- 1 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (143 opinie)
- 2 4500 zł dla każdego? Płaca minimalna będzie rosła (63 opinie)
- 3 Stocznie docenione na targach w Singapurze (65 opinii)
- 4 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (55 opinii)
- 5 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (78 opinii)
- 6 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (62 opinie)
Chińska inwestycja w Trójmieście. CIMC otwiera fabrykę w Gdyni
Pierwsza, duża chińska inwestycja w Trójmieście zostanie oficjalnie otwarta jeszcze w tym tygodniu. China International Marine Containers, jeden z największych producentów kontenerów na świecie, wybrał Gdynię jako miejsce budowy swojej fabryki naczep do ciężarówek. Przyciągnięcie tak poważnego inwestora to przede wszystkim sukces Biura Pomorskiego w Chinach.
W Trójmieście rozpoczyna działalność spółka China International Marine Containers, która zajmuje się nie tylko produkcją kontenerów, ale jest też największym producentem pojazdów, samochodów oraz naczep w Chinach. Kapitał zakładowy CIMC wynosi ok. 30 mln dolarów. Spółka zatrudnia ponad 60 tys. pracowników.
Obecnie CIMC posiada osiem baz produkcyjnych. Spółka jest w stanie wyprodukować 80 tys. pojazdów rocznie. Produkty CIMC znane są w Ameryce Północnej, Azji, Chinach, a także Europie. Spółka posiada swoje oddziały w Ameryce Północnej, Australii, Azji i Chinach.
Chińska fabryka naczep w Gdyni - CIMC Trailer Poland - jest spółką zależną Grupy CIMC. Chińczycy zakupili grunt i nieruchomości w Gdyni w 2015 roku. Zakład będzie zajmował się budową i montażem naczep samochodowych. Rekrutacja pracowników już się rozpoczęła, a prace znajdzie tu nawet kilkadziesiąt osób.
Samorządy Pomorza, Agencja Rozwoju Pomorza oraz Invest in Pomerania od kilku lat mocno angażują się w zainteresowanie chińskiego biznesu naszym regionem. W 2009 roku, na mocy porozumienia zawartego pomiędzy firmą Dragon Era Trade Corporation (działającą na terenie Chin) a Agencją Rozwoju Pomorza, powstało Biuro Pomorskie w Chinach z siedzibą w Pekinie. Biuro świadczy szereg usług, których celem jest nawiązywanie kontaktów biznesowych, handlowych, a także kulturowych między firmami oraz instytucjami pomorskimi i chińskimi.
W 2010 roku nasz region zaprezentował się na wystawie Expo 2010 w Szanghaju. Od tego czasu liczne chińskie delegacje przyjeżdżają na Pomorze, a polskie goszczą w Chinach. Odbyły się liczne seminaria inwestycyjne oraz spotkania z przedsiębiorcami zainteresowanymi inwestycjami na Pomorzu i w Polsce. Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych podpisała porozumienie o współpracy z Chińskim Bankiem Rozwoju w Pekinie oraz Chińskim Stowarzyszeniem Międzynarodowej Współpracy Gospodarczej w Taipei.
Chiński biznes jest już obecny na Pomorzu. Najlepszym przykładem dobrej współpracy jest gdyńska firma Chipolbrok, która w 2016 roku będzie obchodziła sześćdziesięciopięciolecie istnienia. Od początku 2010 roku uruchomione zostało przez Maersk Line stałe połączenie z Gdańska do Szanghaju. Na chińskim rynku świetnie znane są takie firmy z Pomorza jak LPP, VTS Clima, czy Balex Metal. Natomiast kolejne chińskie firmy chcą wejść w najbliższym czasie na polski i pomorski rynek.
Inwestycje dokonane przez chińskich inwestorów w Unii Europejskiej przez pierwsze cztery miesiące 2015 roku zanotowały 487-procentowy wzrost. Całkowita wartość chińskich inwestycji na świecie to 34,97 mld dolarów, co stanowi 36,1-procentowy wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku. Chińskie przedsiębiorstwa dokonały w Europie 23 fuzji i przejęć o łącznej wartości 12,3 mld dolarów. Pod względem wielkości inwestycji najbardziej popularnymi krajami wśród Chińczyków była Wielka Brytania, Szwajcaria oraz Niemcy.
Miejsca
Opinie (80)
-
2015-10-27 18:28
Czy Ci co zawsze marudzą przy budowach nowych biurowcach zadowoleni?
Bedziemy mieli montownie naczep, hura. Zatrudnią kilkudziesięciu specjalistów, jest fabryka, a nie biurwy.
- 1 1
-
2015-10-27 16:32
Za śmieszne pieniądze będą mieli
WYKSZTAŁCONYCH na nasz koszt robotników i wejście do UE za frajer.
Sami budujmy fabryki.- 5 0
-
2015-10-26 21:00
już jedną inwestycję za 30 mln EUR zwnięli (4)
http://40ton.net/chinskie-naczepy-cimc-silvergreen-nagle-wycofuja-sie-europy-utopic-30-milionow-euro/
- 7 1
-
2015-10-27 09:53
czyli Polska to nie Europa! ot szkolnictwo w tych Chinach ;) (1)
a może to my o czymś nie wiemy :)
- 0 2
-
2015-10-27 13:43
Wiemy, że masz problemy z myśleniem. To, że wtedy się wycofali nie znaczy, że teraz nie mogą wrócić
- 1 0
-
2015-10-27 10:37
Bo przeliczyli ile kosztuje to w Niemczech
Autor widocznie napisał co wiedział i tyle. Znając życie rzeczywiście wtopili tam 30mln, ale i tak więcej zaoszczędzą na wybudowaniu tego u nas niż w Niemczech.
- 0 1
-
2015-10-26 21:59
Dziwne, że redaktor Kiewicz nic o tym nie wspomina w artykule..
- 2 0
-
2015-10-27 12:08
Kapitał zakładowy największego koncernu motoryzacyjnego w chinach 30mln?
Oczywista omyłka
- 0 0
-
2015-10-26 16:12
Jak inwestycja w Gdańsku to zapomimacie wymienić nazwy Gdańsk (2)
o Gdyni jakoś nigdy nie zapominacie
- 23 50
-
2015-10-26 21:00
Brawo Gdynia, obyw więcej zakładów pracy! (1)
Nałucz się kolego polskiej nazwy polskiego miasta Gdańska i dopiero wnoś pretenesje o nazewnictwo w artykułach.
Nie rozumiem tego promowania niemeckiej nazwy naszego miasta. Odsyłam do encyklopedii w celu sprawdzenie kto założył to miasto i kto przez 65% czasów nowożytnych był tutaj gospodarzem.
Domyślam się, że jesteś młody i może nie douczyłeś się co robili niemcy w czasie 2 wojny światowej, żeby promować jeszcze ich nazwenictwo.
Zapytaj starszych ludzi, którzy po wojnie pisali celowo słowo "niemcy" z małej litery w celu pokazania stosunku do zbrodniarzy.- 4 4
-
2015-10-27 10:58
dokładnie niech piszę Gdańsk
Pewnie słoik, który tak bardzo chce być światowy ;)
- 2 1
-
2015-10-26 16:10
Naczepy (2)
W Niemczech też otworzyli fabrykę i po chyba dwóch latach już ja zamknęli. W Gdyni pewnie będzie podobnie.
- 20 4
-
2015-10-27 10:56
Ja nie otworzyli, a dopiero budowali
Ale źle policzyli koszty pracy :P.
- 0 0
-
2015-10-27 00:41
Z tego co wiem, to w Gdyni będzie właśnie ta niemiecka, tzn przenoszą fabrykę do nas. Chińczyk potrafi liczyć, pracownik przy tych naczepach to 70% wszystkich kosztów produkcji.
- 6 0
-
2015-10-27 09:51
tyle ostatnio krzyku na forach że brakuje fakbryk, no i proszę, jest :)
ciekawi mnie tylko, że wszyscy wolą u nich produkować bo taniej, a oni chcą u nas!
hmmm.... czy to dobrze, czy to źle o nas świadczy?
oto jest pytanie- 1 1
-
2015-10-27 08:58
przyszlosc POLSKI !!!
zatrudnia chinczykow !!!!
- 2 1
-
2015-10-27 06:41
sciagamy konkurencje dla raczkujacych polskich firm?
i to ma byc sukces?
- 5 0
-
2015-10-26 14:47
Brakuje podstawowych informacji (6)
Gdzie dokładnie będzie ta fabryka, ile osób zatrudnią, kogo szukają, ile płacą..
- 78 12
-
2015-10-26 21:57
Na Handlowej 2x, w miejscu dawnego Glaspolu, obok Energomontaż północ.
- 2 0
-
2015-10-26 17:27
ile płacą ? (1)
tak jak u siebie - miskę ryżu
- 17 2
-
2015-10-26 20:37
i kijem po krzyzu
- 9 0
-
2015-10-26 18:25
zgadzam sie
beznadziejny artykul choc temat ciekawy...
jeden akapit jest o tej fabryce i to ogolnikowy...
licealista by lepszy napisal bo inaczej pale by dostal- 9 0
-
2015-10-26 16:06
gdzie to akurat wiadomo
Gdynia ul. Hutnicza, tuż przy wjeździe do Rumi obok Coca Coli (niedaleko stacji SKM Gdynia Cisowa)
- 13 2
-
2015-10-26 14:49
Kilkadziesiąt to 20 czy 90?
- 13 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.