• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Polski Ład: na jakim etapie są trójmiejskie inwestycje

Ewelina Oleksy
28 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Gdynia, Gdańsk i Sopot dostały dofinansowanie na inwestycje drogowe. W sumie wynosi ono blisko 131 mln zł. Gdynia, Gdańsk i Sopot dostały dofinansowanie na inwestycje drogowe. W sumie wynosi ono blisko 131 mln zł.

Cztery inwestycje drogowe z Trójmiasta dostały dofinansowanie na blisko 131 mln zł w ramach Polskiego Ładu. Sprawdziliśmy, na jakim etapie przygotowań do ich realizacji są samorządy.



Jakich inwestycji najbardziej brakuje w twojej okolicy?

Jak poinformował wojewoda pomorski, ogłaszając wyniki pierwszej edycji rządowego funduszu Polski Ład, samorządy mają teraz sześć miesięcy, by ogłosić przetargi na dofinansowane inwestycje.

- Mamy nadzieję, że te inwestycje - wśród nich są duże i strategiczne - będą gotowe i oddane do użytku w ciągu najbliższych dwóch-trzech lat - powiedział wojewoda Dariusz Drelich.
Sprawdziliśmy, na jakim etapie przygotowań do realizacji zadań są Gdynia, Gdańsk i Sopot. Wszystkie miasta dostały dofinansowanie na inwestycje drogowe.

Chwarznieńska: przetarg na przełomie roku



Gdynia jako jedyna w Trójmieście dostała dofinansowanie na dwie inwestycje.

30 mln zł przyznano na rozbudowę ul. ChwarznieńskiejMapka w obrębie dzielnicy Witomino oraz budowę drogi rowerowej w ul. RolniczejMapka.

Wszystko o przebudowie ul. Chwarznieńskiej



  • Przebudowa ul. Chwarznieńskiej wraz z obwodnicą przez las ma odkorkować Witomino.
Władze Gdyni podkreślają, że rozbudowa ul. Chwarznieńskiej ma za zadanie odciążyć newralgiczną arterię drogową biegnącą przez centrum dzielnicy Witomino.

- Jeśli chodzi o ul. Chwarznieńską, właśnie kończymy weryfikację dokumentacji projektowej i pozyskujemy końcowe uzgodnienia od gestorów sieci. Na przełomie roku chcemy ogłosić przetarg na prace budowlane - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju. - Ul. Chwarznieńska projektowana jest jako ulica jednojezdniowa o dwóch pasach ruchu wraz z zatokami autobusowymi, miejscami postojowymi, drogą rowerową, obustronnymi chodnikami, małą architekturą oraz niezbędną infrastrukturą techniczną i nasadzeniem zieleni. Znacznie usprawni komunikację pomiędzy centrum miasta a Gdynią Zachód i Obwodową - dodaje.

Starowiejska czeka na przemianę od lat



5 mln zł z Polskiego Ładu pójdzie na przebudowę ul. StarowiejskiejMapka oraz remont odcinka ul. AbrahamaMapka od skrzyżowania z ul. Starowiejską do skrzyżowania z ul. 10 LutegoMapka.

Starowiejska to najstarsza ulica Gdyni, a o jej przebudowie mówi się co najmniej od 10 lat. Ostatnio o koncepcji przemiany tej ulicy informowaliśmy szczegółowo w lutym tego roku.

Nadmierną prędkość kierowców mają tam ograniczać siedziska z zielenią i ogródki gastronomiczne. Nie będzie ingerencji w układ przebiegu jezdni i krawężników, a brukowana nawierzchnia ma być remontowana w miejscach najbardziej zniszczonych. Zupełnie nowe mają być oświetlenie i chodnik.

  • Wizualizacje ul. Starowiejskiej w Gdyni po remoncie.
  • Wizualizacje ul. Starowiejskiej w Gdyni po remoncie.
  • Wizualizacje ul. Starowiejskiej w Gdyni po remoncie.
  • Wizualizacje ul. Starowiejskiej w Gdyni po remoncie.
- Obecnie kończymy przygotowanie projektu. W pierwszym kwartale przyszłego roku chcemy ogłosić przetarg na roboty budowlane. Zadanie realizowane jest w ramach Klimatycznego Centrum. Dzięki inwestycji ulice Starowiejska i Abrahama, stanowiące historyczny układ urbanistyczny miasta, zyskają bezpieczną, niepowtarzalną i przyjazną dla mieszkańców przestrzeń - mówi wiceprezydent Łucyk.

Gdańsk pracuje nad projektem ul. Kielnieńskiej



Jak informują władze Gdańska, miasto jest na końcu prac projektowych związanych z przebudową ul. KielnieńskiejMapka, na którą dostało 80,7 mln zł dofinansowania. W ciągu najbliższych tygodni urzędnicy chcą składać wniosek o pozwolenie na budowę.

Czytaj też:

Jak powinna wyglądać ul. Kielnieńska? Radni Osowej chcą konsultacji społecznych



- Umowa na projekt ul. Kielnieńskiej zostanie zrealizowana do końca listopada - dokładnie mowa o odcinku od obwodnicy S6 do wiaduktu kolejowego na styku Obwodnicy Trójmiasta z Obwodnicą Metropolitalną Etap I - informuje Izabela Kozicka-PrusUrzędu Miejskiego w Gdańsku.
W ramach umowy zaprojektowane zostaną:

  • przebudowa ul. Kielnieńskiej w przekroju 2x1, od pętli autobusowej przy obwodnicy do skrzyżowania z ul. DrawskąMapka, zaprojektowana zostanie droga rowerowa, chodniki, oświetlenie, system odwodnienia, urządzeniem zieleni z wykorzystaniem retencji wody opadowej,
  • budowa ul. Nowa Koziorożca w przekroju 2X1, od centrum handlowego Czerwona Torebka do ul. Kielnieńskiej, z chodnikami, zjazdami, ciągiem pieszo-rowerowym, terenem rekreacyjnym, systemem odwodnieniowym, oświetleniem, urządzeniem zieleni z wykorzystaniem retencji wody opadowej, nasadzeniami zieleni.


Ulica Kielnieńska w Osowej doczeka się w końcu przebudowy. Ulica Kielnieńska w Osowej doczeka się w końcu przebudowy.
- Obecnie projekt jest skierowany na geodezyjne narady koordynacyjne w Gdańsku i Gdyni. Dokumentacja jest uzgodniona dla poszczególnych branż, oczekujemy wydania pozwolenia wodno-prawnego - informuje Kozicka-Prus. - Koszt całej inwestycji szacowany jest na około 85 mln zł, z założenia Polskiego Ładu wynikało, że musimy mieć w tym przypadku 5 proc. wkładu własnego, czyli wnioskowaliśmy o kwotę 80 750 000 zł i tyle otrzymaliśmy.

Sopot planuje rozpocząć prace wiosną 2022



Władze Sopotu podkreślają, że dofinansowany kwotą 15,2 mln zł projekt przebudowy układu drogowego w ul. 3 MajaMapka jest dla nich "szczególnie ważny".

- W jego przygotowaniu brali udział mieszkańcy. Prowadziliśmy szerokie konsultacje społeczne, dzięki którym udało się wypracować bardzo dobry projekt i zmieniono pierwotną koncepcję tej inwestycji. Obecnie trwa ostatnia faza projektowania, wystąpiono o konieczne uzgodnienia. Mamy nadzieję, że do końca br. projekt będzie gotowy. Jeśli tak się stanie, w styczniu 2022 r. będziemy mogli ogłosić przetarg. Dzięki inwestycji zmieni się układ komunikacyjny. - informuje Katarzyna AlesionekUrzędu Miasta Sopotu.
Czytaj też:

Ważna ulica w Sopocie będzie przebudowana



  • Ul. 3 maja w Sopocie po planowanej przebudowie. Wizualizacja.
  • Ul. 3 maja w Sopocie po planowanej przebudowie. Wizualizacja.
  • Ul. 3 maja w Sopocie po planowanej przebudowie. Wizualizacja.
  • Ul. 3 maja w Sopocie po planowanej przebudowie. Wizualizacja.
  • Ul. 3 maja w Sopocie po planowanej przebudowie. Wizualizacja.
  • Ul. 3 maja w Sopocie po planowanej przebudowie. Wizualizacja.
  • Ul. 3 maja w Sopocie po planowanej przebudowie. Wizualizacja.
  • Ul. 3 maja w Sopocie po planowanej przebudowie. Wizualizacja.
  • Ul. 3 maja w Sopocie po planowanej przebudowie. Wizualizacja.
W ramach przebudowy:

  • powstaną trzy ronda,
  • powstanie droga rowerowa,
  • zmodernizowana zostanie kanalizacja deszczowa,
  • powstaną zbiorniki retencyjne, które zabezpieczać będą ten fragment miasta przed zalewaniem.

- Równolegle z przebudową układu drogowego wymienimy oświetlenie uliczne na energooszczędne. Dokonamy nowych nasadzeń drzew i zieleni niskiej - zapowiada Alesionek.
  • Sopot organizował ostatnio konsultacje społeczne ws. przebudowy ul. 3 Maja.
  • Sopot organizował ostatnio konsultacje społeczne ws. przebudowy ul. 3 Maja.
Szacunkowy koszt inwestycji to ok. 16 mln zł. Dofinansowanie z rządowego projektu Polski Ład pokryje 95 proc. tej kwoty.

- O ile procedura przetargowa przebiegnie bez zakłóceń, chcemy rozpocząć prace na ul. 3 maja wiosną 2022. Planujemy, że potrwają do końca 2023 roku - mówi Alesionek.

Miejsca

Opinie (256) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    3 maja w Sopocie (18)

    to sygnalizacja drogowa co 100m. Ulica ma kilkaset metrów długości, a w godzinach szczytu lub w sezonie, można tam spędzić 30 minut!

    • 40 6

    • polecam rower albo spacerek

      • 0 0

    • zamiast tracić życie na staniu w korkach (2)

      rozważ opcję rower + SKM. Od wielu lat wiadomo, że żaden punkt położony w Sopocie (może poza Brodwinem) nie leży w odległości większej niż 10 minutowy przejazd rowerem od jednej ze stacji SKM położonej w tym mieście: Sopot, Sopot Wyścigi lub Sopot Kamienny Potok. Kilkaset metrów ulicy 3 Maja przejedziesz rowerem bez wysiłku w ciągu 5-7 minut. Na pewno dasz radę.

      • 9 0

      • Weż ty już przestań z tymi rowerami bo sie s...................ć chce od tego pedałowania.Gdzie zostawisz rower w pracy ,zaraz ci go zwiną ,a pozatym 7 miesięcy deszcz ,mróz i śnieg ,spadnij na ziemie i marsz nieuku na prawo jazdy .

        • 0 1

      • motolotnia i koń z bryczką

        są inne opcje bardziej praktyczne?

        • 1 1

    • Ale wiesz, ze to nie sygnalizacje powodują korki? (10)

      Tylko za duża liczba aut. Sygnalizacja jedynie stara się kierować ruchem, ale ogólnej przepustowości nie zmniejsza.

      • 11 1

      • ważne, żeby myśleć o poprawie przepustowości ruchu ludzi (7)

        droga dla rowerów ma dla ludzi kilkakrotnie większą przepustowość niż jezdnia dla samochodów. W tylko co piątym samochodzie jedzie więcej niż jeden człowiek - kierowca, to znaczy że jest to najbardziej terenochłonny środek transportu w mieście. Dlatego sensowne jest kładzenie nacisku na rozwój połączeń SKM (wzrost częstotliwości, wymiana taboru, poprawa dostępności do stacji) i tworzenie dobrej infrastruktury rowerowej.

        • 9 1

        • a wprowadzić PRAWeM w całym Trójmieście (2)

          po ulicach Gdańska, Gdyni, Sopotu mogą jeździć w dni parzyste tylko ci z numerami parzystami - a w nieparzyste odwrotnie.
          i powinno to dotyczyć wszystkich bez wyjątku włącznie z Tirami i Taxi.
          a to są same zalety - mniej korków, więcej wolnych parkingów, bardziej ECO.

          • 3 1

          • Taaa, tu jest Polska. (1)

            Każdy kupi po dwa gruzy i będzie je wymieniał.

            • 2 0

            • a ilu stać na dwa graty? ... koszty oc, paliwa, utrzymania!

              a z żoną to nawet 4x ,,, i to jeszcze jakoś kolo musi zaparkować pod domem ...
              - willa z ogrodem mała

              • 1 0

        • powiedz to tym którzy są wykluczeni komunikacyjne bo rozebrano linie kolejowe po to by budować ścieżki rowerowe. Przez takie działania wzrasta ruch aut w miastach bo mieszkańcy nie mają jak dojechać.

          • 2 0

        • Serio? (2)

          Komunikacją mam do pracy 1,5 godziny, autem 20 minut. Co wybierzesz geniuszu?

          • 3 1

          • No to teraz powiedz gdzie mieszkasz i gdzie pracujesz...

            W 20min przejeżdżam w szczycie 2-3km samochodem. Skąd dokąd jedzie się komunikacją w 1,5h taki dystans?

            • 1 0

          • Ja mam do pracy komunikacją 30 min. Pieszo dokładnie tyle samo. A rowerem czy samochodem z 10 min. Już wolę iść pieszo i się przewietrzyć, niż jechać wiecznie spóźnioną komunikacją i jeszcze narażać się na uciążliwe zapachy współpodróżnych, zwłaszcza tych popijających tanie piwo.

            • 6 0

      • Tramwaje też potrafią stać w korku i jakoś nikt nie napisze że do dlatego iż jest ich za dużo. Ciekawe że parę lat temu na przyczynę korków na autostradzie uznano bramki a na obwodnicy każde zdarzenie drogowe powoduje zator. Argument że czegoś jest za dużo trochę mija się z prawdą

        • 2 1

      • U nas w Trójmieście światła hamują...

        • 2 0

    • popaprane myslenie

      • 1 0

    • chyba nigdy tam nie jechałeś :D (1)

      mieszkam tu 30 lat i ten opis jest kompletnie z czapy

      • 6 6

      • nie mów tak bo będzie mu przykro

        tam skąd pisze na podkarpaciu

        • 4 2

  • Inwestycja w drogi w mieście jest bez sensu (2)

    W przyszłości będzie ok. 10 razy samochodów mniej. Prywatne auta to będzie rzadkość. Popularny będzie carsharing i inne pojazdy (skutery, rowery elektryczne itp) którymi w przyszłości ludzie nie będą bali się jeździć. (Znikną z dróg agresywni kierowcy, prędkość w miastach zostanie radykalnie zmniejszona).

    • 6 8

    • Filmów się za dużo naoglądałeś

      • 1 0

    • XD

      • 0 0

  • Ponizej cytat Chyzego Rója

    Tusk reagował na kryzys podniesieniem VAT, skokiem na OFE, podwyższeniem wieku emerytalnego ( "Teraz k....a to paliwo może być nawet i po 7 złotych").
    Teraz niedużo wyższa inflacja, ale rząd PiS zareagował tarczami, podnosi płace, plus programy tworzą poduszkę bezpieczeństwa

    • 2 0

  • tusku juz wczoraj skladales swoja oferte poddanstwa CDU najwiekdzej partii niemieckiej !!!!!!!!!!!!!!!! - zostan z nimi jak cie

    • 2 0

  • Pamietamy 6 rocznica jak PO mowiło piniendzy nie mai nie bedzie (3)

    • 6 3

    • Bo po takich rzadach pisu nie bedzie tylko trzeba bedzie zap za miske ryzu zeby te dziesiatki Sasinow splacic. (2)

      • 1 3

      • To było po 8 lach nierządów złodziejskich pełowców z peselami bałwanku :):):) (1)

        • 1 0

        • Ryże i PO tylko donosic POtrafią....bagno jakich malo

          • 0 0

  • Dziękowac Bogu, ze slupy z Peło nie rządzą byśmy mieli biędę i szparagi u Helmutów

    Czas PO zdelegalizowac

    • 1 1

  • Starowiejska.... o jej przebudowie mówi się od 10 lat....brawo Szczurek 10 jesteś mistrzem! (2)

    • 10 1

    • Dobrze że już 10. Lutego jest idealna

      10. Lutego ze swoimi koleinami jest już idealna więc czas na Starowiejska. Pewnie efekt będzie taki jak na 10 Lutego - trochę betonu, parę drzewek i pozapadane studzienki. Voilaaa jak mawiają francuziki.

      • 0 0

    • nudne to juz jest ze starowiejska
      naprawde drogi sie prosza lepsze, dogodne rozwiazania a nie wkolko temat przykrywka -starowiejska

      • 2 0

  • Nowy Lad -Sasina i spolki to 941 % podwyzki samego gazu.... (3)

    Grzebia Polske specjalisci....Dla rolnikow nie ma nawazow ktore wytwarza sie przy pomocy gazu a cena wzrosla z 900 na 2700 a oni ten gaz eksportuja do Moldawii...asfalt na Ukraine,.,,Po ile bedzie zywnosc wytwarzaqna na polach?

    • 12 6

    • Rolnicy niech się za robotę wezmą

      Ostatnimi laty w główkach im się pomieszało. Tylko dopłaty pod dekielkami, a jedzenie coraz gorsze od tych chemikaliów zwanych nawozami. Pomidory smakują jak Czerwona woda, ogórki to flaki, papryka twarda ze skórką w gębie zostaje a truskawki to już klasyka chemii. Wszystko napakowane azotem na maksa i oczywiście bez smaku. Durni rolnicy płaczą jak zwykle ale nich idą do roboty na 8-9 godz dziennie za niecałe 3 tys zł to d... im szybko spuchną.

      • 0 0

    • I oczywiście nie widzisz tu niemiecko - rosyjskich łap? (1)

      I skutków gazociągów pod Bałtykiem?

      • 3 3

      • widzę łap[y tych deb..li dla których jakaś mołdawia jakaś ukraina są ważniejsze od problemów ludzi żyjących tu i teraz

        • 2 3

  • a gdzie wiadukt i tunel na Puckiej gamonie? Gdzie północ Gdyni i estakada gamonie? (1)

    • 13 1

    • Zapomnij czlowieku

      Tunel wogole nie istnieje w głowach typów z UM. Jest tylko wabikiem dla bałwanów żeby zagłosowali na szczurka. Tak jest zawsze już na rok przed wyborami. Ludzie łapią się na to jak szczur na zboże.

      • 0 0

  • Raczej program polski zad albo polski ( a raczej pisowski) PIC (1)

    • 13 3

    • Patrząc na szczura to PiS jest ostoją porządku

      Patrząc na tragiczne rządy szczura to i PiS wydaje się ostoją porządku. Pewnie Wałęsa by z nim wygrał na słowa.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Justyna Kowalczyk

Prezes zarządu OptiWay Biuro Rachunkowe Sp. z o.o.. Absolwentka Wydziału Finansów i Rachunkowości...

Najczęściej czytane