- 1 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (43 opinie)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (162 opinie)
- 3 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (76 opinii)
- 4 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 5 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (193 opinie)
Państwowa instytucja chce kupić terminal zbożowy w Porcie Gdynia
Państwowy Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa planuje zakupić do końca tego roku dwa terminale zbożowe, jeden w Porcie Gdynia, zaś drugi w Świnoujściu. Które? Na razie nie ujawnia. Po co? Aby poprawić warunki eksportu polskiego zboża.
Ostatnio na profilu w mediach społecznościowych Portu Gdynia pojawiła się informacja, że "Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa planuje zakupić do końca tego roku dwa terminale zbożowe, jeden w Porcie Gdynia, zaś drugi w Świnoujściu. Terminale mają poprawić warunki eksportu polskiego zboża". Skąd ten pomysł? Po szczegóły udaliśmy się do centrali KOWR.
- Terminal przeładunkowy specjalizujący się w przeładunkach zbóż i nasion roślin oleistych jest niezbędny polskiemu rolnictwu, które stanowi jeden z filarów gospodarczych kraju. Państwo w celu realizacji strategicznych założeń rozwojowych powinno dysponować niezależnym od operatorów ogólnodostępnym terminalem przeładunkowym - poinformował nas Mariusz Rytel z biura prasowego KOWR.
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa to instytucja państwowa, która powstała w 2017 r. Do zadań KOWR należy gospodarowanie nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa (sprzedaż i dzierżawa), nieodpłatne przekazywanie gruntów i bezzwrotna pomoc finansowa, nadzór nad spółkami o szczególnym znaczeniu dla gospodarki narodowej, wydawanie decyzji dotyczących zgody na prywatny obrót ziemią, promocja polskich produktów rolno-spożywczych w kraju i za granicą, opracowywanie oraz upowszechnianie informacji związanych z realizacją mechanizmów aktywnej polityki rolnej na rynkach produktów rolnych i żywnościowych.
Obecnie przeładunkiem produktów rolnych w Porcie Gdynia zajmują się operatorzy prywatni - polska firma OT Port Gdynia, holenderska HES Gdynia Bulk Terminal, Bałtycki Terminal Zbożowy należący do dwóch firm: holenderskiej i amerykańskiej oraz polska spółka Speed.
- W Porcie Gdynia funkcjonują terminale zbożowe, które mają doskonałe warunki do świadczenia usług realizowanych w standardach HACCP and GMP+B3 w odniesieniu do jakości i bezpieczeństwa obrotu ładunków. Dysponują one powierzchnią magazynową o pojemności co najmniej 71 tys. ton, w skład której wchodzą magazyny płaskie, silosy oraz elewatory zbożowe. Rosnący wolumen przeładunków sprawia, że konieczna jest budowa zaplecza logistycznego, które usprawni transport z i do portów morskich. Dynamika wzrostu przeładunków zboża za pierwsze trzy kwartały 2020 r. wyniosła 76,5 proc. - poinformował ostatnio Port Gdynia na swoim profilu.
Komisja zbada przyczyny pożaru magazynu w porcie w Gdyni
Czy KOWR zamierza wykupić któregoś z operatorów, czy prowadzić konkurencyjną działalność w oparciu o nowy podmiot? Nie wiadomo.
- Spodziewamy się, że do końca bieżącego roku zostanie sfinalizowana transakcja zakupu dwóch terminali zbożowych w Gdyni i Świnoujściu. Do czasu zakończenia procesu nabycia, tj. do momentu tzw. zamknięcia transakcji, Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa jest zobligowany do zachowania poufności szczegółów transakcji - odpowiedział Mariusz Rytel.
Miejsca
Opinie (40)
-
2020-10-29 19:44
Zniszczą kolejną instytucję aby koleś miał zatrudnienie
- 8 4
-
2020-10-29 19:39
Kacza myśl
Następuje nacjonalizacja Polski. Komuna wraca.
- 8 4
-
2020-10-29 19:19
No to po terminalu....
Ale.kolesie będą zadowolone....
- 7 3
-
2020-10-29 14:29
(2)
"powierzchnią magazynową o pojemności co najmniej 71 tys. ton"
Co to za bełkot?? Powierzchnia jest w metrach kwadratowych, pojemność w metrach sześciennych, a tony to waga, są to 3 różne jednostki.- 34 5
-
2020-10-29 19:06
powierzchnię podaje się w L3
- 0 0
-
2020-10-29 17:02
Pojemność
W magazynach zbożowych podaje się w tonach (przeliczenie na pszenicę) bo zboże ma wartość usypową. Czyli nie zapełnia całej objętości magazynu. Więc jak nie wiesz to nie pisz.
- 12 2
-
2020-10-29 13:11
Jak to po co? (1)
po kolejne stołki dla swoich kolesi
- 70 9
-
2020-10-29 19:00
20 tysiączków miesięcznie każdy przytuliłby .....chyba?
jest ok
- 6 0
-
2020-10-29 17:15
Najgorsze co może być (1)
jak państwo zaczyna zajmować się biznesem zamiast tworzyć warunki dla niego
- 13 3
-
2020-10-29 18:11
a jaki interes tworzyć komuś warunki
kto i tak cię orżnie na podatkach a majątek wyprowadzi?
- 1 3
-
2020-10-29 18:10
Super czyli bankrut za 1- 2 lata???? Prezesi odprawy a pracownicy na bruk. brawo piSS
Ile jest państwowych firm które przynoszą większy zysk za czasów "dobrej zmiany" niż za czasów Merkelowej okupacji??? Większy zysk ZERO; taki sam zysk ZERO; malutki zysk aby starczało prezesom PARĘ; przynoszą regularne straty więc do których utrzymania dopłacają wszyscy inni ciężko pracujący w Polsce - mnóstwo !!!!
- 9 4
-
2020-10-29 18:07
To już po tym teminalu
- 8 2
-
2020-10-29 17:28
po 1 kasa, po 2 kasa a po 3 długo to nie pociągnie
PRL jak nic
- 8 2
-
2020-10-29 15:23
A kiedy państwowa spółka zakupi terminale do przeładunku chińskiego węgla?
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.