• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chińska inwestycja w Trójmieście. CIMC otwiera fabrykę w Gdyni

Robert Kiewlicz
26 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
China International Marine Containers zajmuje się nie tylko produkcją kontenerów. Jest także największym producentem pojazdów, samochodów oraz naczep w Chinach. Kapitał zakładowy CIMC wynosi ok. 30 mln dolarów, a spółka zatrudnia ponad 60 tys. pracowników. China International Marine Containers zajmuje się nie tylko produkcją kontenerów. Jest także największym producentem pojazdów, samochodów oraz naczep w Chinach. Kapitał zakładowy CIMC wynosi ok. 30 mln dolarów, a spółka zatrudnia ponad 60 tys. pracowników.

Pierwsza, duża chińska inwestycja w Trójmieście zostanie oficjalnie otwarta jeszcze w tym tygodniu. China International Marine Containers, jeden z największych producentów kontenerów na świecie, wybrał Gdynię jako miejsce budowy swojej fabryki naczep do ciężarówek. Przyciągnięcie tak poważnego inwestora to przede wszystkim sukces Biura Pomorskiego w Chinach.


Czy mamy szanse na kolejne, poważne chińskie inwestycje?


W Trójmieście rozpoczyna działalność spółka China International Marine Containers, która zajmuje się nie tylko produkcją kontenerów, ale jest też największym producentem pojazdów, samochodów oraz naczep w Chinach. Kapitał zakładowy CIMC wynosi ok. 30 mln dolarów. Spółka zatrudnia ponad 60 tys. pracowników.

Obecnie CIMC posiada osiem baz produkcyjnych. Spółka jest w stanie wyprodukować 80 tys. pojazdów rocznie. Produkty CIMC znane są w Ameryce Północnej, Azji, Chinach, a także Europie. Spółka posiada swoje oddziały w Ameryce Północnej, Australii, Azji i Chinach.

Chińska fabryka naczep w Gdyni zobacz na mapie Gdyni - CIMC Trailer Poland - jest spółką zależną Grupy CIMC. Chińczycy zakupili grunt i nieruchomości w Gdyni w 2015 roku. Zakład będzie zajmował się budową i montażem naczep samochodowych. Rekrutacja pracowników już się rozpoczęła, a prace znajdzie tu nawet kilkadziesiąt osób.

Samorządy Pomorza, Agencja Rozwoju Pomorza oraz Invest in Pomerania od kilku lat mocno angażują się w zainteresowanie chińskiego biznesu naszym regionem. W 2009 roku, na mocy porozumienia zawartego pomiędzy firmą Dragon Era Trade Corporation (działającą na terenie Chin) a Agencją Rozwoju Pomorza, powstało Biuro Pomorskie w Chinach z siedzibą w Pekinie. Biuro świadczy szereg usług, których celem jest nawiązywanie kontaktów biznesowych, handlowych, a także kulturowych między firmami oraz instytucjami pomorskimi i chińskimi.

W 2010 roku nasz region zaprezentował się na wystawie Expo 2010 w Szanghaju. Od tego czasu liczne chińskie delegacje przyjeżdżają na Pomorze, a polskie goszczą w Chinach. Odbyły się liczne seminaria inwestycyjne oraz spotkania z przedsiębiorcami zainteresowanymi inwestycjami na Pomorzu i w Polsce. Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych podpisała porozumienie o współpracy z Chińskim Bankiem Rozwoju w Pekinie oraz Chińskim Stowarzyszeniem Międzynarodowej Współpracy Gospodarczej w Taipei.

Chiński biznes jest już obecny na Pomorzu. Najlepszym przykładem dobrej współpracy jest gdyńska firma Chipolbrok, która w 2016 roku będzie obchodziła sześćdziesięciopięciolecie istnienia. Od początku 2010 roku uruchomione zostało przez Maersk Line stałe połączenie z Gdańska do Szanghaju. Na chińskim rynku świetnie znane są takie firmy z Pomorza jak LPP, VTS Clima, czy Balex Metal. Natomiast kolejne chińskie firmy chcą wejść w najbliższym czasie na polski i pomorski rynek.

Inwestycje dokonane przez chińskich inwestorów w Unii Europejskiej przez pierwsze cztery miesiące 2015 roku zanotowały 487-procentowy wzrost. Całkowita wartość chińskich inwestycji na świecie to 34,97 mld dolarów, co stanowi 36,1-procentowy wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku. Chińskie przedsiębiorstwa dokonały w Europie 23 fuzji i przejęć o łącznej wartości 12,3 mld dolarów. Pod względem wielkości inwestycji najbardziej popularnymi krajami wśród Chińczyków była Wielka Brytania, Szwajcaria oraz Niemcy.

Miejsca

Opinie (80)

  • Czy Ci co zawsze marudzą przy budowach nowych biurowcach zadowoleni?

    Bedziemy mieli montownie naczep, hura. Zatrudnią kilkudziesięciu specjalistów, jest fabryka, a nie biurwy.

    • 1 1

  • Za śmieszne pieniądze będą mieli

    WYKSZTAŁCONYCH na nasz koszt robotników i wejście do UE za frajer.
    Sami budujmy fabryki.

    • 5 0

  • już jedną inwestycję za 30 mln EUR zwnięli (4)

    http://40ton.net/chinskie-naczepy-cimc-silvergreen-nagle-wycofuja-sie-europy-utopic-30-milionow-euro/

    • 7 1

    • czyli Polska to nie Europa! ot szkolnictwo w tych Chinach ;) (1)

      a może to my o czymś nie wiemy :)

      • 0 2

      • Wiemy, że masz problemy z myśleniem. To, że wtedy się wycofali nie znaczy, że teraz nie mogą wrócić

        • 1 0

    • Bo przeliczyli ile kosztuje to w Niemczech

      Autor widocznie napisał co wiedział i tyle. Znając życie rzeczywiście wtopili tam 30mln, ale i tak więcej zaoszczędzą na wybudowaniu tego u nas niż w Niemczech.

      • 0 1

    • Dziwne, że redaktor Kiewicz nic o tym nie wspomina w artykule..

      • 2 0

  • Kapitał zakładowy największego koncernu motoryzacyjnego w chinach 30mln?

    Oczywista omyłka

    • 0 0

  • Jak inwestycja w Gdańsku to zapomimacie wymienić nazwy Gdańsk (2)

    o Gdyni jakoś nigdy nie zapominacie

    • 23 50

    • Brawo Gdynia, obyw więcej zakładów pracy! (1)

      Nałucz się kolego polskiej nazwy polskiego miasta Gdańska i dopiero wnoś pretenesje o nazewnictwo w artykułach.

      Nie rozumiem tego promowania niemeckiej nazwy naszego miasta. Odsyłam do encyklopedii w celu sprawdzenie kto założył to miasto i kto przez 65% czasów nowożytnych był tutaj gospodarzem.

      Domyślam się, że jesteś młody i może nie douczyłeś się co robili niemcy w czasie 2 wojny światowej, żeby promować jeszcze ich nazwenictwo.

      Zapytaj starszych ludzi, którzy po wojnie pisali celowo słowo "niemcy" z małej litery w celu pokazania stosunku do zbrodniarzy.

      • 4 4

      • dokładnie niech piszę Gdańsk

        Pewnie słoik, który tak bardzo chce być światowy ;)

        • 2 1

  • Naczepy (2)

    W Niemczech też otworzyli fabrykę i po chyba dwóch latach już ja zamknęli. W Gdyni pewnie będzie podobnie.

    • 20 4

    • Ja nie otworzyli, a dopiero budowali

      Ale źle policzyli koszty pracy :P.

      • 0 0

    • Z tego co wiem, to w Gdyni będzie właśnie ta niemiecka, tzn przenoszą fabrykę do nas. Chińczyk potrafi liczyć, pracownik przy tych naczepach to 70% wszystkich kosztów produkcji.

      • 6 0

  • tyle ostatnio krzyku na forach że brakuje fakbryk, no i proszę, jest :)

    ciekawi mnie tylko, że wszyscy wolą u nich produkować bo taniej, a oni chcą u nas!
    hmmm.... czy to dobrze, czy to źle o nas świadczy?
    oto jest pytanie

    • 1 1

  • przyszlosc POLSKI !!!

    zatrudnia chinczykow !!!!

    • 2 1

  • sciagamy konkurencje dla raczkujacych polskich firm?

    i to ma byc sukces?

    • 5 0

  • Brakuje podstawowych informacji (6)

    Gdzie dokładnie będzie ta fabryka, ile osób zatrudnią, kogo szukają, ile płacą..

    • 78 12

    • Na Handlowej 2x, w miejscu dawnego Glaspolu, obok Energomontaż północ.

      • 2 0

    • ile płacą ? (1)

      tak jak u siebie - miskę ryżu

      • 17 2

      • i kijem po krzyzu

        • 9 0

    • zgadzam sie
      beznadziejny artykul choc temat ciekawy...
      jeden akapit jest o tej fabryce i to ogolnikowy...
      licealista by lepszy napisal bo inaczej pale by dostal

      • 9 0

    • gdzie to akurat wiadomo

      Gdynia ul. Hutnicza, tuż przy wjeździe do Rumi obok Coca Coli (niedaleko stacji SKM Gdynia Cisowa)

      • 13 2

    • Kilkadziesiąt to 20 czy 90?

      • 13 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Grabski

Przedsiębiorca, inwestor, autor wielu projektów biznesowych. Twórca Olivia Business Centre. największego centrum biznesowego i biurowego tej klasy w Polsce poza Warszawą. Ta kluczowa inwestycja na rynku Real Estate na Pomorzu, zmienia oblicze Gdańska i całej gdańskiej Metropolii. Inwestycja powstaje w kilku etapach, aby ostatecznie osiągnąć 120 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni biurowej o najwyższym standardzie – klasa AA, na działce o powierzchni 3,5 ha. Na sąsiednich działkach...

Najczęściej czytane