• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Multimedia Polska Energia pod lupą UOKiK

Wioletta Kakowska-Mehring
17 czerwca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Jak wyjaśnia Multimedia Polska Energia, przy sprzedaży prądu spółka korzystała także z usług zewnętrznych handlowców. Firma przyznaje, że ich praca czasem budziła zastrzeżenia. Dlatego wprowadzono system weryfikacji, czy klient faktycznie jest zainteresowany zmianą sprzedawcy na Multimedia Polska Energia i świadomy zasad nowej oferty. Jak wyjaśnia Multimedia Polska Energia, przy sprzedaży prądu spółka korzystała także z usług zewnętrznych handlowców. Firma przyznaje, że ich praca czasem budziła zastrzeżenia. Dlatego wprowadzono system weryfikacji, czy klient faktycznie jest zainteresowany zmianą sprzedawcy na Multimedia Polska Energia i świadomy zasad nowej oferty.

Czy klienci Multimedia Polska Energia z Gdyni, podpisując umowę wiedzieli wszystko o jej warunkach? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów właśnie wszczął postępowanie, aby to wyjaśnić.


Czy znasz przepisy dotyczące zawierania umów z klientami poza lokalem przedsiębiorstwa?


"Myślałem, że podpisuję (...) kontynuację umowy, a nie zawieram nową" - to fragment jednej ze skarg na sprzedawców energii elektrycznej. UOKiK sprawdza, czy konsumenci byli wprowadzani w błąd. Urząd pod lupę wziął dwie firmy, które zajmują się sprzedażą energii elektrycznej - Polski Prąd z Warszawy i Multimedia Polska Energia z Gdyni. Obie spółki zawierają umowy poza lokalem przedsiębiorstwa, za pośrednictwem akwizytorów odwiedzających konsumentów w domach.

Urząd wszczął postępowania w sprawach praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów po analizie skarg, z których wynika m.in., że ich przedstawiciele wprowadzali konsumentów w błąd, informując, że reprezentują dotychczasowego sprzedawcę energii elektrycznej, a celem ich wizyty nie jest podpisanie nowej umowy tylko np. wypełnienie ankiety czy sprawdzenie licznika energii elektrycznej.

- Wielu konsumentów nie zdawało sobie sprawy z tego, że składając podpis na podsuwanych im dokumentach, zawiera umowę z nowym sprzedawcą energii elektrycznej - wyjaśnia Marek Niechciał, prezes UOKiK.
Zgodnie z prawem każdy przedsiębiorca ma obowiązek, w sposób jasny i zrozumiały, poinformować konsumenta o swojej tożsamości i o celu, w jakim kontaktuje się z konsumentem (np. propozycja zawarcia umowy). Ponadto w opinii UOKiK przeświadczenie o tym, że ma się do czynienia z dotychczasowym sprzedawcą energii może mieć duży wpływ na decyzję o skorzystaniu z oferty przedsiębiorcy, a wprowadzanie w tym celu w błąd konsumentów jest uznawane za niezgodną z prawem nieuczciwą praktykę rynkową.  

Zgodnie z prawem od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa konsument może odstąpić bez podawania przyczyny w ciągu 14 dni od jej zawarcia. Tymczasem ze skarg wpływających do UOKiK wynika m.in., że przedstawiciele spółek Polski Prąd i Multimedia Polska Energia nie informowali swoich klientów o prawie do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa oraz nie przekazywali im wzoru oświadczenia o odstąpieniu od takiej umowy. Zdaniem UOKiK takie praktyki są niezgodne z prawem, ponieważ utrudniają albo nawet uniemożliwiają konsumentom skorzystanie z prawa do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa.

Co na to Multimedia Polska Energia? Firma nie kryje, że docierały do niej niepokojące sygnały od klientów. Tłumaczy jednak, że na bieżąco starano się wyjaśniać problemy.

- Multimedia Polska Energia prowadzi sprzedaż energii elektrycznej poprzez kanały wewnętrzne, tj. biura obsługi klienta, call center i sprzedaż door-to-door. Wspieramy się również zewnętrznymi partnerami, którzy posiadają łącznie ok. 200 przedstawicieli w całej Polsce - tłumaczy Krystyna Kanownik, rzecznik prasowy Multimedia Polska. - Spółka, rozpoczynając sprzedaż energii elektrycznej dokonała starannego wyboru partnerów zewnętrznych, którzy zostali odpowiednio przeszkoleni względem standardów sprzedaży. Na skutek napływających do nas interwencji klientów systematycznie weryfikowaliśmy naszych podwykonawców, zwracając uwagę na praktyki, które mogłyby narazić naszych klientów na nieprzyjemności. Natychmiast podjęliśmy również czynności na rzecz ich wyeliminowania, wyciągnięcia surowych konsekwencji oraz uszczelnienia obowiązujących procedur. W efekcie przedstawiciele handlowi, którzy dopuścili się nieuczciwych praktyk nie pracują już u naszych partnerów, zmianie uległ sposób rekrutacji i szkolenia sprzedawców.
Jak twierdzi spółka, od stycznia 2016 r. do Multimedia Polska Energia przekazywane są tylko te umowy sprzedaży energii elektrycznej, które partner zewnętrzny dodatkowo potwierdził w telefonicznej rozmowie z potencjalnym klientem (weryfikując, czy klient faktycznie jest zainteresowany zmianą sprzedawcy na Multimedia Polska Energia i świadomy zasad nowej oferty).

- Ostatnie miesiące świadczą o tym, że podjęte działania w sposób skuteczny zapobiegają nierzetelnym praktykom handlowym realizowanym w imieniu naszej spółki przez partnerów zewnętrznych - dodaje Krystyna Kanownik.

Spółka Multimedia Polska to czołowy ogólnopolski dostawca usług telekomunikacyjnych - telewizji cyfrowej, szybkiego internetu stacjonarnego i mobilnego z pakietem bezpieczeństwa, a także telefonii stacjonarnej i mobilnej. Wśród kompleksowych usług dla domu spółka oferuje również: ubezpieczenie mieszkania, wideo monitoring, a także właśnie energię elektryczną oraz gaz.

Miejsca

Opinie (52) 1 zablokowana

  • (1)

    Tymi oszustami powinna się zająć NIK .

    • 2 0

    • Oszuści i jeszcze raz oszuści

      • 0 0

  • M M - multi mega badziew

    Problem z transferem neta w Pruszu od dwóch miesięcy kupę telefonuów i za każdym raze słyszą o problemie pierwszy raz. Nowy klient lepszy zlapanego na umowę mają już w du....

    • 1 0

  • dalej tak działają (2)

    Dokładnie dzisiaj oszukano moją mamę, Pani z Multimedia przedstawiała się jako firma Energa, operowała ich nazwą i logiem na dokumentach. Zaczęła od rozmowy iż mama nie odesłała im oświadczenia odnośnie nowej stawki kWm, która została wysłana z ostatnia FV. Mówiła że to nie jest nowa umowa tylko przedłużenie starej po to aby nie wzrosła cena od października 2016. Ostrzegam działają wbrew zdrowym zasadą konkurencji i są oszustami!!!!

    • 3 0

    • !!

      Mnie właśnie wczoraj też tak zalaywili, oszuści!! a ze wychodziłam z chorym dzieckiem do chirurga- babka powiedziała, że będę musiała jechać do Oliwy, żeby podpisać umowę, to po moich dopytywaniach czy są na pewno z Energii - potwierdziła wielokrotnie!! cofnelam się z nią do mieszkania i podpisalam. Tak ludzi oklamac!! Niech się smazy w piekle! Karma wraca. Teraz

      • 0 0

    • !!

      Uwaga mieszkańcy Kokoszek i Karczemek - wczoraj byli u mnie!! Naciagacze!!

      • 0 0

  • życzliwy

    zostałem oszukany przez przedstawiciela handlowego multimedia polska ,zamiast poprawy narobiłem sobie tylko kłopotu . Zostałem namówiony na usługę prąd miało być taniej a nie jest .Chciałbym odstąpić od umowy bo nie jestem zadowolony z tego .

    • 1 0

  • Wykorzystują starsze osoby

    Moją teściową naciągnęli na zmianę dostawcy energii w momencie, gdy zmieniała umowę na TV, wymiana na dekoder HD. Podpisała nieświadomie umowę myśląc, że chodzi o TV. Dopiero jak przyszedł rachunek za prąd od Multimedia Energia (w międzyczasie już zapłaciła poprzedniemu dostawcy tzw. książeczka) to do mnie zadzwoniła. Niestety, wtedy już wszystkie terminy odwoławcze minęły a poprzedni dostawca zwrócił pieniądze.

    • 0 0

  • Oszukany

    Zostałem oszukany przez przedstawicieli Multimedia. Kiedy się zorientowałem, dwukrotnie złożyłem wypowiedzenie w siedzibie i reklamację. Pierwsze pismo złożyłem w wymaganym w umowie czasie. Mimo wszystkich działań umowę aktywowano, rozłożono ręce i wystawiono fakturę. Zapłaciłem, bo już miałem za dużo kłopotów w życiu. Może i późno, ale się ocknąłem i chcę odebrać to co mi zostało zabrane - 147,11 zł, oryginalna faktura RWE, czas i nerwy.

    • 1 0

  • Oszustwo

    Miałem otrzymywać rachunki proforma co miesiąc . Pierwszy otrzymałem prawie po 3 miesiącach z małą ilością kilowatów i wyższa cena ogólna za kilowat. Dzwoniłem do biura obsługi klienta i nie mogę podać stanu licznika. Odczyt musi podać poprzedni dostawca. Na chwilę obecną mam już prawie 600 kilowat zadłużenia .

    • 2 0

  • umowa na prąd podstępem podpisana

    wprowadzono mnie w błąd.n ikt nie sprawdzał stanu licznika ,a na fakturze podano tylko ilość zużytych kilowatów.po telefonicznej interwencji przyślą kopię umowy podpisanej prze zemnie.

    • 0 0

  • Multimedia Polska Energia Sp. z o. o. Fałszowanie Umów kompleksowych (1)

    Zostałem zmanipulowany przez przedstawiciela Multimediów. W umowie którą sporządził w lokalu odbiorcy energii celowo pozostawił luki - niewypełnione rubryki. Nie wpisał nazwy oferty ani jej nr i nie dostarczył załącznika nr 2. Udało mi się uzyskać umowę na którą powołują się Multimedia, jest sfałszowana, luki zostały uzupełnione niezgodnie z moją intencją ani uzgodnieniami. Ja swoje płatności realizuję w oparciu o moją umowę t.z rozliczenie w cyklu dwumiesięcznym i na podstawie licznika. Wykluczam rozliczenie szacunkowe i płatności comiesięczne. Moja umowa nie zawiera takich zapisów. Obecnie mój pozew o unieważnienie umowy i o zadość uczynienie czeka w sądzie na wyznaczenie terminu rozprawy. Jeżeli ktoś chciał by skorzystać z moich doświadczeń, służę gotowym pozwem i zgłoszeniem do organów ścigania fałszerzy umów - przestępców. W przypadku wysłania e-maila proszę zatytułować "Multimedia - umowy". W przeciwnym razie mogę usunąć bez czytani. Nie otwieram nieznanych adresów. Przestępców należy eliminować z życia publicznego. Pozdrawiam.

    • 1 0

    • multimedia - umowy

      witam ...podpisałam podobną umowę i kompletnie nie wiem co z tym zrobić. Od pół roku ( czyli od momentu podpisania umowy obowiązującej od pażdziernika - cisza ). Poczytałam i teraz dopiero się załamałam

      • 0 0

  • Oszuści

    Chcę przestrzec wszystkich przed zmianą dostawcy na prąd i gaz na firmę multimedia. Rachunki są wyższe, a w tym miesiącu przyszły aż 2 faktury. W infolinii pani powiedziała, że kiedyś odczytają liczniki i będzie korekta ale nie wie kiedy. Więc biorą sumy z sufitu a klient niech płaci. Nie mogę również wypowiedzieć umowy, ponieważ jest na 48 mies. a za każdy miesiąc przed końcem płacę 25 pln. Zerwanie umowy kosztowałoby mnie 1000 pln. Na swoim przykładzie radzę trzymać się od tej firmy jak najdalej.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Francis Lapp

Prezes firmy HTEP Polska Sp. z o.o. i stoczni Sunreef Yachts. Pochodzi z Francji Od 1992 roku mieszka w Polsce. W roku 2002 powstała stocznia Sunreef Yachts, która zajmuje się projektowaniem, budową oraz czarterowaniem dużych katamaranów na miarę: motorowych i żaglowych. Jest też założycielem organizacji charytatywnej Handicap Sport Adventures, przygotowującej rajdy po Afryce dla niepełnosprawnych dzieci.

Najczęściej czytane