• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Bałtyckim Terminalu Zbożowym grożą strajkiem

VIK
26 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
BTZ zatrudnia 70 osób. Obsługuje  wszelkiego rodzaju ładunki zbożowe i paszowe. BTZ zatrudnia 70 osób. Obsługuje  wszelkiego rodzaju ładunki zbożowe i paszowe.

Pracownicy Bałtyckiego Terminalu Zbożowego w Gdyni w referendum opowiedzieli się za strajkiem. Teraz wszystko zależy od rozmów ostatniej szansy, które mają odbyć się w czwartek 28 września.



Chodzi głównie o uznanie żądań płacowych wynikających z trudnych warunków pracy. Do tego chodzi o podpisanie nowego, zbiorowego układu pracy. Poprzedni, który zapewniał pracownikom pewne przywileje, czyli m.in. dodatki za pracę w nocy czy w szkodliwych warunkach został wypowiedziany przez pracodawcę. W ubiegłym tygodniu w referendum większość załogi wypowiedziała się za podjęciem strajku, gdyby nie udało się porozumieć z władzami firmy. Rozmowy ostatniej szansy mają się odbyć w najbliższy czwartek.

Od 2005 roku Bałtycki Terminal Zbożowy należy do Konsorcjum Wielkopolskich Zakładów Tłuszczowych ADM i Ceferta B.V. z Rotterdamu.

Spór toczy się już od pięciu lat. Jednak do zaostrzenia konfliktu doszło w maju tego roku. Od tamtej pory związki zawodowe reprezentujące załogę negocjowały z władzami firmy. Niestety, nie doszło do porozumienia. Związkowcy zarzucają władzom BTZ, że jedynie pozorują chęć zawarcia nowego zbiorowego układu pracy, zwodząc przy tym przedstawicieli załogi. Władze spółki nie komentują sprawy.

BTZ zatrudnia 70 osób. Firma operuje na nabrzeżach Indyjskim i Norweskim. Dysponuje powierzchnią magazynową o pojemności  71 tys. ton (magazyny płaskiego składowania, silosy zbożowe i elewatory zbożowe) Obsługuje wszelkiego rodzaju ładunki zbożowe i paszowe, takie jak pszenica, jęczmień, żyto, nasiona rzepaku, bobik oraz pasze, czyli śrutę sojową, rzepak, wysłodki. Do tej pory terminal był liderem na rynku.

Jednak konkurencja nie śpi. Od 2014 roku w gdyńskim porcie obecna jest firma OT Logistics, która kupiła Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia (dziś OT Port Gdynia). Firma dobrze sobie radzi. Gdyński terminal przeładował w 2016 r. roku 1,4 mln ton ładunków agro notując w tej kategorii ładunków wzrost o 59,2 proc. W planach ma też budowę dużego terminalu agro w Gdańsku.
VIK

Miejsca

Opinie (51) 5 zablokowanych

  • Do pracy rodacy!!! (2)

    Weźcie się do pracy bo zaraz całe nabrzeże Indyjskie będzie zamknięte...
    Wszystkim się w d*pach poprzewracało od tych pieniędzy a powinniście się cieszyć że dostajecie pensję na czas!

    • 0 4

    • (1)

      A ten komentarz od prezesa.

      • 0 0

      • Prezes

        Od prezesa tylko którego???

        • 0 0

  • Masakra

    Jestem w BTZ kilka dni w tygodniu i stwierdzam że jest coraz gorzej. Gnębia nas na każdym kroku jakieś bzdurne procedury wprowadzają co wydłuża rozładunek. Kiedyś jak człowiek przyjeżdżał się rozładować to było wszystko lepiej zorganizowane. Teraz non stop awarie systemu komputerowego. Znowu jakąś nietrafna inwestycja. Kto tam rządzi do cholerny. Załoga jest tak mała że często w nocy nie pracują. Nie dziwię się bo mi oferowali 17zl jak chciałem się przyjąć gdzie po drugiej stronie nabrzeża dawali mi 30zl na godzinę. Stąd pewnie braku kadrowe. Starych pracowników coraz mniej widać a i młodzi odchodzą. Szlak mnie trafia jak stoję od piątku do poniedziałku. Ukraińcy krótko tu byli obecnie nie widujemy z resztą powołanie pracowali. Na budowlane wiecej zarobią i tego pyły i kurzu nie będą wdychac a szczerze jak kipruje nieraz towar to świata nie widać o za sypie nie wspominając.
    Nie dajcie się chłopaki. Sami dużo nie zarabiamy i jesteśmy z wami. Oby wrócili czasy gdzie my kierowcy z chęcią do portu przyjeżdżalismy.

    • 3 0

  • Kolejny przykład upadku portu w Gdyni (14)

    • 36 28

    • (13)

      Jesteś aż tak ograniczony, że nie umiesz samodzielnie myśleć ???!!

      ....Od 2005 roku Bałtycki Terminal Zbożowy należy do Konsorcjum Wielkopolskich Zakładów Tłuszczowych ADM i Ceferta B.V. z Rotterdamu..... - poprzedni rząd to sprzedał a nie Szczurek

      • 15 19

      • w 2005 kto rządził??? Tusk???

        • 0 0

      • Ala przestań sapać. (10)

        A ty jesteś aż tak ograniczona, że wszystko będziesz tłumaczyć tym, że to nie nasze, tamto nie nasze, to sprzedał poprzedni rząd, tamto sprzeda kolejny? Dobry gospodarz na danym terenie robiłby cokolwiek dla rozwoju miasta - w tym przede wszystkim myślałby logicznie i strategicznie. A mamy port - tzw. "okno na świat", o które to ponoć tak zaciekle walczyliśmy od wieków - rozłożony na łopatki (wszystkie terminale, co okaże się lada moment), mamy mega drogi aczkolwiek nieczynny kosmodrom, zbudowany chyba tylko po to, żeby było gdzie organizować Openera, mamy drapacz chmur nad samą wodą i plany zabudowania każdego nadmorskiego skrawka ziemi, mamy szpanerską, kolorową fontannę pod szpitalem, mamy obsuwającą się Kamienną Górę, wieczne korki, dziury w jezdniach, wciąż remontowane przez MTM, rozsypującą się i wciąż remontowaną estakadę. Mamy jeszcze permanentne wizje prezydenta rodem z Florydy i sezonowo koło widokowe. Ale oczywiście uważasz, że to wina Tuska i totalnej opozycji i nie ma tu mowy o jakichkolwiek wieloletnich zaniedbaniach miłościwie nam panującego pana Wojciecha.

        • 30 5

        • Niestety ty też jesteś ograniczony (6)

          Ograniczasz swoje myślenie do obsesji na punkcie jednej osoby - i wszystko złe widzisz tylko w tym. A rzeczywistość jest zgoła inna....

          • 9 12

          • Krótkie pytanie - kto jest odpowiedzialny za rozwój miasta-przypadkiem nie jego włodarz? (5)

            Bredzisz, bo rzeczywistość jest taka, jaka jest - i to bez względu na to, czy jest to kolejnych pięciu, czy dziesięciu włodarzy, czy miłościwie od lat niestety panujący nam pan Wojciech.
            Przestań więc łaskawie przypisywać mi rzekomą obsesję - wystarczy skonfrontować się z faktami a nie sztywno trzymać palec tam, gdzie jak widać go trzymasz.

            • 14 4

            • Władze Gdyni jaki mają wpływ na PORT? a pozostałe inwestycje to NIC?! (3)

              Po pierwsze czasy komuny i realnego socjalizmu mam nadzieję że przeminęły
              Po drugie Miasto Gdynia nie jest właścicielem Portu i nie ma wpływu jakie firmy tam działają - bo jest wolny rynek!
              Po trzecie Port dzierżawi teren i jedyne co może robić i robi to inwestuje w infrastrukturę portową i między innymi bulwar na Oksywiu to projekt i inwestycja Portu Gdynia a nie miasta Gdynia które nawet nie wydawało zgody na jego budowę tylko Wojewoda!
              Projekt Rozbudowy portu o nowe molo terminalowe to także projekt Portu i także pewnie nie będzie się pytać o zgodę Gdyni

              Lotnisko gdzie od kilku lat organizowany jest Opener to lotnisko wojskowe przede wszystkim - fakt że Gdynia prowadzi tam inwestycje ale to czy inwestycja jest trafiona czy nie to myślę i mam nadzieję dowiemy się za jakiś czas.
              Reszta mniejszych miejskich inwestycji jak fontanna, kolejka na kamienną, palce zabaw, siłownie na świeżym powietrzu, wiele ścieżek rowerowych (nie wszystkie trafione), rozbudowa teatru, szkoła filmowa, plac grunwaldzki z parkingiem, i wiele innych większych i mniejszych inwestycji miejskich
              To nic innego jak oznaka rozwoju Miasta może nie zawsze taka jak by wszyscy chcieli ale jeżeli komuś się nie podoba nikt go tu nie trzyma siłą!!!
              Znam bardzo wiele osób które po pierwszej wizycie w Gdyni chcą się tu przeprowadzić i się w Gdyni zakochują, nie są to ludzie z małych miasteczek ale takich jak Kraków, Wrocław, Poznań o Wawce nie wspomnę

              • 7 12

              • Wojciech Szczurek jest osobiście odpowiedzialny za:

                • 5 0

              • Tak tak oczywiście.

                Że co do gdyni przeprowadzają się ludzie? A statystyki są nieubłagane, od wielu lat gdynia systematycznie traci mieszkańców. Zakochać się w gdyni? Człowieku lecz się.

                • 6 4

              • Oj Marcin, Marcin - Gdynia, Gdynią ale postaw na czytanie ze zrozumieniem.

                • 3 6

            • NIe rozumiesz pewnej rzeczy.

              Sukcesy Gdyni są sukcesami Wojciecha Szczurka Sońca Bałtyku.

              Porażki Gdyni to zmowa wrogich sił.

              A ludożerka wszystko wybaczy za airshow i sztuczne ognie. Nawet upadek portu i miasta.

              Poza tym połowa ludzi, która ma cxas na śledzenie co się dzieje, bierze kasę z różnych miejskich agnecji i jako uzależnienie wiedzą, że muszą trzymać gębę na kłódkę.

              • 9 3

        • szczur kat Gdyni!!! (2)

          nie dyskutuj z trollami z urzędu miasta, bo to nie ma sensu.

          • 7 7

          • Skoro sie nie podoba w Gdynia to moze czas na wyprowadzke w ciekawsze miejsce (W-wa? ;) ), a nie anonimowe gadanie? (1)

            • 5 8

            • Właśnie anonimowa pacynko - sama się wyprowadź i przede wszystkim podpisz się.

              • 6 4

      • 2005-2007 to PiS rządził

        • 8 6

  • Walczcie o swoje - nikt za was tego nie zrobi

    A kto jest przeciwny działaniu związków niech się nie zapisuje - i takie osoby powinny być pomijane jeśli związkowi uda się coś wynegocjować - oni powinni zostać poza układem, skoro nie chcą walczyć o swoje. We wszystkich krajach UE są związki zawodowe - a im bogatszy kraj, tym te grupy są silniejsze a pracownikom żyje się lepiej
    Jak nie teraz, kiedy jest b.niskie bezrobocie to kiedy?

    • 3 0

  • (1)

    #dojna zmiana w akcji

    • 18 18

    • Firma prywatna...

      Bałtycki Terminal Zbożowy należy do Konsorcjum Wielkopolskich Zakładów Tłuszczowych ADM i Ceferta B.V. z Rotterdamu.

      • 3 0

  • (3)

    Miałem swego czasu sporo do czynienia z BTZ i popieram postulaty pracowników. Praca przede wszystkim w gigantycznym zapyleniu, po iluś-tam latach strach pomyśleć, jak wygląda ich układ oddechowy.

    • 36 2

    • nikt nikogo pod pistoletem nie trzyma (1)

      Jeżeli ktoś choruje na płuca to niech idzie na ciecia na parking.

      • 2 2

      • nikt nikogo w kraju na siłę nie trzyma

        jak komuś nie podoba się że pracownicy walczą o lepsze warunki pracy to może na Ukrainę wyjechać, tam nie ma związków zawodowych

        • 3 0

    • Mniej więcej tak, jak po iluś tam latach układ oddechowy palacza szlugów.

      A jak pamiętam, to tam prawie każdy srogo fajki kurzył.

      • 5 1

  • związki zawodowe - post perelowska trucizna (2)

    Firma musi przynosić zysk. Będzie się rozwijać i będzie kasa na wynagrodzenia.
    A przywileje są wtedy gdy jest z czego dzielić.
    Związki zawodowe chciałby 14-20tek, premii, gruszy i nie istotne jest czy firmę na to stać! Swoje zabrać a jak firma upadnie i przestanie dawać utrzymanie 70 osobom to nic wielkiego się nie stanie..

    • 3 12

    • jakbyś zobaczył jakie związki zawodowe mają bogate Niemcy to byś zdanie zmienił
      pracodawcy mają swoje stowarzyszenia branżowe i kluby biznesowe
      to dlaczego odmawiasz pracownikom tego samego prawa?

      • 3 0

    • Kto teraz siedź w związkach zawodowych,starzy czy młodzi proszę o nazwiska

      • 0 0

  • OPINIA (1)

    Z tego co zaobserwałem pracownicy BTZ pracują w bardzo ciężkich warunkach i moim zdaniem powinni być dobrze opłacani . TRZYMAMY ZA WAS KCIUKI !!!!!!!!!!

    • 7 0

    • Wiem że mają ciężko,robią za dwuch

      • 0 0

  • Elewatory plywajace

    Paręnaście lat temu rozwalili elewatory plywajace,teraz biorą się za stacjonarne,brawo???

    • 3 0

  • Skandal (4)

    Ciekawe ile pracowników w biurach i jakie biorą pensję. Pracownik zawsze musi się upominać.

    • 25 6

    • Ty nie zaglądaj pracownikom biurowym w portfele. (1)

      Zapewniam cię, że oni też kokosów nie mają a poza tym, gdyby nie ich codzienna praca, to po pierwsze - mógłbyś sobie ten rozładowywany towar z jednej kupki na drugą przesypywać (o ile w ogóle dotarłby do portu jakikolwiek towar) a po drugie - wypłatę w postaci miski ryżu na zimno z sosem z kurzu (o ile w ogóle by była), dostawałbyś wprost od brygadzisty.
      I jeszcze coś - lejce ci się lekko splątały, bo prujesz się do "pracowników w biurach" a potem że "pracownik zawsze musi się upominać" - przecież i biurowi i fizyczni, to jednak pracownicy.

      • 5 0

      • po takiej chamskiej wypowiedzi to nie dziwię się ludziom że czują do was odrazę
        "lejce"...

        • 2 2

    • (1)

      W Ceferta dobrze płacą, bo to nie polska ale holenderska firma.

      • 0 0

      • literówka w nazwie

        Prawidłowa nazwa to Cefetra.. Skąd możecie wiedzieć ile płacą skoro nazwy nawet nie znacie.

        • 1 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem...

Najczęściej czytane