- 1 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (43 opinie)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (162 opinie)
- 3 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (76 opinii)
- 4 Jest umowa na czarter FSRU (20 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 6 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
Lotos Petrobaltic kupił platformę wiertniczą
Platforma o nazwie Giant, zakupiona od firmy Maersk, będzie piątą i największą ze wszystkich platform należących do Lotos Petrobaltic. Spółka jako jedyna prowadzi poszukiwania i wydobycie węglowodorów w polskiej strefie Morza Bałtyckiego od blisko 30 lat.
Zbudowana w 1986 roku w Japonii platforma została w pełni zmodernizowana w 2012 roku. Wcześniej platforma należąca do duńskiego armatora z siedzibą w Kopenhadze operowała na wodach Morza Północnego. Obecnie przebywa w porcie Esbjerg, gdzie jest przygotowywana przez polską załogę do operacji holowania. Zakładana trasa holowania podzielona na dwa etapy będzie przebiegała na linii Esbjerg-Frederikshavn i Frederikshavn-Gdańsk.
Nim platforma zostanie odholowana w miejsce swojej pracy, na Złoże B3 na Morzu Bałtyckim, musi zostać odpowiednio oznakowana i przystosowana do potrzeb pracy na Bałtyku.
Nowa platforma wiertnicza na Bałtyku
- Po wykonaniu prac przystosowawczych wymaganych do odnowienia klasy oraz przeszkoleniu załogi platforma rozpocznie prace rekonstrukcyjne na Bałtyku. Jej zadaniem będzie wykonanie przewidzianych rekonstrukcji siedmiu odwiertów na złożu B3 (B3-5, B3-6, B3-8, B3-9, B3-13, B3-14, B3-15) - mówi Grzegorz Strzelczyk, prezes zarządu Lotos Petrobaltic SA.
Podstawowe parametry jednostki:
- Długość: 84 m
- Szerokość: 90 m
- Długość nóg: 160 m
- Wyporność: 24 284,6 t
- Maksymalna głębokość akwenu: 350 ft /107 m
- Maksymalna wysokość fali: 27 m
- Średnia prędkość wiatru: 43,5 m/sec
- Maksymalny prąd: 1,15 m/sec
- Air gap: 21,2 m
Platforma może wiercić do głębokości 25 tys. stóp (7620 m).
Morskie i lądowe koncesje Petrobalticu
Petrobaltic posiada koncesję na wydobywanie ropy naftowej i towarzyszącego jej gazu ziemnego ze złoża B3 oraz koncesję na wydobywanie ropy naftowej oraz współwystępującego gazu ziemnego ze złoża B8 (poprzez spółkę B8 Sp. z o.o Baltic S.K.A.). Spółka ma także trzy koncesje na poszukiwanie i rozpoznawanie złóż ropy naftowej i gazu ziemnego oraz wydobywanie ropy naftowej i gazu ziemnego ze złóż na obszarach morskich RP, o łącznej powierzchni 3177 km kw.
W 2013 roku Petrobaltic podpisał z Polskim Górnictwem Naftowym i Gazownictwem porozumienie o współpracy w działalności poszukiwawczej, natomiast w 2017 r., dla koncesji Kamień Pomorski i dla koncesji Górowo Iławeckie, spółki Petrobaltic i PGNiG otrzymały od Ministerstwa Środowiska koncesje łączne na poszukiwanie i rozpoznawanie złóż ropy naftowej i gazu ziemnego oraz wydobywanie ropy naftowej i gazu ziemnego ze złóż na koncesjonowanych obszarach. Obecnie współpraca jest kontynuowana na koncesji Górowo Iławeckie.
We wrześniu 2016 roku Petrobaltic uzyskał pierwszą lądową koncesję na poszukiwanie i rozpoznanie złóż ropy naftowej i gazu ziemnego w obszarze Młynary (woj. warmińsko-mazurskie) o powierzchni ok. 400 km kw., gdzie po przekształceniu koncesji planuje prowadzić dalsze prace poszukiwawcze.
Filmy na ten temat
Miejsca
Opinie (121) 3 zablokowane
-
2019-06-21 19:48
My to sobie
take Gadu-gadu,a nikt nic nie mówi i nie pisze o tym jak tam z rozliczeniem za dostarczoną "trefną" ropę naftową tankowcem M/T Mendeleev Prospect-który został zawrócony z powrotem do "producenta". Nie ma żadnych informacji czy to prawda,że ten ładunek odsprzedał koncern TOTAL za gotówkę z rabatem i czy za to zapłacono( nie daj "Boże") a może jeszcze nie ? A co z tym ładunkiem ropy naftowej dostarczonej kilka dni prędzej ( jakiej jakości produkt) wcześniej dostarczył również M/T Suvorovsky Prospect do Poru Północnego ? Wracał do Rosji rozładowany,a "tankował się" w tym samym porcie (terminal paliwowy Primorsk RU) co ten M/T Mendeleeve Prospect. z ropą naftową "zanieczyszczoną"... Przecież te transakcje finansowe opiewają na dziesiątki milionów $ . Konkretnie trzeba podać czy jesteśmy na tym interesie stratni czy nie ? A ten M/T Mendeleev Prospect cały czas jeszce stoi na redzie Portu Północnego z ładunkiem rosyjskiej ropy naftowej i nigdzie nie odpłynął pomimo komunikatów z dn.12.05.2019r......że wraca do "siebie"....
- 14 0
-
2019-06-21 19:45
Ten złom?
Wyczuwam katastrofę ekologiczną na Bałtyku.
- 14 7
-
2019-06-21 19:00
Nowa mało smigana. Rocznik 1986. Japończyk płakał jak sprzedawał. Do tej pory dzwoni czy nie odsprzedamy za 2x tyle
- 20 6
-
2019-06-21 15:53
Zuom
A teraz na szefa konwersji Andrzeja Czecha, sprzeda na złom I splaci swoje długi z vistalu
- 9 6
-
2019-06-21 14:39
Kolejny bubel
Ida wybory wiec trzeba się czymś pochwalić, przebudowywana już tyle lat nie mogą się pochwalić to pochwala się nowa.
- 13 26
-
2019-06-21 13:17
Panie erka! Kupił używaną a nie nową!
- 24 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.