• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKOK Stefczyka ukarany za wprowadzanie w błąd

VIK
10 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Prezes UOKiK nałożyła na "Stefczyka" karę w wysokości 1,3 mln zł. Prezes UOKiK nałożyła na "Stefczyka" karę w wysokości 1,3 mln zł.

"Zapisz się za darmo do końca sierpnia i za darmo przelewaj pieniądze w oddziale" - to hasło kampanii reklamowej SKOK im. F. Stefczyka w Gdyni (KASA Stefczyka), które zdaniem prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wprowadzało w błąd klientów. Za to nałożono na przedsiębiorcę ponad 1,3 mln zł kary.


Czy wiesz czym zajmuje się UOKiK?


Prezes UOKiK zakwestionowała kampanię Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej im. F. Stefczyka w Gdyni "Zapisz się za darmo". W jej ramach przedsiębiorca zachęcał do uzyskania członkostwa w kasie oraz otwarcia rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego. Reklamy pojawiły się w telewizji, radiu, prasie, internecie, ponadto w formie ulotek i sms-ów i e-maili. Ofertę promowano od 1 czerwca do 31 sierpnia 2012 r. m.in. hasłami: Zapisz się za darmo do końca sierpnia i za darmo przelewaj pieniądze w oddziale; 0 zł za przelewy w oddziale.

Zdaniem UOKiK, na podstawie tych haseł konsumenci mogli odnieść wrażenie, że gdy założą konto, przelewy będą mogli dokonywać za darmo. Jak się okazało, w rzeczywistości nowy członek mógł wykonywać darmowe przelewy tylko do końca sierpnia, czyli w czasie obowiązywania promocji. W opinii Urzędu, gdyby konsumenci mieli rzetelne informacje o okresie obowiązywania oferty, mogliby nie skorzystać z usług SKOK im. F. Stefczyka. Prezes UOKiK uznała, że firma wprowadziła konsumentów w błąd. W rezultacie takich praktyk mogą oni zdecydować się na zakup towaru lub usługi, czego w normalnej sytuacji by nie zrobili.

Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ przysługuje od niej odwołanie do sądu.

Więcej o pomorskiej gospodarce


W programie Marka Kańskiego Pomorska Kronika Biznesu : Pionierzy z Sopotu - rewitalizacja dworca pierwszym na europejską skalę eksperymentem łączącym Partnerstwo Publiczno Prywatne, unijny instrument finansowe Jessica i państwowy Bank ; Czy obywatelski projekt Gdańskiego Klubu Biznesu, zmian w Ustawie o Zamówieniach Publicznych będzie tamą dla rosnącej fali bankructw polskich firm ; Klastery - innowacyjne "plastry" na trudne czasy.

Pomorska Kronika Biznesy w TVP Gdańsk w piątek o 18.20. Powtórka programu w sobotę o 17.15
VIK

Miejsca

Opinie (79) 3 zablokowane

  • i bardzo dobrze! (1)

    Skok to jeden wielki bałagan, jeden wielki wyzysk i jedna wielka ściema!!

    • 8 8

    • Taaaa

      • 3 0

  • hymm (5)

    zastanawia mnie fakt, że jakakolwiek krytyka tej firmy jest zawsze odbierana jako Polityczna...a może po prostu Kasy Stefczyka są dziadostwem i tyle?

    • 5 8

    • a może po prostu są zbyt konkurencyjne (4)

      i ludzie bardziej im ufają, niż nie polskim bankom. Może w tym jest sedno.

      • 4 1

      • konkurencyjni? (3)

        A w czym i dla kogo?
        - dla Klientów: w pożyczkach z oprocentowaniem na ponad 20%?
        - dla Pracowników: w traktowaniu ich poniżej jakichkolwiek standardów?
        Niestety, ale z etyką biznesu to ta firma nie ma nic wspólnego.
        Ważne - Kasy Stefczyka, to 6 różnych kas działających pod tym samym logo.
        Byłam Klientem i Kasy i tzw. banku komercyjnego.
        Z Kasy zrezygnowałam- powód zatajanie istotnych informacji, takich jak zamrażanie 15 zł na IKS+, opłaty itp.
        W Banku mam transparentną umowę i nie płacę za nic - konto za zero, przelewy internetowe też, lokaty b.fajne... i to się nie zmienia od kilku lat.
        Więc ta konkurencyjność to mocno wirtualna rzeczywistość.

        • 2 1

        • To dlaczego tylu klientów mają (2)

          skoro są tacy słabi i mają słabe standardy? I mają niskie oprocentowanie lokat i słabe kredyty? Skąd ci ludzie się tam biorą?
          A na dodatek skoki są solą w oku banków komercyjnych ze względu na bardzo wysokie depozyty.

          • 1 1

          • A dlaczego ludzie kupują wyroby Adidasa, skoro to kilkukrotnie za droga chińczyzna z średniej półki? (1)

            Marketing, przy odpowiednich zagrywkach i guano zawinięte w papierek można sprzedać milionom ludzi.

            • 2 1

            • A dla tego mają,

              że inaczej liczą zdolność kredytową, a że potem % przeterminowania pożyczek w oddziale jest ogromny, bo zarżnięci Klienci tym cudownym oprocentowaniem ledwo zipią, to już nikt nie mówi.
              I jeśli uważasz, że 2,5 mln Klientów Kas to dużo, dla podmiotu gospodarczego, który jest tyle lat na rynku - to współczuję.....

              • 0 0

  • złodzieje (3)

    a co z Providentem to dopiero złodzieje im do d*py nie ma kto sie dobrać gorsi od Amber Gold

    • 10 0

    • I już kilka kar zabrali.

      • 1 0

    • złodziejski Provident (1)

      Od dawna zastanawiam się kto stoi za tym złodziejskim Providentem, jak to możliwe, że taka mafijna, bez skrupułów łupiąca zdesperowanych ludzi organizacja bezkarnie funkcjonuje, kwitnie i cały czas jest reklamowana. Rozgoryczenie klientów widoczne jest w atakach na Bogu ducha winne przedstawicielki tej firmy (co jakiś czas pisze się o jakichś napadach, morderstwach), ale przecież nie tędy droga. Provident ma się dobrze i zbija kasę

      • 1 0

      • Bo nie kłamie już w umowach.

        Tam jak wół stoi napisane, że cię złupią, bez dwuznaczności nawet, bo ludzie i tak podpisują. Problem leży w tym, że ludzie nie czytają umów, które podpisują w tym wypadku akurat, oraz że jak już przeczytają to nie rozumieją czym np. jest oprocentowanie w skali roku, są przekonani, że jak biorą 1000zł na 50% na trzy lata to oddadzą 1500zł, a potem wielkie zaskoczenie.

        Nie bym bronił tej firmy żerującej na zdesperowanych ludziach, ale niestety państwo nie jest w stanie obronić obywateli przed własną głupotą, i nie powinno być w stanie, bo musiałoby być to państwo totalitarne, kontrolujące każdą decyzję obywateli.

        • 0 0

  • kosztowne przecinki

    Karę powinien ponieść reklamodawca, za niewłaściwe przepisanie hasła , które powinno wyglądać tak: "Zapisz się "za". Darmo, do końca sierpnia, Iza. Darmo przelewaj, pieniądze w oddziale".

    BIPP!!!

    A poza tym, zgadzam się z opinią, że SKOK-i sa tępione przez lobby bankowe oraz z przyczyn politycznych. Wytykanie pochodzenia i powiązań przez banki, jest wyrazem bigoterii, cynizmu i obłudy. Wykopcie historię dowolnego banku, a zobaczycie takie rzeczy, ze włosy sie jeżą na głowie. Finansowanie komunizmu, faszyzmu, mafii, wojen, spekulacji kładących na łopatki gospodarki państw. SKOK-i przy bankach, to jak harcerze w zielonych mundurkach wobec karków w skórach, szerokich garniturach i czarnych furach.

    • 3 1

  • Do SKOKu wpłacę kasę

    jak powstanie SKOK im. Edwarda Abramowskiego

    • 0 0

  • Nie cierpię banku Nordea

    Nie cierpię banku Nordea

    • 1 0

  • meritum

    Zamiast toczyć ideologiczne wojny,zwroccie uwagę,że reklama naprawdę wprowadza w błąd.

    • 1 0

  • hej

    wszedzie te skoki czu ona sa naprawde bezpieczne czy to nie sa kolejne amber gold????? czmu nie ma o nich wiecej informacji .......

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Tomasz Basiński

W latach 1987 – 1990 kształcił się w sopockim Policealnym Studium Zawodowym w specjalności Oprogramowanie Maszyn Cyfrowych. W 1992 roku ukończył z wynikiem bardzo dobrym Wydział Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego na kierunku Organizacja i Zarządzanie. Brał udział w wielu specjalistycznych kursach marketingu i sprzedaży organizowanych przez renomowane instytucje. Doświadczenie w zarządzaniu zdobywał od 1992 roku. Był współorganizatorem biura Fundacji Centrum Informacji Gospodarczej przy...

Najczęściej czytane