• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zwodowano statek rybacki dla Duńczyków

Rafał Borowski
31 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 

Zobacz z bliska wodowanie statku dla Duńczyków


W Zakładzie Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta przy ul. Jana z Kolna 31 zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku zwodowano statek rybacki M/V Aine. Częściowo wyposażona jednostka została zbudowana dla duńskiego armatora Karstensens Skibsvaerft A.S. To zaledwie jedno z 19 zamówień dla tego klienta, które zostaną zrealizowane przez tę stocznię do końca 2018 roku.



Czy kiedykolwiek widziałeś z bliska wodowanie statku?

W piątkowe popołudnie, tuż po godz. 13, z gdańskich pochylni Stoczni Remontowej Nauta zjechała kolejna jednostka. To statek rybacki M/V Aine, który będzie operował na wodach Morza Północnego.

Jednostka powstała na zlecenie duńskiego klienta, stoczni Karstensens Skibsvaerft z siedzibą w miejscowości Skagen. Jej wymiary to 56,5 m długości i 12,5 m szerokości, a głębokość zanurzenia wynosi 4,8 m. M/V Aine jest częściowo wyposażony, a dokończenie budowy zostanie zrealizowane we wspomnianej wcześniej stoczni w Danii. Finalnym operatorem statku będzie irlandzki armator Aine Fishing Company Ltd, którego logo widnieje już na dziobie statku.

- To jeden z mniejszych statków, jakie Nauta zbudowała dla duńskiego klienta. Podobnie jak pozostałe jednostki tego typu, trawler M/V Aine będzie wyposażony w zbiorniki do przewożenia żywych ryb oraz nowoczesne rozwiązania rybołówcze i elektroniczne. Statki trałowe typu "pelagic" to jednostki łowiące za pomocą włoka przyciąganego do burty wraz ze złowionymi rybami. Dla lepszego poszukiwania ryb statki tego typu są wyposażone w rożnego rodzaju urządzenia elektroniczne, takie jak sonary, echosondy lub szperacze, które znajdują ławce ryb, jednocześnie oceniając ich wielkość i ustalają optymalną trasę, wokół której należy wypuszczać sieci - wyjaśnia Anna Bulman, rzecznik prasowy Stoczni Remontowej Nauta.
M/V Aine to już dziewiąte zlecenie, zrealizowane przez gdyńską Nautę dla duńskiej stoczni. Duńczycy zamówili łącznie aż 17 jednostek, które zgodnie z harmonogramem mają powstać do końca 2018 roku. To jednak nie jedyne zlecenia, jakie są obecnie realizowane w Zakładzie Nowych Budów w Gdańsku należącym do gdyńskiej stoczni. Oprócz wyżej wspomnianych statków, Nauta realizuje właśnie budowę w pełni wyposażonego trawlera M/V Ocean Star dla szkockiego armatora Mewstead (Fraserburgh) LLP.

Karstensens Skibsvaert A.S. to duńska stocznia, specjalizująca się w budowie i wyposażaniu różnego rodzaju statków. Oprócz sejnerów i trawlerów rybackich buduje także niewielkie promy pasażerskie i okręty specjalne dla duńskiej marynarki wojennej. Od trzech lat firma jest stałym klientem stoczni Nauta.

Miejsca

Opinie (51) 2 zablokowane

  • a kiedy zwodują coś dla Nas?

    • 10 1

  • to ciekawostka, wszak jedna taka jednostka wyłowi więcej ryb niż wynoszą całe kwoty połowowe przeznaczone dla Polski... i gdzie tu ta unijna "równość"

    • 5 3

  • (2)

    Na kazdym jest strata poczawszy od b690. Ciekawe ile na tym i ile po terminie?

    • 8 5

    • Zamilcz

      • 4 4

    • strata b690

      czy to to ten statek na ktorym stach f. okradl skarb panstwa?

      • 1 2

  • w Polsce już dawno (1)

    zlikwidowano rybaków i rybołówstwo. Kiedys płacili za likwidacje kutrów , teraz bedziemy kupować rybu u Duńczyków

    • 3 3

    • już dwno kupujemy i od "zielonych" Norwegów

      • 3 0

  • A ciekawe czy był Andrzej, Jarek i Antek bo to przecież ich firma i ich sukes

    • 6 4

  • Najlepsi ludzi przechodzą do Nauty, rośnie nowa potęga ! (3)

    • 9 15

    • Owszem, jest w naucie paru fajnych ludzi z remontowej (2)

      Jest tez paru baranow za ktorymi nikt nie teskni. Moze i potencjal rosnie, ale pod ministerialnym butem nigdy potegi nie bedzie. Bedzie polityka, zwiazki, ukladziki i wymiana managerow co wybory. No i oczywiscie propaganda sukcesu bedzie...

      • 6 6

      • Oby nie robili zmian niżej

        • 1 0

      • Barany są wszędzie. Piotr S. to wybitny menedżer, niestety osaczyła go banda lizusów

        i intrygantów, zresztą na własne życzenie. Miernota z ogromnym ego, szczury korporacyjne i jakies 3 ligowe popłuczyny.

        • 10 1

  • barany (1)

    jaka nauta to jest stocznia Gdanska a ta cala firma nauta gdzie dzierrzawi teren to spulka krzak i tyle polowa ludzi na czarno masakra

    • 4 11

    • Sam jesteś krzak amebo

      • 5 2

  • Duńczycy nasze ryby nam nim złowią i się im zwróci

    A moze polski statek do połowu ryb by zbudowali?? Ryby mało a Polacy kuterkami pykają....

    • 0 1

  • a potem ryba w sklepie jak złoto kosztuje (2)

    bo musimy kupować ryby od innych

    • 2 0

    • (1)

      Kto zlikwidował Dalmor?

      • 2 0

      • Solidaruchy wszystko zlikwidowali w tym i Dalmor

        • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wodowanie statku rybackiego M/V Aine

    aine (2)

    armator Karstensens Skibsvaerft A.S. ciekawe jak wielką flotę ma ta STOCZNIA

    • 2 3

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wodowanie statku rybackiego M/V Aine

      Stocznia nie musi być armatorem

      W tym przypadku jest ona zleceniodawcą, który potem statki u siebie wyposaży i sprzeda. To normalna praktyka. Można oczywiście dostać zlecenia od armatora, ale to wymaga odpowiedniego, czytaj: efektywnie działającego, działu sprzedaży / marketingu.

      • 0 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wodowanie statku rybackiego M/V Aine

      Mniejszą od RSB;-)

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto...

Najczęściej czytane