• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prezes PKM-ki złożył rezygnację

Maciej Naskręt
16 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Krzysztof Rudziński w towarzystwie marszałka województwa pomorskiego Mieczysława Struka. Po prawej członek zarządu województwa, Ryszard Świlski. Krzysztof Rudziński w towarzystwie marszałka województwa pomorskiego Mieczysława Struka. Po prawej członek zarządu województwa, Ryszard Świlski.

W poniedziałek Krzysztof Rudziński, prezes należącej do samorządu województwa spółki Pomorska Kolej Metropolitalna, złożył wypowiedzenie. Szefował spółce od 2010 r.



Aktualizacja, godz. 16:07 Małgorzata Pisarewicz, rzecznik marszałka województwa pomorskiego, potwierdziła nasze informacje, oraz podała nazwisko następcy Rudzińskiego. Został nim Grzegorz Mocarski, dotychczasowy przewodniczący Rady Nadzorczej Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, zastępca dyrektora Departamentu Rozwoju Gospodarczego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.



Decyzja Krzysztofa Rudzińskiego zbiegła się z informacjami o cięciach w rozkładzie jazdy PKM oraz naszym niedzielnym felietonem pt. "Blask linii PKM gaśnie z każdym dniem".

Zaznaczmy jednak, że kierowana przez Krzysztofa Rudzińskiego spółka nie odpowiada za użytkowanie linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, ani nie ma wpływu na ustalanie jej rozkładów. Prowadzone przez niego przedsiębiorstwo było odpowiedzialne za wybudowanie 18-kilometrowej i dwutorowej linii z Osowy do Wrzeszcza, a także dalsze zarządzanie linią. Projekt kosztował ok. 1 mld zł.

Władze województwa na razie ostrożnie wypowiadają się o decyzji dotychczasowego prezesa PKM. Zaznaczają, że decyzja prezesa musi zostać zaakceptowana przez radę nadzorczą PKM SA.

- Trwa rada nadzorcza i na tę chwilę nie mogę nic więcej powiedzieć - mówi Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Przypomnijmy, że Krzysztof Rudziński został prezesem spółki PKM w 2010 r. Wcześniej, w latach 2009-2010 był dyrektorem Departamentu Koordynacji Projektów Województwa Pomorskiego, a w latach 2002-2009 pracował w Urzędzie Miejskim w Gdańsku jako dyrektor w Wydziale Programów Rozwojowych. Jest absolwentem Uniwersytetu Gdańskiego.

Miejsca

Opinie (374) 1 zablokowana

  • Co za ludzie ...

    • 0 0

  • Gdy to budowali pisałem.... (64)

    Gdy to budowali pisałem tutaj na 3-mieście, że PKM będzie jeździła pusta - poza godzinami szczytu. Wspominałem również o kosztach, zbyt drogich szynobusach i tym że inwestycja nigdy się nie zwróci - moje wpisy wciąż są pod tamtymi artykułami.

    Powyższa opinia spotkała się z krytyką... Wielką krytyką :)

    Ciekawe, co interesującego do powiedzenia "krytycy" mają teraz ;)))

    • 387 107

    • o tunelu też pisałeś? (4)

      • 3 0

      • Oczywiście (3)

        Pisałem, że "tunel poza godzinami szczytu będzie pusty".

        • 4 3

        • (2)

          a wiesz, że obwodnica (prawie każda) poza godzinami szczytu jest pusta? I że zimą jest mniej słonecznych dni?

          • 5 3

          • "obwodnica (prawie każda) poza godzinami szczytu jest pusta"

            nie jest, przejedź się, zobacz...

            dziennie z obwodnicy korzysta ~75 tys aut (liczone na wysokości osowej)

            • 0 0

          • A autobusy noca stoja puste na parkingach... :(

            • 1 1

    • Była kasa z UE to trzeba ją wydać bo 10% wziątka się nalezy. (3)

      To czy inwestycja przyniesie zyski czy straty to g.... ich obchodzi.

      • 35 4

      • SKM takze nie przynosi zysko (1)

        co wiecej, bezposrednich zyskow z:
        - obwodnicy
        - Armi Krajowej
        - Al. Zolnierzy Wykletych -> Slowackiego
        - Tunelu pod Martwa Wisla
        - Poludniowej obwodnicy Gdanska
        - S6
        - S7
        - przyszlej trasy kaszubskiej
        - przyszlej obwodnicy metropolitarnej

        takze nie ma. Dlaczego nikt w tamtych wypadkch nie krzyczy o zmarnowane miliardy?

        • 1 1

        • Błąd kolego.

          Wszystkie ulice które wymieniłeś są codziennie używane przez tysiące samochodów.

          Każdy z tych samochodów kosztował częściowo VAT + każdy przejechany kilometr każdego auta to (uśredniając spalanie do 0,07l / 1km i koszt paliwa 4zł / 1l) 14 groszy zysku dla skarbu państwa - który potem jest rozdzielany pomiędzy województwa gminy etc etc

          licząc tysiąc aut dziennie i 10km drogi na obwodnicy wychodzi 10 * 1000 * 0,14 = 1400zł diennie zysku
          rocznie ~pół miliona zł

          z 10km drogi... przy 1000 samochodów

          tu masz artykuł:
          http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Rekordowy-ruch-na-Obwodnicy-Trojmiasta-i-korki-Beda-podobne-utrudnienia-n81528.html

          dziennie obwodnicą jeździ około 80x więcej aut niż podałem
          palą więcej niż podałem
          przejeżdżają ZNACZNIE więcej niż 10km dziennie...

          po całym trójmieście jeździ około 250 000 aut dziennie
          co daje przy powyższych założeniach ~125mln zysku rocznie z samego tylko dochodu z paliw
          czy to dużo? starczy na wybudowanie ~3km autostrady rocznie - nie dużo, mało...

          czy przynosi zyski: definitywnie tak...

          nie masz racji.

          ps.
          nie pisałem o zyskach jako zyskach finansowych, jesteś 4 osobą której trzeba to wyjaśniać... chodziło mi o zysk dla społeczeństwa... chodziło mi o to, że z PKM praktycznie nikt nie korzysta... - praktycznie, bo z 50 000 ludzi mieszkających w obrębie trasy PKM korzysta z tego może 1% dziennie....

          • 0 0

      • Miś!

        • 4 0

    • Janusz Ekspert (4)

      Nic nie maja do powiedzenia, poniewaz twoja opinia nikogo nie interesuje.

      • 5 4

      • (3)

        jeśli moja opinia n-ty raz staje się faktem
        jeśli mimo to wciąż nikogo nie interesują chociaż można było uniknąć pomyłek
        to to problem społeczeństwa - nie mój :)

        mi się w gdańsku żyje dobrze - może być znacznie lepiej, ale w sumie nie narzekam

        • 7 9

        • co zatem proponujesz na rozwiazanie problemow komunikacyjnych w Trojmiescie? (1)

          Poprosze konkrety.

          • 0 0

          • Na dobry początek

            Ogólnie:
            1. JEDNĄ firmę zarządzającą transportem miejskim w całej aglomeracji
            2. ujednolicenie biletow na PKM/ZTM/SKM
            3. racjonalne rozkłady jazdy w ciągu dnia - np. nie jak teraz że pkm jeździ przez 15h co 20 min pusta... toż to kpina z podatników...
            4. jeśli już chcą wprowadzić 'rower miejski' to niech go podepną pod chociaż istniejące bilety elektroniczne
            5. wprowadzić dodatkowe bilety na 15, 30 i 45 minut - koszt ZEROWY dla ZTM, często jest tak że chcemy podjechać 2-3 przystanki kilkoma busami/tramwajami

            Dodatkowo:
            6. w autobusach w wielu krajach wsiada się z przodu i pokazuje kierowcy bilet ew. płaci odliczoną kwotę - wysiada się z tyłu: nie masz biletu = NIE JEDZIESZ
            7. dodatkowy bilet 'łączony' kosztował by więcej niż bilet na godzinę - ceny trzeba wyliczyć, nie ma najmniejszego sensu żebym robił to tutaj teraz, jeśli chcesz: nie ma sprawy - policzę, ale najpierw mi zapłać.
            8. ujednolicenie regulaminów wszystkich przewoźników... chcecie rower miejski... nie może być tak że np. do SKM można wejść z rowerem a kierowca busu/PKM będzie robił awantury

            to tak w skrócie, z którymi punktami i DLACZEGO się nie zgadzasz?

            • 0 0

        • no i uj, ze (powiedzmy) masz racje?

          uj z tego wtedy i uj z tego dzis

          • 8 3

    • Wizjoner (3)

      No i odezwał sie wizjoner, który juz skazał te inwestycje na upadek. Jeżeli jest to klęska to rowniez do tej kategori nalezy zaliczyć Aglomeracyjne koleje łódzkie. Na bazie przewożonej obecnie liczby osób mozna szacować, iz w pierwszym roku przewozy bedą na poziomie ok 2,5 mln osob. To nie jest źle. Ale mogłoby byc lepiej gdyby miasto wprowadziły prawdziwy bilet aglomeracyjny.

      • 5 1

      • (2)

        Nie wiń mnie.

        Ja też bym chciał, żeby coś z tego było, bo został na to wydany 1mld złotych
        Biorąc pod uwagę ~750 tys mieszkańców trójmiasta wychodzi ~1300zł w podatkach od osoby - i to licząc emerytów i dzieci.

        Uwierz mi Patryku, chciałbym żeby moje pieniądze nie były marnowane i żeby PKM była popularna - ale nie jest... czy dało się to przewidzieć? dało... Trzeba znaleźć i pociągnąć do odpowiedzialności winnych, inaczej następne inwestycje również MOGĄ (nie muszą, ale mogą) być marnotrawstwem również Twoich pieniędzy.

        "w pierwszym roku przewozy bedą na poziomie ok 2,5 mln osob"
        przewozy w łodzi czy PKM?
        no i podawaj zawsze źródło... bo nie wiem czy mam Cie teraz bluzgać żeby uświadomić, czy po raz 10 pod tym artykułem dać link tutaj:
        http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Blask-linii-PKM-gasnie-z-kazdym-dniem-n101571.html

        tutaj napisali, ze miało być 2-5mln
        natomiast przewozy w tym roku to przewidywane ~600 tys osób - czyli na pewno mniej
        a nie Twoje 2.5mln

        pytam więc: skąd wziąłeś 2.5mln przejazdów PKM w tym roku?

        Jeżdżę czasami tamtędy i jeszcze NIGDY nie widziałem pełnego wagonu PKM...
        zazwyczaj w godzinach dziennych - nie szczytu

        • 2 4

        • Prosze Cie, ile razy bedziesz linkowal ten sam artykul, ktory wcale nie popiera tego, co mowisz (1)

          Artykul mowi o tym, ze nie jest tak dobrze, jak powinno byc i o tym, ze bardzo dobry pomysl zle poki co sie realizuje. Nie, ze to zbedny wydatek i pomylka

          • 0 1

          • popiera, naucz się czytać ze zrozumieniem...

            lepiej nie będzie, sprawdzimy za 13 lat, wpisałem sobie event w kalendarzu google, szkoda, ze nie wiem kim jesteś żeby Cię wówczas wyśmiać prosto w twarz

            • 0 0

    • Pewnie masz rację, że inwestycja może się nie zwrócić (3)

      Ale czy w naszym kochanym kraju wszystko co robimy dla pożytku ludzi musi się zwrócić (czyt. samoutrzymać). Przecież ludzie korzystają z PKM, a pieniądze idą z naszych podatków. Wolę aby pieniądze z moich podatków zasilały PKM niż darmozjadów polityków (obojętnie z jakiej partii) zasiadających w sejmie, senacie, samorządach, sejmikach itp.

      • 18 2

      • (2)

        Jeszcze raz:

        A czy ja pisałem, że powinny się zwrócić _FINANSOWO_?
        Pisząc, że inwestycja się nigdy nie zwróci miałem na myśli, że jest _NIEPRZYDATNA_.

        :)

        "Przecież ludzie korzystają z PKM"
        http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Blask-linii-PKM-gasnie-z-kazdym-dniem-n101571.html

        "Wolę aby pieniądze z moich podatków zasilały PKM niż darmozjadów polityków (obojętnie z jakiej partii)"
        Tutaj pełna zgoda kolego.

        • 6 11

        • Linkujesz w kolko jeden artykul, ktory wcale nie popiera tego, ze jest nieprzydatna (1)

          Pokazuje, ze nie jest tak kolorowo jak obiecywano.

          • 0 1

          • a będzie tylko gorzej, bo ludzie się bogacą.... i niedlugo kupią rowery lub samochody

            myśl chłopie mysl!

            • 0 0

    • Czy POG, trasa Sucharskiego, A1 i S6 sie zwracaja? (5)

      Kanalizacja czy oswietlenie w miescie tez na siebie zarabia?

      Ile zarobily na budzetu gminy szkoly i przedszkola?

      Najpierw narzekaja, ze powstaje infrastruktura przed budowa osiedli. Ale jak zbuduja osiedle bez dojazdow to narzekaja tez.

      Liczba pasazerow PKM rosnie. Jest aktualnie 1/3 tego, co planowano. Zatem jest sporo do poprawienia. Nie zmienia to jednak faktu, ze moze byc lepiej.

      Ciekawe, ze jak zbudowano Al. Zolnierzy Wykletych to nikt nie narzekal, ze od razu nie jest zakorkowana. A niech mi ktos powie, ile dla Gdanska zarobila bezposrednio trasa Slowackiego?

      • 23 10

      • (2)

        "Czy X Y Z się zwracają?"
        A czy ja pisałem, że powinny?
        Pisząc, że inwestycja się nigdy nie zwróci miałem na myśli, że jest NIEPRZYDATNA.
        A nie element finansowy - czytaj ze zrozumieniem. Czytanie pojedynczych słów to chyba w zerówce się kończy? Tutaj rozmawiamy troszkę inaczej :)

        "Liczba pasazerow PKM rosnie."
        Dziękuję za tą rzeczową i jakże prawdziwą opinię.
        A teraz czytaj:
        http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Blask-linii-PKM-gasnie-z-kazdym-dniem-n101571.html

        • 10 13

        • czy w tamtym artykule jest, panie ja-umiem-czytac, napisane, ze liczba pasazerow spada? (1)

          Liczba pasezerow rosnie i jednoczesnie jest aktualnie mniejsza od tego, co zakladano.

          Moze jednak skoro tak lubo wysylasz ludzi na kursy czytania ze zrozumieniem sam zainteresujesz sie jakims?

          • 0 0

          • Mi taki kurs niepotrzebny - najwyraźniej Tobie bardzo

            1. "blask PKM gaśnie z każdym dniem"

            2. "od grudnia 2016 pojedzie 25% mniej kursów niż dziś"

            ponadto:
            od 16 maja kilkadziesiąt kursów pkm zniknęło z rozkładu

            masz jeszcze coś do powiedzenia, pajacu?

            • 0 0

      • "Zatem jest sporo do poprawienia"

        Poprawianie zaczęli od skasowania 1/4 kursów. Pasażerów w mig przybędzie.

        • 1 1

      • wreszcie ktos rozsadny

        • 12 6

    • (4)

      pomyliłes się - jeździ pusta także w godzinach szczytu

      • 8 11

      • Z tego, co slyszalem i widzialem, to calkowicie odwrotna sytuacja

        choc akurat ja nie korzystam z PKM (nie po drodze mi nigdzie), wiec opieram sie o relacje ludzi, ktrzy korzystaja.

        • 0 0

      • (2)

        Powaga? ;)))

        W takim razie najmocniej przepraszam. Zakładałem, że w godzinach szczytu ktoś jednak będzie korzystał - bo to prawie jak tramwaj a w korkach szybciej... wiecie...

        • 8 4

        • (1)

          Hej Aram,
          oni nie uznają biletów autobusowych, ani nie pozwalają wozić rowerów (maksimum sześć, to znaczy loteria co dzień, czy wpuszczą, łaskawcy, czy tym razem nie) ani nie dają parkingów, ani dla samochodow, ani dla rowerów

          i ja i ty potrafili byśmy te pociągi napełnić
          ale dla obecnego zarządu - to za trudne

          • 6 2

          • no to może i lepiej, że chłop zrezygnował ;)

            • 2 2

    • ... (8)

      Aha i rozumiem, że po pół roku funkcjonowania linii wiadomo już wszystko o tym jak będzie wyglądało najbliższe 20-30 lat?
      Przecież taka infrastrukturę buduje się na 100lat.
      Podejrzewam, że gdybyś w latach 70tych był decydentem to zakazałbyś budowy obwodnicy wśród łąk i pól, po której to poruszało się kilkanaście aut na godzinę po wybudowaniu.

      • 70 15

      • (6)

        "po pół roku funkcjonowania linii wiadomo już wszystko o tym jak będzie wyglądało najbliższe 20-30 lat?"

        Nie, masz rację... Nie wiadomo, ale takie wybitne umysły jak osoby decyzyjne w sprawach rozbudowy infrastruktury i transportu miejskiego z pewnością są w stanie to oszacować. Byli również w stanie to oszacować zanim podjęto decyzję o budowie PKM. Skoro ja byłem w stanie przewidzieć te rzeczy, to oni tym bardziej byli tego w pełni świadomi :) Dlaczego pan prezes złożył rezygnację? Czy składa się rezygnację w dobrze prosperującej przynoszącej zyski przyszłościowej firmie?

        ---

        Moim zdaniem przez najbliższe 10-15 lat szynobusy wciąż będą jeździły puste.
        Przy lotnisku dużo więcej osiedli nie wybudują. Ludzie mieszkający na Osowej maja zwykle samochody. TPK nie wytną więc zagęszczenie ludności w tym rejonie się nie zmieni.
        Jedynym ratunkiem jest pociągnięcie nitki w stronę Kościerzyny i rozbudowanie osiedli od Osowej na zachód. Ale to kolejne koszmarne koszta + dodatkowy czas. Ponadto kto z okolic Kościerzyny i po co miał by jechać codziennie do Gdańska? Do pracy? To rzadko opłacalna strata czasu.
        Szynobusy będą jeździły puste...

        Rozwiązanie? A w zasadzie nie rozwiązanie, bo na rozwiązanie już za późno, można co najwyżej próbować ratować sytuację:
        W godzinach szczytu niech jeżdżą jeden za drugim - w innych godzinach rzadko lub wcale.

        Lata temu miałem rację co do przydatności PKM - poczekamy-zobaczymy, czy za parę lat czy niniejszy post również się sprawdzi.

        • 30 23

        • Decydenci niestety są często dość krótkowzroczni. Szacunki rzędu 2 mln pasażerów rocznie w pierwszym roku funkcjonowania były ostro zawyżone z kilku względów:
          a) Ogólne i raczej świadome podkolorowanie sytuacji w projektach, żeby łatwiej uzyskać dofinansowanie, przekonać ludzi itp.
          b) Poślizgi w oddawaniu kolejnych elementów infrastruktury do użytku. W szczególności przestanki na odcinku od Rębiechowa do Gdyni są już wszystkie ukończone? O ile pamiętam, to jeszcze nie.
          c) Przestawienie się ludzi na nowy środek transportu wymaga dużo czasu - przyzwyczajenia jest bardzo trudno zmieniać. W szczególności trudno jest ludzi odwieść od korzystania z samochodów nawet przy codziennych korkach i problemach z parkowaniem. Tegoroczne wykorzystanie nowych połączeń nie jest aż tak dobrym wyznacznikiem tego, jak to będzie wyglądać choćby za rok. Ten problem w zasadzie można wrzucić w punkt a) tej listy.

          Jednym z głównych problemów PKM jest integracja z innymi środkami komunikacji. Przede wszystkim kwestia biletów i wspomniana ilość różnych przewoźników w obrębie trójmiasta. Ludzie dużo chętniej jeździliby komunikacją zbiorową, gdyby można było na jednym jednorazowym bilecie jechać przez kilka miast. Szczególnie dotyka to PKM, bo nie da się zazwyczaj dojechać nią do docelowego miejsca. Podobny problem dotyka też jednak SKM, ale tam ludzie mieli dużo więcej czasu, żeby się przyzwyczaić i częściej można się obyć bez przesiadki.

          Dodatkowo sama konieczność przesiadania się bywa uciążliwa. Bardzo doskwiera fakt, że większość kursów PKM dojeżdża tylko do Wrzeszcza a nie do Gdańska Głównego. To jest głównie związane ze znacznym obciążeniem torów - na obecnych torach praktycznie nie ma kiedy wcisnąć nowych połączeń. Można się przesiadać na SKM i takie było założenie, ale jest pewna niewygoda dla pasażerów. Ten problem nie jest prosty do rozwiązania bez sporej inwestycji w infrastrukturę i dobudowanie nowego toru, ale ten i tak by się pewni przydał.

          PKM ma jednak duży potencjał do rozwoju. Może przy samym lotnisku nie ma zbyt wiele miejsca na nowe osiedla, ale na trasie PKM są inne obszary, gdzie mieszkania nadal się budują. Poza tym, możliwość rozbudowy PKM na kolejne linie istnieje i może kiedyś będzie to miało sens, ale obecnie należałoby się skupić na czymś innym, czyli systemie park & ride. Jednym z głównych problemów komunikacyjnych Gdańska są wąskie i nieliczne przejazdy przez TPK jak również brak miejsca na ich rozbudowę. Im więcej będzie osiedli z dala od miasta, tym ten problem będzie narastał. Rozwiązanie typu park & ride jest z powodzeniem stosowane w wielu aglomeracjach i ma szanse powodzenia również u nas. Głównym problemem i niestety słabo rozwiązanym są parkingi przy przystankach PKM. Nie zawsze mają odpowiednią pojemność i niekoniecznie łatwo do nich dojechać. Tym niemniej to można znacznie taniej naprawić niż dobudowywać kolejne nitki torów.

          W tej kwestii jestem typowym kanapowym ekspertem, ale wydaje mi się, że w miarę rozrostu aglomeracji trójmiejskiej PKM będzie zyskiwać na znaczeniu, o ile nie zostanie zaprzepaszczone przez np. przedwczesne zamykanie połączeń. To jest inwestycja, które nie będzie wychodzić na 0 zbyt szybko, ale warto do niej w tej chwili dołożyć.

          • 1 0

        • na zachód ciężko ponieważ jest przesypownia która odcięła zachód

          • 1 0

        • (2)

          To ja chciałbym się z tobą założyć. Ja mówię że za 10-15 lat nie będzie tak samo tylko ludzie będą się wściekać, że linia nie jest zelektryfikowana i że nie ma "normalnych składów jak w skm".

          Zakład to 100 zł (lub okrągły równoważnik) wpłacony na szczytny cel. Nikt cie nie rozliczy z porażki czy zwycięstwa oprócz ciebie i twojego sumienia. Przyjmujesz?

          • 8 2

          • (1)

            Jasne. Świetny pomysł. Nie zbiednieję a ciekawy deal.
            Szkoda, że wcześniej na to nie wpadłem, z drugiej strony dobrze, że wpadł na to ktoś inny bo gdybym sam zaproponował to już chyba byłby szczyt arogancji ;)))

            No dobrze.
            Twierdzę, że znacznie (co najmniej o połowę) spadnie ilość kursów PKM, a zainteresowanie i ilość podróżnych będzie zbliżona (ew. mniejsza) do danych z tego artykułu:
            http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Blask-linii-PKM-gasnie-z-kazdym-dniem-n101571.html

            tak się składa, że dzis - 16 maja - zniknęło z rozkładu kilkadziesiąt połączeń, ale pójdę Ci na rękę i policzę te które obowiązują od dziś
            obecnie jest 59 kursów w dni normalne
            42 w święta

            "według najśmielszych wyliczeń - miało podróżować od 2 do 5 mln pasażerów rocznie."
            "Tymczasem spodziewana liczba pasażerów po pierwszym roku funkcjonowania linii wyniesie 600 tys. i to jednocześnie na trasie PKM, jak i z Gdyni do Kościerzyny oraz Kartuz."

            Spisałem sobie z art. dane.
            Zapisałem link do tego posta - oby 3miasto istniało :D
            A jak nie to się wygoogla nazwę artykułu.
            "Prezes PKM-ki złożył rezygnację 16 maja 2016, godz. 15:55"
            http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Prezes-PKM-ki-zlozyl-rezygnacje-n101690.html?expand=11634241&hl=11634241#op11634241

            Dodałem sobie event w kalendarzu google na czerwiec 2030r - za 14 lat może być?
            Przy czym ostatni wpis w mediach może być np. ~rok-dwa wcześniej - więc wezmę pod uwagę ostatnie dostępne dane - no chyba że ewidentnie PKM będzie jeździła pełna to dane będą niepotrzebne.

            Podejrzewam, że google będzie istniało, sugerował bym zrobić to samo.

            Mam sporo czasu, od dziś będę zapisywał więcej takich eventów ;)))

            • 7 2

            • Również odnotowane.
              Łatwo przyjąć "wartość" przeciwną ale ja obstawie >7 mln rocznie . Jak żaden nie trafi, obydwaj przegraliśmy :)

              I nie bierz udziału w takich wydarzeniach zbyt często bo będę ci musiał życzyć wygranej :)

              • 4 0

        • Inne rozwiązanie to dopuszczenie tramwajów do użytkowania dolnego odcinka co przecież było brane pod uwagę przy tworzeniu założeń przed budową linii.

          Elektryfikacja linii i tak jeszcze przed nami więc być może warto?

          Swoją drogą większość przeszkód jest typową biurwokracją.
          Trzy podmioty władające liniami (PKP PLK i PKM tory kolejowe, ZDiZ czy tam ZTM tory tramwajowe i jezdnie) i z 10 podmiotów władających środkami transportu tylko po to by zaspokajać tą samą potrzebę transportową ludzi w obrębie aglomeracji. Przecież to się nie ma prawa udać! A najśmieszniejsze, ze to wszystko są przecież podmioty publiczne lub należące do skarbu państwa!
          Czasem z żalu to aż upatruję nadziei w takim PiSie, który się nie p.....li i mógłby to po prostu zresetować... Inni póki co nie mieli jaj albo żadnego interesu by ten chory sztuczny bajzel uprzątnąć.

          • 23 4

      • Buduje się na 100 lat ale na zapas też się NIE buduje

        jak w Hiszpanii i Grecji "za unijne".
        A wszystko wskazuje że także w Polsce ten mechanizam
        zadziałał

        • 3 2

    • mia

      skm również jeździ niemal pusta poza godzinami szczytu i w weekendy, czyli co zaorać? to że przewalili kasę na tym projekcie t

      • 1 1

    • o zwracaniu się inwestycji (3)

      Takie inwestycję nigdy w rachunku matematyki ekonomicznej się nie zwracają.
      To są wymiary społeczne i rozwojowe, których wpływ najczęściej jest trudny do matematycznego oszacowana z perspektywy czasu i dalszego rozwoju.
      To jest prawo przyczyny i skutku.
      Czy komuś zwraca się budowa domy? czy komuś zwraca się bycie rodzicem? Nigdy tego do końca nie wiemy. Te sprawy ocenia dopiero historia.
      Gdyby nie tendencja ludzkości do ryzyka i fantazji to do dziś być może siedzielibyśmy na drzewach i podjadali banany.
      Tutaj trzeba mieć cierpliwość odkrywców.
      Na pierwsze efekty zawsze trzeba poczekać minimum kilka lat.
      Dla szybszej pozytywnej ekonomii jak najszybciej należy rozbudować pkm-kę o dodatkowe przystanki na kierunku Gdynia i do dzielnic Gdynia Północ, co na pewno domknie pierścień chętnych do korzystania z PKM.
      Życzę wszystkim dalekosiężnych planów, ich realizacji i nie czekania na błyskawiczne efekty. Dla dobra (być może) przyszłych pokoleń.
      Pozdrawiam.

      • 8 2

      • (2)

        "w rachunku matematyki ekonomicznej"
        nigdy nie pisałem że mają się zwrócić finansowo, mówię to już trzeci raz...

        "Czy komuś zwraca się budowa domy"
        oczywiście że tak, dom chroni Cię i przyszłe pokolenia Twojej rodziny, możesz w nim mieszkać lub sprzedać znacznie drożej niż wybudowałeś...

        "czy komuś zwraca się bycie rodzicem"
        tak, dowiesz się pewnie kiedyś jaką radość przynoszą dzieci

        bo widzisz... to nie ma się zwrócić finansowo...
        pisząc że inwestycja ma się zwrócić miałem na myśli, że ma DZIAŁAĆ...
        takie inwestycje jak PKM mają być _PRZYDATNE_ społeczeństwu
        mają służyć społeczeństwu... PKM póki co to drogi bubel.. bajer który wzbudził zainteresowanie mieszczan na początku - każdy się przejechał RAZ.... (ja przyznam, ze jeszcze nie, ale również zamierzam, mam nadzieje że zdążę zanim zlikwidują ilośc kursów do zera)
        w związku z powyższym wczoraj usunięto z rozkładu ~kilkanaście kursów w ciągu dnia ;)
        i zamierzają ucinać następne

        nie wiem... być może dodadzą te kursy jak zainteresowanie wzrośnie = kolejne wydane miliony pod znakiem zapytania czy cokolwiek się zmieni... bo ludzie mieszkający w okolicach obwodnicy mają samochody ;) Więc większa ilość przystanków - moim zdaniem - wuja da...

        "Na pierwsze efekty zawsze trzeba poczekać minimum kilka lat."
        tak....
        zobaczymy....
        przekopiuj sobie link, mały zakładzik:
        http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Prezes-PKM-ki-zlozyl-rezygnacje-n101690.html?expand=11634241&hl=11634241#op11634241

        • 2 4

        • przeciez nic nie bylo napisane (1)

          ze ma sie zwracac finansowo

          • 1 1

          • naucz się czytać ze zrozumieniem matole

            • 0 0

    • Co za megaloman

      Ale jesteś wizjoner. Było mnóstwo takich komentarzy.
      Myślisz, że takie decyzje podejmowane są biorąc pod uwagę komentarze anonów z internetu? Haha :D "Aradash napisał, że to nie wypali, rezgynujemy!" Ale ty masz ego...

      • 5 1

    • inwestycja jest dobra , ale problemem jest brak linii do Gdyni , biletu metropolitalnego obejmującego PKM, bałagan informacyjny

      • 2 4

    • Jw

      Gdy budowano PKM napisałem , nie wierzę , że uda się w terminie ją zrealizować.. I teraz odszczekuję z imienia i nazwiska. Realia mogą być po latach inne. Różne , nieoczekiwane w naszej trójmiejskiej rzeczywistości zdarzenia trakcyjne powodują, że prognozy odbiegają od realiów. Ale sam fakt , że coś powstało nowego na miarę Miasta , coś co dowartościowuje trafikę i cały układ komunikacyjny metropolii uważam za trafiony.
      A dla ciekawości - jadę z moim krewnym PKM - ką do Żukowa, potem przesiadka do relacji Gdynia - Kościerzyna i popatrzymy na stare parowozy ! Fajnie mieć dystans do czasu mienionego....

      • 4 0

    • Chyba kpisz (4)

      To zrob cos sensownego zamiast wyrazac swoje "a nie mowilem?" na portalu.
      Bylo tych kilka lat temu napisac pismo do urzedu marszalkowskiego, pojsc na spotkania konsultacyjne, zlozyc jakis wniosek do rozpatrzenia, a nie bezproduktywnie dawac upust swojej frustracji wypisujac bzdury.

      • 44 76

      • Chyba sobie beke krecisz :) (1)

        Bo jakos nie moge uwierzyc, ze sa w naszym kraju jeszcze ludzie o zapale mlodych komsomolcow.

        • 9 5

        • Są. Nawet moja mama.

          • 5 0

      • (1)

        Jak widzisz nie wypisywałem wówczas bzdur - moje 'teorie' się sprawdzają i sprawdziły. Nie tylko w kwestii PKM. Skoro wyciągasz błędne wnioski dalsza polemika z Tobą nie ma najmniejszego sensu.

        • 50 31

        • Bo widzisz ludzie juz tacy sa.Lykaja te smierdzaca papke ktora serwuja im media,ze wszystko pieknie i cacy,sa pod jej wp;ywem stad Cie minusowali Aradash.Takie spoleczenstwo,taki kraj.Poza tym ludzie lubia robic na przekor:)
          Swoja droga tez nie wrozylem dlugiego zycia PKMce.I dzieje sie to co sie dzieje:)

          • 39 14

    • Jak człowiek patrzy trzeźwo na świat, to od razu znajdą się tacy (1)

      którzy wyzywają od hejterów... Każdy kto nie patrzy przez różowe okulary jak lewacy od razu jest hejterem, taki ten dzisiejszy świat...niestety.

      • 36 11

      • albo burak

        ty akurat jesteś burak

        • 7 14

    • Tez pisałem ze do d*py idea

      Proponowałem zrobic ścieżki rowerowe po nasypie Była by super atrakcja
      Tramwaj pościć na południe miasta

      • 11 6

    • bo ty myślisz mądralo (1)

      że każda inwestycja w miasto ma się zwrócić? wracaj na wieś

      • 20 13

      • dziękuje za imputowanie

        pozdrawiam

        • 11 12

    • Radź nam Nostradamusie! (1)

      Światłości nasza!

      • 17 10

      • uśmiechnąłem się

        nie ma to jednak związku z wróżbiarstwem a wyłącznie logiką...

        • 6 2

    • Na przykład (1)

      Dalej jesteś zadufany buc. Tylko starszy.

      • 8 15

      • nie miałeś wiele do powiedzenia wtedy - nie masz i dziś...

        w Twoim przypadku wiek nie idzie w parze z mądrością :)))

        może i jestem buc, ale z każdym dniem coraz mądrzejszy - Ty nie

        • 20 12

  • Bilet i jeszcze raz bilet (17)

    trzeba było się dogadać w sprawie jednego biletu na całą komunikację miejską a nie jadąć do domu najpierw mam kupować bilet na tramwaj czy autobus a potem osobny na pkm?! cieszyłam się jak ją budowali nie myślałam jednak że z biletami będą cyrki

    • 299 3

    • ZTM, ZKM, MZK, SKM, PKM, PR, PKP, PLK, MZKZG (1)

      Do tego dopłaty z każdego z miast, z województwa, państwa i kto wie skąd jeszcze...

      za dużo tego by mogło się udać z tym biletem...

      • 15 0

      • prawa, jednak kto mialby zrezygnowac?

        Gdansk? Gdynia? Wojewodztwo? Kazdy wydal iles pieniedzy z wlasnego budzetu i chce miec wplyw na instytucje, ktora zbudowal.

        Moim zdaniem Gdansk powinien przejmowac co roku wiekszy procent SKM, a po przejeciu wiekszosciowego pakietu polaczyc SKM z PKM.

        • 0 1

    • Ja miałam nadzieję, że kolej tę przejmie ZTM Gdańsk (3)

      i będę mogła jeździć PKM po Gdańsku na kartę miejską ZTM. Ten aktualny wspólny bilet za 140 zł mi zupełnie nie opłaca się kupować, bo w ZTM mam prawo do ulgi 50 % a w SKM/PKM już nie. I dla mnie różnica wynosi niemal 100 zł.

      • 26 0

      • pkp ulgi skasuje (1)

        Dla uczniow i studentow...juz niedlugo. Byly o tym artykuly

        • 2 0

        • dla studentow - slusznie

          Studenci mieli dawniej ulgi, bo bylo ich niewielu i nalezalo promowac studiowanie.

          Dzis studentow jest nadmiar* i nie ma powodu, aby dalej promowac marnowanie 5 lat zycia mlodym ludziom.

          * - jesli ktos uwaza, ze nie ma nadmiaru, jakim cudem tak wielu absolwentow narzeka na brak pracy?

          • 2 0

      • Taaa

        Ale musi być kolejna spółka i wodopoj dla kolejnego prezesa. Powinien być jeden zarząd Metropolitalna, który ma w garści całą komunikacje w 3miescie.

        • 13 0

    • (9)

      Przecież są
      bilety

      • 3 18

      • są włsnie są (3)

        a powinien być jeden za przyzwoitą cene ! wyobraż sobie że mając bilet za 88 zł.nie mogą wsiąść do pkm która też jest komunikacją miejską

        • 25 0

        • jest jeden bilet (2)

          np. Gdansk - Sopot za 140 zl miesiecznie.

          Gorzej w kwestii jednorazowych biletow, bo gdzie to kupic i jak to dziala to chyba nikt nie wie :)

          • 12 2

          • bilet (1)

            to dojedź na ten bilet z gdyni do osowy

            • 17 1

            • Napisalem dokladnie, jaka trase obejmuje ten bilet

              Na trase o ktorej mowisz musisz niestety posiadac bilet za 210zl.

              Co moim zdaniem jest bledne. Warto byloby rozwazyc tu jakas specjalna opcje gdynia + PKM, np. tez za 140.

              Lub pozostac przy 140zl za cale trojmiasto. Wiadomo, ze jesli ktos ma bilet na sam Gdansk to bedzie sporo po Gdansku jezdzil. Jak ma na cale trojmiasto, to bedzie jezdzilm mniej komunikacja w Gdansku, a troche gdynska i SKM.

              Tu jednak problemem sa betonowe wladze zarzadow komunikacji :(

              • 0 0

      • (4)

        Przecież są wspólne bilety

        • 2 18

        • jasne za dwa przystaneczki (1)

          140 zł mamy tyle kasy że sobie nia myślisz szastać możemy My chcemy w miescie na krótkich trasach za przyzwoitą cene jeżdzic a nie z 140 zł

          • 6 0

          • A ja bym chcial miec limuzyne z szoferem za 10zl

            uwazam, ze to sluszna opcja. Tak powinno byc.

            To, czego ludzie by chcieli to jednak bajka. To co jest mozliwe to inna sprawa. Na pewno nalezy dazyc do tego, aby komunikacja byla:
            - niezawodna
            - szybka
            - wygodna
            - tania

            Jednak w tej kolejnosci. Wygodna, ale jadaca 2h kolej nie bedzie niczym konkurencyjnym. Podobnie tania, ale wiecznie spozniona. Najpierw niech dbaja o to, aby bez samochodu po Gdansku mozna bylo podrozowac w czasie do 40 minut drzwi-drzwi. Dzisiaj czesto to ponad godzina.

            W takim wypadku komunikacja moze byc i za 50zl, a wiele osob sie nie przerzuci.

            • 0 0

        • wspólne za ile (1)

          oto jest pytanie za ile? ile musimy dopłacąć? 140 zł !!!!!!!!!!!! a jest 88

          • 12 2

          • szybciej ten za 88 zniknie wiec siedź cicho

            • 5 9

    • Chcieliśmy jeden tani bilet ale weź tu się dogadaj z naszym Szczurkiem.

      • 6 3

  • (9)

    Nic się nie zmieni dopóki nie będzie jednego biletu na cala trojmiejska komunikację.

    • 317 4

    • ale taki bilet miesieczny juz istnieje (4)

      mozna ewentualnie kwestionowac zasadnosc jego ceny.

      • 4 5

      • bilet (3)

        istnieje tyle ,że kosztuje 200 zł,a gdyby kosztował połowę tego od razu przybyło by pasażerów

        • 10 4

        • JEDEN BILET nadal nie istnieje - piszecie o bilecie łączonym (2)

          poza tym na chwilę obecną ten bilet łączony kosztuje 210zł

          widzę, że niektórzy nadal nie rozumieją pojęcia JEDEN BILET,
          który mogę skasować zarówno w tramwaju w Gdańsku,
          autobusie/trolejbusie w Gdyni czy w PKM'ce lub SKM'ce

          • 18 1

          • jak dostalbys JEDEN BILET miesieczny (w sensie jeden kawalek papierka) za 210zl to bylbys zadowolony?

            czy chodzi ci o cene?

            • 0 0

          • 210 jest za 3 zł

            • 0 0

    • jest

      łączony za 210 zł biedaku

      • 0 11

    • po co ci bilet? (2)

      • 4 15

      • do kontroli;)

        • 12 5

      • może do kasownika potrzebny?

        takie coś z dziurką.

        • 12 5

  • wybudowanie bez elektryfikacja gdzie kolejka w (5)

    Wesolym miasteczku szybciej jeździ.Brawo platforma

    • 184 31

    • Unia nie pozwoliła na elektryfikację.. (1)

      Podobno nieekologiczna, bo w Polsce większość elektryczności generują elektrownie węglowe :PPP

      • 2 3

      • Chodzi o to, ze PKM jezdzi tez po linii niezelektryfikowanej

        Unia nie dalaby na elektryfikacje, jesli i tak nie jezdzilyby po niej pociagi elektryczne (bo jak mialyby pokonac odcinek Osowa-Gdynia czy Osowa - Koscierzyna?)

        • 0 0

    • (2)

      No i ta bezsensowna przesiadka we Wrzeszczu i loteria, z którego peronu pociąg odjedzie.

      • 28 2

      • xDD (1)

        To nie jest zadna loteria. Na tablicach w tunelu masz dokladnie napisane z ktorego peronu odjezdza. Tylko tam sa rzymskie cyfry wiec trzeba byc choc troche inteligentnym.

        • 3 5

        • tablice...

          Właśnie dziś rano straciłem niemal pół godziny, czekając na następny odjazd o 8:02, podczas gdy pociąg z 7:35 zamiast z peronu II jak głosiły tablice, odjechał z peronu I.
          Było się przejść na peron I ktoś odpowie - kilka razy tak się przechodziłem, i w trakcie upewniania się o której odjeżdża pociąg z peronu I mogłem zaobserwować jak na peron II pociąg przyjeżdża i odjeżdża.
          Żeby było śmieszniej, nad drzwiami pociągu, który mi uciekł są zainstalowane wyświetlacze - ale pokazania na nich godziny odjazdu, to już 23 wiek...

          • 5 0

  • Niepotrzebnie odszedł bo wiadomo od początku że PKM po wielu latach

    nabierze formy. Kluczem jest dojazd do Gdańska i Gdyni. Muszą powstać osiedla. Teren 70 lat leżał odłogiem

    • 0 1

  • miło z ich strony

    że pozwolili ogłosić taką wersję...

    • 3 0

  • Nie wszystko stracone

    Stojąc autem w korku na trasie Oliwa-Wrzeszcz podziwiam budowle PKM, w korku na Słowackiego podziwiam PKM, w korku Potokowa-Rakoczego też podziwiam.
    Wystarczy do opłat za energię elektryczną obok opłaty przejściowej i opłaty jakościowej dodać opłatę metropolitalną (za podziwianie) i się zbilansuje.

    • 4 0

  • Garść cytatów z historycznych artykułów

    "W roku otwarcia gdańskim odcinkiem Kolei Metropolitalnej będzie jeździło od 2,2 do 4,9 mln pasażerów - uznali unijni eksperci. To sporo więcej niż zakładano, dzięki czemu Komisja Europejska prawdopodobnie zwiększy dofinansowanie do tej najważniejszej inwestycji w infrastrukturę Trójmiasta"

    "Kolej Metropolitalna: pociągiem elektrycznym w 25 minut z lotniska do centrum Gdańska"

    "Zarząd Województwa Pomorskiego dał zielone światło do realizacji Kolei Metropolitalnej w wersji najlepszej dla mieszkańców. Powstaną dwa tory, po których pojadą pociągi elektryczne"

    "Zarząd Pomorskiej Kolei Metropolitalnej skierował do rowerzystów ankietę, która pomoże w opracowaniu scenariuszy podróży pasażerskich w systemie Bike & Rail"

    "PKM we współpracy z Centrum Sztuki Współczesnej "Łaźnia" w Gdańsku prowadzi międzynarodowy konkurs artystyczny na grafikę ścian osłonowych wiat przystankowych Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Wykonana w postaci perforacji artystyczna grafika wraz z iluminacją podkreślać będzie wyjątkowy charakter każdej stacji."

    • 3 0

  • kochani ,zrozumcie jedno.. (2)

    były już prezez PKM był tylko i wyłącznie od BUDOWY PKM...ON nie jest w żaden sposób odpowiedzialny za to co się tam obecnie dzieje...tylko i wyłącznie winni są ludzie od STRUKA i ADAMOWICZA i oni sami..teraz wychodzą na światło korupcyjne ich zapędy które by nigdy się nie pokazały gdyby PO zachowała władzę..

    • 15 2

    • Skoro

      był odpowiedzialny TYLKO za budowę, to dlaczego dopiero teraz odchodzi? PKM wybudowana, oddana do użytku i, o ile wiem, dalej już się nie buduje. Czyli - od kilku miesięcy ten pan był prezesem od niczego!!!

      • 1 0

    • a moża napisz konkretnie kto? o co tam się dzieje ?

      bo czytam ,,,oni, za czasów ,,,, Ty też jesteś winny bo widziałeś a nic nie zrobiłes aby zapobiec...Co , wolałbyś jaworskiego? Tego likwidatora zakładów? i rozdawce śledzi bez badań sanitarnych?

      • 2 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także...

Najczęściej czytane