• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdański system Flamingo lepszy niż tradycyjne urządzenia GPS

erka
17 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Gdańska firma stworzyła urządzenie do precyzyjnego pozycjonowania pojazdów w warunkach miejskich. Gdańska firma stworzyła urządzenie do precyzyjnego pozycjonowania pojazdów w warunkach miejskich.

Firma z sektora kosmicznego Blue Dot Solutions opracowała system do pozycjonowania pojazdów w czasie rzeczywistym, osiągając precyzję lepszą od 1 metra. W tradycyjnych odbiornikach notowane są błędy sięgające nawet 75 metrów.



Czy korzystasz z technologii GPS?

Gdański Blue Dot Solutions, firma tworząca aplikacje oparte o dane satelitarne, zakończyła projekt Flamingo. System dedykowany autobusom i tramwajom został przetestowany w warunkach miejskich, a jego wyniki porównano z tradycyjnymi odbiornikami GPS, u których zanotowano błędy sięgające nawet 75 metrów - w niesprzyjających warunkach. Dla porównania - stworzone przez Blue Dot Solutions autorskie urządzenie IoT (ang. Internet of things - internet rzeczy) przez większość testów oferowało precyzję pozycjonowania lepszą od 1 metra.

Rozwiązanie Blue Dot Solutions jest skierowane do tych przewoźników, którzy chcą wiedzieć, jak dane pojazdy poruszają się w warunkach miejskich. Dodatkowo można sprawdzić, z jakimi czynnikami i jak często wchodzą w interakcję. Zaawansowany system informatyczny pozwala na ustawienie alertów w przypadku wypadków oraz na monitoring innych parametrów jazdy, w tym przyspieszenia.

Stały monitoring wpływa na bezpieczeństwo



- Przykładem na to, że systemy takie jak stworzony w ramach projektu Flamingo są potrzebne w przestrzeni miejskiej, jest np. niedawny tragiczny wypadek autobusu w Warszawie. Tego typu sytuacje spowodowane błędem ludzkim będą się powtarzać, ale z pomocą technologii można zapobiegać lub zminimalizować ich skutki - mówi dr inż. Krzysztof Kanawka, CEO Blue Dot Solutions. - Nasze rozwiązanie pozwala m.in. na dokładne ustalenie, jak pojazd porusza się po ulicy, po której znajduje się stronie, jak zakręca, w jaki sposób korzysta z zatoczek i innych elementów dróg. Dane pozwalają na analitykę ruchu, szukanie miejsc, gdzie pojazd porusza się "nietypowo", np. kiedy wąski wjazd utrudnia przejazd lub rozwidlenie dróg zwiększa niebezpieczeństwo kolizji. Dodatkowo zebrane z czasem w systemie informacje umożliwiają porównanie zachowań kierowców. Jak się okazuje, te konkretne dane mogą okazać się dla przewoźników wyjątkowo wartościowe.
System Flamingo może być wykorzystywany w pojazdach komunikacji miejskiej. System Flamingo może być wykorzystywany w pojazdach komunikacji miejskiej.
Zastosowanie rozwiązania w tramwajach może pozwolić określić, w których miejscach następuje pogorszenie stanu torowiska. Szeroka wiedza o tym, jak w mieście funkcjonują autobusy i tramwaje, może przekładać się na zmniejszenie eksploatacji pojazdów, zredukowanie kosztów napraw, zminimalizowanie kolizji oraz znaczną poprawę bezpieczeństwa na drogach.

System w miejskich tramwajach i autobusach



Technologia opracowana przez firmę Blue Dot Solutions już wzbudziła duże zainteresowanie wśród różnych firm logistycznych oraz przewoźników transportu publicznego.

- Cieszymy się, że tyle firm zainteresowało się systemem i zgłosiło do nas w celu demonstracji - kontynuuje Kanawka. - Oznacza to, że nie tylko miastom zależy na zwiększeniu bezpieczeństwa na drogach. Wyobraźmy sobie, co by się stało, gdyby rozwiązanie z Flamingo wprowadzić szerzej do użycia. Nastąpiłby gwałtowny spadek wypadków, a zebrane dane pozwoliłyby na większe zrozumienie kwestii ruchu w mieście. Dzięki temu koszty eksploatacji pojazdów uległyby znacznemu obniżeniu, nie wspominając o tym, że wiele osób zachowałoby zdrowie lub nawet życie.
erka

Miejsca

Opinie (58) 1 zablokowana

  • Dołożyli jeszcze moduł wifi i korzystają z sieci WiFi jako radio latarni (1)

    I wielkie mi coś, oczywiście do krojenia jeleni nadaje się idealnie. Już na samym początku istnienia Google Maps oferwane było pozycjonowanie via wifi dla telefonów bez modułu GPS.

    • 14 0

    • Oczywiście wszystko w dzisiejszym świecie jest proste, jednak to nie Ty zająłeś się budową i uruchomieniem tego urządzenia. Niby budowa domu to też nic nadzwyczajnego - układanie cegieł na zaprawie lub zalewanie wcześniej przegotowanej firmy z szalunków, kto z Was wybudował sobie dom? A ci wszyscy informatycy, co tylko w klawiaturę potrafią stukać?

      • 0 0

  • (1)

    klitus bajdus

    Nasze rozwiązanie pozwala m.in. na dokładne ustalenie, jak pojazd porusza się po ulicy, po której znajduje się stronie, jak zakręca, w jaki sposób korzysta z zatoczek i innych elementów dróg. Dane pozwalają na analitykę ruchu, szukanie miejsc, gdzie pojazd porusza się "nietypowo", np. kiedy wąski wjazd utrudnia przejazd lub rozwidlenie dróg zwiększa niebezpieczeństwo kolizji

    prościej tester na wykrycie narkotyków

    • 5 0

    • Narkotest? Jakim prawem? Wszyscy gardłują, że nielegalne.

      • 0 0

  • jadac rowerem z GPS w zegarku telefonie błedy mam o jakies kilka metrów

    • 2 0

  • dokładność GPS (2)

    dokładność GPS - błąd 75 m bzdura ...
    artykuł sponsorowany TAK ;-)

    • 14 3

    • "nawet 75 metrów"

      Oczywiście, że jest możliwa taka niedokładność GPSa, ale na pewno nie w warunkach, w pojazd porusza się w terenie miejskim ;)

      • 1 0

    • no to sobie przypomnij MEVO

      i oddawanie rowerów na stacji. Kasowali jak za zboże bo rowery teoretycznie poza stacją.

      • 0 0

  • Przeczytałem ten artykuł i nie znalazłem jednego sensownego powodu aby wprowadzać ten sza-js

    oczywiście poza inwigilacją przez osoby niepożądane

    • 8 1

  • Flamingo lepszy od GPS? Hehe (1)

    Artykuł napisany trochę w stylu "namiot jest lepszy od mieszkania bo jest tańszy i można go wszędzie zabrać".
    Po pierwsze: system flamingo do pozycjonowania korzysta z satelit GPS- jedno bez drugiego by nie istniało więc porównywanie tych systemów nie ma sensu.
    Po drugie: Flamingo wymaga stałej łączności z internetem co dyskwalifikuje go jako użyteczną nawigację w obszarach o słabej dostępności sygnału GSM.
    Po trzecie: flamingo musi ciągle wymieniać dane z centralą- każdy wzrost liczby użytkowników wiąże się z inwestycjami w sprzęt, większe serwerownie, utrzymanie tych serwerowni, opłaty abonamentowe dla użytkowników itp, już nie wspominając o powszechnym użytku-wtedy inwestycja w centralę takiego systemu to spokojnie kilkaset milionów.
    Po czwarte: system jest zależny od wielu rzeczy. Serwer może nawalić, możemy stracić internet, albo zapomnimy opłacić dostęp- GPS wymaga tylko dostępu do nieba i już działa.

    • 12 0

    • Każde rozwiązanie ma swoje WADY i zalety! Albo jak mawiał mój nauczyciel zady i walety.

      • 0 0

  • Mielone K..... Flamingo..K...... :-))))))

    • 1 1

  • Do aut na minuty

    Mogliby to do aut na minuty wprowadzic, bo np. Panek ma czeste problemy z gubieniem sygnalu GPS.

    • 0 0

  • do d.. artykul. zero informacji technicznych. zasada dzialania: czy to galileo, czy ruski glonass (wątpie)albo jakis chinski wynalazek(też wątpie), czy hybryda a może differential gps..
    dla mnie jako inż. artykul zasluguje na max
    2 z plusem...

    • 8 0

  • Poziom ? (1)

    Panie autorze masz pan w trójmieście trzy szkoły morskie, idź pan do jakiegoś nawigatora, który za darmo lub przysłowiowe piwo wytłumaczy panu wypisane bzdury w tej reklamie. A może polecili by panu nawigatora z drill vsl, ktory dopiero by panu i czytelnikom opowiedział o gps. Czy zawsze trzeba robić wszystko na odwal się, kiedyś pisanie do i dla ludzi zobowiązywało.

    • 3 0

    • true

      true!

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem...

Najczęściej czytane