Zwiedziliśmy prom Nova Star

Zobacz jak wygląda prom Nova Star.


Ma tylko siedem lat i jest najnowszy na Bałtyku na trasie z Polski do Szwecji, może zabrać na pokład 1215 pasażerów, na których czekają bary, restauracje, sklepy i kasyno. Jeżeli pasażerowie zaufają, to ma przed sobą przyszłość - przekonują władze PŻB Polferries. Odwiedziliśmy prom Nova Star.



- Historia już się stała, nie cofniemy tego, ale możemy zawalczyć o przyszłość - powiedział Piotr Redmerski, prezes Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. - Mogę tylko przeprosić wszystkich, którzy z powodu opóźnienia musieli zmienić plany urlopowe. Dla nas to też była trudna sytuacja. Mam nadzieję, że uda nam się odbudować zaufanie. Liczę, że tak się stanie, zwłaszcza że rynek czekał na ten prom. Sądząc po pierwszych opiniach, jakie usłyszeliśmy, pasażerom się podoba.
Od końca czerwca opisujemy losy promu Nowa Star, który został wydzierżawiony przez polskiego armatora PŻB Polferries (statek pływał na linii z Maroka do Hiszpanii). Termin pierwszego rejsu na linii Gdańsk-Nynäshamn kilkakrotnie przekładano z powodu przedłużającego się remontu.

- Prom był w gorszym stanie, niż się spodziewaliśmy. Okazuje się, że kultura techniczna na morzu Śródziemnym jest inna niż na Bałtyku. Na szczęście nad wszystkim czuwał klasyfikator DNV GL, który zażądał dodatkowych prac. Niestety nie my odpowiadaliśmy za remont, tylko właściciel, a jemu nie spieszyło się tak, jak nam - tłumaczy prezes Redmerski.
Ostatecznie udało się i 14 września prom wypłynął w swój pierwszy rejs.

- Jest już po sezonie, więc trudno o pełne obłożenie. Jednak z każdym rejsem widzimy większe zainteresowanie. Ostatnio przywieźliśmy 200 turystów ze Szwecji. Dziś w Gdańsku czekamy na 150 pasażerów - dodaje Piotr Redmerski.
Władze PŻB Polferries nie kryją, że z powodu wcześniejszych problemów próbują zachęcić klientów specjalnymi ofertami promocyjnymi. Dlatego w najbliższym czasie można liczyć na różne promocje, i dla rodzin, i dla firm, które szukają pomysłu na konferencje w niebanalnych okolicznościach. Operator szykuje też specjalną ofertę świąteczno-sylwestrową.

Prom został wyczarterowany na razie na dwa lata od armatora z Singapuru ST Engineering Marine Ltd. Jeżeli sprawdzi się na tej linii, to być może zostanie na dłużej. Będzie pływać na linii Gdańsk-Nynäshamn wymiennie z promem Wawel, który ma już 38 lat i choć przeszedł remont w 2004 roku, to klasą odstaje od swojego zmiennika.

Nova Star to prom typu ro-pax zbudowany zaledwie w 2011 roku w stoczni ST Marine w Singapurze. Statek ma 161 długości i 25,6 m szerokości. Może płynąć z prędkością maksymalną 21 węzłów. Zabiera na pokład 1215 pasażerów. Posiada znacznie więcej miejsc kabinowych oraz lepiej przygotowaną przestrzeń pasażerską. Do dyspozycji pasażerów są sklepy, kafeterie, restauracje oraz sale konferencyjne. Na promie znajdują się również place zabaw dla dzieci. Są kabiny czteroosobowe z oknem i bez, miejsca siedzące na rozkładanych fotelach, a także kabiny o wysokim standardzie z telewizorem i lodówką.

Prom Nova Star to nie tylko oferta dla turystów, to także nowe połączenie cargo.

- Widać wzrost w przeładunkach, dlatego liczymy na ten segment. Nowy prom daje dużo większe możliwości i wierzymy, że będzie cieszył się dużym zainteresowaniem - dodaje prezes Redmerski.

Pierwszy rejs promu Nova Star.

Opinie (70) 4 zablokowane

  • Słabo (12)

    Standardem dla promów jest 30 węzłów, te nasze żółwio-ślimaki jeżdżą około 20

    • 21 36

    • starochinskie przyslowie mowi: (3)

      kupujac starego wartburga nie zrobisz z niego pozniej passata

      • 16 5

      • Ale on ma 7 lat (2)

        Dla statku to jak spod igły

        • 18 1

        • moze i ma 7 lat ,tylko pytanie kiedy zszedl z deski kreslarskiej ? (1)

          -1982?

          • 10 8

          • Z deski wiec przed 1990. :)

            • 3 1

    • który prom na Bałtyku tyle wyciąga? (2)

      • 8 1

      • Wyciagają 30 w (1)

        Prom visby i gotland na trasie Nynashamn - Visby (Gotland )

        • 3 8

        • Visby I Gotland wyciągają 27-28 ale ile przy tym spalają paliwa (dotowanego przez państwo)

          • 10 1

    • Na Polskim morzu

      Tylko Polskie Promy!

      • 10 3

    • 30 knouff (2)

      ty klocu, osobiscie plywam barzdo czesto, jedyny prom ktorym plynalem 29 knotuff jest superspeed miedzy sandefjord i hirsthals, zdajesz sobie sprawe z tego ze jestes S...

      • 6 1

      • (1)

        To słabo. Ja płynąłem 36kts że Świnoujścia do Malmo Boomerangiem w 1998.

        • 2 3

        • Boomerang w sierpniu tego roku zatonął w Puerto de Guanta Wenezueli :-(

          Podobno od roku nikt o niego nie dbał.

          • 0 0

    • re

      zawsze mozesz samolotem a co za drogo??

      • 0 0

  • Zwiedziliśmy prom... (3)

    Piszę się zwiedzaliśmy proma, a nie prom.

    • 4 55

    • ...może promenadę ;) :P

      • 5 1

    • promila

      o lol

      • 0 0

    • Zwiedzialiśmy proma

      razem z dzieciami i śmiećmi

      • 0 0

  • (3)

    Mój kraj taki piękny,7 lat budowy, nim wpłynął w pierwsze rejs już miał niezadowolonych klientów. :D

    • 20 10

    • (1)

      Jakby Flaszka Głodź poświęcił ten okręt, to w miesiąc by go zbudowali.

      • 5 3

      • Poldek korozja cię zżera

        Jak wszystko z prl...

        • 1 0

    • Przeciez ten prom pływał przez te 6 lat na morzu Śródziemnym

      On nie jest w PL budowany, tylko był tu remontowany. Okazało się że zakres prac musi być większy niż planowano - klasyfikator niemiecki GL zażądał dodatkowych napraw.

      • 5 1

  • 200 szwedow weekendowo do dentysty

    To bardzo dobry wynik, teraz tez niezgorszy - 150 Polaków wraca do godnej pracy i godnego życia. Ja na miejscu tego prezesa cieszyłbym się ze ktokolwiek chce pływać z nimi po tych przebojach, Wiarygodność na poziomie premiera, najlepiej tochyba wychodzi na tym biznesie singapurski armator. Panie prezesie, życzę wysokich premii.

    • 65 14

  • Dziekuję, nie skorzystam nawet za darmo po tym co się wczesniej działo. (2)

    • 31 25

    • (1)

      Jak ci się kibel zapcha, to też się tak obrażasz i nie sr*sz przez miesiąc?

      • 9 9

      • ale bileciki sie sprzedawalo

        nie posiadajac sprawnego promu

        • 14 2

  • w malutkim Singapurze budują wielkie statki (2)

    mają potężne linie lotnicze, gigantyczny terminal kontenerowy, a u nas?

    • 25 8

    • u nas też mogłoby tak być ale do tego trzeba mieć pracowników-niewolników

      spokojnie, wszystko w swoim czasie

      • 8 1

    • A unas, gdyby porzednie rządy dalej rządziły, to dzisiaj nic by nie było!!! Wszystko byłoby sprzedane za symboliczne " piniądze"! i byśmy byli republiką bananową!

      • 1 1

  • (3)

    Kompletnie mi się nie podoba. Wygląda jak stary szrot z zewnątrz a nie siedmioletni prom

    • 11 24

    • będziesz zanim płynął kajakiem i go podziwiał? wsiadasz i płyniesz - wygoda, komfort i ekonomia powinna się liczyć (1)

      • 6 2

      • Tako miałem zamiar

        • 1 0

    • Kurdwa mlotszy niż muj pasat!

      • 3 0

  • Szczerze pisząc, to ten prom guzik mnie obchodzi. (2)

    • 11 17

    • no co ty

      • 0 2

    • To na ch*j wchodzisz i zawracasz d*pe?

      • 4 0

  • 20 węzłów to za wolno. Ja lubie jak co najmniej 30 węzłów jest predkosc. (4)

    • 7 18

    • iza woli szybciej ;)

      • 6 1

    • Iza zapraszam na mój prom (2)

      ma on tylko jeden węzeł ale za to jaki!!!!!!

      • 6 0

      • A gdzie zacumowales Denis ? (1)

        • 4 0

        • w Elblągu

          • 0 0

  • A gdzie reszta? (1)

    Ciśnienie paliwa ok? Przecieków już nie ma?

    • 6 3

    • Ni ma, grają dobre disco i można tvp info obejrzeć na wszystkich telewizorach;)

      • 5 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Marek Kasicki

Wiceprezes zarządu Energa-Operator. Absolwent Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki...