- 1 Terminal chemiczny obok Naftoportu (25 opinii)
- 2 Poczta Polska. Mniej okienek, mniej etatów (211 opinii)
- 3 Jak zarobiłem 2 mln USD na giełdzie (68 opinii)
- 4 Ropa popłynie szybciej rurociągiem (41 opinii)
- 5 Zwolnienia grupowe. Stały trend czy tylko zmiana jakościowa (215 opinii)
- 6 Śmiertelny wypadek w stoczni (130 opinii)
Zwodowano statek rybacki dla Duńczyków
Zobacz z bliska wodowanie statku dla Duńczyków
W Zakładzie Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta przy ul. Jana z Kolna 31 w Gdańsku zwodowano statek rybacki M/V Aine. Częściowo wyposażona jednostka została zbudowana dla duńskiego armatora Karstensens Skibsvaerft A.S. To zaledwie jedno z 19 zamówień dla tego klienta, które zostaną zrealizowane przez tę stocznię do końca 2018 roku.
Jednostka powstała na zlecenie duńskiego klienta, stoczni Karstensens Skibsvaerft z siedzibą w miejscowości Skagen. Jej wymiary to 56,5 m długości i 12,5 m szerokości, a głębokość zanurzenia wynosi 4,8 m. M/V Aine jest częściowo wyposażony, a dokończenie budowy zostanie zrealizowane we wspomnianej wcześniej stoczni w Danii. Finalnym operatorem statku będzie irlandzki armator Aine Fishing Company Ltd, którego logo widnieje już na dziobie statku.
- To jeden z mniejszych statków, jakie Nauta zbudowała dla duńskiego klienta. Podobnie jak pozostałe jednostki tego typu, trawler M/V Aine będzie wyposażony w zbiorniki do przewożenia żywych ryb oraz nowoczesne rozwiązania rybołówcze i elektroniczne. Statki trałowe typu "pelagic" to jednostki łowiące za pomocą włoka przyciąganego do burty wraz ze złowionymi rybami. Dla lepszego poszukiwania ryb statki tego typu są wyposażone w rożnego rodzaju urządzenia elektroniczne, takie jak sonary, echosondy lub szperacze, które znajdują ławce ryb, jednocześnie oceniając ich wielkość i ustalają optymalną trasę, wokół której należy wypuszczać sieci - wyjaśnia Anna Bulman, rzecznik prasowy Stoczni Remontowej Nauta.
M/V Aine to już dziewiąte zlecenie, zrealizowane przez gdyńską Nautę dla duńskiej stoczni. Duńczycy zamówili łącznie aż 17 jednostek, które zgodnie z harmonogramem mają powstać do końca 2018 roku. To jednak nie jedyne zlecenia, jakie są obecnie realizowane w Zakładzie Nowych Budów w Gdańsku należącym do gdyńskiej stoczni. Oprócz wyżej wspomnianych statków, Nauta realizuje właśnie budowę w pełni wyposażonego trawlera M/V Ocean Star dla szkockiego armatora Mewstead (Fraserburgh) LLP.
Miejsca
Opinie (51) 2 zablokowane
-
2017-03-31 21:11
a kiedy zwodują coś dla Nas?
- 10 1
-
2017-03-31 21:16
to ciekawostka, wszak jedna taka jednostka wyłowi więcej ryb niż wynoszą całe kwoty połowowe przeznaczone dla Polski... i gdzie tu ta unijna "równość"
- 5 3
-
2017-03-31 21:22
(2)
Na kazdym jest strata poczawszy od b690. Ciekawe ile na tym i ile po terminie?
- 8 5
-
2017-03-31 22:04
Zamilcz
- 4 4
-
2017-04-02 08:16
strata b690
czy to to ten statek na ktorym stach f. okradl skarb panstwa?
- 1 2
-
2017-03-31 21:51
w Polsce już dawno (1)
zlikwidowano rybaków i rybołówstwo. Kiedys płacili za likwidacje kutrów , teraz bedziemy kupować rybu u Duńczyków
- 3 3
-
2017-03-31 22:39
już dwno kupujemy i od "zielonych" Norwegów
- 3 0
-
2017-03-31 21:59
A ciekawe czy był Andrzej, Jarek i Antek bo to przecież ich firma i ich sukes
- 6 4
-
2017-03-31 22:07
Najlepsi ludzi przechodzą do Nauty, rośnie nowa potęga ! (3)
- 9 15
-
2017-04-01 08:07
Owszem, jest w naucie paru fajnych ludzi z remontowej (2)
Jest tez paru baranow za ktorymi nikt nie teskni. Moze i potencjal rosnie, ale pod ministerialnym butem nigdy potegi nie bedzie. Bedzie polityka, zwiazki, ukladziki i wymiana managerow co wybory. No i oczywiscie propaganda sukcesu bedzie...
- 6 6
-
2017-04-01 08:13
Oby nie robili zmian niżej
- 1 0
-
2017-04-01 11:25
Barany są wszędzie. Piotr S. to wybitny menedżer, niestety osaczyła go banda lizusów
i intrygantów, zresztą na własne życzenie. Miernota z ogromnym ego, szczury korporacyjne i jakies 3 ligowe popłuczyny.
- 10 1
-
2017-04-01 07:04
barany (1)
jaka nauta to jest stocznia Gdanska a ta cala firma nauta gdzie dzierrzawi teren to spulka krzak i tyle polowa ludzi na czarno masakra
- 4 11
-
2017-04-01 08:16
Sam jesteś krzak amebo
- 5 2
-
2017-04-01 07:42
Duńczycy nasze ryby nam nim złowią i się im zwróci
A moze polski statek do połowu ryb by zbudowali?? Ryby mało a Polacy kuterkami pykają....
- 0 1
-
2017-04-01 07:44
a potem ryba w sklepie jak złoto kosztuje (2)
bo musimy kupować ryby od innych
- 2 0
-
2017-04-01 08:16
(1)
Kto zlikwidował Dalmor?
- 2 0
-
2017-04-02 11:24
Solidaruchy wszystko zlikwidowali w tym i Dalmor
- 0 0
-
2017-04-01 11:46
aine (2)
armator Karstensens Skibsvaerft A.S. ciekawe jak wielką flotę ma ta STOCZNIA
- 2 3
-
2017-04-02 11:36
Stocznia nie musi być armatorem
W tym przypadku jest ona zleceniodawcą, który potem statki u siebie wyposaży i sprzeda. To normalna praktyka. Można oczywiście dostać zlecenia od armatora, ale to wymaga odpowiedniego, czytaj: efektywnie działającego, działu sprzedaży / marketingu.
- 0 1
-
2017-04-02 14:36
Mniejszą od RSB;-)
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.