- 1 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (40 opinii)
- 2 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (76 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (157 opinii)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 5 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 6 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
Norweski koncern przejmuje markę z Gdańska
Orkla Health, część norweskiego holdingu przemysłowego, przejęła prawa do marki Colon-C. To lek stworzony przez gdańską spółkę A-Z Medica specjalizującą się w produkcji i dystrybucji naturalnych preparatów roślinnych, suplementów diety i kosmetyków.
Colon-C to marka środków na zaparcia. Poprzez przejęcie marki, grupa kapitałowa Orkla chce poszerzyć swoją ofertę środków regulujących pracę układu trawiennego, która obecnie zawiera produkty marek Husk oraz Samarin. W 2015 roku marka Colon-C wygenerowała obroty w wysokości 14,6 mln złotych.
- Przejęcie marki Colon-C jest strategicznie ważnym posunięciem dla wzmocnienia pozycji Orkla Health w tej rozwijającej się kategorii. Polska to rynek priorytetowy dla firmy Orkla Health, dlatego zidentyfikowaliśmy potencjalne możliwości osiągania dodatkowych korzyści wynikających zarówno ze zwiększenia sprzedaży, jak i z synergii kosztów. Biorąc pod uwagę sprzedaż w aptekach na poziomie prawie 75 proc., przejęcie marki Colon-C wzmocni obecność Orkla Health w tym kanale dystrybucji - twierdzi Henning Søgaard, prezes zarządu Orkla Health Group.
A-Z Medica działa na rynku od blisko 20 lat. Wyspecjalizowała się w sprzedaży suplementów diety i kosmetyków naturalnych. Firma prowadzi również hurtownię farmaceutyczną. Firma obecna jest nie tylko na rynku polskim, ale też w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Czechach, Szwecji, Bułgarii, we Włoszech, USA, na Litwie, w Kanadzie i Australii.
Rynek suplementów diety w Polsce w 2017 roku, według szacunków, osiągnie wartość ponad 4 mld zł. Według raportu firmy badawczej PRM w latach 2017-2021 oczekiwany jest wzrost na poziomie około 7 proc. rocznie. Rozwojowi segmentu sprzyjać ma niski odsetek Polaków poddających się szczepieniom ochronnym przeciwko grypie sezonowej. Drugi czynnik to ciągły wzrost liczby dostępnych na rynku produktów łagodzących objawy i wspomagających leczenie.
Najdroższe firmy na rynku to głównie spółki oferujące bardzo wyspecjalizowane produkty, mające najwyżej dwa suplementy w ofercie. Są to produkty o różnym zastosowaniu: działaniu odmładzającym, odchudzającym, wielofunkcyjne, na stawy. Zwykle są to producenci zagraniczni lub ich przedstawiciele.
Miejsca
Opinie (31) 1 zablokowana
-
2016-10-16 18:52
"marka środków na zaparcia"Kto takie bzdury wypisuje!!??
Kiedys kupowałem ,ale nigdy na zapararcia!!Najwidoczniej jakis zwolennik jedzenia smieciowego.Blonnik jest niezbedny w naszej diecie gdy go brakuje szkodzisz sobie i sie zatruwasz.Teraz mam błonnik w diecie .
- 8 2
-
2016-10-16 17:18
I z czego tu sie cieszyć. Ze znowu polską firmę sprzedano.
Ech. Tak to bedziemy robili za tania sile robocza do kobca swiata i 1 dzien dluzej- 35 7
-
2016-10-16 15:53
Orkla to takie korpo. Od nawozow po pizze
- 14 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.