• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prawdziwy kolos wszedł do "Remontowej"

Wioletta Kakowska-Mehring
8 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Zobacz skomplikowaną operację wejścia kolosa do "Remontowej". Film udostępniony przez portalmorski.pl.


To była bardzo precyzyjna operacja. Do Gdańskiej Stoczni Remontowa wpłynął mierzący 300 m długości i 40 m szerokości kontenerowiec Buxcliff. Kolosa wprowadzały do Portu Gdańsk, a potem do stoczni aż cztery holowniki.



Kontenerowiec Buxcliff to jeden z najdłuższych statków, jakie były do tej pory dokowane w Gdańskiej Stoczni Remontowa. Ma 300 m długości, 40 m szerokości i 14,50 m zanurzenia przy wysokości bocznej kadłuba 24,20 m. Tonaż pojemnościowy brutto (GT) wynosi 72 760 jednostek, nośność (DWT) - 79 501 ton, wyporność - 106 038 ton, a masa statku pustego - 26 537 t. Ładowność sięga 6712 TEU.

- Nadbudówka wynurzonego, wprowadzanego do portu wewnętrznego w Gdańsku kontenerowca, przy obserwacji z oddali, dorównywała prawie wysokością pomnikowi Obrońców Westerplatte. Wysokość od stępki do szczytu najwyższego masztu wynosi 60,63 m - poinformował portalmorski.pl.
Z uwagi na wielkość statku, newralgicznym momentem podczas wprowadzenia do stoczni było pokonanie tzw. Zakrętu Pięciu Gwizdków, znajdującego się przy ujściu Martwej Wisły ku Zatoce Gdańskiej.

- Zakręt, liczący 600 metrów, to odcinek, w którym statki zmieniają kurs o 110 stopni. Przy 300-metrowej jednostce ta operacja wymaga ogromnej precyzji w manewrowaniu i doświadczenia - poinformował portalmorski.pl.
Buxcliff w doku pływającym. Buxcliff w doku pływającym.

Buxcliff, który przejdzie w Gdańsku remont klasowy, został dzisiaj zadokowany w największym doku pływającym "Remontowej". Związany z odnowieniem klasy zakres prac, jaki będzie realizowany na tej 20-letniej jednostce, obejmuje naprawy stalowe, konserwację kadłuba, ładowni i elementów mocujących kontenery.

Statek pływający pod banderą otwartego rejestru Portugalii, czyli Madery, należy do niemieckiej spółki GEBAB Konzeptions-und Emissionsgesellschaft mbH. Operatorem statku był ostatnio liniowy przewoźnik kontenerowy Orient Overseas Container Line.

Miejsca

Opinie (127) ponad 10 zablokowanych

  • maintenance (6)

    Ciekawi mnie w jaki sposób chcą usunąć starą farbę z dziobu i go odmalować?
    Wystaje dobre 25m poza dok. Cały syf z czyszczenia pójdzie do wachy?

    • 4 4

    • Klops

      Podstawią pontony , ale trochę i tak pójdzie do wody

      • 0 0

    • (1)

      Część osiądzie na samochodach zaparkowanych wokół SR. Właściciele wspomnianych samochodów częściej niż inni musza polerować lakiery i wymieniać wycieraczki.

      • 4 0

      • I szyby w różnych odcieniach tęczy

        • 0 0

    • Może ponton podstawią na piaskarki i wyciągi koszowe (1)

      • 2 0

      • Już jest ponton

        • 1 0

    • Prosto do Wisły

      I tak czaskowski i budyń tam syfu narobili

      • 10 3

  • Ulala (1)

    Wczoraj wieczorem weszedl we mnie ogromny kolos

    • 3 0

    • Na hydrant usiadłaś?

      • 0 0

  • O! (1)

    Jak się później przełamie w miejscu poza dokiem to będzie wiadomo z jakiego powodu :)

    • 5 0

    • Nic nie wiesz o statkach

      Normalny się tylko uśmieje. W szkole się trzeba choć trochę uczyć

      • 2 0

  • Informacja (10)

    A gdzie była informacja, ze wpłynie??? Nie potrzebuje musztardy po obiedzie, byłaby to niewątpliwie atrakcja obejrzeć z bliska, ale trzeba by tam być, a nie dowiedzieć się po fakcie. Brawo Trójmiasto! Nie moglibyście postarać się informować czytelników przed wydarzeniem? To nie pierwszy raz.

    • 115 10

    • A to jest prawda

      O wielu wydarzeniach można przeczytać, ze się odbyły, a nie ze się odbędą. Wchodzę na portal codziennie i nie dowiaduje się p żadnych takich atrakcjach za wczasu.

      • 3 0

    • Brygida, spokojnie tylko.

      • 3 0

    • Trzeba pilnować kiedy koniec remontu :) (1)

      • 2 0

      • Wg światowych standardów, po 20 latach robi poszerzony przegląd klasowy, powinien wychodzić za jakieś 3 tygodnie.

        • 1 0

    • Nie mogli !!! Statki są awizowane, ale nie wszystkie wchodzą do Stoczni ! Wiec trudno przewidzieć ze względu na warunki atmosferyczne , decyzje Armatorów i logistykę ruchy statków ! Jak szukasz sensacji , to obserwuj przy dostępnym nabrzeżu do Stoczni, albo obserwuj ruchy statków na dostępnej witrynie . Stocznia nie ma obowiązku powiadamiać Trójmiasto.pl, ani innych ogólnych środków przekazu . Pizdrawiam

      • 2 5

    • (1)

      Zobacz sobie tu:
      http://www.vesselfinder.com

      • 2 1

      • Dziękuję

        • 3 0

    • (1)

      Polecam stronę Pilot Gdańsk, zakładka ruch w porcie

      • 5 5

      • Dzięki

        • 3 0

    • Ruch statków urząd morski gdynia

      • 3 0

  • Prywatne stocznie sobie radza (14)

    Państwowe nie, ciekawe dlaczego

    • 70 9

    • Bo Tusk je tak skutecznie rozmontował, że teraz musi minąć kilkanaście lat zeby poskładać to do kupy. (7)

      Poczytaj np. o stoczni Szczecińskiej, która niemcom przeszkadzała. Poczytaj co i kiedy się z nią stało a szczególnie z ludźmi tam kiedyś pracującymi!

      • 10 18

      • (1)

        W stoczni taki jeden kłamca z PiS nawet stępkę błogosławił. I co? Pissowskie kłamstwo i g*wno. A mająteczek na żone przepisany.

        • 4 2

        • Za PiS rdzewieje stępka. Za PO rdzewiały stocznie. W Szczecinie itd.

          • 0 0

      • masz zryty beret jak reszta pisowców bez wykształcenia i kompleksami (1)

        • 0 2

        • Prawda boli.

          • 1 0

      • Za dużo wiadomości tvp (2)

        • 11 8

        • A jednak ma rację

          To samo zrobili ze stocznią w Gdyni

          • 1 0

        • ale to prawda. najlepsza wojskowa stocznia polnocna rozmontowana za tuska

          tak jak lotnictwo wojskowe.

          Budynek dyrekcji zburzony i na jego miejscu biurowiec sprzedany.

          • 8 6

    • Jakie prywatne? To przeciez dzialaja na panstwowym terenie przejetym po likwidowanej przez tuska stoczni (3)

      Zaledwie kilka spolek, ktore ciezko nazwac stocznia.

      • 3 5

      • Ojj koleś gubisz się (2)

        Nie moja bajka Tusk. Ale kij ma dwa końce - poczytaj kto rozmontował stocznie w Gdańsku

        • 3 2

        • to stocznia polnocna (1)

          wiec moze sprawdz.. kiedy znikla

          • 0 1

          • Stocznia północna ledwo zipie pod inną nazwą, jest częścią grupy stoczni remontowej

            • 2 0

    • darmozjady (1)

      bo nie ma pasozytów związkowców :)

      • 17 6

      • A się zdziwisz bo w prywatnych też są

        • 9 0

  • (2)

    jak znam zycie remont bedzie polegal na bardzo uciazliwych pracach dla srodowiska tj.piaskowanie kadluba,spawanie,malowanie,czyszczenie zbiornikow paliwowych,olejowych wymiana olejow,ktore potem pojda przez komin spalarni na westerplatte ,lepsze czyste prace wykonaja na zachodzie za lepsze pieniadze

    • 60 27

    • Kiedyś nie było spalarni i wszyscy jakoś żyli (1)

      I sobie radzili.... Jak ktoś miał dojścia to mógł dostać beczkę albo dwie takiego przepracowanych oleju że statku... Taki środek świetnie konserwowal drewno.. Wystarczyło położyć kilka warstw i np. Taka altana ogrodowa była zabezpieczona na 20-25 lat

      • 3 2

      • Do dziś mi się drewno trzyma po tym oleju a malowane było jakoś w 1992

        i drewno ładnie wygląda takie brązowe z widocznością słoi.
        Dzisiejsze EKO-sreko nie wytrzymują kilku lat mimo mi iż w reklamie mają 6 - 8 lat....
        Wiem bo pomalowałem tym eko jedna altankę.
        Malowanie co 3 lata a farba ok 90 PLN za litr.
        A konstrukcje malowane przepracowanym olejem z generatorów dieslowskich w super stanie mimo iż wystawione na słońce i deszcz

        • 2 1

  • Załoga liczy 20 osób. (15)

    Składa się z Filipińczyków, Rumunów i Ukraińców.

    Kapitan i oficerowie z Rumunii i Ukrainy.
    Załoga szeregowa z Filipin.
    Gdzie praca dla polskich marynarzy?

    • 16 31

    • (1)

      Praca dla polskich załóg szeregowych na statkach cargo już się skończyła dawno temu.
      Po prostu nie opłaca się to.

      Wystarczy spojrzeć na ogłoszenia z portalu morskiego.

      O/S na nowy 291 metrowy gazowiec LNG.
      Pensja 1400 dolarów płatne tylko w czasie pobytu na statku, składki emerytalno-rentowe i NFZ nieopłacone.
      Na tym samym statku 1800 dolarów na stanowisku A/B.

      Na morzu jedynie opłaca się jeszcze pracować na stanowiskach oficerskich.

      • 7 0

      • Od czegoś trzeba zacząć, tkwić na szeregowych stanowiskach nie ma sensu tylko robić papiery na offa chociaż niektórym to już i tak wszystko jedno, byle wyjechać i to jak najdłużej bo na lądzie po latach takiej pracy się po prostu nie da dlugo wytrzymać

        • 0 0

    • Za wymagania jednego Polaka, mogą utrzymać czterech filipinczyków. Ze swoim pytaniem idź do armatora. (2)

      • 12 3

      • (1)

        Filipinczycy to już lepiej od Polaków niejednokrotnie zarabiają, w grę wchodzi szereg innych względów niż tylko finansowe, że rekrutują hurtowo załogi z tamtych stron, armatorzy zakładają ośrodki szkoleniowe, dotują wsie, rodziny, pomoc humanitarną po kataklizmach pogodowych

        • 4 0

        • Już w 2008 roku "filipino monkey" za 3 offa miał tyle samo co i ja.

          • 4 1

    • (2)

      Praca dla polskich marynarzy jest tylko ze Polacy to sa lenie ogloszenia sa w agencjach potrzebuja marynarzy,mechanikow ,kucharzy ale niestety brak w polsce wiec nie rozumie aluzji przyklad A/B praca 2/2miesiace tankowiec pemnsja 2300 euro

      • 0 5

      • (1)

        Praca na tankerze wożącym ciężką chemię - benzen, kwasy, itd.
        2300 euro miesięcznie tylko w czasie pracy na statku. W tym zapłacone za 103 nadgodziny.

        Praca 7 dni w tygodniu, piątek świątek i niedziela, często w środku nocy. W domu jest się na bezpłatnym urlopie.
        Pracując w systemie 2 miesiące na statku, 2 miesiące w domu w skali roku jest się przez pół roku na bezpłatnym urlopie.

        Czyli te 2300 euro trzeba podzielić na pół. Wychodzi 1150 euro czyli 5226 złotych przez 12 miesięcy. O tego trzeba odjąć składki na ubezpieczenie emerytalno-rentowe, żeby jakąś emeryturę na starość mieć lub rentę w razie ewentualnego wypadku. Żaden armator nie opłaca marynarzowi NFZ i ZUS.

        Szału nie ma. W skali roku wyjdzie jakieś 4000 złotych miesięcznie na rękę przez 12 miesięcy. Tyle to można bez problemu zarobić w Polsce pracując fizycznie. Weekendy wolne i wszystkie nocki przespane.

        • 14 0

        • Polacy pływający na stanowiskach szeregowych (marynarze, starsi marynarze, bosmani, motorzyści, stewardzi, kucharze) na statkach cargo to już niedobitki w wieku ok. 60+, którzy sami opłacają najniższą składkę i chcą byle jakoś dociągnąć do emerytury.

          Młodych ludzi na tych stanowiskach nie ma. Jedynie jeszcze na statkach offshore.
          Tyle, że już od dobrych paru lat nawet na offshore na Północnym stanowiska szeregowe okupują Flapki.

          Przez koronawirusa trochę się zmieniło na lepsze i przez restrykcje covidowe tymczasowo wymieniają Flapów na Polaków, Ukraińców, Bułgarów.

          • 3 0

    • Na lepszych statkach (3)

      Kontenerowiec 6700 TEU to relikt przeszłości. Polscy kapitanowie i oficerowie mają renomę i często pracują na statkach specjalistycznych wymagających szczegółowej wiedzy (zbiornikowce, statki przemysłu offshore).

      • 16 0

      • Tułacze. (2)

        I to dla Was zaszczyt nabijać kabze obcym armatorom.

        • 2 12

        • Przede wszystkim nabijam kabzę sobie. W Polsce nikt mnie nie chce.

          • 9 0

        • Od kilku lat jest juz stepka w Szczecinie...

          • 11 2

    • A to (1)

      polski statek, że ma być z polską załogą? Patrz gdzie są zarejestrowane polskie statki i kto na nich pływa. Na Oliwskich stoi Paderewski pod cypryjską banderą, zobacz ilu tam jest polaków.

      • 6 0

      • To w CP, To kto tam teraz pływa jak nie Polacy?

        • 1 1

    • Może nie ma tylu polskich marynarzy i oficerów by wszystkie statki pływające po Świecie nimi obsadzić,co?

      • 10 1

  • (4)

    Mogę mu patronować;)

    • 8 13

    • ty mozesz byc patronem wariatkowa

      • 0 0

    • Skażenie Środowiska

      Chcesz patronować tej jednostce? Zobacz na zdjęciach ile kadłuba wystaje poza dok. Wszystkie ścieki z mycia w kanał. Cała szlaka podczas czyszczenia w kanał. Cała farba podczas malowania w kanał. Nie ma jak rybki z ksylenem, utwardzaczem i farbą antykorozyjną. Mniam, mniam. W żaden sposób nie zabezpieczą tej jednostki przed skażeniem środowiska.

      • 3 0

    • Nie mozesz. on juz ma matke chrzestna

      • 0 0

    • Buhahahahaha.

      Ty możesz byś co najwyżej patronem pociągu ekspresowego.

      • 2 0

  • (3)

    Bez przesady, to jescze nie żaden kolos, szczególnie że to pudełkowiec

    • 18 5

    • prawie miejsca w obrotnicy zabrakło takiiii duży

      • 0 0

    • ostatnio tędy płynął statek wiekszy o kilka metrów na początku lat 80-tych

      • 2 0

    • Nie takie wychodzily ze stoczni polnocnej

      Jaki to kolos? chyba na remontówkę.

      • 0 3

  • A mnie interesuje tylko jedno i nic więcej! Gdyby taki kolos się na maksa rozpędził i wpłynął na plażę w Sopocie, (10)

    to gdzie by się zatrzymał?

    • 20 0

    • Do alejek by nie dotarł.

      • 0 0

    • Przelicz masę razy prędkość razy gęstość piachu i opór turystów a będzie wynik. (3)

      • 11 0

      • Na turystach to byłby poślizg (1)

        • 3 1

        • Na psim gów.ie prędzej

          :)

          • 0 0

      • Doliczyć należy zwiększoną przez ścieki gęstość wody w zatoce.........

        • 5 1

    • na stacji PKP

      • 1 1

    • Mechanik marynarz były

      Popatrz na filmiki w karachi one wpadają full ahead
      Ale zatrzymać się szybko

      • 2 0

    • Zobacz jak większe kolosy na YouTub wpływają

      Na plażę - np. Na stocznie złomowe itp.
      Daleko by nie wpłynął

      • 3 1

    • W d.

      • 3 0

    • W ***** prezydenta Karnowskiego

      • 15 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kazimierz Wierzbicki

Prezes zarządu i właściciel Grupy Trefl, w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i...

Najczęściej czytane