• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zwodowano trawler w Naucie

VIK
2 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Serene to jeden z większych statków rybackich budowanych obecnie w SR Nauta. Serene to jeden z większych statków rybackich budowanych obecnie w SR Nauta.

W Zakładzie Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta odbyło się wodowanie częściowo wyposażonego trawlera pelagicznego. Jednostka do połowu ryb jest przeznaczona dla odbiorcy z Szetlandów.

 

Serene ma 82 m długości, ponad 17 m szerokości oraz 5,9 m zanurzenia. To jeden z większych statków rybackich budowanych obecnie w SR Nauta. Jednostka będzie służyła do połowów stad ryb na Oceanie Atlantyckim. Teraz statek zostanie przeprowadzony do Danii, gdzie będzie do końca wyposażony i przekazany armatorowi. Jednostkę wykończy duńska firma Karstensens Skibsvaerft AS. Finalnym operatorem trawlera jest szetlandzki armator Serene Fishing Company Ltd.

- To piękny statek, a SR Nauta wykonała dobrą pracę - powiedział na uroczystości wodowania Knud Degn Karstensen, dyrektor zarządzający Karstenesen Shipyard.
Statek powstał w Gdańsku na zamówienie stałego klienta Nauty - duńskiej firmy Karstensens Skibsvaerft AS, a finalnym operatorem jednostki będzie szetlandzki armator Serene Fishing Company Ltd. Statek będzie łowił na Oceanie Atlantyckim. 

Budowa statków do połowu ryb stanowi jedną ze specjalności Zakładu Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta. W ubiegłym roku stocznia zwodowała pięć statków, a na ten rok ma w planie wodowanie siedmiu jednostek. Oprócz statków rybackich w portfolio Nauty są także jednostki naukowo-badawcze i statki obsługowe dla sektora offshore. W ostatnim czasie Stocznia pozyskała także ważny kontrakt na budowę w pełni wyposażonego statku wywiadowczego dla Szwedzkiej Marynarki Wojennej oraz na budowę okrętu ratowniczego dla Marynarki Wojennej RP.
VIK

Opinie (52) 1 zablokowana

  • Zawodowano KADŁUB trawlera, a nie trawler (1)

    W obecnym stanie nie może on samodzielnie pływać, a tym bardziej brać udział w połowach. Karoserii samochodu nikt by nie nazwał samochodem. Warto być bardziej rzeczowym.

    • 7 0

    • dla gdanszvzanina ..

      ..,masz racje zwodowano tylko kadłub statku ale tego nie wiedzą ludzie kierujacy tzw. zakladem nowych budow no bo niby skad maja wiedziec . ciekawe ile straty maja na tych kadlubach ta, budowanych i dlaczego panstwo czyli my podatnicy mamy dokladac do tego .

      • 2 1

  • Ciekawe ile płacą za tego typu artykuly. Każdy kto jest bliżej branży wie jaka jest sytuacja w stoczni,firmy od kilku miesięcy nie otrzymują pieniedzy i nawet nie ma żadnej zmianki na ten temat.....Polskie Media

    • 14 3

  • Wszystkie kontrakty się kończą kiedyś

    I co potem z Nautą ,za chwilę nie będzie podwykonawców bo im nie płacą, nie będzie dostawców bo wszędzie są zadłużeni.

    • 5 1

  • Czym się chwalić?!

    Stocznia, która buduję parę kadłubów rocznie? Po co to w ogóle utrzymywać?! Ta stocznia zaraz padnie!

    • 6 1

  • Czy to prawda że w Naucie są aż takie problemy (2)

    W internecie nie ma złych o ponieważ na temat tej firmy,pytam bo sprzedaliśmy im ostatnio dużo materiału

    • 2 1

    • każdy z branży o tym wie

      • 1 1

    • Mądrze

      Należałoby napisać przekazaliśmy...za sprzedany materiał dostalibyście pieniądze. A tak syndyk wpisze was na listę

      • 0 0

  • Dobra zmiana.. (2)

    Mamy wspaniały zarząd i mądrego prezesa i super dyrektorów ,budujemy nowe statki w Gdańsku , remontujemy statki w Gdyni .Jest dużo zamówień ,pracownicy są szanowani ,dobrze zarabiają

    • 4 4

    • ryszard

      niezly jajacarz z Ciebie , Rychu.

      • 2 1

    • fajne profile na fb

      mają ci wasi "derektorzy", kierownicy zresztą też nieźle wypadają

      • 0 0

  • Jak ,nie kumam jaki nowy Prezes ,a co stary już jest niedobry

    • 1 2

  • Szkoda ze predzej nie informowali... a teraz, po fakcie... :(

    • 0 0

  • Podpowiem pomysł: sprywatyzować Naute. Wtedy bedzie dobrze (1)

    • 5 0

    • Hiszpanie niech przejmą, będziemy jeździli na wycieczki związkowe do Madrytu :)

      • 1 0

  • To ja już nic nie rozumiem

    To Nauta ma jakieś problemy ? Przecież w telewizji w Wiadomościach mówili , że Polska odbudowuje przemysł stoczniowy po latach zaniedbań ,że budujemy promy ,będziemy budować okręty podwodne. Czy to co mówią ministrowie to nieprawda?Niech się wypowie ktoś kto ogarnia ten temat

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kazimierz Wierzbicki

Prezes zarządu i właściciel Grupy Trefl, w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i...

Najczęściej czytane