• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Galeria Metropolia. Nowe marki w Trójmieście

26 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Zmiany na budowie galerii są widoczne z dnia na dzień. Do budynku będzie można wejść wprost z przystanku SKM Gdańsk Wrzeszcz.
  • Ulica Kilińskiego (pomiędzy Galerią Metropolia a osiedlem Browar Gdański) została oddana do użytku.
  • Oprócz galerii handlowej, od strony ulicy Nad Stawem powstaje hotel.
  • Elewacja galerii od strony ulicy Kilińskiego jest już gotowa.

Niespełna dziesięć miesięcy dzieli nas od premiery długo wyczekiwanego projektu handlowego w Gdańsku Wrzeszczu. Oficjalne otwarcie Galerii Metropolia zaplanowano na wrzesień 2016 roku. Obecnie trwają intensywne prace przy elewacji, a także wewnątrz budynku.



Galeria Metropolia to część wieloetapowej inwestycji prowadzonej przez Przedsiębiorstwo Budowlane Górski, która w znaczący sposób zmienia oblicze Gdańska Wrzeszcza.

W skład całego przedsięwzięcia wchodzi m.in. budynek Galerii Metropolia oraz hotel Focus ze 126 pokojami i centrum konferencyjnym, w którym na dniach zakończą się prace zewnętrzne. Otwarcie hotelu planowane jest na kwiecień 2016 r. Dodatkowo w sąsiedztwie galerii, w ramach inwestycji osiedla Browar Gdański, powstaje ponad 800 mieszkań, a także 20 000 m kw. powierzchni usługowo-rozrywkowej prowadzonej w ramach projektu Browar Kulturalny. Znajdzie się w nim sala widowiskowa na 1 200 miejsc siedzących, restauracje i puby oraz winiarnie na kilka tysięcy butelek wina. Całość kompleksu uzupełni strefa SPA z basenami i światem saun.

- Galeria Metropolia ze swoją ofertą będzie komplementarna w stosunku do konkurencji, staraliśmy się wprowadzić nowe marki, które będą oferować produkty w przystępnych cenach - mówił Michał Rułka, projekt manager Galerii Metropolia. - Na dzień dzisiejszy poziom najmu wynosi 75 procent powierzchni. Finalizujemy teraz umowy na powierzchnie około 1200 metrów kwadratowych, głównie są to najemcy modowi, międzynarodowy operator sportowy oraz największy na rynku gracz z branży biżuterii - dodaje Michał Rułka.
Wśród głównych najemców Galerii Metropolia znajdą się m.in. delikatesy Alma, drogeria Rossmann oraz multibrandowy sklep sportowy Sport Direct. Ofertę modową wzbogacą m.in. debiutujące na gdańskim rynku marki Piazza Di Moda i Tom&Paul oraz znane już klientom Stokki i Textil Market. Do dyspozycji klientów będzie również sklep z elektroniką Media Expert oraz pełna oferta lokali usługowych: biuro podróży 24Holiday, apteka Bliska, fryzjer Exellent Q, kantor Baltic Exchange, Zoo Delikatesy czy sklep Świat Herbaty i torebki BEA. W strefie food court na klientów czekać będą m.in. takie marki jak Burger King, Subway, Smak na Tak, Grand Kebab oraz pizzeria Mąka i Kawa. W strefie rozrywkowo-usługowej dominować będzie siedmiosalowy kompleks kinowy Helios, siłownia i fitness, a także strefa zabaw dla dzieci. Ponadto mocną stroną w ofercie Galerii Metropolia będzie strefa Interior&Design do obecnych już najemców tj. VOX, Vinotti i Abra, dołączyły marki VERSO, FAMA Design i Witeks.

W ramach całości przedsięwzięcia została już zakończona modernizacja układu drogowego, polegająca na przebudowie głównych dróg dojazdowych do galerii, tj. ul. Kilińskiego zobacz na mapie Gdańska i wybudowaniu nowego odcinka ul. Nad Stawem zobacz na mapie Gdańska łączącego Galerię Metropolia z główną arterią miasta tj. Trasą Słowackiego, dzięki czemu mieszkańcy od kilku tygodni mogą korzystać już z nowej infrastruktury drogowej.

Z Galerią Metropolia sąsiaduje bezpośrednio dworzec kolejowy we Wrzeszczu, na którym swój przystanek ma też Pomorska Kolej Metropolitalna - najchętniej wybierany przystanek wśród podróżnych.

Galeria Metropolia to inwestycja Przedsiębiorstwa Budowlanego Górski realizowana przez spółkę celową Centrum Hevelius. Agentem komercjalizującym Galerię Metropolia jest firma Cushman & Wakefield.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Miejsca

Opinie (122) ponad 10 zablokowanych

  • A Pieterwas Kupa I Siku bedzie?

    • 18 3

  • Miało być inaczej (3)

    W tym miejscu od wieków był staw browarny. Miał być poddany rewitalizacji, a obok miał powstać teren rekreacyjny.
    Jednak staw osuszono, poczekano aż zarośnie drzewami... I zapadła decyzja o budowie galerii handlowej.

    • 54 3

    • juz dajcie spokoj

      Z tym "stawem", dolnowrzeszczanie...;)

      • 1 9

    • Pikusiu !!! ... i bardzo dobrze bo to była tylko wylęgarnia komarów.

      • 2 1

    • ... od wieków to i przed Bramą Wyżynną płyneła woda. I co ty na to. Trzeba było tak zostawić ?

      • 2 0

  • Chetnie poszukam galerianek:)

    • 21 3

  • ciekawe na podstawie czego takie stwierdzenie ;) (2)

    "... dworzec kolejowy we Wrzeszczu, na którym swój przystanek ma też Pomorska Kolej Metropolitalna - najchętniej wybierany przystanek wśród podróżnych. "

    • 21 3

    • Ze statystyk 60% wysiadających przypada właśnie na Wrzeszcz (1)

      • 7 3

      • Statystyk? Badań? A kto w badania czy statystyki wierzy?
        Tu jest Polska. Tu się wróży z cebuli, a nie badania prowadzi.

        • 0 1

  • (1)

    Co to jest multibrandowy??? to jest poprostu śmieszne

    • 31 7

    • Sklep z wieloma markami tak jak van graff czy peek. Standard na zachodzie

      • 6 11

  • No pewnie. Oczekiwana

    Wszyscy oczekuja, ze co skrzyżowanie będzie galeria tymi samymi sklepami

    • 30 2

  • (3)

    Piazza di Moda długo nie wytrzyma w tej lokalizacji, bo to nie to miejsce do lokowania sklepu z wyższej półki, skoro reszta sklepów jest pokroju Pepco itp.
    Moim zdaniem będzie to beznadziejna galeria handlowa. W Trójmieście nadzieją jest jeszcze Forum Radunia, które będzie przypominać pod względem oferty Galerie Bałtycją i Rivierę i na nią czekam.

    • 18 15

    • Piazza otworzy tam grand Zaddimo który jest dużo tanszy. Widzę ze chcą aby oferta była do mniej zamożnego klienta i dobrze

      • 2 3

    • Tekstil market i pepco... biedronka obok, bedzie prestiz

      • 6 2

    • wbrew pozorom

      Oferta sklepow dla mniej zamoznych + kino + fitness moze cieszyc sie wieksza popularnoscia.
      Warunek: nie smieciowe jedzenie, DYSKRETNA a nie dudniaca muzyka i brak oplat za parking

      • 4 1

  • Kolejna galeria (1)

    Z tym długo oczekiwanym centrum handlowym to bym nie przesadzal. Pomyślcie sobie jaka różnica by była w integracji społecznej i nacisku na zdrowie i sposobie spędzania wolnego czasu, gdyby zamiast kolejnego centrum handlowego (przecież obok jest bałtycka) wybudowano gigantyczny aquapark!

    • 28 3

    • To kup działkę i wybuduj skoro to taki świetny pomysł tylko czemu Aqua parki są puste a galerie pełne?

      • 5 6

  • PEPCO nie będzie?

    Myślałam że po to zbudowali Metropolie

    • 24 2

  • Slabo (5)

    Rynek trojmiejski jest jusz pelen. Widac to po najemcach nowego centrum handlowego. Tanie skleoy, chlam i chinszczyzna...
    Czy potrzebujemy jeszcze wiecej obiektow wielkopowierzchniowych??

    • 27 3

    • Wiec może faktycznie brakuje galerii z oferta dla przeciętnego Kowalskiego?

      • 3 3

    • Tak potrzebujemy, radzę odwiedzić najbliższą ksiegarnię w jakiejś galerii I kupić słownik.

      • 0 4

    • A w ch oliwa dalej są puste pomieszczenia (czyt. Niedoszłe sklepy)

      • 3 1

    • naprawde JUSZ? (1)

      • 5 1

      • się czepiasz, koleżanka rocznik 1995, wychowana na smartfonach i szminkach za loda, więc jakich fajerwerków juSZ oczekujesz?

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Justyna Kowalczyk

Prezes zarządu OptiWay Biuro Rachunkowe Sp. z o.o.. Absolwentka Wydziału Finansów i Rachunkowości...

Najczęściej czytane