• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

7 typów osób na zakupach. Jakie są twoje zwyczaje?

wro
29 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (50)
Jedni kochają robić świąteczne zakupy, dla innych to ostateczność. Jedni kochają robić świąteczne zakupy, dla innych to ostateczność.

Właśnie minęła zakupowa gorączka związana z Black Friday, a przed nami grudzień, czyli intensywny czas poszukiwania świątecznych prezentów. Z tej okazji postanowiliśmy z przymrużeniem oka przyjrzeć się naszym zakupowym zwyczajom i wyodrębnić 7 typów kupujących.



Centra handlowe w Trójmieście




Zakupy w galerii handlowej robię:

1. Łowca okazji



Na zakup nowego sprzętu poluje jak tygrys na antylopę. Obserwuje, przyczaja się, szuka odpowiedniego momentu... Zna ceny we wszystkich stacjonarnych i internetowych sklepach, wytrwale i czujnie czeka na odpowiednią okazję. Atakuje tylko wtedy, gdy zdobędzie pewność, że cena jest najniższa. Jeśli jakimś cudem się pomyli, gotów jest zwrócić produkt i zamówić go jeszcze raz. Przecież nie będzie przepłacał!

2. Przyjaciel kurierów



Nie pamięta już, kiedy ostatnio był w sklepie stacjonarnym. Odkąd pojawiła się możliwość zakupów przez internet, wytrwale z niej korzysta. Kurierzy dowożą mu wszystko - od skarpetek po żwirek dla kota. Jeśli w czasie gotowania zabraknie mu soli, wie, że w ciągu 15 minut uratuje go dostawca. Zresztą z kurierami i dostawcami ze swojego rejonu dawno już przeszedł na "ty", w końcu widuje ich częściej niż rodzinę.

7 typów osób chodzących do restauracji. Którym jesteś? 7 typów osób chodzących do restauracji. Którym jesteś?

3. Spacerowicz



Galeria handlowa to dla niego miejsce, w którym można miło spędzić czas. Brzydka pogoda? Pojedźmy do galerii! Koleżanka chciałaby się spotkać na kawę? Świetnie, spotkajmy się w galerii! Wolny dzień w pracy? To może podskoczę do galerii. Obudzony w środku nocy bezbłędnie odpowie na pytanie, na którym piętrze znajdują się sklepy obuwnicze w Forum, a na którym w Rivierze. Nawet jeśli nie planuje nic kupić, to wyprawę do galerii traktuje jak spacer.



4. Wymęczony



Typ wymęczony czuje ból głowy zaraz po przekroczeniu drzwi centrum handlowego. Drażni go wszystko - ludzie, światła, muzyka, zgiełk. Swoje zakupy stara się załatwić możliwie szybko, gorzej, jeśli występuje w charakterze osoby towarzyszącej. Poznasz go po zbolałej minie, spoconym czole i mamrotaniu pod nosem. Kiedy się w nie wsłuchasz, usłyszysz: "Czy możemy już stąd wyjść?".

Są osoby, które polują głównie na okazyjne wyprzedaże... Są osoby, które polują głównie na okazyjne wyprzedaże...

5. Spontaniczny



W dniu wypłaty jest prawdziwym królem. Niczym bohaterki "Seksu w wielkim mieście" wchodzi do galerii z podniesioną głową, żeby wyjść z niej obładowany torbami. W głębi duszy wie, że pod koniec miesiąca przyjdzie mu za ten zryw słono zapłacić, a dziś wyznaje zasadę "raz się żyje", a te piękne buty są przecież dla niego stworzone.

6. Strażnik jakości



W zakupach stawia przede wszystkim na jakość, przez co stał się wytrwałym czytelnikiem metek i etykiet. Tam, gdzie akryl miesza się z poliestrem, pojawia się on - kapitan jakość. Nie dość, że sam prowadzi nierówną walkę z poliestrem, nylonem i glutaminianem sodu, to jeszcze wciąga w nią bliskich. Na "Zobacz, jaki piękny sweter sobie kupiłam!" odpowiada krótkim: "Jaki skład?". Nie ma litości, nie bierze jeńców i nie uznaje wyjątków.



7. Miłośnik używanego



Nowe rzeczy kupuje jedynie w ostateczności. Na co dzień jest królem serwisów i aplikacji z ogłoszeniami. Kupuje tam wszystko - meble, ubrania, elektronikę, a nawet żywność. Biada sprzedającym, ponieważ jest prawdziwym mistrzem targowania. Za dobrą okazją jest w stanie pojechać nawet do innego województwa, a może i nawet kraju!
wro

Opinie (50) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Łowca okazji,

    Przyjaciel paczkomatów i strażnik jakości - kobieta.
    To mój "pakiet", zawsze trzeba w sklepie czymś się kierować, mieć strategię. Kiedyś za komuny trzeba było umieć "zdobyć" i teraz też, tylko z dodatkiem oceny finansowej

    • 0 0

  • Ciuchy, kosmetyki tylko przez interet.
    Spożywka zawsze z listą na szybkości.
    Do galerii to na jedzonko i kawkę

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    (3)

    Kiedyś 4. Wymęczony.
    Dziś 2. Przyjaciel kurierów.

    Z zastrzeżeniem, że nie znam swojego kuriera, bo zamawiam na paczkomat.

    • 71 5

    • ja zamawiam do paczkomatu

      • 1 0

    • do paczkomatu

      • 16 0

    • Witam w klubie.

      • 16 0

  • Opinia wyróżniona

    1 i 2 (paczkomaty, rzadziej kurierzy) (1)

    Poluje na okazje, a drobnice zamawiam głównie na Amazonie bo wyślą za darmo nawet coś co jest warte złotówkę. Pasta do zębów, szampony, chemia, etc wszystko stamtad leci. W tygodniu odbieram nie raz po kilkanaście paczek.

    • 8 8

    • Ktoś ucieka z knajpy nie płacąc za obiad, płaci kelnerka. A ty masz "darmo" od Amazona? Bo pracownicy robią za półdarmo

      Wstyd i dla fana darmowych obiadków, jak i dla ciebie, fana darmowej pracy.

      • 1 0

  • 8. Turbo (2)

    Zrobiona lista. Wpadam z prędkością światła na wysokości lamperii. Towary wrzucam do koszyka nie przerywając biegu. Wjazd na kasę samoobsługową i wypad. Prywatny rekord sprzed dwóch lat - kompletne zakupy świąteczne - 43 minuty od wejścia do wyjścia. Zakupy na 4 osoby, całe żarcie, chemia, kosmetyki, napoje. Plus niektóre upominki.

    • 21 0

    • Pozdrawiam serdecznie bo robię tak samo

      nie lubię tracić czasu i nienawidzę robić zakupów, zawsze kupuję pi razy drzwi to samo w tym samym sklepie - znam ceny i wiem co gdzie jest, nie wjeżdżam wózkiem między regałami tylko zatrzymuję go przy alejce i ładuję co potrzebuję. Nie błądzę bez sensu tylko objeżdżam cały sklep i z każdej alejki biorę to co mam na liście.
      Zakupy za 400-500 PLN zajmują mi około godziny wraz z dojazdem/przyjazdem do marketu.
      I wkurzają mnie ludzie snujący się po sklepie i debatujący przy produktach. Niedawno panie, które ze mną weszły - gdy ja miałem już wszystko - to one dopiero mydełko i dezodorant.
      Dlatego wstaje wcześnie rano, kiedy w sklepie jeszcze nie ma ludzi.

      • 2 0

    • W sedno ! Robię podobnie ! Lista w ręku , zakupy do kosza i wypad jak najszybciej ile się da .

      • 7 0

  • (1)

    Osobiście należe do klientów którzy starają się być mili dla obsługi sklepu. Uśmiech do sprzedawcy powoduje iż czuje on się doceniony w swojej pracy. Często starczy parę słów, dziękuję, miłego dnia, spokojnej pracy itp. a zakupy stają się przyjemniejsze dla obu stron.

    • 10 0

    • Ja mam to samo podejście. 10 lat temu sam pracowałem w sklepie i spotykałem przeróżnych ludzi. W większości niestety traktowano nas z góry, opryskliwie, bez żadnej przyczyny. Od tamtego czasu obojętnie gdzie jestem NIGDY nie robię afer, problemów sprzedawcy. Jeśli coś idzie nie tak, albo się pomyli to obracam to w żart. Życzę udanego dnia i po prostu jestem miły.

      • 1 0

  • W tych

    tzw. galeriach byłoby spoko, gdyby nie potworny smród i zaduch.

    • 1 0

  • Przyjaciel kuriera ale nie UPS. To jedyna firma która nie dzwoni do klientów i zostawia paczki gdzie chce, zatem (4)

    tu już wolałbym sklep.

    • 15 3

    • Kurier nie dzwoni do klientów bo większość ludzi nie odbiera telefonu od obcych numerów

      • 0 0

    • Lepsza niz DHL, ktory nie umie znalezc adresu.

      • 2 0

    • FedEx jeszcze lepszy.

      Kiedyś żona widziała, jak samochód kuriera stał pod oknami naszego domu 10 minut. Oczywiście przesyłka nie doręczona. Wbijam na chatę z pracy, sprawdzam status przesyłki a tam "odbiorca odmówił odebrania przesyłki"... Facepalm.

      • 3 0

    • Jak nie podpisywałeś to zgłaszasz brak dostarczenia paczki i zaginiecie

      I to kurier ma problem bo nie ma twojego podpisu, a jak ma to jeszcze ma sprawę o podrobienie podpisu skoro nie podpisywałeś.

      • 4 0

  • ja to Miłośnik używanego połączony z elementami spacerowicza :-)

    • 0 1

  • Strażnik jakości ;) i przyjaciółka paczkomatów (w miejsce kurierów;)

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Hanna Kąkol

Od 1999 r. dyrektor zarządzający firmy Perfect Consulting, która powstała z jej inicjatywy. Działalność Perfect Consulting obejmuje usługi doradztwa personalnego oraz szkolenia interpersonalne. Firma specjalizuje się w stosowaniu oraz wdrażaniu narzędzi wspomagających zarządzanie kapitałem ludzkim. Ukończyła Zarządzanie i Marketing na WSAiB w Gdyni. Studia podyplomowe podjęła na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Gdańskim. Jest również absolwentką studiów MBA w Gdańska...

Najczęściej czytane