• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy zablokują dojazd do DCT. Protest firm transportowych

Robert Kiewlicz
13 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Firmy transportowe będą blokować dojazd do terminalu kontenerowego DCT. Protestują przeciwko systemowi awizacji pojazdów, który wprowadzono półtora roku temu. Firmy transportowe będą blokować dojazd do terminalu kontenerowego DCT. Protestują przeciwko systemowi awizacji pojazdów, który wprowadzono półtora roku temu.

We wtorek ma się rozpocząć protest firm transportowych pod terminalem DCT. Część przewoźników jest niezadowolona ze zmian w awizacji kontenerów, jakie zostały wprowadzone na terminalu. Miały one usprawnić odbiór kontenerów przez przewoźników i zmniejszyć kolejki pojazdów pod terminalem. Władze DCT zaznaczają, że każde zmiany są konsultowane wcześniej z przewoźnikami i przez nich akceptowane. Przewoźnicy twierdzą natomiast, że ostatnia modyfikacja systemu awizacji to dodatkowe obowiązki nałożone na nich przez DCT.



W południe na trasie dojazdowej do terminalu DCT zobacz na mapie Gdańska mają pojawić się pojazdy przewoźników niezadowolonych ze zmian wprowadzonych w systemie awizacji kontenerów. Mają oni zablokować też prawy pas Trasy Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska w kierunku do DCT. Protest może potrwać nawet do środy.

O co chodzi protestującym? O elektroniczny system e-brama, który umożliwia rezerwację konkretnego przedziału czasowego na obsługę w terminalu. Bez takiej rejestracji nie jest możliwy odbiór lub złożenie kontenera.

Jeszcze półtora roku temu każdy z przewoźników mógł zarezerwować konkretny termin na podjęcie lub złożenie kontenera. Jak dowiedzieliśmy się w DCT, zdarzało się jednak tak, że niektórzy przewoźnicy rezerwowali kilka tzw. okien, jednak nie zjawiali się w zarezerwowanym terminie.

- Nie informowali o tym, co skutecznie blokowało możliwość podjęcia kontenerów innym przewoźnikom - mówi Grzegorz Pawłowski, dyrektor ds. prawnych i korporacyjnych DCT.
Miały się też pojawić podmioty, które odsprzedawały zarezerwowane wcześniej w systemie terminy innym firmom. Dlatego DCT zdecydowało się na wprowadzenie zmian i obowiązek podawania przy każdej awizacji numeru kontenera, jaki ma być obsłużony na terminalu.

Sami przewoźnicy twierdzą, że takie rozwiązanie destabilizuje ich pracę i przynosi im znaczne straty finansowe. Nie rozwiązuje też problemu z kolejkami i wielogodzinnym oczekiwaniem kierowców na pobranie czy rozładunek kontenerów. Liczą, że protest doprowadzi do wprowadzenia nowych regulacji w regulaminie DCT.

To nie pierwszy raz, kiedy DCT ma kłopot z protestującymi firmami transportowymi. W 2016 roku Trasę Sucharskiego także zablokowały ciężarówki. Wówczas protestujący domagali się stworzenia parkingu buforowego dla klientów Portu Gdańskiego, przede wszystkim DCT, wraz z infrastrukturą zapewniającą kierowcom przyzwoite warunki socjalne i sanitarne. Akcja odbywała się pod hasłem: "Bądźmy solidarni! Jeśli nie my, to kto ma się upominać o nasze prawa?". Organizatorem protestu było Pomorskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych z Gdyni.

Miejsca

Opinie (149) 5 zablokowanych

  • Postulaty (1)

    Nigdzie nie ma jakie postulaty przewoźnicy maja wobec DCT. Zna ktoś owe ?

    • 12 11

    • Many tylko jeden......pozwólcie nam dalej rezerwować nieskończoną ilość

      terminów a inni to ch.... niech stoją

      • 6 0

  • (1)

    Wieżu nie maju lokalizacyju na kompiuteru

    • 14 2

    • Brawo filemonie Tczewu

      • 1 0

  • Protest wąsów

    • 3 0

  • super

    bardzo dobrze ze są zmiany w DCT w awizacjach, blokują Ci co nielegalnie jeżdzą tzn na magnesach itp bo co teraz na legalu okazuje się ze mniej wyjeżdzą brawo DCT super zmiana, a jak protestują to ITD wysłąc i zaraz sie rozjadą :)

    • 10 1

  • Rany ludzie o co wam chodzi?
    Przyjedziecie do Chińczyka,tam to się czas zatrzymał w miejscu 15lat temu.Warunki socjalne i sanitarna ha ha......sr*j i lej pod koło.

    • 5 1

  • Piszecie że duzi blokują.tylko że dct wprowadziło ze na 2 godz przed okienkiem nie możesz wprowadzić zmian.a co jak będziesz musiał wziąć inny kontener lub auto zawiedzie....okienko przypadnie a Ty dalej czekaj kierowco aż ck coś wskoczy za 6 godzin.a drogę możesz blokować jeśli zglosisz owy protest.

    • 6 5

  • (1)

    tirowcom nie dogodzisz. Oni najlepiej mieliby drogi tylko dla siebie. A nie potrafią przejechac pod mostem, nie parkować na zakazie, nie wymuszać pierwszeństwa, wyprzedzać na autostradzie czy nie wyrzucać śmieci przez okna.

    • 19 13

    • Vsheh

      rąbnij sie

      • 0 1

  • Cześć na codzień jestem maszynistą szmaty

    i drażnią mnie ci goście z konserw w szczególności co po dwie tyrolskiej biorą na kromkę chleba zapnie taki magnez i dwie konserwy lecą jak 80 cio tonowy pocisk na drodze ze szmaty to przenajmiej pożytek mam jak ją rozpinam hehe

    • 2 7

  • Na całym świecie są systemy awizacji w logistyce

    Nawet sieci handlowe, fabryki, zakłady produkcyjne mają dokładne okienka czasowe kiedy można przyjechać z towarem. Jak ktoś się nie potrafi dostosować to nie dostanie zleceń i tyle.

    • 22 2

  • D... LE!!! Do roboty byście się wzięli, a nie jak matoły na przejściu dla pieszych chodzić w kółko, ja te osły!!!

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kazimierz Wierzbicki

Prezes zarządu i właściciel Grupy Trefl, w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i dystrybucją puzzli, kart, gier planszowych, zabawek i mediami oraz trzy spółki sportowe. W latach 1997 - 2008 był prezesem ProkomuTrefl Sopot. W 1997 roku założone przez Kazimierza Wierzbickiego Sopockie Towarzystwo Koszykówki Trefl przekształcono w Sportową Spółkę Akcyjną.

Najczęściej czytane