• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Biurowiec Koga już prawie gotowy. Czeka na morskich najemców

ms
18 grudnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
  • Inwestor biurowca Koga, czyli miejska agencja Invest Gda, chciałby przyjąć w nim pierwszych najemców w połowie przyszłego roku.

Niewielki biurowiec o powierzchni 8 tys. m kw., powstający między Stogami a terminalem kontenerowym DTC w Gdańsku zobacz na mapie Gdańska, już za kilka miesięcy będzie gotowy. Siedzibę mają w nim znaleźć spółki z branży transportowej i morskiej.



Warta ok. 30 mln zł inwestycja, finansowana przez miejską agencję Invest Gda, ruszyła w listopadzie 2013 roku, o czym pisaliśmy w artykule Doraco wybuduje zaplecze administarcyjno-usługowe portu. Dziś wiadomo już, że to zaplecze nazywa się biurowiec Koga.

- Od kilku lat port dynamicznie się rozwija. Chcemy stworzyć zaplecze administracyjno-usługowe dla firm i instytucji z sektora morskiego: spedytorów, służb granicznych, agencji celnych, linii oceanicznych - wylicza szef Invest Gda Alan Aleksandrowicz w rozmowie z Gazetą Wyborczą Trójmiasto. - Nasz obiekt nie ma być konkurencją na rynku biurowym Gdańska.

Biurowiec Koga powstaje na terenach Pomorskiego Centrum Logistycznego, na zapleczu terminalu głębokowodnego DCT. Biurowiec Koga powstaje na terenach Pomorskiego Centrum Logistycznego, na zapleczu terminalu głębokowodnego DCT.

A o trójmiejskim rynku biurowym Alan Aleksandrowicz wie wszystko, bo od kilku lat kierowana przez niego agencja sprowadza do Trójmiasta zagranicznych inwestorów i pomaga im znaleźć pasujące do ich wymagań biurowce.

Pięciopiętrowy biurowiec noszący morską nazwę Koga (to typ dawnego pełnomorskiego statku handlowego) powstaje już od kilku miesięcy między Mostem Wantowym, Trasą Sucharskiego i terminalem DCT. W obiekcie o łącznej powierzchni 8 tys. m kw. znajdzie się ponad 6 tys. m kw. biur klasy B+. Koszt jego budowy wynosi ponad 30 mln, z czego InvestGda wyłożył 11 mln zł, a ok. 22 mln zł dołożył unijny fundusz pożyczkowy Jessica.

Wykonawcą generalnym budynku jest trójmiejska firma budowlana Doraco. Prace są już mocno zaawansowane, a budynek bliski jest osiągnięcia stanu surowego. Ponieważ obiekt jest niewielki (8 tys. m kw. to powierzchni mniej więcej równa czterem sklepom typu Biedronka), najemcy będą mogli się do niego wprowadzić już w połowie przyszłego roku.

Planowany układ dróg wokół biurowca Koga i planowanego parku logistycznego w jego okolicy. Planowany układ dróg wokół biurowca Koga i planowanego parku logistycznego w jego okolicy.

Ponieważ biurowiec powstaje niemal w szczerym polu, trzeba do niego doprowadzić drogi. Za 12 mln zł wybuduje je firma Blifinger Berger.

- W pierwszym etapie powstanie fragment Nowej Kaczeńce o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu, który połączy okolice biurowca z Trasą Sucharskiego - wyjaśnia na łamach Gazety Wyborczej Trójmiasto Piotr Bonin, inżynier kontraktu z ramienia InvestGDA.

W sumie jednak drogi w okolicy mają kosztować 100 mln zł, bo powstanie m.in. wiadukt łączący planowaną ulicę Nową Kaczeńce z Trasą Sucharskiego. Sama Nowa Kaczeńce pobiegnie w kierunku terminalu kontenerowego, uzyska też połączenie z istniejąca już ul. Kontenerową.

Cały ten układ drogowy ma obsłużyć nie tylko najemców Kogi, ale przede wszystkim pracowników parku logistycznego, który w zmierzeniu Invest Gda miałby powstać na znajdujących się tu 40 hektarach gruntów.

- Nasze działania mają być zachętą dla inwestorów do lokalizowania swoich przedsięwzięć w sąsiedztwie biurowca - zdradza Alan Aleksandrowicz w rozmowie z Gazetą Wyborczą Trójmiasto. - Liczymy, że zaczną pojawiać się tam firmy związane z logistyką oraz produkcją i uda nam się stworzyć kolejne miejsce na wzór Parku Maszynowa w Kokoszkach.

Pierwszy magazyn Pomorskiego Centrum Logistycznego przy ul. Kontenerowej powstał w 2013 roku. 3 870 m kw. zajmuje w nim firma Kuehne + Nagel, a 3 970 m kw. - gdyńska spółka Terramar. Pierwszy magazyn Pomorskiego Centrum Logistycznego przy ul. Kontenerowej powstał w 2013 roku. 3 870 m kw. zajmuje w nim firma Kuehne + Nagel, a 3 970 m kw. - gdyńska spółka Terramar.

Nie będzie to jedyne centrum logistyczne o podobnym charakterze w tej okolicy. Firma deweloperska Goodman buduje tu bowiem na 110 ha Pomorskie Centrum Logistyczne. Dziś stoi już jeden magazyn, ale od lata powstaje drugi, a w planach są kolejne o łącznej powierzchni nawet 500 tys. m kw.

Czytaj także: Goodman rozbuduje Pomorskie Centrum Logistyczne
ms

Miejsca

Opinie (36) 4 zablokowane

  • Transport publiczny

    A jak można dostać się do biura, jeżeli nie posiada się samochodu ?
    Czy jeżdżą jakieś autobusy? Trasa 158 ale przystanek skomunikowany tak, że trzeba iść przez błoto koło kilometra ...

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Sowińska

Partner ESO Audit i Zastępca Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów. Wcześniej Członek Zarządu...

Najczęściej czytane