna. Początkowo spółka starała się o wydzielenie części hali dla potrzeb Pendolino. Okazało się jednak, że budynek nie spełnia wymogów technicznych dla tego typu pociągów. Intercity wystąpiła więc z propozycją przejęcia hali w całości z zamiarem jej przebudowy.

Pendolino na targach TRAKO w Gdańsku.

Pociąg przechodzi ostatnie kosmetyczne poprawki w Cisowej.



- PKP IC wyraziła chęć przejęcia hali w całości bądź części dla własnych potrzeb pod pretekstem złego stanu infrastruktury kolejowej na użytkowanych przez siebie obiektach stacji Gdynia Główna Postojowa (Gdynia Leszczynki) - twierdzą w przesłanym do zarządu spółki piśmie związkowcy z Międzyzakładowego Związku Zawodowego Pracowników Kolejowych RP w Gdyni Cargo. - Jednocześnie PKP Cargo miałoby przejąć w rozliczeniu halę w Gdyni Leszczynkach zobacz na mapie Gdyni użytkowaną obecnie przez PKP IC.

Związkowcy ostrzegają, że takie rozwiązanie może pozbawić pracy ok. 100 pracowników warsztatów spółki Cargowag Gdynia Grabówek. Dodatkowo spowodowałoby to, że naprawy taboru kolejowego odbywałyby nie w Gdyni, a w Tczewie. Co związane jest ze wzrostem kosztów napraw, a hala w Gdyni Grabówku jest bezpośrednim zabezpieczeniem potrzeb przewozowych portów Trójmiasta.

Co na to PKP Intercity? Spółka nie chce komentować tej sprawy, a jej przedstawiciele twierdzą, że rozwiązanie sporu powinna znaleźć spółka PKP Cargo, do której hala pośrednio należy. PKP Cargo zastrzega natomiast, że żadne decyzje jeszcze nie zapadły.

- Trwają rozmowy z PKP Intercity i analizy wewnętrzne dotyczące ewentualnego podziału hali w Gdyni Grabówku. Jest to kluczowy obiekt dla PKP Cargo ze względu na bliskość portu morskiego, skalę prowadzonych tam prac naprawczo-modernizacyjnych i zależy nam na wypracowaniu optymalnego rozwiązania - twierdzi Mirosław Kuk, rzecznik prasowy PKP Cargo. - Jednocześnie dostrzegamy potencjał lepszego wykorzystania hali dla PKP Cargo, nawet w przypadku jej podziału. Ale ostateczne rozwiązanie musi być zatwierdzone przez zarządy spółek: PKP Cargo i jej spółki zależnej - Cargowag, oraz PKP Intercity.

Inwestycje związane z Pendolino spółka PKP Intercity planuje już od ubiegłego roku. Składy mają być serwisowane właśnie w Gdyni Grabówku. Przewoźnik do budowy stacji końcowej chce zagospodarować będące jego własnością tory odstawcze zobacz na mapie Gdańska.

Miejsca

Opinie (74) 3 zablokowane

  • bb (1)

    dla kłapiących na te związki -ile przynosi zysku Cargo a ile IC czyli Pędzilino?

    • 17 8

    • .

      Po 1 pkp ic musi utrzymywac nierentowne tlk. Po 2 trwaja remonty, dla pasazera bardzo wazna jest predkosci, dla towarow mniej. Po 3 Pendolino bedzie dopiero jezdzic od grudnia - wtedy dopiero ma zacząc zarabiac.

      • 3 2

  • Miejsce młodym (2)

    Najlepiej naprawiać stare trupy bez chęci dokształcania- do emerytury jakoś dociągniemy. A może warto się douczyć, a jak nie to zrobić miejsca dla młodych mechaników/elektryków ?.

    • 12 10

    • Miejsce młodym (1)

      PO-kazać mi młodego ,który się tak naprawdę zna na pracy ? Chyba tylko na pyskowaniu i żądaniu za swoją jeszcze młodość dużych pieniędzy...

      • 5 5

      • Miejsce młodym

        OD-powiem na Twój post. A może problem tkwi w tym, że jak przyjdzie "młody" do zakładu to: sprząta, czyści. A żeby przekazać "tajemną" wiedzę to nie ma chętnych- "ja mu powiem, a on mnie wygryzie". Co do pieniędzy to właśnie związki zawodowe dają piękny przykład: trzynastki, wczasy, zniżki. Czyli żądanie coraz większych pieniędzy za swoją związkowość. Za robotę się wziąć, a nie za rządzenie- to wam jak widać nie wychodzi, czy prezes staje za tokarką ? Bo widzę że tokarze chcą stać za biurkiem- a szkół żadnych.

        • 3 0

  • (1)

    bo za pendolino mendżery dostały koperte pod stołem dlatego podpisali umowe teraz tylko kłopot z tego a tak swoa drogą to racja gonić związkowców nieroy i pasorzyty

    • 7 5

    • dowody?

      Masz jakiekolwiek dowody albo przeslanki na korupcje? Czy tak sobie gadasz od rzeczy? Bo nawet dziennikarze ani opozycja nie mają dowodow, a mają 1000 razy większą wiedzę od ciebie szary czlowieczku.

      • 2 0

  • (2)

    prokurator gdzie jest ?

    • 11 0

    • Prokuratorzy pracują w żółwim tempie...

      • 0 0

    • Gdzie jest prokurator.

      Zazwyczaj w prokuraturach, sądach, na miejscach przestępstw.

      • 0 0

  • pendolino srendolino (1)

    • 10 3

    • Pseudolino tak jest poprawnie ale lemingi uwierza we wszystko co im Nowak naopowiadał

      • 2 5

  • też nie chcę jeżdzić mercem w kartoflach !

    • 3 1

  • Napuszczanie na związki trwa.

    Prezes Cargo zrobi co mu kolega z partii każe. Ludzie pójdą won.

    • 14 3

  • związkowcy

    Niech związkowy udadzą się do Dyrektora Szerszenia - on im to na pewno załatwi...

    • 5 1

  • a co z ZNTK ??? (2)

    co z halami po zniszczonych ZNTK w Gdańsku-Przeróbce ???

    • 6 1

    • zntk (1)

      a o co chodzi ???
      mają się dobrze i funkcjonują jeszcze lepiej jak kiedyś bo i tramwaje robią

      wpisz sobie kolego ZNTKiM w google a nie tylko bezmyślnie w klawiature klepiesz

      • 1 1

      • Ostatni tramwaj ZNTKiM naprawiał w połowie lat 90-tych i z tego czasu pochodzą informacje. Ale hale są a pracownicy czekają na poważniejszą robotę.

        • 1 1

  • A ja slyszalem , ze SKM (1)

    tez ma cisnienie na przejecie tej hali . Czyli wojna w PKP bedzie? Stawiam na Pendolino - ma najlepszy , bo Warsiafski P.R. , z tej trojcy chetnych na hale .

    • 5 3

    • Może być, jeszcze nie wiadomo gdzie Pkm będzie obrządzać swoje składy.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Katarzyna Dobrzyniecka

Ekonomista, Absolwent Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego Od ponad 10 lat Dyrektor...

Najczęściej czytane