• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Milionowa kara dla Vectry

erka
30 sierpnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Gdyńska Vectra została ukarana za stosowanie w umowach niedozwolonych zapisów. UOKiK nałożył na nią karę ponad 1 mln zł. Gdyńska Vectra została ukarana za stosowanie w umowach niedozwolonych zapisów. UOKiK nałożył na nią karę ponad 1 mln zł.

Gdyńska spółka Vectra naruszyła zbiorowe interesy konsumentów stosując w regulaminie świadczenia usług niedozwolone klauzule - uznała prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i nałożyła na spółkę karę w wysokości ponad milion złotych. Vectra zmieniła już zakwestionowane klauzule.



UOKiK zakwestionowała m.in. nakładanie na abonentów dodatkowej opłaty za ponowne uruchomienie usługi wyłączonej z powodu nieopłacenia rachunków. Warto podkreślić, że zablokowanie dostępu do internetu, telewizji czy telefonu i towarzyszący temu obowiązek uregulowania zaległych należności razem z odsetkami nie budzą wątpliwości Urzędu. Niezgodne z prawem jest natomiast karanie klientów dodatkową ustaloną arbitralnie opłatą, w tym przypadku w wysokości 39 zł.

- UOKiK zakwestionował ponadto czasowe ograniczenie odpowiedzialności operatora w przypadku wystąpienia przerw w świadczeniu usług. Regulamin przewidywał, że klient był uprawniony do odszkodowania i obniżenia kosztów opłaty abonamentowej, jedynie wówczas gdy przerwa trwała dłużej niż 24 godziny - informuje Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK.

Ponadto spółka zastrzegła, że łączny czas przerw nie mógł być krótszy niż 36 godzin w miesiącu. Zgodnie z prawem telekomunikacyjnym abonentom przysługuje uprawnienie do uzyskania odszkodowania oraz proporcjonalnego zwrotu opłat abonamentowych.

Dodatkowo klienci, którzy chcieli odzyskać pieniądze pobrane w czasie braku dostępu do usługi, mogli domagać się rekompensaty, ale liczonej dopiero od dnia zgłoszenia, a nie od momentu wystąpienia faktycznej przerwy. W ten sposób spółka ograniczyła swoją odpowiedzialność względem odbiorców, wyłączając ją w okresie od rozpoczęcia przerwy do czasu zgłoszenia reklamacji.

Stosowane przez Vectrę warunki w regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych były tożsame z już wcześniej uznanymi za niedozwolone i wpisanymi do rejestru klauzul, dlatego na spółkę została nałożona kara pieniężna w wysokości 1 030 062 zł. Prezes urzędu wzięła pod uwagę fakt, że w trakcie postępowania spółka zaniechała stosowania praktyki wprowadzając w styczniu 2010 roku zmieniony regulamin i cennik usług telekomunikacyjnych
erka

Miejsca

  • UOKiK Gdańsk, Podwale Przedmiejskie 30
  • Vectra Gdynia, al. Zwycięstwa 253

Opinie (38) 3 zablokowane

  • Przecierz każdy operator tak robi

    Z tego co mi wiadomo UPC pobiera oplate 10zł za ponowne przylaczenie, Orange niedawno znioslo taka oplate jako chyba jedyny dostawca ... Bzdura kontrolować wszystko a nie tylko najwiekszych

    • 5 1

  • N telewizja nie jest lepsza, nie informaują o zmianach regulaminu a potem rachunki przychodzą więszke niż się spodziewasz...

    • 3 1

  • A UPC? (2)

    UPC też nalicza karę za ponowne włączenie usług (50 zł) i też zastrzega sobie możliwość przerw. A o ewentualną rekompensatę należy pisać reklamację i podawać daty, w których nie można był korzystać z danej usługi (TV lub inetnet albo telefon). Może ktoś tą firmą by się też zainteresował?

    • 11 0

    • Zainteresujcie (1)

      sie UPC , robia ludzi w balona ze az chej , nie ma na nich zadnej kontroli !!!

      • 4 0

      • w Polsce trzeba uważać, na każdym rogu czai się Polak

        i wiadomo z czym to się wiąże,
        każda umowa kryje niespodziankę

        • 4 0

  • Dlaczego !! (3)

    wszystkie przekrety odbijaja sie na kieszeni spoleczenstwa , a prezesiki nabijaja sobie kabze bezkarnie , naprawde w bardzo dzikim kraju zyjemy , zenada !!!

    • 2 0

    • Rychu to ty ?

      • 0 0

    • A kto ci każe kupować ich usługi ?

      zzzz

      • 0 0

    • nic tylko zostań

      Prezesem, co stoi na przeszkodzie.

      • 0 0

  • przylaciel

    Opinie prostych ludzi to zamało powiedziane

    • 1 3

  • Płacą za to szkolenie produktowe normalną godzinówkę przy pierwszej wypłacie, widocznie się nie zdało testu Panie kolego!!!! uuuuuu...jaka szkoda..

    • 3 1

  • o rany

    będzie trochę mniej kasy na upychanie szmelcu

    • 0 0

  • ;D

    kurde, moja premia.. :((( ;P

    • 2 0

  • Czysta poraszka

    Znakomity pomysł Pani Preze UOKiK.
    Udziela kolejnej premii dla nierzetelnych płatników. Wszyscy operatorzy telekomunikacyjni pobierając dodatkowe opłaty od nierzetelnych płatników płacą z tego tytułu dodatkowe podatki oraz VAT. A dzięki decyzji Pana Prezesa zmniejszone zostaną dochody skarbu Państwa, który pokryją rzetelnie płacący Obywatele Naszego Kraju. Nie oszukujmy się duża część społeczeństwa płaci rzetelnie.
    Ukaranie Vectry da wszystkim „nygusom”, którzy codziennie więcej wydają na benzynę niż wynosi ich rachunek za telewizją lub internet.
    Przyjmijmy teoretycznie Vectra na wrzesień ubiegłego roku deklarowała 740 tyś. Abonentów.
    Tylko przy 1% nierzetelnych płatnikach daje przy 39.00 zł opłaty karnej 288’600.00 zł miesięcznie a jest to tylko 16% abonentów w kraju. Dla wszystkich abonentów w kraju da to około 1’803’750.00 a w skali roku 21’645’000. 00 co da 2’597’400.00 VAT-u rocznie.
    Należy do tego jeszcze dodać abonentów telefonii komórkowej i abonentów telewizji satelitarnej. Przypuszczam, że wpływ do budżetu Państwa zmniejszy się o jakieś 10 milionów złotych z tytułu dodatkowych podatków wynikających z kar umownych nakładanych na nierzetelnych płatników. Biuletyn informacyjny Dzierżoniowa podaje iż utrzymanie szkoły podstawowej rocznie kosztuje 2’456’159.00 ( dane z bip,um,dzierzoniów,pl ).

    • 0 1

  • fry Vectra wystawia po roku., (1)

    Spółka Vectra do zapłaty wysyła druk przelewu,nie wpisując nr.faktury tylko od m-ca do miesiąca. Następnie fakturę ze stycznia uważa za grudzień i robi automatycznie jako zadłużenie.Tym sposobem szukają pieniędzy wciskając,ze jest zaległość. Wysyłają upomnienia nie podają za jaką fakturę i za który miesiąc nie został uregulowany.A może ciemnota się wystraszy i lewy haracz wpadnie.A niektórzy nie mają dowodów wpłaty,inni mają zlecenie w Banku.I tak wiara biega i uzgadnia tego czego nie zawinili.

    • 0 0

    • dok ładnie

      prokuratura już ma co robić, po rozwiązaniu umowy i zapłaceniu wszelkich należności , po roku przypomnieli sobie o zaległości , którą sobie sami wymyślili,i straszyli sądem i komornikiem przestępstwo oszustwa jak nic, niech beknie któryś głupi pracownik ,to się może ockną

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Słupski

Od 1995 roku prezes zarządu ARGO w Gdańsku. Jest doktorem nauk ekonomicznych, stopień uzyskany na...

Najczęściej czytane