• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Żywy mural w centrum handlowym

Wioletta Kakowska-Mehring
9 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (23)

Jest grafiką, muralem, a może żywym obrazem. Jest okazały, bo ma 7,5 m szerokości i 4 m wysokości, ale przede wszystkim - jak zapewniają autorzy - jedyny w Polsce. Obraz z prawdziwego mchu, który powstał w Designer Outlet Gdańsk, ma na wiosnę "cieszyć oko" klientów.



Czy zwracasz uwagę na rośliny w przestrzeni publicznej?

Od kilku lat klienci Galerii Przymorze mogą podziwiać ścianę (aż 100 m kw.) porośniętą kilkudziesięcioma gatunkami roślin. Nie dość, że pięknie wygląda, to jeszcze pomaga oczyścić powietrze wewnątrz obiektu. Teraz swoją zieloną ścianę ma kolejne centrum handlowe.

Mech porastający ściany to trend we wnętrzarstwie panujący już od kilku lat. Zwykle jednak stosuje się jednolitą zieloną płaszczyznę. W Designer Outlet Gdańsk podniesiono poprzeczkę i wykonano obraz z mchu. Jest to tzw. mech stabilizowany, czyli poddany naturalnej konserwacji pozbawionej sztucznych dodatków czy barwników, który utrzymuje swoje piękno nawet przez kilkanaście lat. Powstały w ten sposób obraz przedstawia budynki gdańskiego centrum handlowego z charakterystyczną latarnią morską.



Jak zapewniają twórcy - pracownia Atelier Mchu - to pierwszy taki "obraz" w Polsce.

- Stabilizowany mech, czyli zakonserwowany lub zaimpregnowany, jest wykorzystywany we wnętrzarstwie już od dawna i jest lubianą ozdobą szczególnie w budynkach komercyjnych, gdzie ściany lub ich fragmenty pokryte są tym materiałem. W Designer Outlet Gdańsk postanowiliśmy stworzyć coś, czego jeszcze nie było - dużych rozmiarów obraz - mówi pomysłodawczyni projektu Dominika Cempel z Atelier Mchu.
Mech we wnętrzach. Zielone ściany coraz bardziej modne Mech we wnętrzach. Zielone ściany coraz bardziej modne

Zamysł się powiódł i klienci wchodzący do budynku mogą podziwiać zieloną grafikę przedstawiającą architekturę centrum. Taka zielona ściana jest niepowtarzalną ozdobą i może za jakiś czas stanie się popularnym tłem do zdjęć w mediach społecznościowych, czyli tzw. instagramowym miejscem.

- Chcemy, by nasi goście czerpali przyjemność nie tylko ze zrobionych u nas zakupów, ale również z faktu, że znajdują się w pięknie zaaranżowanym miejscu z tak zaskakującymi, ciekawymi zakątkami zapewniającymi wrażenia estetyczne - mówi Katarzyna Czapran, marketing manager Designer Outlet Gdańsk, ROS Retail Outlet Shopping.
Instagramowe miejsce: karuzela w Gdańsku na Targu Rybnym Instagramowe miejsce: karuzela w Gdańsku na Targu Rybnym

Żywotność powstałej pracy szacowana jest przez twórców na kilkanaście lat, a mech znajdujący się w tej przeszklonej przestrzeni będzie delikatnie zmieniał barwy w zależności od pory roku i dostępności światła słonecznego. Więc w każdym sezonie będzie nieco inny, a przez to jeszcze bardziej ciekawy. Należy jednak pamiętać, że delikatność i specyfika materiału wymagają ostrożności ze strony klientów, którzy chcą bliżej przyjrzeć się roślinom. Aby praca cieszyła oko dłużej, nie należy dotykać żywego obrazu.

Miejsca

Opinie (23) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • Wygląda to super

    Brawo dla pomysłu

    • 0 0

  • Raczej nie chodzę po lumpexach

    Ale specjalnie tam pojadę (muszę tylko sprawdzić gdzie to jest),żeby na żywo tę dekorację zobaczyć.

    • 0 2

  • to nie o mchu było, że oczyszcza

    Ludzie czytajcie ze zrozumieniem, ściana w Przymorzu oczyszcza w Designer ma wyglądać i dekorować.
    i fajnie, że coś ładnego powstało.

    • 5 0

  • MAm juz dosc muralli

    • 1 0

  • (1)

    Proponuję zrobić jedyna w Polsce galerie obrazów jedynych w Polsce. Np mural ze zsiadłego mleka przedstawiający Prezesa Mandziarę odbierającego medal za mistrzostwo Polski

    • 4 6

    • Kogo interesuje ta spółka akcyjna?

      • 0 0

  • Designer Outlet to jak sama nazwa wskazuje nie centrum handlowe.

    • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    A ja się zachwycam

    • 8 0

  • Niestety było.

    Popularne w street arcie lata temu.

    • 3 6

  • (1)

    Stabilizowany mech niestety nie oczyszcza powietrza, tylko po prostu ładnie (i zielono) wygląda.

    • 34 0

    • I zbiera kurz

      ;)

      • 10 0

  • (1)

    Co jest niby żywego w tym muralu?

    Tak samo żywy jak nielakierowana deska.

    • 25 7

    • Ważne, ze jedyny w Polsce. To jest miś, a tym misiem

      • 2 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Podleśny

Sprawował funkcję Prezesa ATENY w latach 2007-2014. Doskonale zna branżę ubezpieczeniową - wcześniej pracował w Zarządzie Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA, uczestniczył także w rozwoju STBU Brokerzy Ubezpieczeniowi Sp. z o.o. Jest absolwentem Wydziału Elektrycznego Politechniki Gdańskiej. Ukończył również wiele prestiżowych, międzynarodowych kursów z dziedziny ubezpieczeń i zarządzania.

Najczęściej czytane