• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdański system Flamingo lepszy niż tradycyjne urządzenia GPS

erka
17 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Gdańska firma stworzyła urządzenie do precyzyjnego pozycjonowania pojazdów w warunkach miejskich. Gdańska firma stworzyła urządzenie do precyzyjnego pozycjonowania pojazdów w warunkach miejskich.

Firma z sektora kosmicznego Blue Dot Solutions opracowała system do pozycjonowania pojazdów w czasie rzeczywistym, osiągając precyzję lepszą od 1 metra. W tradycyjnych odbiornikach notowane są błędy sięgające nawet 75 metrów.



Czy korzystasz z technologii GPS?

Gdański Blue Dot Solutions, firma tworząca aplikacje oparte o dane satelitarne, zakończyła projekt Flamingo. System dedykowany autobusom i tramwajom został przetestowany w warunkach miejskich, a jego wyniki porównano z tradycyjnymi odbiornikami GPS, u których zanotowano błędy sięgające nawet 75 metrów - w niesprzyjających warunkach. Dla porównania - stworzone przez Blue Dot Solutions autorskie urządzenie IoT (ang. Internet of things - internet rzeczy) przez większość testów oferowało precyzję pozycjonowania lepszą od 1 metra.

Rozwiązanie Blue Dot Solutions jest skierowane do tych przewoźników, którzy chcą wiedzieć, jak dane pojazdy poruszają się w warunkach miejskich. Dodatkowo można sprawdzić, z jakimi czynnikami i jak często wchodzą w interakcję. Zaawansowany system informatyczny pozwala na ustawienie alertów w przypadku wypadków oraz na monitoring innych parametrów jazdy, w tym przyspieszenia.

Stały monitoring wpływa na bezpieczeństwo



- Przykładem na to, że systemy takie jak stworzony w ramach projektu Flamingo są potrzebne w przestrzeni miejskiej, jest np. niedawny tragiczny wypadek autobusu w Warszawie. Tego typu sytuacje spowodowane błędem ludzkim będą się powtarzać, ale z pomocą technologii można zapobiegać lub zminimalizować ich skutki - mówi dr inż. Krzysztof Kanawka, CEO Blue Dot Solutions. - Nasze rozwiązanie pozwala m.in. na dokładne ustalenie, jak pojazd porusza się po ulicy, po której znajduje się stronie, jak zakręca, w jaki sposób korzysta z zatoczek i innych elementów dróg. Dane pozwalają na analitykę ruchu, szukanie miejsc, gdzie pojazd porusza się "nietypowo", np. kiedy wąski wjazd utrudnia przejazd lub rozwidlenie dróg zwiększa niebezpieczeństwo kolizji. Dodatkowo zebrane z czasem w systemie informacje umożliwiają porównanie zachowań kierowców. Jak się okazuje, te konkretne dane mogą okazać się dla przewoźników wyjątkowo wartościowe.
System Flamingo może być wykorzystywany w pojazdach komunikacji miejskiej. System Flamingo może być wykorzystywany w pojazdach komunikacji miejskiej.
Zastosowanie rozwiązania w tramwajach może pozwolić określić, w których miejscach następuje pogorszenie stanu torowiska. Szeroka wiedza o tym, jak w mieście funkcjonują autobusy i tramwaje, może przekładać się na zmniejszenie eksploatacji pojazdów, zredukowanie kosztów napraw, zminimalizowanie kolizji oraz znaczną poprawę bezpieczeństwa na drogach.

System w miejskich tramwajach i autobusach



Technologia opracowana przez firmę Blue Dot Solutions już wzbudziła duże zainteresowanie wśród różnych firm logistycznych oraz przewoźników transportu publicznego.

- Cieszymy się, że tyle firm zainteresowało się systemem i zgłosiło do nas w celu demonstracji - kontynuuje Kanawka. - Oznacza to, że nie tylko miastom zależy na zwiększeniu bezpieczeństwa na drogach. Wyobraźmy sobie, co by się stało, gdyby rozwiązanie z Flamingo wprowadzić szerzej do użycia. Nastąpiłby gwałtowny spadek wypadków, a zebrane dane pozwoliłyby na większe zrozumienie kwestii ruchu w mieście. Dzięki temu koszty eksploatacji pojazdów uległyby znacznemu obniżeniu, nie wspominając o tym, że wiele osób zachowałoby zdrowie lub nawet życie.
erka

Miejsca

Opinie (58) 1 zablokowana

  • Zapłac za mapy

    Najpierw zapłać bo wykorzystujesz bezczelnie czyjąś prace

    • 0 0

  • już od dawna (2)

    stosowany jest system DGPS. Taka "nowość" na miarę gdańską

    • 44 3

    • (1)

      Dodając do tego poprawki rtk asg-EUPOS, mamy stałą dokładność poniżej 20 cm

      • 10 0

      • porawki

        A kto placi abonament za poprawki?

        • 0 0

  • do d.. artykul. zero informacji technicznych. zasada dzialania: czy to galileo, czy ruski glonass (wątpie)albo jakis chinski wynalazek(też wątpie), czy hybryda a może differential gps..
    dla mnie jako inż. artykul zasluguje na max
    2 z plusem...

    • 8 0

  • Do aut na minuty

    Mogliby to do aut na minuty wprowadzic, bo np. Panek ma czeste problemy z gubieniem sygnalu GPS.

    • 0 0

  • dokładność GPS (2)

    dokładność GPS - błąd 75 m bzdura ...
    artykuł sponsorowany TAK ;-)

    • 14 3

    • no to sobie przypomnij MEVO

      i oddawanie rowerów na stacji. Kasowali jak za zboże bo rowery teoretycznie poza stacją.

      • 0 0

    • "nawet 75 metrów"

      Oczywiście, że jest możliwa taka niedokładność GPSa, ale na pewno nie w warunkach, w pojazd porusza się w terenie miejskim ;)

      • 1 0

  • Mielone K..... Flamingo..K...... :-))))))

    • 1 1

  • Przeczytałem ten artykuł i nie znalazłem jednego sensownego powodu aby wprowadzać ten sza-js

    oczywiście poza inwigilacją przez osoby niepożądane

    • 8 1

  • (2)

    Może trochę złośliwa uwaga ale w przypadku tramwajów to akurat w osi prostopadłej do linii tramwajowej to można mieć dokładność nawet większą niż 1m, bo sporadycznie tramwaj wyjeżdża poza tory :) Druga sprawa, czy w przypadku monitorowania położenia pojazdów miejskich jest potrzebna dokładność 1m? Rozumiem, że do kierowania autonomicznego tak ale do monitorowania? Szkoda, że nie ma dodatkowych informacji co do użytych rozwiązań jak również wysokości finansowania.

    • 26 2

    • wypuszczanie pasażerów poza zatoczką jest niedozwolone (1)

      a część kierowców na "czerwonym" potrafi nie wjechać i ludzi tak wypuszczać, chociaż dziś już coraz rzadziej.

      • 0 1

      • niedozwolone?

        to jak - bombardowanie szpitali
        ... można - ale nie powinno się ;)

        • 2 0

  • jadac rowerem z GPS w zegarku telefonie błedy mam o jakies kilka metrów

    • 2 0

  • (2)

    A kiedy zaczniecie zdalnie badać prostate kierowcom autobusów ?

    Żarcik....to wszystko idzie w złym kierunku. Za bardzo wchodzicie z buciorami wszędzie.
    Ograniczcie czas pracy kierowcy autobusu miejskiego do maksymalnie 8u godzin, ponieważ teraz mogą wozić/pracować ludzi w mieście przez 10 godzin!

    Nie gpsy, testy i inne bzdety... tylko krótrzy czas pracy. Mniej lini nocnych, które jeżdżą puste i wożą pijaną młodzież na gapę a miasto dopłaca.

    • 31 8

    • nie podoba sie to wypad ,zawsze mozesz isc do biedronki na kase .Ta patologia co obecnie jeżdzi (1)

      powinna być maksymalnie kontrolowana by niebyło przypadków jak w warszawce i innych.

      • 1 7

      • Właśnie napisał że są inne sposoby na zmniejszenie ..jak to nazwałeś patologii poprzez zmniejszenie czasu pracy zamiast gpsów i wtykania w otwory gębowe testów.

        Prosta recepta na sukces - zamiast 10 godzin w pracy to maksymalnie 8 dla autobusów miejskich.
        Nawet "patol" nie znudzi się za bardzo przez 8 godzin jeżdżeniem w kółko z małymi przerwami.

        Jeżeli chcecie pełnej kontroli nad kierowcami, wierności i oddania to trzeba za to płacić a nie udawać, że się płaci oraz przestać żonglować premią bo i małpki w tym cyrku mogą kiedyś się obrazić i pójść do Jeronimo Martins.

        Aaaa wtedy będziesz kulał beret z perpedesa.

        • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował dwoma towarzystwami ubezpieczeniowymi Grupy - Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA, wyróżnionymi wieloma prestiżowymi nagrodami, m.in. Godłem „Teraz Polska” i „Nagrodą Gospodarczą Prezydenta RP”. Za zbudowanie od podstaw Grupy Ergo Hestia otrzymał tytuł \"Człowieka dziesięciolecia polskich ubezpieczeń\", a...

Najczęściej czytane