• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańskie centra handlowe na liście TOP 10

Wioletta Kakowska-Mehring
14 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Fashion House w Gdańsku zajęło trzecie miejsce. Fashion House w Gdańsku zajęło trzecie miejsce.

Aż dwa centra handlowe z Gdańska znalazły się w pierwszej dziesiątce w ogólnopolskim rankingu najlepszych placówek tego typu. Fashion House w Gdańsku zajęło trzecie miejsce. Do dziesiątki weszła też Galeria Bałtycka. Tym razem jednak nie oceniali klienci, a... sami handlowcy.


Pierwsze miejsce w rankingu zajęło centrum Graffica w Rzeszowie. Pierwsze miejsce w rankingu zajęło centrum Graffica w Rzeszowie.
Drugie miejsce przypadło Galerii Krakowskiej. Drugie miejsce przypadło Galerii Krakowskiej.

Ranking najlepszych centrów handlowych TOP 10 został przygotowany na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych, na podstawie badań przeprowadzonych przez TNS Pentor - podał retailnet.pl portal centrów handlowych. Centra oceniali więc handlowcy, którzy wynajmują w nich powierzchnie.

Najlepszym miejscem do handlu według ankietowanych jest Graffica w Rzeszowie, drugie miejsce przypadło Galerii Krakowskiej, a trzecie Fashion House w Gdańsku. Co ważne, na dziesięć miejsc, aż dwa przypadły gdańskim centrom. W dziesiątce jest też Galeria Bałtycka. Według klasyfikacji zajęła ona siódme miejsce, ale właściwie przypadło jej dziewiąte, ponieważ w dwóch przypadkach przyznano miejsca ex aequo.

Fashion House (ul. Przywidzka 8 zobacz na mapie Gdańska) oferuje 17 tys. m kw. powierzchni handlowej ze 120 sklepami. Centrum powstawało w dwóch fazach. W 2005 roku oddano do użytku 10 tys. m kw, a pod koniec 2009 roku kolejne 7 tys. m kw. Wabikiem dla klientów są produkty znanych marek tańsze nawet o 70 proc. w stosunku do cen w zwykłych sklepach. Sklepy oferują bowiem nadwyżki produkcyjne i końcówki kolekcji.

Galeria Bałtycka (al. Grunwaldzka 141 zobacz na mapie Gdańska) działa od października 2007 roku. Powierzchnia całkowita obiektu stanowi 123 tys. m kw (trzy poziomy), w tym 45 tys. m kw. powierzchni handlowej. W centrum dział 200 sklepów.

Jak powstał ranking? Został przygotowany na podstawie badania przeprowadzonego w czerwcu 2011 roku przez TNS Pentor. Ankietę wysłano do 280 sieci handlowych wynajmujących powierzchnię w centrach handlowych. W sumie do 476 osób w tym właścicieli franczyzowych. Na ankietę odpowiedziało ponad 120 osób, uzyskano próbę 48 sieci handlowych. 93 centra handlowe uwzględniono w rankingu. Były to centra duże powyżej 10 tys. metrów kwadratowych.

Ankietowani wystawiali ogólną ocenę satysfakcji ze współpracy z centrum handlowym, a następnie oceniali to centrum pod względem parametrów wpływających na poziom satysfakcji ze współpracy z centrum. Pytania dotyczyły czterech kategorii: zarządzania obiektem, satysfakcji handlowej najemców, komercjalizacji i działalności marketingowej centrum. Badanie przeprowadzono metodą wywiadu internetowego.

Lista TOP 10
Na liście znalazły się następujące centra handlowe: (1) Graffica w Rzeszowie, (2) Galeria Krakowska, (3) Fashion House w Gdańsku, (4) Copernicus w Toruniu, (5) Fashion House w Piasecznie i Galeria Łódzka, (6) Silesia w Katowicach i Focus Park w Zielonej Górze, (7) Galeria Bałtycka w Gdańsku, (8) Arkadia w Warszawie.

Miejsca

Opinie (60) 3 zablokowane

  • Jest dobrze, a będzie jeszcze dobrzej

    • 48 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Słupski

Od 1995 roku prezes zarządu ARGO w Gdańsku. Jest doktorem nauk ekonomicznych, stopień uzyskany na...

Najczęściej czytane