• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy szef w terminalu DCT

VIK
16 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Przed objęciem stanowiska w Polsce Charles Baker piastował funkcję wiceprezesa  PSA Americas. Przed objęciem stanowiska w Polsce Charles Baker piastował funkcję wiceprezesa  PSA Americas.

Charles Baker został nowym dyrektorem generalnym DCT. Zastąpił na tym stanowisku Camerona Thorpe'a, który kierował terminalem kontenerowym w Gdańsku od 2016 roku.



Charles Baker jest doświadczonym menedżerem z branży portowej i żeglugowej. Karierę zawodową rozpoczął w Canada Maritime Agencies, która należała do CP Ships w Kanadzie. W kolejnych latach zajmował kierownicze stanowiska w wielu wiodących firmach spedycyjnych i portowych w Wielkiej Brytanii i Holandii, pełniąc role operacyjne, nadzorcze, marketingowe, handlowe i sprzedażowe. Przed objęciem stanowiska w Polsce piastował funkcję wiceprezesa PSA Americas. Terminal DCT jest własnością PSA International, IFM InvestorsPolskiego Funduszu Rozwoju.

- Jestem niezwykle zaszczycony, że powierzono mi nową rolę w Polsce, i też bardzo podekscytowany możliwością pracy z dynamicznym i profesjonalnym zespołem, jakim jest zespół DCT Gdańsk. Liczę na ścisłą współpracę zarówno z wewnętrznymi, jak i zewnętrznymi interesariuszami. Moim celem jest, aby terminal osiągnął jeszcze wyższy poziom w zakresie doskonałości operacyjnej i usługowej, tak aby zaspokoić potrzeby naszych cenionych klientów i partnerów. Chciałbym także podziękować Cameronowi za jego wielki wkład w sukces DCT Gdańsk oraz za stworzenie solidnych fundamentów pod kolejną fazę rozwoju terminalu - powiedział Charles Baker.
Czytaj też:

DCT zatrudnia menedżera na rynek czeski oraz słowacki i szykuje się do budowy T3



Cameron Thorpe pozostał w strukturach PSA International i objął funkcję dyrektora generalnego PSA International w Belgii, gdzie zajmie się zarządzaniem projektami portowymi PSA.

DCT Gdańsk powstał w 2007 roku i może rocznie przeładować ponad 3 mln TEU. W 2020 roku terminal obsłużył ponad 1,9 mln TEU. Długość nabrzeża głębokowodnego wynosi 1,3 km. DCT Gdańsk obsługuje ponad 600 statków rocznie, w tym 100 zawinięć największych kontenerowców świata. Firma zatrudnia ponad 1000 pracowników.

PSA jest globalną grupą portową i partnerem dla podmiotów z branży cargo na całym świecie. Z flagowymi inwestycjami w Singapurze i Antwerpii globalna sieć PSA obejmuje ponad 50 terminali w 26 krajach na całym świecie. IFM Investors to globalny zarządca funduszy instytucjonalnych, który na 31 grudnia 2018 r. zarządza funduszami o wartości 82 mld USD. Polski Fundusz Rozwoju to grupa instytucji finansowych i doradczych dla przedsiębiorców, samorządów i osób prywatnych inwestująca w zrównoważony rozwój społeczny i gospodarczy kraju.
VIK

Miejsca

Opinie (41) 4 zablokowane

  • nowy szef (3)

    to może podwyżkę da do pensji

    • 16 6

    • Oj tam oj tam na odchodne dostanie pół kawalerki za poświęcenie i oddanie.

      • 0 0

    • (1)

      PPrzecież solidaruchy "załatwiły" i teraz do 2023 masz wszystkie wstrzymane. Podziękuj "kolegom" - związkowcom.

      • 5 2

      • Solidarność

        Dziękuję kolegom Związkowcom za wywalczone podwyżki w czasie niby tej pandemii.

        • 2 0

  • (8)

    A potem ilością przeładowanych kontenerów chwali się ZMPG i partyjny zarząd z Ł. Greinke na czele a całą robotę zrobił DCT dzięki właśnie takim menadżerom.

    • 20 6

    • Zmpg jeszcze się chwali ze to za czasów ich Dct powstało (3)

      • 0 0

      • (2)

        A no powstało. Budowa rozpoczęła się w 2005 r a zakończyła w 7. Kto wtedy rządził?

        • 0 1

        • No sama budowa to może tak, (1)

          Ale umowy i projekt jednak wcześniej

          • 1 0

          • Brytole chodzili za tym interesem

            Od lat 90.

            • 0 0

    • Port zarabia na czym innym (1)

      Głównym źródłem przychodów są dzierżawy i opłaty zmienne baranki. Prezes właśnie często mówi ze to wolumen przeładunków to zasługa terminali

      • 3 2

      • jeden kumaty, który wie kto na czym zarabia.

        • 2 0

    • Uupsss

      Port miał większe wzrosty niż DCT

      • 1 3

    • Gronkowiec

      • 1 1

  • To jest Polska ? (5)

    Czy juz kolonia

    • 4 4

    • Człowieku (4)

      Nie wiesz w ogóle o czym mówisz. Stworzenie i rozwój takiego terminalu, to w dużej mierze kontakty z aliansami operatorów, w naszym przypadku podbieranie wolumenu portom niemieckim. Tutaj pan partyjny kartofel, mógłby po roku pomagać zakładać kłódkę syndykowi. PFR tu akurat zrobił dobrą robotę - wszystkim steruje globalna korporacja z 50-letnim doświadczeniem, a PFR wyciąga tylko pieniądze, ogarnia sprawy związane z pozwoleniami na budowę, decyzjami środowiskowymi. Może Orlen powinien to kupić?? Jakoś w Antwerpii nikt nie narzeka, że z podrzędnego terminaliku, rozwinięto terminal na 11 mln teu ( PSA).

      • 5 1

      • wolumen podebrano glownie Gdyni (3)

        Razem z armatorami. Podebrano innym portom poludniowego Baltyku. Rosji nie podebrano, bo to glownie risyjskie obroty. No i, oczywiscie, skoro sa mozliwosci, to pojawiaja sie chetni - to glowny czynnik wzrostu przegapiony przez inne, polskie porty.
        Podbierania portom niemieckim to jesze dlugo nie, bo jeszcze trzeba sie duzo nauczyc w obsludze klienta i duzo rozwinac w infrastrukturze ladowej.
        To, ze statek wchodzi, to dopiero poczatek.

        • 0 2

        • (1)

          Nie "podebrano" tylko kiedyś się solidaruchom w BCT zamarzyło zrobić strajk wtedy gdy miał Maersk wejść do Gdyni. Tak właśnie urządzili związkowcy Gdynię.

          • 3 1

          • nie mial byc a byl

            A ze zmienil, to nic dziwnego. "Polityka" Gdyni jako portu i miasta zaslugiwala na taka reakcje. Tym latwiej bylo podebrac. Bez tego Gdanska (jedyny port gdzie zbankrutowal terminal) pewnie poszli by do Klajpedy...

            Ale nie o to chodzi, a o zwrot "podbieranie portom niemieckim" - jeszcze dlugo nie.

            • 0 1

        • Gdynia przespała rozbudowe a nawet nie chciała to Maersk firma rozwojowa poszła tam gdzie jej jest lepiej.A w BCT jest myślenie a po co budować niech tak jest dalej

          • 2 0

  • Fajnie

    To niech na dzień dobry wysadzi w kosmos zwiazki zawodowe

    • 7 5

  • (2)

    Tag Heuer na bransolecie do garnituru? Trochę obciach.

    • 3 5

    • Ale z ciebie znafca i światowiec! Co ty robisz na tym zad*piu jakim jest to forum?

      • 1 0

    • To tag jest?

      • 0 0

  • ...a chętny jest On do pracy? (5)

    Będzie tyrał czasami w sobotę czy jak poprzednik w każdy weekend lot do UK, kapciuszki i pod telewizor ?

    • 26 15

    • A jakie to ma znaczenie co robił w weekend?

      • 0 1

    • Ty napewno

      Jako prezes byś zrobił więcej. Powinien też zarabiać 3500 brutto?

      • 1 2

    • Nie latał do UK

      Co ty za bajki opowiadasz nie latał co tydzień do domu !!!Był moim sąsiadem i weekendy spędzał w Gdańsku

      • 9 0

    • (1)

      Po to się uczył całe życie żebyś Ty tyrał a on odpoczywal

      • 28 8

      • zapewniam cie, ze nie

        Aby mu pozwolono zajmowac sie tym, czym sie zajmowal potrzeba znacznie wiecej niz permanentnego i ustawicznego ksztalcenia.
        Jeszcze trzeba umiec te wiedze wykorzystac. W interesie sponsora i mecenasa, oczywiscie.
        A ci nie lubia kapci i kanapy.

        • 6 6

  • (3)

    Boimy się

    • 15 10

    • (2)

      Przestań dobrze mu z oczu patrzy ! Taki miły wujek co cały świat zwojował . Będziesz jeszcze go chwalić . Będziesz burgerowy wtorek i owocowy czwartek będzie więcej kontenerów tylko się cieszyć.

      • 6 2

      • (1)

        Wazelinowy piątek też będzie?

        • 4 0

        • Lody big Milki na zakończenie lata będą.

          • 2 0

  • (1)

    i to są ludzie godni takiego stanowiska a nie partyjny pachołek ze średnim wykształceniem

    • 88 14

    • Jak w Zmpg

      • 1 1

  • Tadeusz Drozda?? (2)

    • 16 5

    • życie sumą jest przypadków ze skłonnością do upadków... :)

      • 0 0

    • Dwadzieścia lat

      i dwadzieścia kilo wcześniej.

      • 4 0

  • a co na to Boris?

    będzie płakał?

    • 5 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki...

Najczęściej czytane