• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zwolnienia grupowe w YDP. Pracę straci 60 osób

Robert Kiewlicz
23 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Już w pod koniec sierpnia 2015 roku Grupa Sanoma poinformowała o planowanych redukcjach. Redukcja etatów obejmie zarówno spółkę Sanoma Media Finland, jak i w spółki zależne. W sumie pracę ma stracić ok. 280 pracowników fińskiego koncernu, w tym ok. 60 z Trójmiasta.
Już w pod koniec sierpnia 2015 roku Grupa Sanoma poinformowała o planowanych redukcjach. Redukcja etatów obejmie zarówno spółkę Sanoma Media Finland, jak i w spółki zależne. W sumie pracę ma stracić ok. 280 pracowników fińskiego koncernu, w tym ok. 60 z Trójmiasta.

Rozpoczęły się zwolnienia grupowe w spółce Young Digital Planet. Pracę ma stracić nawet 60 osób. Zwolnienia są częścią planu oszczędnościowego, który w sierpniu 2015 roku zapowiedział właściciel spółki, fińska Grupa Sanoma.


Czy w twojej firmie zwolnienia odbywają się z poszanowaniem zasad etyki?


Już pod koniec sierpnia 2015 roku Grupa Sanoma poinformowała o planowanych redukcjach. Sanoma ma zamiar zaoszczędzić nawet 50 mln euro. Niestety związane jest to z dużą redukcją etatów zarówno w spółce Sanoma Media Finland, jak i w spółkach zależnych. W sumie pracę ma stracić ok. 280 pracowników fińskiego koncernu, w tym 60 z Trójmiasta.

- To trudne czasy dla branży medialnej w Finlandii i niestety mają one wpływ na naszych ludzi. Jestem przekonana, że plany oszczędnościowe pozwolą poprawić nasze wyniki finansowe i konkurencyjność na rynku - twierdzi Pia Kalsta, prezes Sanoma Media Finland.
- Proces restrukturyzacji powinien zakończyć się do końca roku 2015. YDP dołoży wszelkich starań by zmiany nie wpłynęły na bieżącą działalność oraz zobowiązania spółki. Rynek rozwiązań edukacyjnych, klienci i ich wymagania zmieniają się bardzo szybko. Przed YDP stoją nowe szanse ale także i zupełnie nowe wyzwania rynkowe. Dlatego zarząd spółki zdecydował o rozpoczęciu programu restrukturyzacji, który pozwoli na sprostanie wymogom rynku oraz na podejmowanie z powodzeniem nowych wyzwań biznesowych - czytamy w oficjalnym oświadczeniu zarządu YDP.
YDP jest częścią fińskiej Grupy Sanoma od 1999 roku, kiedy Finowie kupili część udziałów w polskiej spółce. W 2004 roku udział Sanoma w YDP wzrósł do 55,1 proc. W roku 2011 fińska grupa przejęła pozostałe 44,9 proc. YDP. Na początku lat 90. firma specjalizowała się przede wszystkim w tworzeniu komputerowych systemów do pomiarów akustycznych oraz w produkcji programów do nauki języków obcych. W 1994 r. YDP wydała MediaEuro, pierwszy w Polsce program multimedialny na płycie CD-ROM. W tym samym roku powstał także EuroPlus+, interaktywny kurs do nauki języka angielskiego, który otworzył firmie drogę na światowe rynki. Firma Young Digital Planet jest obecnie światowym liderem w produkcji programów do nauki języków obcych oraz interaktywnych wydawnictw edukacyjnych.

W 2014 roku YDP przeniosła się do nowej siedziby przy ul. Łużyckiej 3c zobacz na mapie Gdyni w Gdyni już w sierpniu. Na swoje potrzeby wynajęła biura o powierzchni ok. 2,5 tys. m kw. i zajmuje dwa piętra. W nowych biurach spółki pracuje obecnie ok. 250 osób.

Stary budynek w Gdańsku zobacz na mapie Gdańska, w którym dotychczas mieściła się siedziba YDP został odnowiony i przebudowany. Obecnie zajmuje go Intel Technology Poland.

Miejsca

  • YDP Gdynia, Łużycka 3C
  • Intel Gdańsk, Juliusza Słowackiego 173

Opinie (164) 4 zablokowane

  • no rozwój gospodarczy pełną parą idzie od kilu lat...
    nie ma zakładów realnego przemysłu tylko przeszklone na wskroś, puste biurowce z których na gwizdek hawajskiego właściciela będzie można wynieść biureczka i setki/tysiące klikaczy zasilą szeregi bezrobotnych

    • 5 3

  • to że z nimi jest źle było widać po tym ile ludzi zatrudniali z agencji pracy (1)

    żadna szanująca się firma nie zatrudnia ludzi na śmieciówkach. Pracownik to inwestycja.

    • 2 0

    • "Pracownik to inwestycja."

      W Polsce ? nie zaobserwowałem, pracownik to koszt.

      • 1 1

  • Biurowce to olbrzymie koszty

    Jeżeli chce się zredukować koszty to zawsze jest to kosztem pracowników. Takie biuro kosztuje ok. 10-15 euro za1m/mies.netto razy np. 500 metrów + koszty eksploatacyjne i parkingi dla kadry zarządzającej - rocznie to łatwo policzyć. Po co się męczyć i wdrażać plan naprawczy aby utrzymać etaty , nawet kosztem niższej płacy jak można jednym cięciem wywalić 200 osób i kasa na nowe biuro jest i jak prestiżowo , nowe biuro , nowe kierunki , rozwój , strategia. Niżej niż korpo to tylko banki upadły , zero logiki , tylko kasa , kasa , Mało optymistyczne ale taki mamy klimat . Pozdrawiam .

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w...

Najczęściej czytane