• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zwodowano trawler w Naucie

VIK
2 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Serene to jeden z większych statków rybackich budowanych obecnie w SR Nauta. Serene to jeden z większych statków rybackich budowanych obecnie w SR Nauta.

W Zakładzie Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta odbyło się wodowanie częściowo wyposażonego trawlera pelagicznego. Jednostka do połowu ryb jest przeznaczona dla odbiorcy z Szetlandów.

 

Serene ma 82 m długości, ponad 17 m szerokości oraz 5,9 m zanurzenia. To jeden z większych statków rybackich budowanych obecnie w SR Nauta. Jednostka będzie służyła do połowów stad ryb na Oceanie Atlantyckim. Teraz statek zostanie przeprowadzony do Danii, gdzie będzie do końca wyposażony i przekazany armatorowi. Jednostkę wykończy duńska firma Karstensens Skibsvaerft AS. Finalnym operatorem trawlera jest szetlandzki armator Serene Fishing Company Ltd.

- To piękny statek, a SR Nauta wykonała dobrą pracę - powiedział na uroczystości wodowania Knud Degn Karstensen, dyrektor zarządzający Karstenesen Shipyard.
Statek powstał w Gdańsku na zamówienie stałego klienta Nauty - duńskiej firmy Karstensens Skibsvaerft AS, a finalnym operatorem jednostki będzie szetlandzki armator Serene Fishing Company Ltd. Statek będzie łowił na Oceanie Atlantyckim. 

Budowa statków do połowu ryb stanowi jedną ze specjalności Zakładu Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta. W ubiegłym roku stocznia zwodowała pięć statków, a na ten rok ma w planie wodowanie siedmiu jednostek. Oprócz statków rybackich w portfolio Nauty są także jednostki naukowo-badawcze i statki obsługowe dla sektora offshore. W ostatnim czasie Stocznia pozyskała także ważny kontrakt na budowę w pełni wyposażonego statku wywiadowczego dla Szwedzkiej Marynarki Wojennej oraz na budowę okrętu ratowniczego dla Marynarki Wojennej RP.
VIK

Opinie (52) 1 zablokowana

  • Ile na nim stracą ?

    Na katamaranie dla Uniwersytetu Gdańskiego NAUTA straciła ponad 30 milionów polskich złotych. Dlaczego oni budują nowe jednostki skoro nie potrafią i przynosi to olbrzymie straty.
    Na nowych budowach można zarobić pod warunkiem że takie same jednostki buduje się seryjnie / co najmniej kilka /. Nauta bierze zlecenia na nowe jednostki których nikt nie chce realizować. Panowie gdzie tu sens i logika. Proponuję od razu uciekajcie z "tonącego okrętu".
    A dług Nauty to nie 200 a ponad 700 milionów.

    • 2 1

  • (1)

    Z jakiego kierownika w Naucie macie największy brecht?

    • 1 2

    • Z dyrektora handlu, do niedawna - handlu i finansów, niejakiego kj-ota. Niedawno się chwalił, że rokuje statki większe, niż

      Po mi ok n

      • 0 3

  • Dobra zmiana.. (2)

    Mamy wspaniały zarząd i mądrego prezesa i super dyrektorów ,budujemy nowe statki w Gdańsku , remontujemy statki w Gdyni .Jest dużo zamówień ,pracownicy są szanowani ,dobrze zarabiają

    • 4 4

    • fajne profile na fb

      mają ci wasi "derektorzy", kierownicy zresztą też nieźle wypadają

      • 0 0

    • ryszard

      niezly jajacarz z Ciebie , Rychu.

      • 2 1

  • wodowanie (4)

    Zwodowano kadłub trawlera a nie trawler. Statek zostanie wyposażony przez stocznię duńską Karstensens a nie Nautę i to duńczycy będą wszędzie podawani jako ci którzy zbudowali ten statek. Niestety taka jest prawda, szkoda , że dziś w Polsce nie buduje się statków gotowych do eksploatacji czyli od położenia stępki do podniesienia bandery.

    • 13 3

    • Zaraz (3)

      a seria 8 PSV dla ECO, 3 PSV dla Gulf Offshore i dwa PSV dla Tidewater'a zbudowane kompletnie wyposażone w latach 2010-2013 w Północnej/Remontowej?

      • 0 0

      • don dzonson (2)

        a co ma wspolnego prywatny holding gdanskiej remontowki ( w tym jest dawna stocznia Polnocna im. Bohaterow Westerplatte) z tez prywatna stocznia remontowa Nauta,
        aha Nauta jest stocznia prywatna a tutaj wlascicielem jest panstwo polskie - praktycznie wszystkie akcje należa do panstwa. a w holdingu remontowej akcje naleza do osob fizyvcznycvh

        • 2 0

        • (1)

          a co ma wspólnego ten komentarz z moim? tzn, to co Pan(i) pisze to prawda, ale nie w temacie. oryginalny wpis: w polsce nie buduje się w pełni wyposazonych statków. odpowiedż - buduje się, a jakże.

          • 0 0

          • don dzonson - statki

            tak,ma Pan rację buduje się statki czy okrety jak np ostatnio oddany "Kormoran"
            czy " Oceanograf" ale to wszystko sa pojedyncze jednostki. Rzecz w tym ze w Polsce dzisiaj nie ma biura projektowego zdolnego zaprojektować jednostkę pływajacą nie ma też stoczni zdolnej do zbudowania bez problemów statku
            a to z powodu braku ludzi o odpowiednich kwalifikacjach i umiejetnościach.
            Po prostu brakuje szkół , które to zostały zlikwidowane w latach 90 tych.

            • 3 0

  • To ja już nic nie rozumiem

    To Nauta ma jakieś problemy ? Przecież w telewizji w Wiadomościach mówili , że Polska odbudowuje przemysł stoczniowy po latach zaniedbań ,że budujemy promy ,będziemy budować okręty podwodne. Czy to co mówią ministrowie to nieprawda?Niech się wypowie ktoś kto ogarnia ten temat

    • 4 0

  • Podpowiem pomysł: sprywatyzować Naute. Wtedy bedzie dobrze (1)

    • 5 0

    • Hiszpanie niech przejmą, będziemy jeździli na wycieczki związkowe do Madrytu :)

      • 1 0

  • (8)

    Ciekawe kiedy pojawi się nowy prezes tego szaleństwa.

    • 9 5

    • (2)

      Przeciez juz jest.

      • 0 4

      • Dobra zmiana

        Prezesa wykopsali, ale nowy na razie jest p.o.

        • 0 0

      • a kto ?

        • 4 0

    • No przynajmniej (2)

      coś wodują. A w RSB ciąg dalszy powolnej agonii.
      Kontrakty z wojskiem mogą okazać się niewykonalne albo dobijające tą naprawdę fajną stocznie.

      • 7 11

      • dawno chyba do RSB nie zaglądałeś

        • 8 1

      • jak państow bezpośrednio nie może dobić prywatnego holdingu to daje projekt państwowy który go dobije - przeca to takie oczywiste - PiS nie pozwoli na brak kontroli -0 stocznie miały paść jak Niemcom obiecano, Niemiecki rząd nie może dotować nie rentownych niemieckich stoczni w nieskończoność ... mają inne wydatki na tapecie

        • 2 9

    • (1)

      To może coś popłacą podwykonawcom.

      • 6 1

      • za te podkradanie materiału i rozkompletowywanie odebranych odcinków i rejonów ?

        • 3 2

  • Czy to prawda że w Naucie są aż takie problemy (2)

    W internecie nie ma złych o ponieważ na temat tej firmy,pytam bo sprzedaliśmy im ostatnio dużo materiału

    • 2 1

    • Mądrze

      Należałoby napisać przekazaliśmy...za sprzedany materiał dostalibyście pieniądze. A tak syndyk wpisze was na listę

      • 0 0

    • każdy z branży o tym wie

      • 1 1

  • Szkoda ze predzej nie informowali... a teraz, po fakcie... :(

    • 0 0

  • A nowe kontrakty .......w Naucie (2)

    Za PO było kilkanaście ,od kiedy prezes jest nowy to i kontraktów brak , płynność finansowa kiepska Ciekawie czy będziemy mieli dalej pracę

    • 19 7

    • Kolego wlasnie przez te kontrakty zawarte za czasow PO w Naucie sa teraz problemy

      • 5 4

    • Przecież tego prezesa odwołano

      w zeszłym tygodniu.

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Tomasz Basiński

W latach 1987 – 1990 kształcił się w sopockim Policealnym Studium Zawodowym w specjalności...

Najczęściej czytane