- 1 Nasze stocznie jachtowe docenione na targach w Singapurze (25 opinii)
- 2 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (49 opinii)
- 3 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (77 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (119 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 6 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (61 opinii)
Jest grafiką, muralem, a może żywym obrazem. Jest okazały, bo ma 7,5 m szerokości i 4 m wysokości, ale przede wszystkim - jak zapewniają autorzy - jedyny w Polsce. Obraz z prawdziwego mchu, który powstał w Designer Outlet Gdańsk, ma na wiosnę "cieszyć oko" klientów.
Mech porastający ściany to trend we wnętrzarstwie panujący już od kilku lat. Zwykle jednak stosuje się jednolitą zieloną płaszczyznę. W Designer Outlet Gdańsk podniesiono poprzeczkę i wykonano obraz z mchu. Jest to tzw. mech stabilizowany, czyli poddany naturalnej konserwacji pozbawionej sztucznych dodatków czy barwników, który utrzymuje swoje piękno nawet przez kilkanaście lat. Powstały w ten sposób obraz przedstawia budynki gdańskiego centrum handlowego z charakterystyczną latarnią morską.
Jak zapewniają twórcy - pracownia Atelier Mchu - to pierwszy taki "obraz" w Polsce.
- Stabilizowany mech, czyli zakonserwowany lub zaimpregnowany, jest wykorzystywany we wnętrzarstwie już od dawna i jest lubianą ozdobą szczególnie w budynkach komercyjnych, gdzie ściany lub ich fragmenty pokryte są tym materiałem. W Designer Outlet Gdańsk postanowiliśmy stworzyć coś, czego jeszcze nie było - dużych rozmiarów obraz - mówi pomysłodawczyni projektu Dominika Cempel z Atelier Mchu.
Mech we wnętrzach. Zielone ściany coraz bardziej modne
Zamysł się powiódł i klienci wchodzący do budynku mogą podziwiać zieloną grafikę przedstawiającą architekturę centrum. Taka zielona ściana jest niepowtarzalną ozdobą i może za jakiś czas stanie się popularnym tłem do zdjęć w mediach społecznościowych, czyli tzw. instagramowym miejscem.
- Chcemy, by nasi goście czerpali przyjemność nie tylko ze zrobionych u nas zakupów, ale również z faktu, że znajdują się w pięknie zaaranżowanym miejscu z tak zaskakującymi, ciekawymi zakątkami zapewniającymi wrażenia estetyczne - mówi Katarzyna Czapran, marketing manager Designer Outlet Gdańsk, ROS Retail Outlet Shopping.
Instagramowe miejsce: karuzela w Gdańsku na Targu Rybnym
Żywotność powstałej pracy szacowana jest przez twórców na kilkanaście lat, a mech znajdujący się w tej przeszklonej przestrzeni będzie delikatnie zmieniał barwy w zależności od pory roku i dostępności światła słonecznego. Więc w każdym sezonie będzie nieco inny, a przez to jeszcze bardziej ciekawy. Należy jednak pamiętać, że delikatność i specyfika materiału wymagają ostrożności ze strony klientów, którzy chcą bliżej przyjrzeć się roślinom. Aby praca cieszyła oko dłużej, nie należy dotykać żywego obrazu.
Miejsca
Opinie (23) 1 zablokowana
-
2023-03-10 00:53
Designer Outlet to jak sama nazwa wskazuje nie centrum handlowe.
- 0 1
-
2023-03-10 08:49
MAm juz dosc muralli
- 1 0
-
2023-03-10 10:04
to nie o mchu było, że oczyszcza
Ludzie czytajcie ze zrozumieniem, ściana w Przymorzu oczyszcza w Designer ma wyglądać i dekorować.
i fajnie, że coś ładnego powstało.- 5 0
-
2023-03-11 16:03
Raczej nie chodzę po lumpexach
Ale specjalnie tam pojadę (muszę tylko sprawdzić gdzie to jest),żeby na żywo tę dekorację zobaczyć.
- 0 2
-
2023-03-12 10:49
Wygląda to super
Brawo dla pomysłu
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.