• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

ORP Gniewko - nowy holownik Marynarki Wojennej

ms
16 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Uroczystość podniesienia bandery na holowniku ORP Gniewko.
  • Uroczystość podniesienia bandery na holowniku ORP Gniewko.
  • Uroczystość podniesienia bandery na holowniku ORP Gniewko.
  • Uroczystość podniesienia bandery na holowniku ORP Gniewko.
  • Uroczystość podniesienia bandery na holowniku ORP Gniewko.
  • Uroczystość podniesienia bandery na holowniku ORP Gniewko.
  • Uroczystość podniesienia bandery na holowniku ORP Gniewko.
  • Uroczystość podniesienia bandery na holowniku ORP Gniewko.
  • Uroczystość podniesienia bandery na holowniku ORP Gniewko.
  • Uroczystość podniesienia bandery na holowniku ORP Gniewko.

Zbudowany w gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding holownik typu B860 wszedł 15 kwietnia do służby w 3. Flotylli Okrętów. W Porcie Wojennym w Gdyni podniesiono na nim bandery jednostek pomocniczych Marynarki Wojennej.



Holownik Gniewko zyskał numer burtowy H-1.

- Wręczam panu chorążemu banderę jednostek pomocniczych MW dla holownika H-1. Niech jednostka nosi ją z honorem, a załoga służy jej wiernie - mówił kontradmirał Mirosław Jurkowlaniec, dowódca 3. Flotylli Okrętów, podczas przekazywania bandery dowódcy holownika.
Dowódcą jednostki jest chor. mar. Patrycjusz Goryl, a matką chrzestną Monika Małyszko - dyrektor Szkoły Podstawowej nr 17 im. wiceadmirała Józefa Unruga w Gdyni.

Gniewko to drugi holownik typu B 860, powstały na mocy umowy podpisanej w 2017 roku ze stoczniową grupą Remontowa. Jego budowę rozpoczęto od cięcia blach 16 marca 2018 r., a stępkę położono 16 maja 2018 r. Uroczystość chrztu holownika Gniewko odbyła się 5 marca 2019 r. na terenie stoczni Remontowa Shipbuilding SA.

Wodowanie holownika Bolko, bliźniaczej jednostki


Holowniki są przeznaczone m.in. do: zabezpieczenia bojowego oraz wsparcia logistycznego na morzu i w portach, wykonywania działań związanych z ewakuacją techniczną, wsparcia akcji ratowniczych, transportu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń, podejmowania z wody materiałów niebezpiecznych. Uciąg holowników ma wynosić ponad 35 t.

Podstawowe parametry holownika proj. B 860:
Długość całkowita: 29,20 m
Szerokość: 10,40 m
Uciąg: 35 t
Załoga (osób): 10
Wyporność: do 490 t
Wysokość na śródokręciu: 4,95 m

System napędowy:
Silniki główne: 2 x 1200 kW
Pędniki azymutalne: 2 x 1200 kW
ms

Miejsca

Opinie (88) 5 zablokowanych

  • jakieś 2 metry.... :o)

    • 6 1

  • kogo wy zatrudniacie? Chyba nowy, a nie wowy.

    • 3 1

  • I Wowa tak za friko ten holownik przekazał?

    Spoko gość, choć ze wschodu...

    • 3 2

  • Jake ma rakety? (4)

    • 6 0

    • Czerwone sygnalizujące ratownicze

      • 5 0

    • Perszingi z Pruszkowa

      • 3 0

    • na cuker

      • 3 0

    • Całe trzy

      Jedną do badmintona, drugą do tenisa ziemnego i ostatnią, małą do stołowego. Są cięcia budżetowe więc dali tylko po jednej sztuce

      • 7 0

  • Cholownik raketowy Gniefko

    zarąbioza

    • 7 0

  • wolałbym podniesienie bandery na jakim okręcie bojowym i to ktorym z serii.

    • 5 1

  • dzi

    a co on będzie holował ? Podzielam te pytanie

    • 5 0

  • a co buduje stocznia wojenna z radomia

    chyba lotniskowce bo blisko do lotniska

    • 9 3

  • Potrzeba

    Jest niezwykle potrzebny. A to zeby kurdupla za wody terytorialne odstawić.

    • 5 4

  • Dobrze się dzieje. (4)

    W końcu nowe jednostki dla MW. 6 szt holowników, drugi niszczyciel min na ukończeniu do tego dwa zmodernizowane hydrografy a i jeszcze ślązak w końcu dokończony! W końcu postępy do przodu w MW jakivh jeszcze po komunie nie było! Oby tak dalej!

    • 10 11

    • (1)

      Ble , ble, ble. Za chwilę Pinokio ogłosi budowę lotniskowca, mimo, że po Bałtyku szorował by po dnie. Ale to nie ma znaczenia. Liczy się propaganda sukcesu i wybory w Maju.

      • 5 3

      • Lotniskowce maja stosunkowo male zanurzenie. Niewiele brakuje, zeby np. do Gdanska wplywal.

        • 0 1

    • Cały świat nam zazdrości

      Siła uderzeniowa poskiej marynarki jest powalająca. A gdzie zapowiadane tratwy podwodne.

      • 3 1

    • no zawsze coś ale skoro już potrafili zbudować jednego ślązaka gdzie zwłoka była

      w dużej mierze przez brak technologi to lepiej byłoby pójść za ciosem i tym razem korwetę zwodować. Wszystkie możliwe złe doświadczenia już zdobyli, więc teraz byłoby tylko lepiej i na pewno taniej

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marcin Lewandowski

Prezes zarządu Grupy GPEC, firmy z branży energetycznej. Doświadczenie zdobył na stanowiskach...

Najczęściej czytane