• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

C.Hartwig Gdynia jest na sprzedaż

Wioletta Kakowska-Mehring
16 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat C. Hartwig Gdynia z serwisem do Nowego Jorku
C.Hartwig Gdynia SA jest operatorem logistycznym, działającym na rynku krajowym i międzynarodowym. C.Hartwig Gdynia SA jest operatorem logistycznym, działającym na rynku krajowym i międzynarodowym.

Zarząd OT Logistics podjął decyzję o sprzedaży całego pakietu akcji, czyli 87,94 proc. udziału w kapitale zakładowym, w spółce zależnej C.Hartwig Gdynia. Szczecińska firma otrzymała już niewiążące oferty zakupu i rozpoczęła negocjacje w sprawie sprzedaży.



OT Logistics od połowy grudnia 2018 roku realizuje plan naprawczy grupy kapitałowej. Kolejnym jego etapem jest właśnie sprzedaż C.Hartwig Gdynia. W ocenie szczecińskiej firmy gdyńska spółka jest w małym stopniu powiązana synergicznie z pozostałymi spółkami grupy OTL.

- Ze względu na fakt, że zarząd OT Logistics zamierza koncentrować się głównie na działalności portowej oraz kompleksowej obsłudze klienta związanej z przeładunkami w portach obsługiwanych bezpośrednio przez spółki grupy OTL, dokonanie sprzedaży akcji C.Hartwig Gdynia ma nie wpłynąć negatywnie na zakres działalności operacyjnej i wpisywać się w realizowaną strategię rozwoju grupy - poinformowała spółka.
Zarząd OT Logistics uznał także, że wobec ograniczeń kapitałowych występujących w grupie OTL, C.Hartwig Gdynia przy założeniu dostępu do szerszych zasobów kapitałowych potencjalnego inwestora, będzie miał większe możliwości rozwoju działalności i generowania wyników finansowych, w stosunku do historycznych i obecnych możliwości.

Przypomnijmy, że szczecińska firma OT Logistics zajmująca się transportem śródlądowym oraz spedycją w 2013 roku kupiła 37,5 proc. akcji spółki należących do Hass Holding Limited oraz 37,5 proc. akcji będących w posiadaniu Morskiej Agencji Gdynia. W ten sposób stała się posiadaczem kontrolnego pakietu C.Hartwig Gdynia.

C.Hartwig Gdynia SA jest operatorem logistycznym, działającym na rynku krajowym i międzynarodowym. Ponadto wykonuje funkcję agencji celnej w zakresie licencjonowanej działalności, a także wynajem powierzchni biurowych. Posiada oddziały w Polsce oraz spółki zależne w trzech krajach: Niemczech, Wielkiej Brytanii i USA.

W tej sytuacji zarząd OT Logistics podjął uchwałę o rozpoczęciu negocjacji z wybranymi oferentami zainteresowanymi kupnem C.Hartwig Gdynia. Firma już otrzymała niewiążące oferty od kilku podmiotów. OT Logistics zastrzega, że potencjalna transakcja sprzedaży może nie dojść do skutku, może zostać opóźniona ze względu na konsekwencje stanu pandemii, a w szczególności dostępu do źródeł finansowania transakcji oraz opóźnienia procesów inwestycyjnych przez potencjalnych inwestorów.

Zakup gdyńskiej spółki w 2013 roku, to nie jedyna aktywność szczecińskiej spółki w Trójmieście. OT Logistics od 2014 roku obecna jest w gdyńskim porcie. Wówczas firma kupiła Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia, który przemianowano na OT Port Gdynia. Kilka lat temu spółka wydzierżawiła też tereny w Porcie Zewnętrznym w Gdańsku. Miała tam zbudować terminal agro, niestety inwestycja wciąż jest w fazie projektu.

Miejsca

Opinie (32) 5 zablokowanych

  • Hanba

    pamietam z lat 80-tych to byl zaklad na medal.
    Hurra Polska, taka gospodarka jak i ci u gory.
    Plakac sie chce do muzyki granej na dudzie, mozna ja grac tez na trabie.
    Wynik bedzie ten sam!!!

    • 3 2

  • C.Hartwig

    Hartwigiem od 20 lat rządzą durnie nie mający pojęcia co to jest firma spedycyjna . A taka był C.Hartwig Gdynia. Nieuctwo sprowadziło tą firmę na dno. Ile razy zmieniało się kierownictwo tej firmy, i tylko po to by ją okradać.

    • 7 3

  • firma z tradycjami to była kiedyś !!! (1)

    jak zaczynałem prace było super ale z czasem poobstawiane nowymi kierasami bez kompetencji ( p. maryniewski pozdrawiam hahahaha ) zepsuło ta firmę. kasa kasa i zero szacunku do pracownika!!! Polityka żadzacych pozostawia wiele ......

    • 1 2

    • Tak to prawda, kiedyś nie trzeba było pracować i dostawało się kasę. A jak przyszedł ten Pan, to oczekiwał od pracowników nieprzyzwyczajonych do pracy - wyników. Dlatego też się zwolniłem.

      • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem...

Najczęściej czytane