• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Multimedia Polska musi zwrócić klientom opłaty

VIK
24 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Od lutego Multimedia Polska należy do Grupy Vectra. Od lutego Multimedia Polska należy do Grupy Vectra.

Multimedia Polska musi zwrócić konsumentom bezprawnie pobrane kary za wypowiedzenie umów przy braku zgody na wprowadzone przez operatora zmiany programowe. Chodzi o sprawę z 2016 roku. Sąd apelacyjny oddalił apelację spółki, ale też nieznacznie zmniejszył karę nałożoną przez UOKiK. Wyrok jest prawomocny.



Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w lutym 2016 zdecydował, że sieć kablowa Multimedia Polska ma zapłacić 4,81 mln zł kary i zapewnić klientom rekompensaty, ponieważ nie przyznawała im prawa do niezaakceptowania zmian na liście oferowanych kanałów i wypowiedzenia umowy bez ponoszenia kosztów. We wtorek, 22 czerwca tego roku, UOKiK poinformował, że sąd apelacyjny nieznacznie zmniejszył karę nałożoną na Multimedia Polska przez prezesa urzędu, ale też oddalił apelację spółki - podał portal wirtualnemedia.pl.

Zarzutem postawionym firmie było gwarantowanie klientom jedynie liczby kanałów w ramach pakietu telewizji, natomiast wymiana kanału na inny miała nie upoważniać konsumenta do bezkosztowego wypowiedzenia umowy. Z ustaleń Urzędu, po analizie skarg klientów oraz rozmów sprzedażowych, wynikało, że operator wprowadzał zmiany w pakietach programów zawartych w umowach z abonentami. Z jednej strony dodawane były nowe kanały, ale z drugiej usuwane inne lub zamieniane. Urząd uznał, że takie postępowanie narusza zbiorowe interesy konsumentów.

Teraz operator musi zwrócić klientom opłaty pobrane za rozwiązanie umów. Dlatego też UOKiK zachęca do składania reklamacji w tej sprawie, bo to one będą podstawą do zwrotu pieniędzy. Firma będzie miała także obowiązek umożliwienia konsumentom objętym zmianami programowymi wypowiedzenie umowy w przypadku braku akceptacji zmian wprowadzonych przez operatora, zwrotu bezprawnie pobranych kar od konsumentów, którzy wypowiedzieli umowy z powodu braku akceptacji zmian programowych, skierowania do konsumentów informacji o przysługujących im prawach, które zostały naruszone, a także publikację decyzji na stronie internetowej.

Przypomnijmy, że dziś Multimedia Polska należy do spółki Vectra. W lutym tego roku sfinalizowano zakup 100 proc. akcji spółki. W wyniku transakcji grupa Vectra oferuje usługi ponad 1,7 mln abonentom, a w zasięgu jej sieci znajduje się ok. 4,4 mln gospodarstw domowych.
VIK

Miejsca

Opinie (58) 4 zablokowane

  • Podłączyłem multimedię jakieś 4 miesiące temu (1)

    I już po miesiącu musiałem się z nimi szarpać bo nie wyłączyli mi HBO i Canal + .Usługa miała być gratisowa przez pierwszy miesiąc umowy po czym trzeba było zgłosić wyłączenie aby nie ponosić dodatkowych opłat. Zgłosiłem rezygnację przed upływem tego terminu i co ? G@wno! To ja musiałem pisać maile i wyjaśniać zaistniałą sytuację bo ktoś u nich zamulił. Co prawda mam w dalszym ciągu tego operatora ale z czystym sumieniem nikomu nie polecam.

    • 14 0

    • Nie mając wyboru, wybrałem multimedię. No bo przecież każdy kabel będzie lepszy niż internet mobilny, prawda? nieprawda. efekt jest taki, że i tak nie raz muszę korzystać z internetu mobilnego, bo ta pseudousługa multimedii działa beznadziejnie. Pieniądze wyrzucone w błoto, a wsparcie techniczne nie istnieje. Gorąco odradzam każdemu.

      • 4 0

  • Bo w Polsce nadal wielu się wydaje ,że prawo ich nie obowiązuje mogą kraść i oszukiwać bezkarnie. (3)

    A vectra kupując multi musiała się liczyć z przegrana sprawą.Tylko absurdalne jest ze trwało to 4 lata!! Bo sprawa była bardzo prosta.

    • 75 3

    • Mogą, przykład to organizator półmaratonu w Gdyni;) (1)

      • 5 0

      • jeszcze niewiadomo bedzie pozew

        • 0 0

    • No tak

      ale 4 mln to żadna kara dla nich.

      • 9 0

  • Najgorsza sieć jaką miałem, nigdy więcej (7)

    Vectra czy UPC to jest przy tym szajsie niebo

    • 67 8

    • Co polecasz? (3)

      Też się przejechałem na UPC podwyższyli mi pakiet. Wysyłając mi informacje w mailu która zignorowałem lub nie odczytałem. Kto w Gdańsku świadczy żetelnie usługi?

      • 5 1

      • polecam Limes (2)

        polecam Limes, póki co mam już z 5 lat i jestem zadowolona.
        Nigdy więcej UPC!

        • 1 1

        • Limes,Multimedia to też Vectra jest właścicielem

          także wszystko jest w jednym kotle u Vectry -boją się nazwy zmienić,Vectra wszystko kupuje tylko że nic z tego nawet nie modernizuje tylko kasę zbiera,ludzie zacznijcie się interesować komu kasę płacicie

          • 4 1

        • Limes to Vectra ....

          • 2 1

    • Toś błysnął..

      A wystarczyło przeczytać artykuł do końca

      • 1 0

    • multimedia to teraz vectra (1)

      i szajs stał się niebem

      • 20 0

      • hahahhaa, własnie miałem napisac ze multi to vectra

        • 8 0

  • To już wiecie dlaczego Vectra wchodzi w deweloperkę w Orłowie:)

    • 4 0

  • (1)

    Na rumskiej tylko Multi... zarząd od 16 lat nikogo nie wpuszcza a co robi Multi ceny w górę bo nie ma konkurencji.... A naokoło inni operatorzy jak zarząd zablokuje to mieszkańcy nic nie mają do gadania...

    • 5 0

    • Zmieniły się przepisy i zarządca nieruchomości musi wpuścić innych operatorów CATV, jeśli wyrażą taką chęć. Warto poszukać w internecie informacji na ten temat i uderzyć z konkretnymi paragrafami do zarządcy budynku.

      • 1 0

  • I dobrze im

    Też miałam z multimedią konflikt. Przejeli mnie jako klientkę lokalnej sieci. W umowie przejęcia klientów było, że multimedia mają respektowanć zapisy z umów podpisanych z lokalną siecią. Niestety tak nie było

    • 5 0

  • Jak przegapisz termin dodatkową opłatą z 79 do 159... A jak zrezygnujesz to cena za m-c ponad 600zl i to tylko za Internet...

    • 5 0

  • pamietam jak czekalem w ogromnej kolejce zeby rozwiazac umowe.
    Celowo pracowali wono zeby zniechecic ludzi.
    Zawieranie umowy oczwiscie szybciutko, w domu itd.

    • 6 0

  • Multimedia to najgorszy dostawca internetu

    Jakość usług jest tak dramatycznie zła, że w niektóre dni muszę korzystać z internetu mobilnego żeby w ogóle móc pracować. Tymczasem "wsparcie techniczne" każe robić testy połączenia na ich stronie, które naturalnie wypadają świetnie. I tak mamy zadowolonego z siebie dostawcę i bezużyteczny internet.

    • 18 0

  • Nareszcie

    Wreszcie ktoś się za nich wziął, teraz tv Polsat jeszcze.

    • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto...

Najczęściej czytane