• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Polski Ład: na jakim etapie są trójmiejskie inwestycje

Ewelina Oleksy
28 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Gdynia, Gdańsk i Sopot dostały dofinansowanie na inwestycje drogowe. W sumie wynosi ono blisko 131 mln zł. Gdynia, Gdańsk i Sopot dostały dofinansowanie na inwestycje drogowe. W sumie wynosi ono blisko 131 mln zł.

Cztery inwestycje drogowe z Trójmiasta dostały dofinansowanie na blisko 131 mln zł w ramach Polskiego Ładu. Sprawdziliśmy, na jakim etapie przygotowań do ich realizacji są samorządy.



Jakich inwestycji najbardziej brakuje w twojej okolicy?

Jak poinformował wojewoda pomorski, ogłaszając wyniki pierwszej edycji rządowego funduszu Polski Ład, samorządy mają teraz sześć miesięcy, by ogłosić przetargi na dofinansowane inwestycje.

- Mamy nadzieję, że te inwestycje - wśród nich są duże i strategiczne - będą gotowe i oddane do użytku w ciągu najbliższych dwóch-trzech lat - powiedział wojewoda Dariusz Drelich.
Sprawdziliśmy, na jakim etapie przygotowań do realizacji zadań są Gdynia, Gdańsk i Sopot. Wszystkie miasta dostały dofinansowanie na inwestycje drogowe.

Chwarznieńska: przetarg na przełomie roku



Gdynia jako jedyna w Trójmieście dostała dofinansowanie na dwie inwestycje.

30 mln zł przyznano na rozbudowę ul. ChwarznieńskiejMapka w obrębie dzielnicy Witomino oraz budowę drogi rowerowej w ul. RolniczejMapka.

Wszystko o przebudowie ul. Chwarznieńskiej



  • Przebudowa ul. Chwarznieńskiej wraz z obwodnicą przez las ma odkorkować Witomino.
Władze Gdyni podkreślają, że rozbudowa ul. Chwarznieńskiej ma za zadanie odciążyć newralgiczną arterię drogową biegnącą przez centrum dzielnicy Witomino.

- Jeśli chodzi o ul. Chwarznieńską, właśnie kończymy weryfikację dokumentacji projektowej i pozyskujemy końcowe uzgodnienia od gestorów sieci. Na przełomie roku chcemy ogłosić przetarg na prace budowlane - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju. - Ul. Chwarznieńska projektowana jest jako ulica jednojezdniowa o dwóch pasach ruchu wraz z zatokami autobusowymi, miejscami postojowymi, drogą rowerową, obustronnymi chodnikami, małą architekturą oraz niezbędną infrastrukturą techniczną i nasadzeniem zieleni. Znacznie usprawni komunikację pomiędzy centrum miasta a Gdynią Zachód i Obwodową - dodaje.

Starowiejska czeka na przemianę od lat



5 mln zł z Polskiego Ładu pójdzie na przebudowę ul. StarowiejskiejMapka oraz remont odcinka ul. AbrahamaMapka od skrzyżowania z ul. Starowiejską do skrzyżowania z ul. 10 LutegoMapka.

Starowiejska to najstarsza ulica Gdyni, a o jej przebudowie mówi się co najmniej od 10 lat. Ostatnio o koncepcji przemiany tej ulicy informowaliśmy szczegółowo w lutym tego roku.

Nadmierną prędkość kierowców mają tam ograniczać siedziska z zielenią i ogródki gastronomiczne. Nie będzie ingerencji w układ przebiegu jezdni i krawężników, a brukowana nawierzchnia ma być remontowana w miejscach najbardziej zniszczonych. Zupełnie nowe mają być oświetlenie i chodnik.

  • Wizualizacje ul. Starowiejskiej w Gdyni po remoncie.
  • Wizualizacje ul. Starowiejskiej w Gdyni po remoncie.
  • Wizualizacje ul. Starowiejskiej w Gdyni po remoncie.
  • Wizualizacje ul. Starowiejskiej w Gdyni po remoncie.
- Obecnie kończymy przygotowanie projektu. W pierwszym kwartale przyszłego roku chcemy ogłosić przetarg na roboty budowlane. Zadanie realizowane jest w ramach Klimatycznego Centrum. Dzięki inwestycji ulice Starowiejska i Abrahama, stanowiące historyczny układ urbanistyczny miasta, zyskają bezpieczną, niepowtarzalną i przyjazną dla mieszkańców przestrzeń - mówi wiceprezydent Łucyk.

Gdańsk pracuje nad projektem ul. Kielnieńskiej



Jak informują władze Gdańska, miasto jest na końcu prac projektowych związanych z przebudową ul. KielnieńskiejMapka, na którą dostało 80,7 mln zł dofinansowania. W ciągu najbliższych tygodni urzędnicy chcą składać wniosek o pozwolenie na budowę.

Czytaj też:

Jak powinna wyglądać ul. Kielnieńska? Radni Osowej chcą konsultacji społecznych



- Umowa na projekt ul. Kielnieńskiej zostanie zrealizowana do końca listopada - dokładnie mowa o odcinku od obwodnicy S6 do wiaduktu kolejowego na styku Obwodnicy Trójmiasta z Obwodnicą Metropolitalną Etap I - informuje Izabela Kozicka-PrusUrzędu Miejskiego w Gdańsku.
W ramach umowy zaprojektowane zostaną:

  • przebudowa ul. Kielnieńskiej w przekroju 2x1, od pętli autobusowej przy obwodnicy do skrzyżowania z ul. DrawskąMapka, zaprojektowana zostanie droga rowerowa, chodniki, oświetlenie, system odwodnienia, urządzeniem zieleni z wykorzystaniem retencji wody opadowej,
  • budowa ul. Nowa Koziorożca w przekroju 2X1, od centrum handlowego Czerwona Torebka do ul. Kielnieńskiej, z chodnikami, zjazdami, ciągiem pieszo-rowerowym, terenem rekreacyjnym, systemem odwodnieniowym, oświetleniem, urządzeniem zieleni z wykorzystaniem retencji wody opadowej, nasadzeniami zieleni.


Ulica Kielnieńska w Osowej doczeka się w końcu przebudowy. Ulica Kielnieńska w Osowej doczeka się w końcu przebudowy.
- Obecnie projekt jest skierowany na geodezyjne narady koordynacyjne w Gdańsku i Gdyni. Dokumentacja jest uzgodniona dla poszczególnych branż, oczekujemy wydania pozwolenia wodno-prawnego - informuje Kozicka-Prus. - Koszt całej inwestycji szacowany jest na około 85 mln zł, z założenia Polskiego Ładu wynikało, że musimy mieć w tym przypadku 5 proc. wkładu własnego, czyli wnioskowaliśmy o kwotę 80 750 000 zł i tyle otrzymaliśmy.

Sopot planuje rozpocząć prace wiosną 2022



Władze Sopotu podkreślają, że dofinansowany kwotą 15,2 mln zł projekt przebudowy układu drogowego w ul. 3 MajaMapka jest dla nich "szczególnie ważny".

- W jego przygotowaniu brali udział mieszkańcy. Prowadziliśmy szerokie konsultacje społeczne, dzięki którym udało się wypracować bardzo dobry projekt i zmieniono pierwotną koncepcję tej inwestycji. Obecnie trwa ostatnia faza projektowania, wystąpiono o konieczne uzgodnienia. Mamy nadzieję, że do końca br. projekt będzie gotowy. Jeśli tak się stanie, w styczniu 2022 r. będziemy mogli ogłosić przetarg. Dzięki inwestycji zmieni się układ komunikacyjny. - informuje Katarzyna AlesionekUrzędu Miasta Sopotu.
Czytaj też:

Ważna ulica w Sopocie będzie przebudowana



  • Ul. 3 maja w Sopocie po planowanej przebudowie. Wizualizacja.
  • Ul. 3 maja w Sopocie po planowanej przebudowie. Wizualizacja.
  • Ul. 3 maja w Sopocie po planowanej przebudowie. Wizualizacja.
  • Ul. 3 maja w Sopocie po planowanej przebudowie. Wizualizacja.
  • Ul. 3 maja w Sopocie po planowanej przebudowie. Wizualizacja.
  • Ul. 3 maja w Sopocie po planowanej przebudowie. Wizualizacja.
  • Ul. 3 maja w Sopocie po planowanej przebudowie. Wizualizacja.
  • Ul. 3 maja w Sopocie po planowanej przebudowie. Wizualizacja.
  • Ul. 3 maja w Sopocie po planowanej przebudowie. Wizualizacja.
W ramach przebudowy:

  • powstaną trzy ronda,
  • powstanie droga rowerowa,
  • zmodernizowana zostanie kanalizacja deszczowa,
  • powstaną zbiorniki retencyjne, które zabezpieczać będą ten fragment miasta przed zalewaniem.

- Równolegle z przebudową układu drogowego wymienimy oświetlenie uliczne na energooszczędne. Dokonamy nowych nasadzeń drzew i zieleni niskiej - zapowiada Alesionek.
  • Sopot organizował ostatnio konsultacje społeczne ws. przebudowy ul. 3 Maja.
  • Sopot organizował ostatnio konsultacje społeczne ws. przebudowy ul. 3 Maja.
Szacunkowy koszt inwestycji to ok. 16 mln zł. Dofinansowanie z rządowego projektu Polski Ład pokryje 95 proc. tej kwoty.

- O ile procedura przetargowa przebiegnie bez zakłóceń, chcemy rozpocząć prace na ul. 3 maja wiosną 2022. Planujemy, że potrwają do końca 2023 roku - mówi Alesionek.

Miejsca

Opinie (256) ponad 20 zablokowanych

  • W jaki sposob remont Kielnienskiej polaczy Obwodnice z Trasa Kaszubska? (5)

    I jeszcze Obwodnica Metropolitalna?

    Przeciez to klamstwo.
    Remont Kielnienskiej zaklada prace do wiaduktu nad torami kolejowymi!!!

    • 18 3

    • A co z Nową Kielnieńską? (4)

      Przecież Węzeł Chwaszczyno miał byc połączony z Obwodnicą tzw. Nową Kielnieńską dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu. Tutaj ma byc remont istniejącej Kielnieńskiej jedna jezdnia z dwoma pasami ruchu. To nie rozwiązuje żadnego problemu! Osowa jak była zakorkowana tak będzie jeszcze bardziej...

      • 3 3

      • żadne inwestycje drogowe w dłuższym okresie nie rozładowują korków (2)

        tak jak popuszczanie pasa nie prowadzi do przezwyciężenia otyłości. Tylko spójny program rozbudowy sieci SKM oraz PKM wraz z jej elektryfikacją oraz radykalna poprawa dostępu pieszych i rowerzystów do wszystkich stacji kolei lokalnej i regionalnej może coś pomóc.

        • 1 2

        • A jak pojdziesz do toalety (1)

          To rozladujesz korek czy zbiera Ci sie wiecej???

          • 1 0

          • Dobre :))

            • 0 0

      • ale powstanie osr.. ścieżka rowerowa esik floresik następny wielki postęp

        • 0 0

  • Pytanie do Łucyka

    "Ul. Chwarznieńska projektowana jest jako ulica jednojezdniowa o dwóch pasach ruchu wraz z zatokami autobusowymi, miejscami postojowymi".
    Czy miejsca postojowe będą darmowe czy płatne? oraz kiedy zostanie wprowadzona strefa płatnego parkowania na Witominie bo takie pogłoski w kuluarach magistratu już krążą.

    • 12 0

  • widze ze i ten portal stal sie tuba propagandowa nowej wladzy (1)

    • 17 8

    • Szybo żeś to odkrył?!

      Rok po wygranej PiSu już się przestawili :)

      • 5 5

  • Tak Panie Łucyk (2)

    czyli wracamy do pomysłu Stępy i zamiast natychmiast przystąpić do budowy obwodnicy Witomina będziemy reanimować bez sensu trupa czyli ulicę Chwarznieńską powodując gigantyczne korki i paraliż całego Witomina. 30 milionów a pewnie dwa razy więcej pójdzie do świetnika i MTMu.

    • 23 3

    • jaki tam pomysł Stępy spiocha. Powszechnie było wiadomo, że to jedyne słuszne rozwiązanie

      • 2 2

    • termin jest zawsze 2 razy dłuższy

      a cena zawsze dwa razy większa niż początkowa...

      • 2 0

  • czy likwidacje ulicy Starowiejskiej (5)

    Nalezy nazywac "inwestycja drogowa"?!!
    Wspolczuje mieszkancom, otrzymaja gwar jarmarcznego tlumu i smrod gastronomii. W zamian beda mieli okazje zapoznac wielu nowych ludzi, zmieniajacych sie w imprezowych dziuplach. Ktorzy zajma im resztke miejsc do parkowania...

    • 8 4

    • zawsze mogą wykupić sobie namiot na parkingu - będzie dużo miejsc parkingowych i mniej ludzi... żyjemy w mieście, jak komuś takie rzeczy nie pasują - gdzie najczęściej wiąże się to z poprawą atakcyjności takiego miejsca, czyli i podniesienia wartości nieruchomości - to proponuje Baninio, Tychomek, tak gdzie będą mieli to czego pragną - czyli nic w okolicy

      • 4 1

    • Tak, to jest działanie wbrew mieszkancom.

      Likwidacja miejsc parkingowych to śmierć tej ulicy. W dodatku Łucyk kłamie - tam nikt nie jeździ z nadmierna predkoscia, bo bruk na to nie pozwala.

      • 0 3

    • Do Starowiejskiej można śmiało dojść pieszo ze stacji Gdynia Główna (2)

      tylko konsekwentna polityka poprawiania komfortu ruchu pieszych i rowerzystów może doprowadzić do rezygnacji z posiadania samochodu i tym samym rozwiązania problemu nadmiaru samochodów w Gdyni. Inaczej miasto będzie się wyludniać: mieszkańcy już od wielu lat uciekają do sąsiednich gmin od smrodu spalin i hałasu. Tylko konsekwentna realizacja planu "klimatycznej Gdyni" zapobiegnie przekształcaniu miasta w betonową pustynię zastawioną samochodami.

      • 2 0

      • Spokojnie, miasta w wieś nie zamienisz, ale możesz się na wieś wyprowadzić - polecam.

        Będziesz się lepiej czuł, a tak marnujesz sobie życie ...

        • 1 0

      • To idź sobie pieszo z 2ką małych dzieci i zakupami :) To twoja sprawa.

        Nie ustawiaj życia innym, a jeżeli nie dajesz rady to idź do wojska - tam się sprawdzisz.

        • 1 0

  • Dramat (2)

    Dla władz Gdyni to jest dramat. Chodziło o to, żeby udawać że się buduje obwodnicę a teraz trzeba będzie ją zbudować

    • 51 4

    • To pieniądze centrale są problemem

      Gdyby Gdynia miała swoje środki tzn z kolejnego kredytu to możnaby taki kredyt powiększyć i wymyśleć że koszty wzrosły, albo za 5 dwunasta odwołać wszystkie prace a koszt projektu to przecież drobiazg dla takich darmozjadów jak UM. Teraz będą mieli problem, bo najlepsze są inwestycje jak malowanie farbą albo wymiana donic bo trwa to miesiącami i efekty prac można opisywać bez końca. Szczur i lucek lubią takie opisowki.

      • 2 1

    • dramat dla gdyni jest od dawna
      nic nie robia , obiboki, tak jak ci co droge robia kaszubska
      kolejny rok w korkach czlowiek stoi a benzyna coraz drozsza

      • 0 1

  • Łucyk pasuje do tego polskiego ładu. Niekompetencja i manipulacja.

    • 14 3

  • (1)

    A Nowa Świętokrzyska kiedy?

    • 5 4

    • oby nigdy

      Tylko PKM do dzielnic Gdańsk Południe może coś poprawić.

      • 5 1

  • Najlepiej wychodzą nam

    Wizualizacje... Teraz już wiadomo skąd szczur czerpie inspiracje do swojej twórczości.

    • 9 4

  • Ola zrob te wiadukty na AK, bo juz wszystkich wkurza to miejsce, 40 mln powinno wystarczyc

    • 4 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Francis Lapp

Prezes firmy HTEP Polska Sp. z o.o. i stoczni Sunreef Yachts. Pochodzi z Francji Od 1992 roku...

Najczęściej czytane