- 1 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (224 opinie)
- 2 Będzie bon energetyczny i zamrożone ceny (70 opinii)
- 3 4500 zł dla każdego? Płaca minimalna będzie rosła (171 opinii)
- 4 Stocznie docenione na targach w Singapurze (66 opinii)
- 5 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (58 opinii)
- 6 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
DCT Gdańsk. Rekordowy wynik i pierwsze miejsce na Bałtyku
W gdańskim terminalu DCT przeładowano w ub. roku ponad 2,1 mln TEU, czyli kontenerów 20-stopowych, co stanowi wzrost o ok. 5 proc. i sprawia, że był to rekordowy rok dla największego terminalu kontenerowego na Morzu Bałtyckim. Stało się tak pomimo trwającej pandemii, która utrudnia sprawne działanie transportu.
Rok 2021 był szczególny dla DCT. W kwietniu poinformowano, że terminal od momentu otwarcia w 2007 r. obsłużył już 15 mln TEU, a w lipcu odnotowano rekord liczby TEU obsługiwanych w jednym zawinięciu statku (20 207 TEU). Z kolei w listopadzie terminal obsłużył rekordową liczbę statków w ciągu miesiąca, było ich aż 70.
Gospodarka morska w Trójmieście
- Pomimo wyzwań związanych z pandemią COVID-19, powodujących zawirowania w globalnej logistyce oraz łańcuchach dostaw, przeładowaliśmy w 2021 r. ponad 2 092 432 TEU. Ten wynik pokazuje raz jeszcze, że jesteśmy prawdziwym bałtyckim hubem transportowym i bramą transportową do Europy Środkowo-Wschodniej - mówi Charles Baker, dyrektor generalny DCT Gdańsk.
Suwnice w DCT.
Wynik 2 mln przeładowanych TEU DCT osiągnął też w grudniu 2019 r., tuż przed wybuchem pandemii koronawirusa. Tym samym stał się pierwszym terminalem na Morzu Bałtyckim, który przekroczył granicę 2 mln TEU obsłużonych w ciągu jednego roku. W 2020 r. z powodu zakłóceń w łańcuchach dostaw wynik spadł nieznacznie poniżej 2 mln (1,91 mln TEU), ale do końca kwietnia 2020 r. odbicie było już widoczne, a jesienią 2020 r. wolumeny wróciły do poziomów z 2019 r.
Baltic Hub 3, czyli DCT zbuduje trzecie nabrzeże
W lipcu 2021 r. oficjalnie ogłoszono, że DCT Gdańsk zbuduje trzecie nabrzeże głębokowodne, tzw. Baltic Hub 3, co po zakończeniu inwestycji zwiększy możliwości przeładunkowe DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie. W ramach inwestycji, której wartość wynosi 450 mln euro (ok. 2 mld zł), powstanie nabrzeże (zlokalizowane na wschód od istniejącego nabrzeża T1) o długości 717 m, głębokości 18 m oraz plac o powierzchni 36 ha, którego otwarcie planowane jest na 2024 r.
- Dzięki tej inwestycji jesteśmy w stanie systematycznie poprawiać nasze wyniki, co nas bardzo cieszy. Ponadto zakończyliśmy rozbudowę bocznicy kolejowej z trzema dodatkowymi torami - DCT ma teraz siedem torów - każdy po 750 m. Będziemy cały czas inwestować w rozwój technologiczny naszego terminalu - mówi Charles Baker.
Zobacz, jak pracuje operator suwnicy bramowej
DCT jest też zainteresowane dzierżawą tzw. Deepwater, czyli 27 ha w głębokowodnej części portu. Terminal jest jednym z dwóch oferentów, którzy zgłosili udział w przetargu. DCT będzie rywalizować z CM Partner A/S z siedzibą w Kopenhadze.
Miejsca
Opinie (136) 6 zablokowanych
-
2022-01-22 13:38
"dodatkowe nabrzeże dla największych statków świata" (4)
Największe mają zanurzenie 16,5m. Załadowane nie wejdą do Gdańska, bo... nie wejdą na Bałtyk (15m).
Czasy się zmieniają, a propaganda jakoś się niczego nie uczy...- 3 5
-
2022-01-22 14:49
Bo teraz przypływają tylko te najmniejsze (3)
- 1 2
-
2022-01-22 15:24
Opinia wyróżniona
przyplywaja (2)
Rozladowane...
I nigdy nie wezma do pelna...
Nie ma w tym nic zlego, ale nalezy miec tego swiadomosc i odpowiednio budowac przedsiewziecia.
Zamiast dac w traby propagandy...- 4 4
-
2022-01-23 22:06
Statek, który płynie prosto z Malezji płynie pusty tak? (1)
Bo takie sytuacje miały miejsce. Wiec ciekawe kto tutaj mówi nieprawdę.
- 0 0
-
2022-01-23 22:45
zależy czym wyładowany
Może malezyjskim powietrzem?
Fizyki, kolego, nie oszukasz.- 2 0
-
2022-01-22 12:41
A u nas w Gdyni ...... Toniemy. (4)
Ss
- 1 5
-
2022-01-22 13:38
Opinia wyróżniona
Gdynia (2)
powinna zapomnieć o rozbudowie swojej bazy kontenerowej. Gdansk ma idealne warunki do dalszego rozwoju. W Gdyni trzeba pomyśleć o inwestowaniu w morską turystykę i ruch pasażerski .
- 6 7
-
2022-01-24 15:43
Gdynia ma takie same, jeśli nie lepsze warunki hydrologiczne
To czego nie ma, to szczęścia do zarządców...
- 3 0
-
2022-01-22 14:43
i po co cały basen Morza Północnego utrzymuje swoje porty
skoro wystarczy Hamburg?
Takie trujące "pierdzenia" są powodem dusznej atmosfery na Wybrzeżu...
Centralizm już przerabialiśmy, a nauki żadnej nie wyciągnięto.
Szczególnie w Gdańsku...- 3 3
-
2022-01-22 18:49
to nie my...
W. Szczurek
- 2 0
Wszystkie opinie
-
2022-01-23 18:11
Nie chce mi się pisać (3)
Powiem tylko po raz enty :to nie jest pisowska inwestycja ,ich jest Narodowy Rów z Wodą do portu którego nie ma. Może ktoś pamięta co wybudowali?
- 5 3
-
2022-01-24 12:01
już jest (2)
w 30%...
Od kilku lat.
Poza tym, zawsze jest to inwestycja takiego czy innego rządu. Problem w tym, że nie bardzo świadoma... Na całe szczęście, szczególnie w tym przypadku. Bo niespecjalnie szkodzono.- 2 0
-
2022-01-24 23:03
(1)
Tak ale to w normalnych warunkach ,teraz to Mateusz podstawia kopyta do kucia.
- 0 0
-
2022-01-25 10:00
w każdych warunkach
Porty to infrastruktura strategiczna, co do której decyzyjność zawsze jest po stronie rządu.
Jak wspomniałem, może być on niekompetentni i nieświadomy. W naszych warunkach to nic dziwnego. Na pewno PSL, który w czasach decyzji na temat DCT zarządzał tą działką, świadomy za bardzo nie był. I całe szczęście...
Wiec pozwolili się "bawić" Angolom na "polach ryżowych", wcześniej goniąc ich z Gdyni, bo tam już byli "poukładani".
Chociażby z powodu "ciągłości prawnej", podstawianie nogi do kucia jest uzasadnione. Tym bardziej, że przejęcie udziałów jest naprawą inicjalnych błędów, dzięki którym Angole z Australijczykami zrobili wyśmienity interes.
Ale może bez tego błędu nic by się nie wydarzyło?
Więc ten sukces jest w zasadzie przypadkowy.
Należy mieć nadzieję, że nie zostanie to zepsute przez partykularyzmy i plemienne waśnie.- 0 0
-
2022-01-25 00:19
Zarobki ? (2)
Ile zarabiacie na suwnicach ?
- 0 0
-
2022-01-25 09:49
Po 10 latach na suwnicy RTG masz szanse na 4 tyś netto
- 0 0
-
2022-01-25 03:08
Miska Ryżu
Ale to nie Wina Tuska
- 0 0
-
2022-01-23 20:14
pensje (2)
A te wypłaty śmiechu warte
- 5 1
-
2022-01-25 03:07
He he (1)
7 i mu mało
- 0 2
-
2022-01-25 09:44
7 brutto to tak
- 1 0
-
2022-01-22 09:38
Rekordy (4)
Rekordy a gdzie bezpieczeństwo. Od dwóch dni przez całą dobę holowniki dopychały do kei statek oceaniczny. Cumy się zrywały ale to nic przeładunek musi być. Statek przesuwał się metr w lewo w prawo. Jestem ciekawy co by się stało jakby ocean się zerwał całkowicie z cum i położył burtą suwnice STS. Myślę, że wszystkie suwnice położyły by się jak klocki domino. Zarządzie brawo za podejście do życia operatorów. A nadmienie, że teraz jest w DCT kampania chroniąca życie ludzkie.
- 37 2
-
2022-01-22 22:02
Jakoś inni nie narzekali i pracowali cały czas (2)
Trzeba było przerwać pracę i iść do domu.Płomyk chętnie ciebie zmieni i dokończy to czey nie chciałeś zrobić.
- 6 3
-
2022-01-24 23:52
Chorych ludzi trzeba leczyć, bo mogą zrobić krzywdę sobie lub innym
- 3 0
-
2022-01-23 11:55
Taki cwany jesteś, ze publicznie ksywkami rzucasz? Zwróć się bezpośrednio do kolegi albo do przełożonych z ta uwaga wyrażona nie wprost.
- 4 2
-
2022-01-22 11:19
"co by się stało jakby ocean się zerwał całkowicie z cum"
Poszukaj na YT...
Jest wiele takich obrazków...- 6 0
-
2022-01-21 19:52
Pracownik (7)
Może jakiś artykuł ktoś napisze na temat firm które świadczą usługi mocowanie i rozmocowanie i cumowanie tych rekordowych wyników kontenerowych ile ci ludzie zarabiaja i jak pracują???? To dopiero bedzie rekord nie tylko na Bałtyku
- 30 3
-
2022-01-21 20:57
Całe 18 zł na godzinę (5)
Netto na rękę za rozwożenie kontenerów po placu jako podwykonawca w zewnętrznej firmie, na umowę zlecenie. Dno!
- 22 0
-
2022-01-22 06:05
Ktoś Cię przywiązał do ciągnika ? (4)
Masz umowę z lojalką na piętnaście lat czy co ?
- 11 9
-
2022-01-23 20:27
nie, na szczęście nie przywiązał (3)
dlatego mogę spokojnie rozglądać się za inną pracą.
a myślałem że ten cały DCT to taka światowa firma, na poziomie. a tymczasem stare, niewygodne, rozlatujące się IMV, dziury w nawierzchniach. trzęsię to wszystko, buja, rzuca..a idź w p....u! Przerost formy nad treścią. A jeszcze co jakiś czas mówią Ci że jutro wolne bo nie ma pracy, albo zwalniają szybciej do domu. i weź tu zarób. Tylko zysk się dla nich liczy, a najbradziej oszczędzają na ludziach- 6 0
-
2022-01-23 22:03
To idź gdzie indziej, droga wolna :) zobaczymy czy będziesz zadowolony, (1)
- 1 2
-
2022-01-24 21:01
rozumiem , że Ty to jeden z tych którym dobrze się żyje kosztem ciękiej pracy innych?
pewnie gdybys mógł to jeszcze zaniżyłbyś stawki o połowę? pewnie taka Twoja mentalność? żerowanie na innych, żeby samemu się wzbogacić
- 2 0
-
2022-01-23 20:47
W chinach osoba bez kwalifikacji idąc do pierwszej lepszej fabryki
dostaje wyżywienie, zakwaterowanie, minimum 13 zł na rękę i nieograniczoną możliwość targania nadgodzin 7 dni w tygodniu. Uwzględniając bardzo niskie koszty życia to taki łepek świeżo po szkole zarabia lepiej niż niejeden Polak po studiach. I kto tu robi za miskę ryżu ?
- 2 0
-
2022-01-23 20:45
Zawsze możesz wracać do siebie
nikt cię tu nie trzyma i tylko zaniżasz stawki
- 2 2
-
2022-01-23 20:33
tak patrzę na tę drugą bocznicę kolejową (1)
i zastanawiam się jak te IMV będą tam wjeżdżać i wyjeżdżać
- 0 0
-
2022-01-24 18:33
Przez Bct
- 0 0
-
2022-01-22 12:41
A u nas w Gdyni ...... Toniemy. (4)
Ss
- 1 5
-
2022-01-22 13:38
Opinia wyróżniona
Gdynia (2)
powinna zapomnieć o rozbudowie swojej bazy kontenerowej. Gdansk ma idealne warunki do dalszego rozwoju. W Gdyni trzeba pomyśleć o inwestowaniu w morską turystykę i ruch pasażerski .
- 6 7
-
2022-01-24 15:43
Gdynia ma takie same, jeśli nie lepsze warunki hydrologiczne
To czego nie ma, to szczęścia do zarządców...
- 3 0
-
2022-01-22 14:43
i po co cały basen Morza Północnego utrzymuje swoje porty
skoro wystarczy Hamburg?
Takie trujące "pierdzenia" są powodem dusznej atmosfery na Wybrzeżu...
Centralizm już przerabialiśmy, a nauki żadnej nie wyciągnięto.
Szczególnie w Gdańsku...- 3 3
-
2022-01-22 18:49
to nie my...
W. Szczurek
- 2 0
-
2022-01-23 20:26
W Gdyni ma być port zewnętrzny, ambicje by zwiększyć możliwości przeładunkowe o wiele % (1)
A jak infrastruktura drogowa? estakada Kwiatkowskiego i hutnicza zmory miasta wiecznie zablokowane. Wystarczy 1 wypadek na estakadzie i paraliż całego miasta
- 2 0
-
2022-01-24 11:58
co po ambicjach,
jak zadek goły?
- 1 0
-
2022-01-21 10:06
Brawo DCT Gdańsk (12)
ale z tych ciężkich miliardów pln zarabianych dla Skarbu Państwa / 12 mld rocznie/ przynajmniej 5-10% powinno zostawać w budżecie Miasta Gdańska
- 103 38
-
2022-01-24 11:31
bo ?
pytam serio, co miasto ma do tego ? Ta grupa nieudaczników nie była w stanie zrealizować wielu inwestycji związanych z portem a teraz ma dostawać kasę ? Nie żartuj gościu. Wiele prac było przez x czasu dziwnym trafem blokowanych pomimo że nikoś dyzma vel budyń siedział w radzie nadzorczej Portu Gdańsk przez x lat. W ciągu ostatnich kilku lat wpompowano tam więcej kasy niż w ciągu ostatnich 25 razem wziętych.
- 4 0
-
2022-01-22 06:47
Nic w gdanski (2)
Żeby dulkiewicz kupiła rydwan
- 16 9
-
2022-01-22 14:34
Lepszy rydwan pozłacany niż telefon hakowany ! (1)
- 7 13
-
2022-01-23 21:12
w punkt
- 0 3
-
2022-01-23 12:31
Dlaczego ? Na parady LGBT ?
- 5 2
-
2022-01-23 11:15
Polski model rozwojowy jest prosty-Warszawa żeruje na reszcie kraju
to taki wariant ruskiej Moskwy,ktora buduje szklane wieżowce za kase zarabianią na prowincji.Prowincja dostaje smród z rafinerii i olej w wodzie z DCT, a stolyca dostaje kasę z tych zakładów.Piękny podział.Tylko tak dalej.
- 6 3
-
2022-01-22 14:59
63 komunistów poparło tą opinię (1)
- 2 7
-
2022-01-22 15:18
tam zaraz komunistow...
Polaki-swojaki to, co sie ciesza jak sasiadowi krowa zdechnie... Bo nie podzialkowal.. A ze z tego powody wszyscy nie beda miec mleka, tego nie widza...
- 8 1
-
2022-01-21 18:05
Żeby zmarnowali na kupno następnego rydwanu lub ochronę Krówki?!
- 26 8
-
2022-01-21 15:17
zarabia właściciel
zapamiętaj to sobie...
- 19 2
-
2022-01-21 12:54
Niech miasto dorzuci może zatem do rozbudowy (1)
z pół miliarda a nie na promocję dziwnych oraz niesmacznych wydarzeń społecznych i kulturowych.
- 42 24
-
2022-01-21 14:37
Niesmaczny i dziwny kacper nieudacznik znowu kwiczy
- 22 36
-
2022-01-23 08:13
(2)
Zamknąć, zamknąć wszystko lub sprzedać, przecież w Niemczech wszystko jest.
- 7 0
-
2022-01-24 10:18
Dlaczego dopuszcza sie durniow do glosu.
- 0 0
-
2022-01-23 12:40
K6 li.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.