• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przedłużenie obwodnicy jednak dwupasmowe

Michał Sielski
6 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Dwa pasy w każdym kierunku oznaczają, że fragment Via Maris do granicy z Rumią będzie drogą ekspresową, za którą można zapłacić z budżetu państwa. Dwa pasy w każdym kierunku oznaczają, że fragment Via Maris do granicy z Rumią będzie drogą ekspresową, za którą można zapłacić z budżetu państwa.

Miała być jednopasmowa droga do Redy, potem jednopasmowa aż do Władysławowa, a teraz rząd zapowiada, że dawny OPAT, nazywany obecnie Via Maris, będzie miał dwa pasy ruchu w każdym kierunku, od końca obwodnicy w Chyloni zobacz na mapie Gdyni do granicy z Rumią.



Wierzysz, że pojedziesz nową drogą na Hel?

Gdyby każda obietnica na temat OPAT, a potem Via Maris, zamieniała się w kilometr drogi, na Hel jeździlibyśmy już autostradą. Gdyby natomiast każdy polityk dostawał rok więzienia za każdą zapowiedź, że ta droga powstanie, co najmniej kilka osób miałoby na koncie już dożywocie. Na razie kierowcy pokornie stoją w korkach w stronę Helu, ale mamy za to kolejne zapowiedzi jak będzie wyglądać Via Maris.

Ostatnia z nich zakłada poszerzenie drogi, na odcinku od końca obwodnicy w Chyloni do granicy z Rumią, do dwóch pasów w każdym kierunku. Pierwotnie cała droga miała mieć po jednym pasie dla każdego kierunku. Ten manewr pozwoli sfinansować budowę ze środków krajowych, bo droga o takim przekroju mogłaby być drogą ekspresową, a za takie można płacić z budżetu państwa.

Według wstępnych szacunków chodzi o 500 mln zł. Tyle Gdynia nie wydaje na wszystkie inwestycje drogowe nawet przez 10 lat, więc było oczywiste, że drogi nie zbuduje. Zresztą władze miasta tego nie ukrywały, bo nawet wydatek rzędu 100 mln zł musiałby być rozłożony na kilka rocznych budżetów. Po zmianie klasyfikacji drogi, ten problem zniknie.

- Na razie czekamy na potwierdzenie z ministerstwa ustaleń z GDDKiA, która będzie wykonawcą inwestycji. Pozostanie nam poszukiwanie dofinansowania budowy Drogi Czerwonej, która ma łączyć Via Maris z portem - mówi wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.
Czytaj więcej: 900 mln zł za nowe połączenie portu z Gdynią.

Ustalenia potwierdza Kazimierz Smoliński, wiceminister infrastruktury i budownictwa.

- Osiągnęliśmy porozumienie z Gdynią - mówi Gazecie Wyborczej Kazimierz Smoliński. - Via Maris od obwodnicy do granicy Gdyni z Rumią będzie drogą ekspresową, dzięki czemu będzie mogła być budowana przez państwo.
Dalsza część drogi, od granicy z Rumią do Władysławowa, będzie drogą krajową o przekroju jednej jezdni. Wstępny plan budowy drogi określa się na lata 2022-2026.

6 lat temu powstała wizualizacja OPAT-u, która w dużej mierze jest już nieaktualna.


14-kilometrowa Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej miała być przedłużeniem kończącej się w Chyloni obwodnicy i - omijając permanentnie zakorkowaną Rumię i Redę - połączyć się z trasą na Hel. Ponad 1 mln zł wydano na studium ekonomiczno-środowiskowe, przedstawiono mieszkańcom warianty i poddano je konsultacjom. Zapłaciło za to 13 gmin - od Jastarni przez Wejherowo, Rumię i Redę po Gdynię - oraz samorząd województwa. Budowa miała pochłonąć pomiędzy 1,586 mld zł a 1,66 mld zł brutto. Do tego doliczyć jeszcze trzeba wykup gruntów: 50 ha w Gdyni, 50 ha w Rumi i Kosakowie, a w Redzie aż 120 ha.

Opinie (136) 3 zablokowane

  • 4 lata kadencji Szczurka mineło i nic

    Pieniedzy nie ma i nie bedzie. Stała śpiewka PO. Jedyna nadzieja w PIS.

    • 0 0

  • via maris - co to za nazwa? Nie mona po polsku?!

    Polacy nie gęsi i swój język mają?!

    • 0 0

  • Drogi nie będzie (1)

    Zanim przebrna przez dokumentację będzie po wyborach, a po wyborach czeka nas zaciskanie pasa i łatanie dziury budżetowej. Jeszcze długo w tym kraju nic nie będzie. Emerytom moge powiedzieć przesiadźcie się na rower, już nie starczy wam życia aby doczekać zmian w polityce gospodarczej, w której Pomorze jest gorzej traktowane niż ściana wschodnia pomimo, że jest biegunem wzrostu chociażby z racji powiązań komunikacyjnych.

    • 1 1

    • Nie będzie niczego? Czyżby Kononowicz 2017?

      stary czy ty zamieniłeś sweterek na kaftan?

      • 0 0

  • martwcie się lepiej o Gdynie, a nie Hel (2)

    W tym artykule widać większą troskę o dojazd warszawiaków na Hel, niż w fakt, że Gdynia jest tragicznie skomunikowana. Cała dzielnica przemysłowa na Hutniczej ma JEDEN bezkolizyjny przejazd przez tory poprzez estakadę, co jest po prostu TRAGICZNE. W ciągu dnia tworzą się gigantyczne korki, na przejazdach kolejowych ze szlabanami. Pod szlabanami czeka się po kilkanaście minut, i nie ma innego połączenia Chylonii z Hutniczą i północną Gdynią poza estakadą, a Wy martwicie się o dojazd pajaców nad morze. To miasto umiera i jeśli już teraz nic się z tym nie zrobi to wszystkie inwestycje odpłyną do Pruszcza albo Gdańska i kropka. W stutysięcznym Słupsku komunikacja jest o niebo lepsza, drogi są równe i ciężko znaleźć takie cudactwo równie koślawe jak ul. Hutnicza. Słupsk mimo, że ma rozmiar Chylonii i Leszczynek ma PIĘĆ WIADUKTÓW nad torami przecinającymi miasto. Szok, że w Gdyni od końca wojny do dziś nie zrobiono nic poza estakadą.

    • 16 1

    • A za Cegielskiej nic nie zrobiono. Podobno było super.

      • 0 0

    • Nie da się.

      • 0 0

  • To świetnie (1)

    bo ja jeżdżę tylko lewym pasem

    • 88 11

    • Oba będą lewe

      .

      • 1 0

  • Inwestujcie w kolej

    Zamiast tego proponuje wybudowanie minimum jednego toru przynajmniej do Redy. Na Hel muszą być dwa tory i elektryfikacja. Dodatkowo studium wykonalności czy jest możliwa budowa odnogi w stronę Krokowa i połączenie z linią Wejherowo - Choczewo. Im więcej dróg tym więcej aut przybywających do naszych miast. Kierowcy widząc piękne szybkie autostrady prowadzące niemal do centrum miast nie przesiądą się na pociąg. Potem próbujemy siłą wyrzucić samochody bo nam przeszkadzają.

    • 1 1

  • Prawda jest taka:

    To przedłużenie obwodnicy miało być już w latach 80, ale zablokował całą inwestycję jakiś dziad-prominent,który ma/miał dom właśnie w pobliżu planowanej trasy (chyba na ulicy Gospodarskiej).

    • 1 0

  • pasmowa / pasowa

    Nauczcie się redaktorzy (MS/Naskręt), że nie ma dróg "dwupasmowych" tylko "dwupasowe", takie jest inżynierskie nazewnictwo, bo to takie samo wieśniactwo, jak sformułowanie "komunikacja zbiorowa" versus "transport zbiorowy".....
    komunikację masz przez przez telefon albo kaloryfer w bloku z wielkiej płyty, a transport to zorganizowana forma przemieszczania istot żywych lub obiektów nieożywionych związana z udziałem maszyn zorganizowanych przez człowieka
    Dajcie jakiś przykład, że nie jesteście powielaczami klepaninek, chyba macie "jakąś tam misję" przecież w rozpowszechnianiu informacji, czy olewać was jako wiarygodne źródło.... ?? jak bydlęcą telewizję ??

    • 2 1

  • Nową drogą pojedziemy już w 2067! (1)

    ...w 14 kadencji Szczurka nastąpi wielkie otwarcie drogi feta.

    • 3 1

    • małe sprostowanie

      w 2167, w 34 kadencji szczurka wiecznie zywego i tylko po jednym pasie

      • 1 0

  • (10)

    Pytanie jakie powinno być przed kolejnymi wyborami. Wolimy inwestycje, niższe podatki, mniej opłat, mniej urzędników czy państwo socjalne, 500 plus, wcześniejsze emerytury. Czyli dobrobyt teraz czy patrzenie w przyszłość i rozwój dla pokoleń. Nie da się mieć jednego i drugiego, poza tym państwo nie ma swoich pieniędzy, bierze je od nas i w dużej mierze albo inwestuje albo rozdaje.

    • 76 22

    • Wystarczy nie krasc (2)

      I kasy wystarczy.
      PO zatrudniła więcej urzędników, podwyższył wiek emerytalny, podatki, okradla nas z OFE.
      A za autostrady płacimy Kulczykom haracz.

      Zagadka: Która partia ostatnia obniżyła mocno podatki? PIS za Gilowskiej zlikwidowal PIT 40%... A pamietacie niespelnione obietnice tuska o podatku liniowym?

      • 26 23

      • (1)

        No to na takich co nie kradną to jeszcze poczekamy, bo na razie to takich u władzy nie widać.

        • 6 2

        • ile tam ta Sadurska ma zarabiac?

          90tys. msc. a ile zarabia przeciętny wyborca pisdu max 30tys. rocznie. bardzo uczciwa różnica :)

          • 1 1

    • Dobrobyt teraz (6)

      Następne pokolenia jakoś sobie poradzą tak jak i my sobie jakoś radzimy,. I jakie wcześniejsze emerytury? raczej normalne - to teraz mamy późniejsze. 500+ to pikuś - proponuje pokryć ten deficyt z "bykowego" kto nie ma dzieci albo tylko jedno płaci na tych co mają, bez wyjątku homo, księża, niepłodni...

      • 15 15

      • Twoje bachory Twój problem (1)

        nie obciążaj innych odpowiedzialnością za swoją bezmyślność i niezaradność.

        • 9 3

        • A d*pe kto podetrze Tobie na starosc?

          • 1 1

      • baranie (1)

        jakbyś nie zauważył to rodzice jedynaków już płacą na tych z dwoma i więcej. A dzieci gorszego sortu nie jadą na wakacje... i tak pisiory podzielili Polaków w następnej kwestii.

        • 5 2

        • z deszczu (PO) pod rynne (PiS).............. tyle w temacie.

          • 5 1

      • zakonnice, samotne, kaczor?

        • 4 0

      • zacznij

        Od siebie rąbako. Najpierw splodzi kupę dzieci a później wyciąga kasę.

        • 11 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki...

Najczęściej czytane