• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Multimedia Polska Energia pod lupą UOKiK

Wioletta Kakowska-Mehring
17 czerwca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Jak wyjaśnia Multimedia Polska Energia, przy sprzedaży prądu spółka korzystała także z usług zewnętrznych handlowców. Firma przyznaje, że ich praca czasem budziła zastrzeżenia. Dlatego wprowadzono system weryfikacji, czy klient faktycznie jest zainteresowany zmianą sprzedawcy na Multimedia Polska Energia i świadomy zasad nowej oferty. Jak wyjaśnia Multimedia Polska Energia, przy sprzedaży prądu spółka korzystała także z usług zewnętrznych handlowców. Firma przyznaje, że ich praca czasem budziła zastrzeżenia. Dlatego wprowadzono system weryfikacji, czy klient faktycznie jest zainteresowany zmianą sprzedawcy na Multimedia Polska Energia i świadomy zasad nowej oferty.

Czy klienci Multimedia Polska Energia z Gdyni, podpisując umowę wiedzieli wszystko o jej warunkach? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów właśnie wszczął postępowanie, aby to wyjaśnić.


Czy znasz przepisy dotyczące zawierania umów z klientami poza lokalem przedsiębiorstwa?


"Myślałem, że podpisuję (...) kontynuację umowy, a nie zawieram nową" - to fragment jednej ze skarg na sprzedawców energii elektrycznej. UOKiK sprawdza, czy konsumenci byli wprowadzani w błąd. Urząd pod lupę wziął dwie firmy, które zajmują się sprzedażą energii elektrycznej - Polski Prąd z Warszawy i Multimedia Polska Energia z Gdyni. Obie spółki zawierają umowy poza lokalem przedsiębiorstwa, za pośrednictwem akwizytorów odwiedzających konsumentów w domach.

Urząd wszczął postępowania w sprawach praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów po analizie skarg, z których wynika m.in., że ich przedstawiciele wprowadzali konsumentów w błąd, informując, że reprezentują dotychczasowego sprzedawcę energii elektrycznej, a celem ich wizyty nie jest podpisanie nowej umowy tylko np. wypełnienie ankiety czy sprawdzenie licznika energii elektrycznej.

- Wielu konsumentów nie zdawało sobie sprawy z tego, że składając podpis na podsuwanych im dokumentach, zawiera umowę z nowym sprzedawcą energii elektrycznej - wyjaśnia Marek Niechciał, prezes UOKiK.
Zgodnie z prawem każdy przedsiębiorca ma obowiązek, w sposób jasny i zrozumiały, poinformować konsumenta o swojej tożsamości i o celu, w jakim kontaktuje się z konsumentem (np. propozycja zawarcia umowy). Ponadto w opinii UOKiK przeświadczenie o tym, że ma się do czynienia z dotychczasowym sprzedawcą energii może mieć duży wpływ na decyzję o skorzystaniu z oferty przedsiębiorcy, a wprowadzanie w tym celu w błąd konsumentów jest uznawane za niezgodną z prawem nieuczciwą praktykę rynkową.  

Zgodnie z prawem od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa konsument może odstąpić bez podawania przyczyny w ciągu 14 dni od jej zawarcia. Tymczasem ze skarg wpływających do UOKiK wynika m.in., że przedstawiciele spółek Polski Prąd i Multimedia Polska Energia nie informowali swoich klientów o prawie do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa oraz nie przekazywali im wzoru oświadczenia o odstąpieniu od takiej umowy. Zdaniem UOKiK takie praktyki są niezgodne z prawem, ponieważ utrudniają albo nawet uniemożliwiają konsumentom skorzystanie z prawa do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa.

Co na to Multimedia Polska Energia? Firma nie kryje, że docierały do niej niepokojące sygnały od klientów. Tłumaczy jednak, że na bieżąco starano się wyjaśniać problemy.

- Multimedia Polska Energia prowadzi sprzedaż energii elektrycznej poprzez kanały wewnętrzne, tj. biura obsługi klienta, call center i sprzedaż door-to-door. Wspieramy się również zewnętrznymi partnerami, którzy posiadają łącznie ok. 200 przedstawicieli w całej Polsce - tłumaczy Krystyna Kanownik, rzecznik prasowy Multimedia Polska. - Spółka, rozpoczynając sprzedaż energii elektrycznej dokonała starannego wyboru partnerów zewnętrznych, którzy zostali odpowiednio przeszkoleni względem standardów sprzedaży. Na skutek napływających do nas interwencji klientów systematycznie weryfikowaliśmy naszych podwykonawców, zwracając uwagę na praktyki, które mogłyby narazić naszych klientów na nieprzyjemności. Natychmiast podjęliśmy również czynności na rzecz ich wyeliminowania, wyciągnięcia surowych konsekwencji oraz uszczelnienia obowiązujących procedur. W efekcie przedstawiciele handlowi, którzy dopuścili się nieuczciwych praktyk nie pracują już u naszych partnerów, zmianie uległ sposób rekrutacji i szkolenia sprzedawców.
Jak twierdzi spółka, od stycznia 2016 r. do Multimedia Polska Energia przekazywane są tylko te umowy sprzedaży energii elektrycznej, które partner zewnętrzny dodatkowo potwierdził w telefonicznej rozmowie z potencjalnym klientem (weryfikując, czy klient faktycznie jest zainteresowany zmianą sprzedawcy na Multimedia Polska Energia i świadomy zasad nowej oferty).

- Ostatnie miesiące świadczą o tym, że podjęte działania w sposób skuteczny zapobiegają nierzetelnym praktykom handlowym realizowanym w imieniu naszej spółki przez partnerów zewnętrznych - dodaje Krystyna Kanownik.

Spółka Multimedia Polska to czołowy ogólnopolski dostawca usług telekomunikacyjnych - telewizji cyfrowej, szybkiego internetu stacjonarnego i mobilnego z pakietem bezpieczeństwa, a także telefonii stacjonarnej i mobilnej. Wśród kompleksowych usług dla domu spółka oferuje również: ubezpieczenie mieszkania, wideo monitoring, a także właśnie energię elektryczną oraz gaz.

Miejsca

Opinie (52) 1 zablokowana

  • (1)

    Najgorsza bezczelna firma. Naciagacze bez umiaru i odrobiny przyzwoitości. Moje rachunki rosną lawinowo . Cały czas nie za prąd tylko nieustające .'prognozy. Czy ktoś przyjrzy się ich praktykom? Jak sie od nich nich odczepic? Podpisując coś do miało być z PGE nie doczytałam że to umowa na 5 lat. !!! . KOnsultantka.." to osoba zupełnie niepoczytalna. Może założyć jakieś ."stowarzyszenie nabitych w butelkę?

    • 1 0

    • ????

      Ja mam dokladnie to samo....niedalej jak dzisiaj dostalam juz nie prognoze ale rachunek co kurde najlepsze wyzszy od prognozy...Poradzilas sobie z tym??Prosze o odp..dziekuje

      • 0 0

  • Dałam się nabrac:(:(

    Facet ktory byl u mnie powiedzial ze to kntunuacja umowy pokazal strone z logiem ENEI ,nagle jakas masakra kosmiczne rachunki nie wiem skad kosmiczne zuzycie prądu RATUNKU co robic?????

    • 1 0

  • Oszuści

    Chcę przestrzec wszystkich przed zmianą dostawcy na prąd i gaz na firmę multimedia. Rachunki są wyższe, a w tym miesiącu przyszły aż 2 faktury. W infolinii pani powiedziała, że kiedyś odczytają liczniki i będzie korekta ale nie wie kiedy. Więc biorą sumy z sufitu a klient niech płaci. Nie mogę również wypowiedzieć umowy, ponieważ jest na 48 mies. a za każdy miesiąc przed końcem płacę 25 pln. Zerwanie umowy kosztowałoby mnie 1000 pln. Na swoim przykładzie radzę trzymać się od tej firmy jak najdalej.

    • 1 0

  • Multimedia Polska Energia Sp. z o. o. Fałszowanie Umów kompleksowych (1)

    Zostałem zmanipulowany przez przedstawiciela Multimediów. W umowie którą sporządził w lokalu odbiorcy energii celowo pozostawił luki - niewypełnione rubryki. Nie wpisał nazwy oferty ani jej nr i nie dostarczył załącznika nr 2. Udało mi się uzyskać umowę na którą powołują się Multimedia, jest sfałszowana, luki zostały uzupełnione niezgodnie z moją intencją ani uzgodnieniami. Ja swoje płatności realizuję w oparciu o moją umowę t.z rozliczenie w cyklu dwumiesięcznym i na podstawie licznika. Wykluczam rozliczenie szacunkowe i płatności comiesięczne. Moja umowa nie zawiera takich zapisów. Obecnie mój pozew o unieważnienie umowy i o zadość uczynienie czeka w sądzie na wyznaczenie terminu rozprawy. Jeżeli ktoś chciał by skorzystać z moich doświadczeń, służę gotowym pozwem i zgłoszeniem do organów ścigania fałszerzy umów - przestępców. W przypadku wysłania e-maila proszę zatytułować "Multimedia - umowy". W przeciwnym razie mogę usunąć bez czytani. Nie otwieram nieznanych adresów. Przestępców należy eliminować z życia publicznego. Pozdrawiam.

    • 1 0

    • multimedia - umowy

      witam ...podpisałam podobną umowę i kompletnie nie wiem co z tym zrobić. Od pół roku ( czyli od momentu podpisania umowy obowiązującej od pażdziernika - cisza ). Poczytałam i teraz dopiero się załamałam

      • 0 0

  • Wielu konsumentów nie zdając sobie sprawy z tego co podpisują, (3)

    równie dobrze mogło przekazać swoją nieruchomość na rzecz osoby, która im podsunęła stosowne dokumenty.
    Czy ja dobrze czytam?

    • 11 8

    • g@llux

      kimkolwiek jesteś cwaniaku g@llux,to wiec,że najcześciej nabiaraja starszych ludzi w godzinach rannych kiedy młodsi domownicy są w pracy.Wciskaja babci,czy dziadkowi do podpisu.Mam nadzieję,że PiS weżmie za d*pę takich cwaniaków.

      • 0 0

    • No jasne że dobrze.

      Wiele starowinek przekazało w ten sposób swój majątek kościołowi.
      Że niby to na potrzeby kościoła i za wieczne zbawienie.

      • 5 2

    • Zle

      Nie moglo. Taka czynnosc prawna wymaga obecnosci notariusza.

      • 7 0

  • (3)

    To najbardziej bezczelna firma jaką znam

    • 73 2

    • Multimedia Polska

      Witam,
      radzę uciekać daleko od tej firmy.Mieszkałem w Gdyni ul.Morska 224,gdzie mieli wyłączność na TV i internet,walili mi ceny po 150 żl/mies i nie pomogły prośby o obniżenie rachunku. ód dwóch lat mieszkam w innym mieszkaniu w Gdyni, korzystam z Netii,mimo szerokiej gamy TV płacę mniej niż 100 zł.
      Niestety ostatnio zostałem tak zakręcony przez dwie panie z Multimedia (mam 72 lata) że podpisałem umowę na prąd i gaz.
      nigdy już nie wpuszczę do domu nikogo i to nikogo z Multimedia.
      Uciekać od tej firmy,bo jak kogoś złapią w swe łapy to nie wypuszczą bez oskubania.

      • 0 0

    • Multimenda, tak na nich mówiłem jak ich poznałem

      całkowicie się zgadzam, najbezczelniejsza

      • 12 1

    • Kiedyś miałem niestety z nimi do czynienia.

      Na pytanie technika dlaczego jest u mnie taki kiepski obraz usłyszałem że to wina mojego nowego telewizora i że tylko ja mam lg w bloku a u innych wszystko działa.

      • 14 0

  • umowa na prąd podstępem podpisana

    wprowadzono mnie w błąd.n ikt nie sprawdzał stanu licznika ,a na fakturze podano tylko ilość zużytych kilowatów.po telefonicznej interwencji przyślą kopię umowy podpisanej prze zemnie.

    • 0 0

  • Oszustwo

    Miałem otrzymywać rachunki proforma co miesiąc . Pierwszy otrzymałem prawie po 3 miesiącach z małą ilością kilowatów i wyższa cena ogólna za kilowat. Dzwoniłem do biura obsługi klienta i nie mogę podać stanu licznika. Odczyt musi podać poprzedni dostawca. Na chwilę obecną mam już prawie 600 kilowat zadłużenia .

    • 2 0

  • Oszukany

    Zostałem oszukany przez przedstawicieli Multimedia. Kiedy się zorientowałem, dwukrotnie złożyłem wypowiedzenie w siedzibie i reklamację. Pierwsze pismo złożyłem w wymaganym w umowie czasie. Mimo wszystkich działań umowę aktywowano, rozłożono ręce i wystawiono fakturę. Zapłaciłem, bo już miałem za dużo kłopotów w życiu. Może i późno, ale się ocknąłem i chcę odebrać to co mi zostało zabrane - 147,11 zł, oryginalna faktura RWE, czas i nerwy.

    • 1 0

  • (1)

    Tymi oszustami powinna się zająć NIK .

    • 2 0

    • Oszuści i jeszcze raz oszuści

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Łukasz Żelewski

Prezes zarządu Agencji Rozwoju Pomorza od 2007 roku. Wcześniej pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora Generalnego PPUP Poczta Polska, a w latach 2003-2006 był Dyrektorem Departamentu Gospodarki i Infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego. Zajmował się prywatyzacją firmy Neptun Film Sp. z o.o., realizując funkcję nadzoru właścicielskiego z ramienia Samorządu Województwa Pomorskiego. Posiada również kilkuletnie doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej....

Najczęściej czytane