- 1 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (43 opinie)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (162 opinie)
- 3 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (76 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 6 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
Lotos i MARS stawiają na recykling platform
Grupa MARS Shipyards & Offshore oraz Grupa Lotos podpisały list intencyjny dotyczący współpracy w zakresie recyklingu platform używanych w górnictwie morskim. Wcześniej Krzysztof Zaremba, poseł Prawa i Sprawiedliwości, wiceprzewodniczący sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej informował, że może chodzić także o budowę nowych platform. O planach Lotosu informowaliśmy już w ubiegłym tygodniu. Grupy mają współpracować w ramach planów utworzenia w Polsce do 2020 roku nowoczesnej stoczni złomowej.
- Cieszę się, że tu w Szczecinie możemy po raz kolejny być świadkami nawiązania współpracy spółek z polskim kapitałem. Jest to dowód na to, że polskie firmy poprzez współpracę mogą tworzyć wartość dodaną dla krajowej gospodarki - powiedział Maciej Styczyński, przedstawiciel Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
Podpisany list intencyjny otwiera drogę do realizacji nowych projektów związanych z recyklingiem platform offshore i infrastruktury zlokalizowanej na wyeksploatowanych złożach węglowodorów, z wykorzystaniem nowoczesnych technologii oraz w zgodzie z najwyższymi standardami w zakresie ochrony środowiska.
- Kluczowym elementem realizowanej do 2022 r. strategii rozwoju Grupy Kapitałowej Lotos jest rozwój segmentu wydobywczego. Myślimy zarówno o rozszerzaniu działalności poszukiwawczo-wydobywczej, jak i o uczestnictwie w pracach serwisowych. Mamy ambicje i kompetencje, aby rozwijać potencjał Lotosu w tym zakresie - powiedział Marcin Jastrzębski, prezes zarządu Grupy Lotos SA. - Kooperacja z polskim przemysłem stoczniowym może stworzyć efekt synergii w tym obszarze. Podpisanie listu otwiera nam możliwość wejścia na rynek usług związanych z likwidacją infrastruktury zlokalizowanej na wyeksploatowanych złożach węglowodorów. Rynek ten wg szacunków i tylko na obszarze szelfu brytyjskiego jest wart znacznie ponad 100 mld funtów.
Recyklingiem platform ma zająć się prawdopodobnie Morska Stocznia Remontowa Gryfia posiadająca dwa zakłady: w Szczecinie i Świnoujściu. MARS Fundusz Inwestycyjny Zamknięty jest właścicielem 87,51 proc. akcji Gryfii. Pozostałe akcje (12,49 proc.) należą do pracowników spółki.
Realizacji wspólnego przedsięwzięcia Lotosu i MARS-a służyć będzie program "Zielona Stocznia" - budowa zakładu zajmującego się czystym, nowoczesnym, w pełni legalnym i zgodnym ze standardami UE recyklingiem statków.
Miejsca
Opinie (46) 3 zablokowane
-
2017-12-04 17:13
Kasa dojona z Lotosu
Kasa na filmo-reklamy do sponsorowania propagandy TV-kursk,
Kasa na ratowanie nieboszczyka-stoczni,
Kasa na dywidendy-większość dla ssaków,
co jeszcze?- 17 0
-
2017-12-04 16:46
To budować czy złomować ? (1)
Coś jak z tymi radzieckimi rowerami na Placu Czerwonym w Moskwie. Młodzież już raczej nie zna tego dowcipu z czasów komuny.
- 9 1
-
2017-12-04 16:48
Uważam że złomowanie statków i platform w Szczecinie to dobry pomysł, i całe Trójmiasto jest za.
- 6 7
-
2017-12-04 13:56
To jest tena MARS od Snickersa, Whiskasa i Royal Canin?
- 15 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.