• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Związkowcy PKP Cargo nie chcą Pendolino w swojej hali

Robert Kiewlicz
7 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tunel pod Morską po remoncie zyska windę
Związkowcy ostrzegają, że przejęcie hali na potrzeby Pendolino może pozbawić pracy ok. 100 pracowników warsztatów spółki Cargowag Gdynia Grabówek. Związkowcy ostrzegają, że przejęcie hali na potrzeby Pendolino może pozbawić pracy ok. 100 pracowników warsztatów spółki Cargowag Gdynia Grabówek.

PKP Intercity chce przejąć halę naprawy taboru PKP Cargo w Gdyni Grabówku. W budynku tym spółka ma zamiar garażować składy pociągu Pendolino. Na takie rozwiązanie nie chcą się zgodzić kolejowe związki zawodowe twierdząc, że grozi to utratą licznych miejsc pracy. Obecnie halę użytkuje spółka-córka PKP Cargo - Cargowag. W gdyńskiej hali wykonuje ona głównie naprawy rożnego typu wagonów towarowych. Pracuje w niej ok. 100 osób.



Halą w Gdyni Grabówku zobacz na mapie Gdyni PKP Intercity interesuje się już od dawna. Początkowo spółka starała się o wydzielenie części hali dla potrzeb Pendolino. Okazało się jednak, że budynek nie spełnia wymogów technicznych dla tego typu pociągów. Intercity wystąpiła więc z propozycją przejęcia hali w całości z zamiarem jej przebudowy.

Pendolino na targach TRAKO w Gdańsku.

Pociąg przechodzi ostatnie kosmetyczne poprawki w Cisowej.



- PKP IC wyraziła chęć przejęcia hali w całości bądź części dla własnych potrzeb pod pretekstem złego stanu infrastruktury kolejowej na użytkowanych przez siebie obiektach stacji Gdynia Główna Postojowa (Gdynia Leszczynki) - twierdzą w przesłanym do zarządu spółki piśmie związkowcy z Międzyzakładowego Związku Zawodowego Pracowników Kolejowych RP w Gdyni Cargo. - Jednocześnie PKP Cargo miałoby przejąć w rozliczeniu halę w Gdyni Leszczynkach zobacz na mapie Gdyni użytkowaną obecnie przez PKP IC.

Związkowcy ostrzegają, że takie rozwiązanie może pozbawić pracy ok. 100 pracowników warsztatów spółki Cargowag Gdynia Grabówek. Dodatkowo spowodowałoby to, że naprawy taboru kolejowego odbywałyby nie w Gdyni, a w Tczewie. Co związane jest ze wzrostem kosztów napraw, a hala w Gdyni Grabówku jest bezpośrednim zabezpieczeniem potrzeb przewozowych portów Trójmiasta.

Co na to PKP Intercity? Spółka nie chce komentować tej sprawy, a jej przedstawiciele twierdzą, że rozwiązanie sporu powinna znaleźć spółka PKP Cargo, do której hala pośrednio należy. PKP Cargo zastrzega natomiast, że żadne decyzje jeszcze nie zapadły.

- Trwają rozmowy z PKP Intercity i analizy wewnętrzne dotyczące ewentualnego podziału hali w Gdyni Grabówku. Jest to kluczowy obiekt dla PKP Cargo ze względu na bliskość portu morskiego, skalę prowadzonych tam prac naprawczo-modernizacyjnych i zależy nam na wypracowaniu optymalnego rozwiązania - twierdzi Mirosław Kuk, rzecznik prasowy PKP Cargo. - Jednocześnie dostrzegamy potencjał lepszego wykorzystania hali dla PKP Cargo, nawet w przypadku jej podziału. Ale ostateczne rozwiązanie musi być zatwierdzone przez zarządy spółek: PKP Cargo i jej spółki zależnej - Cargowag, oraz PKP Intercity.

Inwestycje związane z Pendolino spółka PKP Intercity planuje już od ubiegłego roku. Składy mają być serwisowane właśnie w Gdyni Grabówku. Przewoźnik do budowy stacji końcowej chce zagospodarować będące jego własnością tory odstawcze zobacz na mapie Gdańska.

Miejsca

Opinie (74) 3 zablokowane

  • wszyscy fizyczni Cargo mają ochronę pracy-pewnie przeszli by do PICu

    • 2 0

  • "hejt" na związkowców

    uwielbiam. nikt ich nie chce:) choć na zachodzie więcej związków pracowniczych niż u nas i więcej osób w nich jest, tylko tam pewnie rozumieją interesy całej firmy i przekładają je nad interesy Genia i Zdzicha z drugiej zmiany co to na kacu do roboty zawsze przychodzą i za nim się wezmą do roboty to już idą na przerwę.

    • 10 0

  • Bez związków zawodowych będzie niewolnictwo jeszcze większe niż obecnie

    na zachodzie na który tak wielu się zapatruje jest większe "uzwiązkowienie" niż w PL, chcecie żyć jak np. w Danii ale bez związków zawodowych ???

    • 8 1

  • Zwiazki wyrażają opinie myślacej części zarzadzających w PKP

    Często Związki Zawodowe wyrażają opinie rozsądnej i myślącej części zarządzających w PKP, którzy gdyby przedstawiliby własne przemyślenia dobre dla Polski, PKP i Pracowników to wylądowaliby na bezrobociu. W tym przypadku Związki mają rację. Nie wolno psuć tego co potrzebne i daje pracę ludziom tylko dlatego, że rządzący w Intercity chcą oglądać swoje pociągi bez wychodzenia z biura. Kto może niech poprze apel związków by nie zabierać pracownikom PKP CARGO Hali w Gdyni Grabówku. Intercity ma dosyć dużo miejsca i ciągłe dotacje z Unii by wybudować nową halę na swoje potrzeby.

    • 7 2

  • związkowcy

    zróbcie majdan

    • 5 2

  • Nie chcemy w Gdyni.

    Nie chcemy Pendolino w Gdyni.Niech je wezmą sobie do warszawki i trzymają razem z tęczą.Pindolinami niech jeżdżą amatorzy tęczy.

    • 8 5

  • Najlepiej rozwalić

    Teraz mają kłopot, a jeszcze parę lat temu istniała piękna wagonownia na Zaspie Towarowej, ale jakiś mądry kazał ją rozebrać. Teraz by się przydała, przeniosło by się Cargo z Gdyni do Gdańska a IC by miało halę w Gdyni dla siebie. Niestety w tym kraju nic się nie opłaca i najlepiej wszystko rozebrać.

    • 5 1

  • Postawcie to wloskie g...o

    kupione prawdopodobnie za łapówy, pod dom barona Slawku Nowaku.
    Niech sobie grillujeq

    • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Roman Walasiński

Prezes zarządu Swissmed Centrum Zdrowia. Ukończył Uniwersytet Gdański, Wydział Prawa i...

Najczęściej czytane