- 1 Unimot rozbuduje bazę paliwową w Porcie Gdańsk (33 opinie)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (147 opinii)
- 3 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (72 opinie)
- 4 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 5 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 6 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (45 opinii)
Kolejne okręty trafią do remontu
Konsorcjum Polskiej Grupy Zbrojeniowej - PGZ Stoczni Wojennej oraz Stoczni Remontowej Nauta - przeprowadzi naprawy główne i dokowe trzech trałowców znajdujących się na wyposażeniu Marynarki Wojennej RP - ORP Necko, ORP Nakło oraz ORP Mamry.
Remont okrętów trójmiejskim stoczniom zleciła Komenda Portu Wojennego Świnoujście. Jednostki przejdą gruntowne prace remontowe, które obejmą m.in. modernizację siłowni okrętów w zakresie wymiany dotychczas użytkowanych silników na nowoczesne rozwiązania produkcji zachodniej.
- W drugie stulecie naszej działalności wkraczamy z rosnącym portfelem zamówień i stopniowo wdrażanym planem modernizacji stoczni. Umożliwi nam to realizację zarówno programu budowy nowych fregat w ramach programu Miecznik, jak i znacząco wzmocni nasz potencjał modernizacji i utrzymywania gotowości bojowej już istniejących okrętów naszej Marynarki Wojennej - mówi Paweł Lulewicz, prezes zarządu PGZ Stocznia Wojenna.
Stocznia Wojenna sprzedaje część zakładu Marynarce Wojennej
W tym roku mija 100 lat od powstania Stoczni. PGZ Stocznia Wojenna kontynuuje tradycję Stoczni Marynarki Wojennej, która powstała w 1922 r. Zaczęło się od Warsztatów Portowych Marynarki Wojennej zlokalizowanych częściowo na lądzie, a częściowo na dwóch barkach sprowadzonych 10 maja 1922 r. do portu puckiego z Modlina. W czerwcu 1922 r. można już było przeprowadzić pierwszy samodzielny remont okrętu ORP Mazur.
W drugiej połowie 1926 r. zrodził się projekt przeniesienia Warsztatów Portowych Marynarki Wojennej z Pucka do Gdyni i zlokalizowania ich w pobliżu nowo tworzonego portu wojennego w Gdyni - Oksywiu. Dzień 1 września 1927 roku traktowano jako dzień powstania Warsztatów Portowych Marynarki Wojennej w Gdyni. Przystąpiono do rozbudowy zakładu. Utworzono dział kadłubowni, motorowy, kotlarni, blacharski, elektryczny i precyzyjny.
W marcu 1945 r. po wyzwoleniu Gdyni spod okupacji niemieckiej przystąpiono do odbudowy ze zniszczeń i ponownie rozpoczęto zadania na rzecz Marynarki Wojennej.
Przypomnijmy. Stocznia Marynarki Wojennej od 2009 r. była w stanie upadłości z możliwością zawarcia układu, a od 2011 r. w upadłości likwidacyjnej. W 2017 r. została podpisana umowa nabycia spółki pomiędzy PGZ Stocznią Wojenną (spółka celowa) a syndykiem SMW. Z początkiem 2018 r. Stocznia Marynarki Wojennej formalnie weszła w w struktury Polskiej Grupy Zbrojeniowej.
Miejsca
Opinie (85) 3 zablokowane
-
2022-06-28 20:28
Skąd to Nakło?
Ktoś wie?
- 0 1
-
2022-06-28 20:29
Opinia wyróżniona
Jedna rakieta morska ziemia-ziemia kosztuje około 6mln dolarów (1)
Jest w stanie zniszczyć każdy okręt którego koszt idzie w setki milionów dolarów, tak więc lepiej uzbroić nabrzeża i ewentualnie dozbroić stare jednostki w nowoczesny sprzęt niż budować nowe... Bałtyk jest za mały by nie ostrzelać go z każdego miejsca nabrzeża ;) można taniej, szybciej i skuteczniej ponadto doposażenie naszych "niszczycielów min" w odpowiednie systemy rakietowe nie jest dzisiaj problemem ;)
- 3 2
-
2022-07-01 19:05
kolejny ekspert po gimnazjum
jedna rakieta nie zniszczy okrętu bo a) okręt ją zestrzeli, b) 20% w ogóle nie trafia, c) jeśli trafi to wszystko zalezy od wyporności. Na niszczyciele potrzeba 3 rakiet które trafią. Dodając do tego 2 które nie trafią i 5 które okręt zwalczy to już się robi 10 rakiet. W porcie to trudne bo zadziała lądowa obrona przeciwrakietowa. W morzu również bo trzeba okręt namierzyć. Jeśli nie użyje się lotnictwa to nigdy nie wystrzeli się do takiej fregaty 10 rakiet. A lotnictwo nie ma takich radarów jak fregata więc zanim cokolwiek zrobi fregata je wykryje. Zatem z 1 rakiety zrobiło się już 10 + kilka samolotów które zostaną zestrzelone. Nowoczesne fregaty to nie krążownik Moskwa, ofiara korupcji i zaniedbań.
- 0 0
-
2022-06-28 20:38
Tutaj trzeba konserwatora zabytków kustosza a nie remont. Dajcie już spokój z tymi modernizacjami i ciągłym malowaniem kadłubów . Szkoda po prostu kasy i zdrowia zalogi
- 5 1
-
2022-06-28 20:52
Co to ma byc
Ja te stateczki bym kazal przerobic na kutry do polowu ryb dla wędkarzy. Jakna wędke nie da sie to bombą głębinową i od razu będą dorsze i delfiny
- 2 3
-
2022-06-28 20:56
Ojej
To kto nad będzie tralowal?
- 0 0
-
2022-06-28 21:21
Okręty (1)
To są jednostki pomocnicze... przynieś,podaj,pozamiataj.pytanie do Pana redaktora.kiedy pan widział marynarzy z Oksywia w Gdyni..nie mylić z jednostką reprezentacyjną,i dlaczego pan nie wybierze się do bazy marynarki wojennej? artykuł ,który by pan napisał,zapewnie zainteresował by czytelników.
- 3 0
-
2022-06-28 21:37
Racja
- 0 0
-
2022-06-28 21:23
Czyli zostaną już nam tylko "ORP karmelki" :)
- 1 1
-
2022-06-28 21:40
Kiedy wyremontuja "Blyskawice' i oddasza do czynnej sluzby? Mielibysmy chociaz niszczyciel w tym skansenie 'jednostek'.
- 1 0
-
2022-06-28 22:54
Remonty - jakie piękne pole do wyciągania pieniędzy z publicznej kasy.. (1)
Podejrzewam, że łączne koszty remontów przeciętnej krypy ORP kilkukrotnie przewyższają koszt budowy nowej jednostki. Ale to pierwsze, nasze państwowe, powstałe z kolan i upadłe na pysk stocznie są w stanie jakoś zrobić. Drugiego przecież nigdy
- 22 8
-
2022-06-29 00:35
Coś w tym jest
Pewnego razu zaproponowałem Panu Prezesowi Wojennej spotkanie bo mam coś co może mu przynieść sporo kasy. Każdy normalny szef firmy a zwłaszcza właściciel umówił by się w ciągu tygodnia. Niestety prezio już drugi rok nie ma czasu. Bo to nie jego firma no nie. Po co zarabiać kasę jak on ma ją wydawać. Pełny "MIŚ".
- 4 2
-
2022-06-29 01:40
Stocznia w Radomiu z kolan wstaje!!!!
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.