- 1 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (40 opinii)
- 2 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (76 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (156 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 6 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
Lotos zaczął więcej zarabiać
Dzięki uruchomieniu części nowych instalacji Lotos znacząco poprawił swoje wyniki. W III kwartale spółka zarobiła na czysto aż 580 mln zł.
- Zamrożone pieniądze wolelibyśmy zainwestować w rozwój. Dzięki zmianie legislacyjnej takie firmy jak nasza czy PKN Orlen mogłyby mieć więcej kapitału obrotowego - mówi prezes Lotosu Paweł Olechnowicz, sugerując, że do zmian może dojść na początku 2010 roku.
W III kwartale 2009 roku przychody ze sprzedaży wyniosły ponad 4,1 mld zł i były o ponad 630 mln zł niższe niż w III kw. poprzedniego roku głównie z powodu niższych notowań cen ropy. Spółka miała też niższą marżę rafineryjną, ale pomógł jej ponad 30-procenowy wzrost ceny dolara. Znaczenie dla wyników miała również sprzedaż detaliczna paliw, większa o 19,3 proc. w stosunku do III kwartału 2008 roku.
- To przełożyło się bezpośrednio na wyniki finansowe w obszarze sprzedaży detalicznej paliw - podkreśla Maciej Szozda, wiceprezes i dyrektor ds. handlu Grupy Lotos. Rafineria przede wszystkim przerobiła jednak więcej ropy i zanotowała wzrost sprzedaży hurtowej.
Jeszcze w tym roku Lotos planuje oddać do użytku najważniejszą instalację Programu 10+, czyli tzw. zintegrowaną destylację atmosferyczno-próżniową. Dzięki niej będzie można przerobić o 75 proc. więcej ton ropy rocznie. - Testowe uruchomienie tej instalacji zaplanowaliśmy jeszcze w tym miesiącu. Natomiast stałą eksploatację zamierzamy rozpocząć w grudniu - wyjaśnia Marek Sokołowski, wiceprezes Lotosu i dyrektor ds. rozwoju i produkcji.
Miejsca
Opinie (221) 9 zablokowanych
-
2009-11-05 22:30
Eee tam gadacie! (1)
Nie jest źle w LOTOSie. Byle palantów zarudniają za 2800 brutto. Palant nie wiele potrafi a woła o więcej kasy. Palant nic nie potrafi, wieć ściemnia że potrafi. Budować jest trudniej niż burzyć a lotos i tak daje jedne z najwyższych wynagrodzeń na pomorzu... Plus bardzo ciekawy socjal! A jak ktoś zapracuje solidnie to i podwyrzkę dostanie - zero kur.. kasy dla nierobów. To własnie przez nierobów i nieudaczników, ktorych trzyma ta firma, ci którzy faktycznie chcą pracować i pracują nie dostają podwyrzek bo przecież trzeba nierobów utrzymać:) Fakt jak ktoś chce po 5 latach mieć piątke na ręke to musi sie wykazać - praca w pracy i w domu i w dni wolne. Dlatego trzeba do lubić i sie nieco poświęcić!!
- 2 3
-
2009-11-05 23:02
Rzeczywiście, byle palantów...
Skoro taki jesteś pracowity, to popracuj nad ortografią!
- 1 0
-
2009-11-05 22:37
benztna po 8 zł/litr
proponuje podnieść cenę benzyny do 8 no może 9 zł, to zarobią jeszcze więcej co nie? a że inni zdechną to co różnica.
- 1 0
-
2009-11-05 23:21
Do Lotosowca z PZH (5)
Widzę,człowieku,żeś z tzw. "nowej fali".Odnośnie systemu wynagradzania to masz rację,jest on demotywujący.Jednak nie wymagaj abyś świeżo po oderwaniu się od zasuw z Twoim kilkuletnim stażem i "bogatą wiedzą" zarabiał od razu kokosy.
Nawiasem mówiąc,ciekaw jestem czym się różni staż "kilku letni" od dziesięcioletniego...Odsyłam do : http://www.sjp.pl/co/kilkuletni
Poza tym nie wiem dlaczego masz taką opinię o kolegach z wielokrotnie większym doświadczeniem i wiedzą praktyczną,jednak tutaj bardziej przydatną,niż Twoja czysto teoretyczna?
Beton to jest ale o wiele wyżej w tej firmie niż Ty o tym sądzisz.Widać,że musisz jeszcze się wiele nauczyć abyś mógł pomarzyć o takich zarobkach jakie mają bardziej obeznani z procesem koledzy.
Mi jakiś czas temu "stuknęło" ćwierćwiecze w tej firmie więc wiem co piszę:)- 7 2
-
2009-11-05 23:52
(1)
Nie twierdzę, że komukolwiek po studiach należą się zlote góry, natomiast twierdzę, że wypłata powinna być wypadkową wiedzy, stażu, zaangażowania. A nie jak to obecnie wygląda głównie stażu. By system wynagrodzeń motywował, a nie demotywował.
A dysproporcje ciągle rosną przez pseudo stronę społeczną, w której to zasiadają przedstawiciele głownie osób mających się ku emeryturze, więc ich interesie jest wynegocjowanie wzrostów zarobków o równy poziom procentowy dla całej załogi, a nie przeznaczać częsc srodków na indywidualne podwyżki.
Generalnie "nowa fala" ma taką opinię - i o doświadczonych pracownikach, i o systemie wynagrodzeń, więc nie jestem jakimś odmieńcem, po prostu taka jest opinia młodego ludu pracującego.
Mam wrażenie, że w tej firmie beton jest na każdej hierarchi, tylko Ci wyżej dysponują większą wiedzą, większymy możliwościamy by ten beton najpierw przygotować, a pózniej wylać. Aparatowi to c30 i tak po stanowiskach aż do c 70.
Osobny przypadek, to władze związkowe, tam to i ze C80.
A i kolego, zdania nie można inicjować zaimkiem nieakcentowanym ( Mi ) zawsze inicjujemy zdanie od zaimka akcentowanego ( Mnie )
Hej.- 3 0
-
2009-11-06 10:32
pracuje ponad rok na produkcji aparatowy i jak najbardziej jestem zadowolony z zarobków ,powiem wiecej z takim stazem jak mam i umiejetnosciami w innej firmie zarabiałbym polowe .Jesli ktos chce od razu zarabiac 10tys to niech otworzy wlasna firme
- 1 2
-
2009-11-06 21:24
Demotywujący?
Popytaj jaki system jest w Lotos Kolej i jak tam zarabiają młodzi pracownicy a jak starzy i wtedy dopiero sie dowiesz co to jest demotywujący system wynagrodzeń. Takiej nieprawiedliwości i braku logiki jak tam to nie ma chyba nigdzie na świecie, wyobraź sobie, że pracujesz od kilku lat i dostajesz coś około 2500 netto a kolega robiący dokladnie to samo co Ty, tylko pracujący kilkanaście lat dłużej dostaje coś koło 6-7 tyś. Wiadomo też, że Ty jako młody tyrasz i odwalasz całą robotę a starzy się ślizgają. Podwyżki procentowe więc wiadomo, że Ci co mają dużą kasę dostaną dużą podwyżkę a młodzi ochłapy i przepaść za każdym razem się powiększa. W Grupie była mediana i pensje poszły w górę a w LK była taka mediana, że prawie nikt sie nie załapał, w Grupie są po 2 latach umowy na stałe a LK ludzie tyrają na 2 i 5 letnich terminowych, a wcześniej jeszcze z rok albo dwa przez Laudam. Młodzi mogą zapomnieć o mieszkanku na raty bo w banku z umową terminową zostaną co najwyżej wyśmiani. Popytaj jak jest, humor Ci sie poprawi od razu :)
- 1 0
-
2009-11-08 20:05
Lotosowiec ma rację
Różnice w zarobkach są drastyczne i to jest demotywujące i poniżające i sami będziecie dygać ze swoim 25, 30 i 35 letnim stażem pracy.
- 0 0
-
2009-11-08 20:14
Można nie podpisać 3 umowy
Nie ma ludzi niezastąpionych, a 2500 złotych netto, to nie jest szczyt marzeń, gdy koledzy mają po 5000 złotych netto i czekają do emerytury. Bardzo dużo można się od nich nauczyć na starych instalacjach, natomiast na nowych, to często my ich uczymy. Tworzą się kominy i kontrasty zarobkowe, co demotywuje młodych, a i ręka dyrektora coraz bliżej dna nocnika.
- 0 0
-
2009-11-05 23:23
to jest zysk,to rozumiem
A podane ostatnio 'gigantyczne' inwestycje amerykanskie z 45 zatrudnionymi perspektywicznie osobami wymieka...
- 1 0
-
2009-11-06 00:04
to dlaczego paliwo
jest z woda kto za to odpowiada
- 3 2
-
2009-11-06 05:59
Tytuł
Wszystko wyjaśnia.Produkują taniej,sprzedają drożej.Stąd zysk.
- 3 0
-
2009-11-06 07:23
I pewnie dlatego gnają w górę z cenami paliwa.
- 4 1
-
2009-11-06 07:25
(1)
Skoro tyle zarabiają to dlaczego w Gdańsku mamy najdroższe paliwo w regionie? Wsyatrczy wyjechac z Trójmiasta i od razu ceny ida w dół.
- 3 1
-
2009-11-06 09:15
W Elblągu i Olsztynie paliwo jest jeszcze droższe. Do tańszych należą za to stacje na Hutniczej w Gdyni.
- 1 0
-
2009-11-06 07:49
TRUCICIEL (1)
Czas zainwestować w lepsze filtry a nie chwalić się zyskami.Smród Rafinerii roznosi się po Gdańsku.Może ktoś w końcu zrobi pomiary zanieczyszczenia powietrza!
- 6 2
-
2009-11-06 10:56
tzw odory, o których piszesz...
... nie mają wg polskiego prawa norm i nie są bardziej szkodliwe niż zapach ryb; pisali o tym w wyborczej, ze lotos pracuje nad odsysaczami tego przykrego zapachu, ktory zwlaszcza latem jest odczuwalny
- 1 3
-
2009-11-06 09:11
Zyski Lotosu wzrosły gdyż jego stacje paliw należą do najdroższych w Gdańsku i okolicach. Im bliżej rafinerii tym drożej. Szkoda, że na tym polu nie ma tak dobroczynnej konkurencji jak na lotnisku w Rębiechowie.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.