• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest porozumienie związków i zarządu terminalu DCT

Robert Kiewlicz
22 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
DCT Gdańsk został otwarty 1 października 2007. Dzięki swojej lokalizacji na uboczu gdańskiego portu posiada duże możliwości rozwoju.



DCT Gdańsk został otwarty 1 października 2007. Dzięki swojej lokalizacji na uboczu gdańskiego portu posiada duże możliwości rozwoju.

Po ponad roku sporów i negocjacji doszło do porozumienia pomiędzy zarządem a związkami zawodowymi w gdańskim terminalu DCT i podpisano układ zbiorowy pracy. O co walczyli związkowcy w imieniu załogi? O podwyższenie wynagrodzenia zasadniczego, zawarcie umów o pracę na czas nieokreślony oraz wypłacenie zaległych wynagrodzeń za wykonaną pracę zgodnie z zasadami obowiązującymi w firmie.



Co przewiduje podpisany właśnie układ? Pakiet gwarancji pracowniczych na okres trzech lat, podwyżki - 200 złotych w 2016 roku i 100 zł w roku 2017. Uległ też modyfikacji system premiowy. Najwyższe premie mają wynosić obecnie do 700 zł. Przewidziany został też dodatek za pracę w dniach świątecznych. Układ obejmie ok. 450 pracowników zatrudnionych przy przeładunkach.

- Zarząd DCT Gdańsk zawarł z Komisją Zakładową NSZZ "Solidarność" porozumienie kończące spór zbiorowy. Spór toczył się od 18 czerwca 2015 roku. Przyjęte rozwiązania pozwalają wierzyć, że DCT Gdańsk będzie nadal mogło skutecznie konkurować z największymi terminalami kontenerowymi w Europie - informuje w oficjalnym oświadczeniu zarząd DCT.
- Podpisanie układu kończy etap długotrwałych negocjacji. Jest to pewien rodzaj satysfakcji. Łatwo nie było. Wręcz przeciwnie. Mam nadzieję, że teraz współpraca będzie przebiegała poprawnie - twierdzi na łamach portalu internetowego Regionu Gdańsk Adam Piotrowski, przewodniczący KZ NSZZ "Solidarność" w DCT Gdańsk SA.
Konflikt w terminalu DCT Gdańsk trwał wiele miesięcy, a związkowcy zarzucali władzom DCT, że te nie chcą się porozumieć. Załoga nie wykluczała też podjęcia akcji strajkowej.

Związki zawodowe powołano w DCT w lipcu 2013 roku. Początkowo udawało się prowadzić konstruktywny dialog. Według związkowców rozmowy popsuło jednak zatrudnienie przez DCT firmy, która - według związków - znana jest z tego, że ma zwalczać organizacje związkowe. Władze DCT twierdziły jednak, że zadaniem firmy było jedynie przeprowadzenie ankiet dotyczących satysfakcji z pracy.

Miejsca

Opinie (111) 5 zablokowanych

  • abc (1)

    Ponowie związkowcy z przykrością stwierdzam że naddajecie się do wciskania dżemu z ponczyków a nie do negocjacji podwyżek

    • 3 3

    • A ty się nawet nie nadajesz do tarcia chrzanu maliniaku i pal gumę jak Ci nie pasuje

      • 1 0

  • (10)

    Zarabiaja srednio 4100 netto bez nadgodzin i im malo. A srednia krajowa 3000... Na pohybel pasozytom zwiazkowym, przez takich jak oni firmy zdychaja!

    • 2 16

    • CZYLI KTO ,,JA'' ? (4)

      ,,JA'' napisałeś co wiedziałeś ,a teraz napisz ilu DARMOZJADÓW niepotrzebnych siedzi w biurach,ludzi nieproduktywnych, którzy nie maja zielonego pojęcia o przeładunku, napisz jakie mają pensje siedząc przez cały rok w klimatyzowanych pomieszczeniach i mądrzących się jakby mieli wszystkie rozumy pozjadane, napisz, masz tyle odwagi, na pewno nie!

      • 2 1

      • (2)

        Już spieszę z odpowiedzią. Specjalista/inżynier/mistrz utrzymania ruchu zarabia 3200-3500 netto po wielu latach pracy, czyli znacznie mniej od robotnika placowego. Nie wspomnę już o mechanikach, którzy o "trójce" mogą w ogóle zapomnieć. Większość szeregowych pracowników biurowych w porcie zarabia w okolicach 2500-3500 zł netto. Więcej od was zarabiają tylko kierownicy.

        Widziałeś kiedyś strajk mechaników, że zarabiają max 2700 netto?

        Zarabiacie o 40% więcej niż średnia krajowa będąc zwykłymi robotnikami, a tymczasem 20 km dalej w jakiejś stolarni ludzie w hałasie i pyle zasuwają za 2000. Nie wstyd wam?

        • 0 5

        • do inzyniera

          Poza tym jakie 40% wiecej niz sredia krajowa? Srednia krajowa to 4100brutto. Przepaszam, ale ktorzy operatorzy zarabiaja 4100brutto? Starszy operator RTG i operatorzy sts. A znaczna wiekszosc zarabia ponizej sredniej krajowej KLAMCO

          • 3 1

        • hehr

          A co ty Gamoniu masz pretensje do ludzi z dzialu OP, ze was w dziale DUR nie doceniaja? Detka z Ciebie bo do zwiazku sie nie zapiszecie bo co wasza ku...a do kregli powie. Mnie nie interesuje ile ty zarabiasz. Nawet 15min przerwy odrabialibyscie dalej gdyby nie zwiazki drogi inzynierze. Pamietaj to, ze masz wyksztalcenie nie oznacza ,ze jestes inteligentny. Chcesz to pracuj za 2500 Twoja sprawa. A jak lubisz za 2500 lizac komus kule to pozostaje wspolczuc.

          • 3 1

      • każdy zatrudniony jest na konkretne stanowisku,jedni są specami od przeładunków inni od księgowości,IT xzy bhp... skąd osad ze za dużo ludzi w biurze? wogole wiesz czym się zajmują? tak samo ich praca jest ważna jak Twoja. co do kasy... żebyś się nie zdziwił....

        • 6 1

    • Nie kloccie się przez prowokacje jakiegoś głupka

      Po co te emocje, każdy niech zajmie się tym czego wymaga od niego stanowisko i będzie OK.

      • 5 0

    • hahahahahhaah zeby miec 4netto to trzeba miec jakies 6tys brutto :) (1)

      Srednia krajowa ponad 3tys brutto :d co daje troche ponad 2000 netto

      • 1 1

      • Srednia krajowa juz dawno przekroczyla 4k brutto, nieuku.

        • 2 1

    • hahaha 4100

      • 6 0

    • Dobre kawały piszesz :)

      • 8 1

  • do frustrata poszywajacegi sie pod kilku autorow.

    Mam wrazenie, ze te negatywne komentarze to pisze jedna osoba. Proponuje zostan przewodniczacym i pokaz co potrafisz. Jak Ci nie pasuje to przejdz sie do zarzadu i popros o indywidualna podwyzke. Zobaczymy co Ci powiedza. Tak apropo to kiedy dostales ostatnio podwyzke? Pewnie te komentarze to pisze osoba nawet nie nalezaca do zwiazku.

    • 4 0

  • wstyd

    Co tu chwalić żenada dajecie już spokój 200 brutto brawo ale da dct ze was tak wyd*****

    • 3 2

  • dct (2)

    Panowie to jest jakiś żart 200 brutto mogli dać wam po lizaku brawo

    • 7 11

    • lepsze 200 czy 0 ? (1)

      • 5 1

      • całowac po rekach pana

        że dał miskę zupy bo przeciez niewolnik mógł glodować

        • 0 0

  • Ani slowa o kadrach Cargo? (7)

    DCT to nie tylko jedna firma, gdyby nie podwykonawcy juz dawno nie zrobiliby ani jednego statku. Bo najlatwiej jezdzic na sprzecie i dlubac w nosie na luku a nie isc i pracowac na mocowaniu. Ale oczywiscie nikt o reszczie nie wspomni...

    • 6 9

    • mocowanie ile zajmuje 1-2h a później leżycie i w nosach dłubiecie z waszej budy to tak już śmierdzi że nie da się przejść....

      ogólnie to jakaś potola że państwo zgadza się na zatrudnianie podwykonawców...
      jeżeli pracownik w jakiś sposób jest związany z firmą to jest wydajniejszy od pracownika który nie wie czy jutro przyjdzie do pracy........ to są takie elementarne zasady zarządzania firmą....

      • 1 0

    • Panowienod mocowan jak i Ci ktorzy jezdzą na sprzęcie robią kawał cięzkięj pracy i według mnie zasługują na godziwe warunki pracy i płacy.
      Z tego co wiem to robicie na DCT, to moze pogadajcie ze związkowcami i w jakiś sposób Wam pomogą. Komu zalezy to na pewno spróbuje.
      Pozdrawiam i zyczę powodzenia Chłopaki. Walczcie o swoją godność!!!

      • 1 0

    • Przepraszam, juz nie Kadry tylko CTO (1)

      • 2 0

      • Chyba GrupaCon?!

        • 0 0

    • haha

      Garuch , z wami było by cięzej ale praca wasza czytaj "ukrainców" jest poniżej afryki

      • 2 0

    • A od kiedy kadry mocowania robią baranie nieroby i gamonie

      • 2 0

    • Panowie czas na was liczymy na szybką reakcje. Pracując zachowajmy swoją godność

      • 1 1

  • (2)

    Rozumiem, że 200zl podwyżki to nie jest jakaś ogromną kwota,ale wmzawsze przysłowiowe "cos", od tego idzie wyższa kasa za nocki i nadgodziny a o tym już nikt nie pisze. poza tym naprawdę nie ma na co narzekać,praca w Dct i zarobki z wszystkimi dodatkami są naprawdę ok! czy nie widzicie wzrostu premii? dostaliśmy tez pakiety medyczne. ja generalnie polecam,lekko nie jedt,ale wszystko na umowie,kasa na czas, dużo wolnego... nie wiem xzy krawaciarze mogą wyciągać taka kasę jak na stsie czy rtgie, ale to tylko moje gdybanie. Ludzie cieszmy się z tego co mamy,pozdrawiam Wszystkich pracowników i z dołu i z góry,hehehe

    • 1 7

    • Zapomniałeś dodać ze, mieszkasz z mamusia dlatego ci starcza:P

      • 4 0

    • ile premii wypracowales na nowych warunkach cwaniaczku zza biurka?

      • 3 0

  • Idę do Biedronki (2)

    Najgorsze jest to że k.. a wszyscy mają zapięte pasy i nie ma kogo karać za to straszne przewinienie. Czasem RTG nie stanie na STOPie ale to za mało dla prezesa kwiatka dlatego odchodzę żegnajcie. < świeczka>

    Teraz podejmuję nowe wyzwanie w sieci sklepów Biedronka.
    http://www.regiopraca.pl/portal/rynek-pracy/wiadomosci/praca-i-zarobki-w-biedronce-przygotuj-sie-na-ciezka-prace-tu-sie-nie-siedzi

    • 5 1

    • nie jest tak kolorowo w dystrybucji (1)

      To idź do biedronki zarobisz 3.500 będziesz wstawać o 3.30 żeby być w pierwszym sklepie w Elblągu na szóstą A jak będziesz wzdzil na Stegne rozl o pomocy w domu o 3 .20 porąbane godziny a na sklepach kierowniczki mające pretesje ze tyle towaru przywiozles.Tam też są rotacje

      • 1 0

      • W DCT aby zarobić 3500 musisz popracować conajmniej 4 lata do tego walnąć 24 nadgodziny i siedzisz na suwnicy 5-6 godzin bez przerwy zgiety w pol bez dostępu do toalety. Co drogi operator ma rozwalone plecy. Nie wspomnę o pracy w nocy, oczy na zapalkach tylko czekać na kolejny tragiczny wypadek. Prezes mówi o bezpieczeństwie a na placu tylko produktywność.

        • 9 1

  • gratuluje "przekupionym" związkom

    1. Postulat to podwyżka dla pracowników o 1000zł
    - efekt 200zł od lipca '16 oraz kolejne 100zł od lipca '17 oraz żadnych podwyzek do 2019 w tej firmie nawet nie ma mowy o podwyżce inflacyjnej- bo nie :)
    2. Zrezygnowanie ze śmieciówek na rzecz umów na czas nieokreślony od lipca '16
    - efekt to ewentualne przedluzenie umów na warunkach pracodawcy :)
    3. Po zmianie dyrektor finansowej- zlikwidowano dotychczasowy system premiowy 'negocjując' nowy
    - efekt to realny brak premii od 4 miesięcy :) w porównaniu do realnej premii przez ostatnie lata w analogicznym okresie z poprzednich lat :)

    zatrudnianie ukrainców to nic zlego ale tak jak to w życiu bywa- zamiast docenić pracownika i stworzyć mu lepsze warunki, zapłacić za nadgodziny to szuka sie tanszej 'siły roboczej' w konsekwencji narzekając na wydajność, uszkodzenia sprzętu i przestoje powodowane chociażby problemami bariery językowej :)

    polactwo w swojej esencji i kwintesencji

    • 8 11

  • nieroby (1)

    Niech wezmą się do pracy banda nierobów i zaczną kierowców traktować jak ludzi a nie ciągłe upodlenie nie można normalnie pracować tylko stać jak nie w kolejce przed to na terminalu godzinami!!!

    • 6 6

    • Przyjdź i popracuj

      Przyjdź i popracuj wśród jak to mówisz nierobów. Jak w każdej pracy są lepsi i gorsi, ale większość pracuje na to, żebyś w ogóle miał gdzie jeździć...w każdym razie zgadzam się ze ta brama ma za małą przepustowość a jak ruszy t2, to dopiero będzie jazda...

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich...

Najczęściej czytane