• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Promy PŻB zatankują paliwo z Lotosu

erka
13 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Wszystkie pięć promów Polferries będą pływać na paliwie wyprodukowanym przez gdańską rafinerię Grupy Lotos. Wszystkie pięć promów Polferries będą pływać na paliwie wyprodukowanym przez gdańską rafinerię Grupy Lotos.

Roczny kontrakt z Polską Żeglugą Bałtycką na dostawy niskosiarkowych paliw, które napędzać będą wszystkie promy pływające pod logo Polferries, zawarła spółka Lotos Asfalt.



- Podpisany kontrakt dotyczy dostaw morskich paliw żeglugowych o wartości ponad 100 mln zł. To kolejny krok w ekspansji Lotos Asfalt na rynku morskich paliw żeglugowych. Oferujemy wysokiej jakości paliwa, zawierające jedynie 0,1 proc. siarki, spełniające bardzo rygorystyczne wymagania ekologiczne na Bałtyku. Jesteśmy gotowi na wyzwania wynikające z zaleceń ograniczenia emisji siarki do atmosfery w ramach regulacji IMO 2020 - komentuje Cezary Godziuk, prezes zarządu spółki Lotos Asfalt.
Lotos Asfalt jest obecnie jedynym polskim producentem i dostawcą paliwa RMD80, które jest alternatywnym paliwem wobec morskiego oleju napędowego MGO. Paliwo to przeznaczone jest dla statków morskich wyposażonych w system grzania paliwa.

- Polska Żegluga Bałtycka od lat kontynuuje współpracę z Grupą Lotos w zakresie dostaw paliw żeglugowych dla naszej floty. Mając na uwadze spełnianie najwyższych norm ekologicznych, dostępność wymaganych produktów oraz warunki finansowe, kołobrzeski armator zdecydował się na korzystanie z paliw dostarczanych przez spółkę Lotos Asfalt - dodaje Piotr Redmerski, prezes zarządu Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.
Wszystkie pięć promów Polferries, które pływać będą na paliwie wyprodukowanym przez gdańską rafinerię, realizują regularne połączenia między Polską a Szwecją oraz Danią. Promy Nova Star i Wawel operują na linii Gdańsk - Nynäshamn (Szwecja), Mazovia, Baltivia i Cracovia płyną ze Świnoujścia do Ystad (Szwecja), a poprzez przeprawę przez most Oresund - łączą Świnoujście z Kopenhagą.
erka

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (63) 2 zablokowane

  • a powinni tankować amerykańskie

    bi inaczej trampek nałozy sankcje .

    • 2 2

  • Pomylka

    Orlen też produkuje niskosiarkowe paliwo ciężkie

    • 1 5

  • Kiedy przywrócony zostanie ruch promów do Kopenhagi?

    • 3 0

  • Ten budowany przez PiS w Szczecinie Też?

    • 5 0

  • Nie tankuję na Lotosie od momentu, gdy przestali sponsorować żużlowców.

    • 2 1

  • Opinia wyróżniona

    Po co ekologia na Bałtyku?

    Jeżeli ma być ekologicznie to raczej powinno się w pierwszej kolejnosci zająć tym co zostało zatopione w czasie II Wojny!!! To jest bomba ekologiczna i na to powinny iść wszelakie fundusze a nie na jakieś paliwo o niskiej zawartosci siarki!!!

    • 1 0

  • Ato nowina

    Też niema o czym pisać A wodę z nad biorą? A odpady gdzie będą doładować?

    • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Zaraz, zaraz...100 mln na samo paliwo?! To ile PŻB ma rocznego przychodu, skoro na samo paliwo aż tyle wydaje?!

    Albo się coś portalowi pomyliło, albo Lotos podaje jakieś głupoty! Jakaż to musiałaby być flotą, by rocznie spalić tyle paliwa!

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy firmy Invena. Zajmuje się ona dystrybucją armatury i urządzeń przeznaczonych do wewnętrznych instalacji grzewczych i sanitarnych. Kamiński jest też założycielem Instytutu Marka Kamińskiego, Fundacji Marka Kamińskiego. Włada ośmioma językami obcymi: angielskim, niemieckim, włoskim, francuskim, hiszpańskim, norweskim, rosyjskim i japońskim.

Najczęściej czytane